DjThera schreef:
makrooy schreef:
Behalve dat joden werden afgesloten voor wie ze zijn. Ongevaccineerden voor hun keuze.
Precies, wat je mening ook is, een vergelijking met WO2 is de meest achterlijke ooit.
Wel of niet vaccineren is een keuze die men zelf heeft.
Hoe je geboren wordt niet.
Een keuzevrijheid hebben en dan bepaalde gevolgen hebben, is nooit hetzelfde als racisme. Men kan niet kiezen met welk kleurtje iemand geboren wordt of in welk land je geboren wordt
Hier ben ik het in principe gewoon volledig mee eens… de reden van de uitsluiting is wezenlijk anders, en ook wel nog een heel flink stuk verwerpelijker dan dat er nu gebeurt. Dat is denk ik ook de reden dat er zo heftig gereageerd wordt wanneer de vergelijking gemaakt wordt. Iemand op een keuze uitsluiten is idd lang niet zo verwerpelijk als op ras of geloof.
Toch voelt voor mij de komende segregatie, niet goed. Ik vind uitsluiting zelf sowieso bijna nooit te rechtvaardigen, ik ben voor een maatschappij waar iedereen erbij hoort. Met de gebeurtenissen in het verleden erbij, krijgt de huidige situatie gewoon een beetje een nare bijsmaak.
En met het 2G beleid en die lockdown in Oostenrijk is het imo wel zo, dat er bepaalde mensen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, worden uitgesloten van de maatschappij. Mensen tot 40 jaar, misschien 50 jaar, ondervinden amper ernstige gevolgen van Corona. Zij worden nu beschermd en hun vrijheden worden ontnomen, terwijl ze die bescherming helemaal niet nodig hebben. Ze worden onterecht afgesloten van de maatschappij. En dat is wat ik wel vergelijkbaar vind met de eerder aangehaalde voorbeelden: beiden gebeuren of zijn gebeurd op irrationele gronden en zonder goede redenen, en dat zou gewoon echt niet toegestaan moeten zijn. De reden van het 2G beleid of van een strenge lockdown voor een specifieke groep, zou er gebaseerd op moeten zijn dat dit ter bescherming is van een individu tegen ziekenhuisopname of sterven. Nu lijkt dit beleid gevoerd te worden omdat een klein gedeelte mensen, alleen maar het vaccin niet wilt nemen. Omdat dit kleine gedeelte mensen niet mee wilt doen met een maatschappelijke norm, worden ze uitgesloten. Ik vind dat zelf gewoon erg vreemd
Het ironische aan dit alles is ook gewoon dat juist de niet geboosterde kwetsbaren niet beschermd worden.
Mensen een triest figuur noemen vind ik ook wel weer te ver gaan. Ik ervaar de situatie anders dan jullie en vind het denk ik sws erger dan jullie. Als je het niet zo erg vindt, snap ik dat de vergelijking met de eerdere gebeurtenissen stuitend kan zijn