Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 17:18 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Dat kan weer mogelijk verklaard worden door seizoensinvloeden volgens mij. Het is daar nog wat warmer dan hier. En geen idee wanneer zij begonnen zijn met vaccineren?

Griekenland staat op knappen en die hebben zelfde klimaat. Zij waren pak en beet net zo snel met prikken volgens mij. Zal in ieder geval niet veel schelen.

Wellicht dat het nog helpt dat het warm is en mensen meer buiten komen. Maar gezien de situatie in Griekenland denk ik echt dat de main factor hun bizar hoge vaccinatiegraad is.

Zal de cijfers straks eens naast elkaar leggen

Edit: Griekenland heeft maar een vaccinatiegraad van 62 %. Seizoensinvloeden hebben ook weer niet zoveel effect dat t 40% ongevaccineerden beschermt. Portugal data zijn niet makkelijk vindbaar maar ook daar zijn infecties heeeel licht stijgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 17:54 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Dat kan weer mogelijk verklaard worden door seizoensinvloeden volgens mij. Het is daar nog wat warmer dan hier. En geen idee wanneer zij begonnen zijn met vaccineren?

Griekenland staat op knappen en die hebben zelfde klimaat. Zij waren pak en beet net zo snel met prikken volgens mij. Zal in ieder geval niet veel schelen.

Wellicht dat het nog helpt dat het warm is en mensen meer buiten komen. Maar gezien de situatie in Griekenland denk ik echt dat de main factor hun bizar hoge vaccinatiegraad is.

Evenals voor Portugal. Waanzinnig hoge vaccinatiegraad, en inderdaad een iets warmer klimaat waardoor het ook minder verspreid zal worden in binnenruimtes. Maar de hoge vaccinatiegraad lijkt toch echt het grootste aandeel aan de lage besmettingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 18:18 

Hardtraxx Veteran

Ook in Belgisch Limburg loopt de zorg op het tandvlees en zeggen diverse zorgmedewerkers de zorg te zullen verlaten
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/14 ... chtigheid/

Het zal geen gemakkelijke opgave worden om de crisiszorg weer terug op peil te krijgen na de pandemie en te zorgen dat we het beter aankunnen in de toekomst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 18:43 

Hardtraxx Veteran

Zelfs ongevaccineerde kinderen vanaf 12 jaar moeten in Oostenrijk in lockdown :sick: :nono:. Dat land is echt gestoord. Kinderen hebben niet altijd zelf de keuze. Dus dit komt op exact hetzelfde neer als de uitsluiting van joden en zwarte mensen. Snap niet hoe je dat nu nog kan ontkennen. Hopelijk blijft het alleen bij Oostenrijk die dit soort shit gaat doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 18:49 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Zelfs ongevaccineerde kinderen vanaf 12 jaar moeten in Oostenrijk in lockdown :sick: :nono:. Dat land is echt gestoord. Kinderen hebben niet altijd zelf de keuze. Dus dit komt op exact hetzelfde neer als de uitsluiting van joden en zwarte mensen. Snap niet hoe je dat nu nog kan ontkennen. Hopelijk blijft het alleen bij Oostenrijk die dit soort shit gaat doen

Sorry maar ik kan het echt niet eens zijn met die vergelijking :lol: dat er tijdelijke segregatie is, ja maar ga het nou niet vergelijken met tweede wereld oorlog praktijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 19:09 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
RoyAPO schreef:

Sorry maar ik kan het echt niet eens zijn mij die vergelijking :lol: dat er tijdelijke segregatie is, ja maar ga het nou niet vergelijken met tweede wereld oorlog praktijken

Bij nader inzien wou ik m’n reactie eigenlijk verwijderen aangezien ik helemaal geen zin heb in deze discussie :lol:. Men ervaart de situatie toch op andere manieren. Daar verander je weinig aan.

Maar ik doelde alleen op de aanloop richting WO2. De gruwelen van 40-45 kan je het never nooit niet mee vergelijken. En ook de slavernij niet mocht dat nog aangehaald worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 20:44 

Hardtraxx Veteran

Behalve dat joden werden afgesloten voor wie ze zijn. Ongevaccineerden voor hun keuze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 22:31 

Artiest

makrooy schreef:
Behalve dat joden werden afgesloten voor wie ze zijn. Ongevaccineerden voor hun keuze.

Precies, wat je mening ook is, een vergelijking met WO2 is de meest achterlijke ooit. :sick:

Wel of niet vaccineren is een keuze die men zelf heeft.
Hoe je geboren wordt niet.

