JeftaElachouri schreef:
2018: ziekenhuizen lagen stampvol met griep-patiënten. Ook toen moesten er andere patiënten geweigerd worden. Het verschil met nu? Het leven ging toen wel gewoon door. Ik ben gevaccineerd maar ik heb er spijt van dat ik het heb gedaan. De geloofwaardigheid is nu echt wel verdwenen. Ben ik een wappie? Nee. Bestaat het corona-virus? Ja. Maar het paniekbeleid wat er nu gevoerd wordt, ben ik tegenstander van. Wat nou als de overige 13 procent gevaccineerd is; zouden we dan weer teruggaan naar normaal?
Behalve dat een flinke griepgolf hooguit paar maandjes duurt. Terwijl corona het hele fucking jaar door bezig blijft. Corona vergelijken met griep vertelt wat over jouw onwetendheid. En het feit dat je spijt hebt van je vaccinatie vanwege onze domme regering, is ook gewoon dom. Je doet het niet voor hen maar voor je medemensen.
En als de overige 13 procent gevaccineerd was, waren we sowieso terug gegaan naar normaal (waren we de afgelopen twee maand ook maar goed). Portugal en spanje zijn daar voorbeelden van. Portugal 98% gevaccineerd onder de 18+ers. Die beginnen ook al met booster shots om de 6 maand grens voor te zijn. En daar hebben ze geen maatregelen en zijn de besmettingen echt amper aan het toenemen. Dus ja, we hebben die allemaal te danken aan mensen die gedesinformeerd zijn en niet willen vaccineren en aan onze overheid met hun shitty beleid.
Als we nu een lage vaccinatiegraad hadden, zaten we nu gewoon in een veel hardere lockdown.
Edit: excuses voor mn harde woorden, ik ben de griepvergelijkingen beetje beu.