Ik ga het weer herhalen, maar hoe vaak is je al niet verteld dat je dan niet klakkeloos een simpel zinnetje met conclusie moet neerpleuren en moet uitleggen waarom?
Ik zie nergens een conclusie. Ik zie alleen een waarneming . Had meer uitleg erbij kunnen geven inderdaad maar men hoeft hier ook niet zo hysterisch te reageren op een waarneming. Skip t dan gewoon of stel een normale vraag
Hierbij een normale vraag: Hoezo is het de verantwoordelijkheid van anderen om niet te reageren, als jij degene bent die verzuimt om je post van context te voorzien?
Hoeveel % van die besmettingen ligt in het ziekenhuis of op de IC? Dat is veel belangrijker dan het aantal besmettingen. Je kunt wel 100 miljoen besmettingen hebben bij wijze van maar als er niemand op de IC ligt doe het vaccin zn werking toch?
Had meer uitleg erbij kunnen geven inderdaad maar men hoeft hier ook niet zo hysterisch te reageren op een waarneming.
Hierbij de normale vraag: Hoe komt het dat je de extra uitleg wederom achterwege laat (na tientallen keren beterschap beloven) en zie je nog steeds niet in dat jouw berichten die 'hysterie' veroorzaken?
Hoeveel % van die besmettingen ligt in het ziekenhuis of op de IC? Dat is veel belangrijker dan het aantal besmettingen. Je kunt wel 100 miljoen besmettingen hebben bij wijze van maar als er niemand op de IC ligt doe het vaccin zn werking toch?
Van de 496 gevallen zijn er 5 in kritische toestand.
Had meer uitleg erbij kunnen geven inderdaad maar men hoeft hier ook niet zo hysterisch te reageren op een waarneming.
Hierbij de normale vraag: Hoe komt het dat je de extra uitleg wederom achterwege laat (na tientallen keren beterschap beloven) en zie je nog steeds niet in dat jouw berichten die 'hysterie' veroorzaken?
Van de 496 gevallen zijn er 5 in kritische toestand.
Op een bevolking van +/- 33K is dat natuurlijk heel erg weinig. Maar goed dat zullen de mensen die tegen het vaccin wel niet zo zien.
WANT ER ZIJN NOG STEEDS BESMETTINGEN NA HET VACCIN!!!!1111!!!!
Misschien moet ik gewoon wat minder posten
Of je moet je aanpak gewoon daadwerkelijk verbeteren ipv net zo snel dingen vergeten als onze grote leider.
Blij dat deze naar offtopic gaat, denk dat hij hier een stuk beter past dan algemeen .
Overigens: Van Dissel meldt nu dat de controle op de QR code vrij beperkt was op veel plekken in de horeca, sportscholen en dergelijke. Hopen dus dat dit verbeterd kan worden. Sowieso is het goed om zijn presentatie even te volgen. Ook nog een flinke woordenwisseling geweest tussen van Dissel en Agema (PVV) over het feit dat de meest recente cijfers er niet waren. Wie er gelijk had vond ik lastig in te schatten, was niet super aandachtig aan het luisteren.
Blij dat deze naar offtopic gaat, denk dat hij hier een stuk beter past dan algemeen .
Precies wat ik dacht, en dan is het topic nog makkelijker te negeren als je wil.
Link met evenementen en hardstyle is er allang niet meer, 200 pagina's van Roy over maurice de hond en ventilatiesystemen lijken me meer iets voor offtopic.
Precies wat ik dacht, en dan is het topic nog makkelijker te negeren als je wil.
Link met evenementen en hardstyle is er allang niet meer, 200 pagina's van Roy over maurice de hond en ventilatiesystemen lijken me meer iets voor offtopic.
@Mods thanks voor het snelle fixen
Behalve dat in Algemeen nu het topic "Moved: Corona (COVID-19) topic " staat.
Hij maakt exact dezelfde vergelijking als ik maak en verdedigt zich ook op zo’n manier. Ik vergelijk niks met de holocaust, en dat probeert hij ook duidelijk te maken. Dit was de letterlijke tekst van De Hond in dat andere artikel. Wel genuanceerder dan dat van mij
“Ik weet maar al te goed wat het uitsluiten van een bepaald deel van de bevolking betekent bij het mogen doen van bepaalde activiteiten. Ik heb het gehoord vanuit de ervaringen van mijn ouders uit een periode, die de zwartste bladzijde van onze geschiedenis is. Die mochten op een gegeven moment ook bepaalde plekken niet meer bezoeken waar ze vaak kwamen: bioscopen, theaters, restaurants. En wat hen daarbij het meeste trof was dat degenen die deze plekken nog wel mochten bezoeken, dat gewoon bleven doen. Die het blijkbaar niets deed om op plekken te komen, waar hun buurtgenoten, stadsgenoten, landgenoten niet meer mochten komen.”