Een keuzevrijheid hebben en dan bepaalde gevolgen hebben, is nooit hetzelfde als racisme. Men kan niet kiezen met welk kleurtje iemand geboren wordt of in welk land je geboren wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 23:44 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:

Maar ik doelde alleen op de aanloop richting WO2. De gruwelen van 40-45 kan je het never nooit niet mee vergelijken. En ook de slavernij niet mocht dat nog aangehaald worden :P

Wat een triest figuur ben jij. Praat het goed hoe je wilt voor je eigen geweten maar het verandert niet wat voor triest figuur je bent door deze uitspraken. Dat je zelf niet ziet hoe dat fout is, bevestigt dit ook maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 01:30 

Hardtraxx Veteran

DjThera schreef:
makrooy schreef:

Precies, wat je mening ook is, een vergelijking met WO2 is de meest achterlijke ooit. :sick:

Een keuzevrijheid hebben en dan bepaalde gevolgen hebben, is nooit hetzelfde als racisme. Men kan niet kiezen met welk kleurtje iemand geboren wordt of in welk land je geboren wordt

Hier ben ik het in principe gewoon volledig mee eens… de reden van de uitsluiting is wezenlijk anders, en ook wel nog een heel flink stuk verwerpelijker dan dat er nu gebeurt. Dat is denk ik ook de reden dat er zo heftig gereageerd wordt wanneer de vergelijking gemaakt wordt. Iemand op een keuze uitsluiten is idd lang niet zo verwerpelijk als op ras of geloof.
Toch voelt voor mij de komende segregatie, niet goed. Ik vind uitsluiting zelf sowieso bijna nooit te rechtvaardigen, ik ben voor een maatschappij waar iedereen erbij hoort. Met de gebeurtenissen in het verleden erbij, krijgt de huidige situatie gewoon een beetje een nare bijsmaak.

En met het 2G beleid en die lockdown in Oostenrijk is het imo wel zo, dat er bepaalde mensen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, worden uitgesloten van de maatschappij. Mensen tot 40 jaar, misschien 50 jaar, ondervinden amper ernstige gevolgen van Corona. Zij worden nu beschermd en hun vrijheden worden ontnomen, terwijl ze die bescherming helemaal niet nodig hebben. Ze worden onterecht afgesloten van de maatschappij. En dat is wat ik wel vergelijkbaar vind met de eerder aangehaalde voorbeelden: beiden gebeuren of zijn gebeurd op irrationele gronden en zonder goede redenen, en dat zou gewoon echt niet toegestaan moeten zijn. De reden van het 2G beleid of van een strenge lockdown voor een specifieke groep, zou er gebaseerd op moeten zijn dat dit ter bescherming is van een individu tegen ziekenhuisopname of sterven. Nu lijkt dit beleid gevoerd te worden omdat een klein gedeelte mensen, alleen maar het vaccin niet wilt nemen. Omdat dit kleine gedeelte mensen niet mee wilt doen met een maatschappelijke norm, worden ze uitgesloten. Ik vind dat zelf gewoon erg vreemd

Het ironische aan dit alles is ook gewoon dat juist de niet geboosterde kwetsbaren niet beschermd worden.

Mensen een triest figuur noemen vind ik ook wel weer te ver gaan. Ik ervaar de situatie anders dan jullie en vind het denk ik sws erger dan jullie. Als je het niet zo erg vindt, snap ik dat de vergelijking met de eerdere gebeurtenissen stuitend kan zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:12 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Als je het niet zo erg vindt, snap ik dat de vergelijking met de eerdere gebeurtenissen stuitend kan zijn
Heh??? Dus als je het wel erg vind dan is de vergelijking met WO2 wel te begrijpen en niet stuitend? :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:19 

Hardtraxx Veteran

Pff Roy engnek >.<

edit: gefeliciteerd met je verjaardag Roy
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:32 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
een aanvallende houding richting mij (met als reactie dat ik me ook aanvallend ga opstellen). Het is altijd al de norm geweest hier op het forum dat ‘RoyAPO’ ongelijk heeft of iets in die richting. Dit is een paar jaar terug zelfs nog aangehaald door andere forum leden

Om even terug te komen op bovenstaande, hoop ik dat je zelf ook in kan zien dat je met deze uitspraken hier zelf het meest aan bijdraagt. Clown.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 09:59 

Hardtraxx Veteran

DjThera schreef:
makrooy schreef:

Dit, ongelofelijk mee eens. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat Baudet dit de wereld in slingert en mensen dat nog geloven ook. Het is van een niveau waar je heel treurig van wordt. Het ultieme slachtoffer en dader-complex tegelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 10:14 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Omdat dit kleine gedeelte mensen niet mee wilt doen met een maatschappelijke norm, worden ze uitgesloten. Ik vind dat zelf gewoon erg vreemd