Mja, dit onderwerp hebben we afgehandeld volgens mij voor de rest en heb toegegeven dat de vergelijking geen hout snijdt . Hoef je d’r sws niet nog een keer in te wrijven
Maar ik vind een lockdown zoals in Oostenrijk voor ongevaccineerden dus echt wel lijken op de jaren 30. De vergelijking zou niet mogen gemaakt worden, maar je kan zelf ook wel in zien dat de gevolgen voor de ongevaccineerden kijkende alleen naar die jaartallen, hetzelfde zijn als voor de joden.
RoyAPO schreef:
Dus dit komt op exact hetzelfde neer als de uitsluiting van joden en zwarte mensen. Snap niet hoe je dat nu nog kan ontkennen.
Zie je het nou echt niet? Oprechte vraag.
Edit: inb4 "ik bedoelde niet de massamoorden maar de periode ervoor". Ook dat is een vergelijking die totaal niet opgaat en buitengewoon ongepast is.
De holocaust vond volgens mij plaats tussen 1940/41 en 1945. Dat zijn niet de jaren 30. Ook de uitsluiting heeft niks met de holocaust te maken in deze context. De punten die Wenzel aanhaalde daarentegen wel. Kan het beter aan jou vragen ‘zie je het nou nog niet’
En nou klaar
Edit: ja dat hebben we toch al uitgepraat? Jezus vent wat ben jij irritant
Zo dan. 25 november d'n booster erin laten janken. Pfizer deze keer (eerder AZ). Vaag dat ik alweer relatief snel aan de beurt ben terwijl ik geen risicopatiënt ben.
De holocaust vond volgens mij plaats tussen 1940/41 en 1945. Dat zijn niet de jaren 30. Ook de uitsluiting heeft niks met de holocaust te maken in deze context. De punten die Wenzel aanhaalde daarentegen wel. Kan het beter aan jou vragen ‘zie je het nou nog niet’
En nou klaar
Oke, we gaan het niet eens worden, prima. Ik ben je wel een beetje aan het doorzagen en op je woorden aan het vangen, excuses daarvoor. Weer vriendjes?
De holocaust vond volgens mij plaats tussen 1940/41 en 1945.
Dat ligt aan de definitie die je zoekt. Die jaartallen zijn gepakt van het punt dat de Nazi's officieël begonnen met "der Endlösung" (1941) en het implementeren van systematisch en industrieël moorden (progroms, massavuurpeletonnen, gaskamers en mobiele gaskamers).
Echter begonnen ze in 1933 al concentratiekampen te bouwen (zonder gaskamers). In 1934 begon Hitler al Joden uit te sluiten toen hij absolute macht kreeg en in 1935 kwamen de Nuremberg Raswetten waardoor Joden al compleet uitgesloten, opgesloten en vermoord werden. 1938 was ook de Kristallnacht al. Daarnaast zijn bij de invasie van Polen in 1939 ook al SS-Einzatsgruppen meegestuurd achter het leger om Joden en ongewensten te verzamelen en neer te schieten of naar concentratiekampen te sturen.
Niet vlak daarna kwam ook het T4 programma waar ze alle psychiatrische patiënten en gehandicapte mensen of alles wat daaronder valt onvrijwillig te euthanaseren.
Dus ookal is de Holocaust alleen die periode, massamoorden e.d. begonnen ver daarvoor al. Als je je een keer daadwerkelijk wilt inlezen, moet je deze serie kijken, "War Against Humanity". Die serie laat alles zien wat alle vechtende partijen hebben gedaan tegen onder andere de Joden.
^ en daarom is het zo belangrijk om dit goed op de middelbare school te krijgen. Historisch besef lijkt flink ver te zoeken bij de wappies.die weten dit soort dingen oprecht niet.
En nou klaar
Oke, we gaan het niet eens worden, prima. Ik ben je wel een beetje aan het doorzagen en op je woorden aan het vangen, excuses daarvoor. Weer vriendjes?
Ja, excuses aanvaard
Mijn geschiedenis kennis is na 10 jaar tijd wel redelijk verwaterd .
^ en daarom is het zo belangrijk om dit goed op de middelbare school te krijgen. Historisch besef lijkt flink ver te zoeken bij de wappies.die weten dit soort dingen oprecht niet.
The Greatest Story Never Told is overigens ook een goede docu om te zien.