Ik vind dit echt volkomen normaal. Je hebt een keuze om in een democratie te leven, waar normen en waarden gelden en als je je daar niet aan wilt houden, dan heeft dat consequenties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 10:49 

Hardtraxx Veteran

Ik vind dit gebash van sommigen zonder dat ik ook maar 1 argument zie, echt heel zwak. Lekker makkelijk iemand bashen vanuit het standpunt dat het ‘moreel onjuist’ zou zijn om zo’n vergelijking te maken. En toevalligerwijs weer eens van dezelfde personen die dit altijd doen

Ik heb net een heel verhaal geplaatst met uitleg, veel meer dan wat uit sommige vingers komt. En daar laat ik het ook bij want ik wou deze discussie bij nader inzien eigenlijk helemaal niet starten vanwege deze reacties zoals ik eerder zei

En @hurricane, ik vergelijk niks met WO2 zoals ik al zei
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 10:55 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Ik heb net een heel verhaal geplaatst met uitleg.

Ondanks je uitleg slaat het alsnog dood en nergens op. En dat ontkrachten een paar hier al, dus als je je ogen open doet kan je prima weerwoorden zien.

Het probleem is niet met ons die jouw argument niet snappen, jij bent het probleem dat je zulke uitspraken goed probeert te praten met kromme beredenering. En als die beredenering dan ook onderuit wordt gehaald is het omdat wij het weer op de man spelen.

RoyAPO schreef:
En @hurricane, ik vergelijk niks met WO2 zoals ik al zei

RoyAPO schreef:
Dus dit komt op exact hetzelfde neer als de uitsluiting van joden en zwarte mensen.

Nee want dat eerste gebeurde natuurlijk veel meer buiten WW2 en je hebt die vergelijking nooit eerder gemaakt.

Het is goed met je, laat je nakijken.

Als je eens een keer drie keer nadenkt over wat je zegt of neerzet, dan krijg je misschien een keer niet zulke reacties en hoef je niet elke keer met die slappe excuses te komen waar een kind nog doorheen kan kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 10:59 

Hardtraxx Veteran

Dat komt ook omdat het in mijn optiek ook niet uit te leggen is wat je zegt.
Je zegt zelf:
RoyAPO schreef:
Men ervaart de situatie toch op andere manieren. Daar verander je weinig aan.

Snap je dat dit mensen kwetst? En snap je dat mensen aanstoot nemen aan een vergelijking aan een hele donkere tijd? En snap je ook waarom mensen je vervolgens op dit soort uitspraken aanspreken?

Dit narratief wordt verspreid door een partij die constant feiten verdraait, constant complotten ziet en angst zaait, constant overal tegenaan schopt zonder fundamentele oplossingen te bieden. Daar nemen mensen aanstoot aan. En op het moment dat je ze er op aanspreekt gaan ze op hun rug liggen en spelen ze slachtoffer. Ik vind het heel verontrustend dat dit gedachtegoed als zaadje in de maatschappij geplant wordt, want uiteindelijk gaat het geoogst worden.

Ik hoop dat je begrijpt dat een dergelijke vergelijking reacties oproept en dat je inziet wat je hier daadwerkelijk zegt en wat voor consequenties het heeft. En dat je het hopelijk na een tijdje anders gaat zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:05 

Hardtraxx Veteran

Ik zie nergens dat mijn verhaal onderuit gehaald zou worden. Wel dat mensen het er niet mee eens zijn, maar dat is mensen hun goed recht. En dat respecteer ik ook

Ik typ een heel betoog en m’n verhaal zou onderuit gehaald worden door enkele zinnen en argumenten? Laat me niet lachen. Laat jezelf eens nakijken wanneer je mensen gaat bashen zonder enig argument in te brengen. Lijkt Facebook hier wel

@Khadber, ik snap dat anderen ergens aanstoot aan kunnen hebben, maar ik heb dat zelf gewoon niet zo snel. Ben rationeel ingesteld en geen onderwerp/vergelijking is mij taboe. Alles moet bespreekbaar kunnen zijn. Ik heb ook gewoon vrienden die wel een discussie kunnen voeren over dit soort onderwerpen, het er misschien niet mee eens zijn, maar niet gelijk geraakt zijn. T gaat dus niet altijd zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:10 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat je dan simpelweg niet snapt waar morele grenzen liggen. Want dit kun je simpelweg rationeel niet verdedigen. Je gebruikt namelijk dezelfde rethoriek als wat ik hierboven heb beschreven. Ik zou je echt adviseren om even rustig te kijken naar wat je typt en proberen om na te denken, hoe dit op anderen overkomt en proberen vanaf de andere kant je stelling te bekijken. Want ik hoop dat je uiteindelijk gaat snappen dat een dergelijke vergelijking niet waar is en ronduit gevaarlijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:11 

Hardtraxxer

Citaat:

Kleine vergelijking over de aanloop richting WO2 en het leed van de ongevaccineerden:

- Ongevaccineerden worden beschuldigd van de verloren oorlog en economische crisis
- Winkels van ongevaccineerden worden geboycot, “kauft nicht bei ungeimpften”
- Ongevaccineerde ambtenaren worden per direct uit hun functie ontheven
- Nuerenberger Rassenwetten zorgen er voor dat ongevaccineerden niet langer staatsburgers zijn.
- Nuerenberger Rassenwetten verbieden relaties/huwelijken tussen ongevaccineerden niet gevacineerden
- Ongevacineerden worden en masse het land uitgestuurd
- In 1938 is meer dan de helft van alle ongevaccineerden Duitsland uitgevlucht
- In kranten en op de radio spreekt men over “vieze ongevaccineerden”
- Er worden pogroms (moordpartijen) georganiseerd tegen ongevaccineerden
- De kristallnacht vindt plaats, 91 ongevaccineerden worden vermoord, 7000 winkels van ongevaccineerden worden aangevallen, ruiten worden ingegooid en zaken worden afgefikt. 30.000 ongevacineerden worden opgepakt en naar concentratiekampen gestuurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:12 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
geen onderwerp/vergelijking is mij taboe

ja en dat is precies het punt Roy. Op het moment dat je niet ff het fatsoen kan opbrengen om je aan te passen aan de mensen die die vergelijking misschien wel taboe vinden ben je gewoon tering asociaal. Of je bent zo mega sociaal incapabel om dat aan te voelen bij anderen. In beide gevallen mag je wat mij betreft wel ff goed achter je oren krabben wat je hier wel en niet neurpleurt. Wat mij betreft mogen de mods hier ook gewoon een grens trekken. Lekker joden erbij halen gadverdamme. ophoeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:14 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Echt he. Ongevaccineerden moeten nu ook bloembollen vreten en onderduiken idd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:18 

Hardtraxx Veteran

Wenzel schreef:
Citaat:

Kleine vergelijking over de aanloop richting WO2 en het leed van de ongevaccineerden:

- Ongevaccineerden worden beschuldigd van de verloren oorlog en economische crisis
- Winkels van ongevaccineerden worden geboycot, “kauft nicht bei ungeimpften”
- Ongevaccineerde ambtenaren worden per direct uit hun functie ontheven
- Nuerenberger Rassenwetten zorgen er voor dat ongevaccineerden niet langer staatsburgers zijn.
- Nuerenberger Rassenwetten verbieden relaties/huwelijken tussen ongevaccineerden niet gevacineerden
- Ongevacineerden worden en masse het land uitgestuurd
- In 1938 is meer dan de helft van alle ongevaccineerden Duitsland uitgevlucht
- In kranten en op de radio spreekt men over “vieze ongevaccineerden”
- Er worden pogroms (moordpartijen) georganiseerd tegen ongevaccineerden
- De kristallnacht vindt plaats, 91 ongevaccineerden worden vermoord, 7000 winkels van ongevaccineerden worden aangevallen, ruiten worden ingegooid en zaken worden afgefikt. 30.000 ongevacineerden worden opgepakt en naar concentratiekampen gestuurd.

Oké, hier heb ik inderdaad een stuk meer aan. Ik geef toe dat de meeste punten, niet overeen komen met de huidige situatie op misschien punt 1 en 8 na en het uitsluiten van de maatschappij op enkele vlakken. Dit zou mijn kijk er inderdaad wel op kunnen veranderen. Thankss, das een sterk en leerzaam stuk
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2021 11:23 

Kraak... Piep...

Pfff, dat is echt WW2 geschiedenis 101, dit heeft gestaan in je boeken op de middelbare schoool, en dan nog claimen dat je weet waar je het over hebt als je die vergelijkingen maakt. :lol:

Je kan misschien willen leren van dat, maar als je bij voorbaat die dingen al niet wist en je gaat toch die vergelijkingen maken, toont dat gewoon dat je zwaar ongeinformeerd bent als je die claims van je maakt en dat je conclusies trekt op basis van incomplete informatie.

En qua Facebookvergelijking klopt wel inderdaad. Jij slingert een hoop onzin de wereld in en geeft dan de rest de schuld van het feit dat jij het bij het foute eind hebt.
Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic