Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 18:14 

Hardtraxx Veteran

Ik moet Roy hier wel beetje gelijk in geven. Mensen moeten gewoon even chill doen. Niemand kan 100% objectief blijven. Het kan altijd veel erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 20:13 

Hardtraxx Veteran

Waarom moet de supermarkt dicht om 8 uur? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 20:18 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:

Idd, nog drukker tijdens de spitsuren. Het puilt hier nu al uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 20:22 

Hardtraxx Veteran

Wat?? Zegt Hugo nou dat 2G alleen ingevoerd gaat worden op plekken waar vooral jongere mensen samen komen? Echt dit kabinet staat volledig los van de realiteit. Stelletje nietsnutten.

Nu maar hopen dat de 60 plussers braaf hun booster gaan nemen want anders gaat deze lockdown nog tot april duren
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 20:24 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
ULTIMO schreef:

Idd, nog drukker tijdens de spitsuren. Het puilt hier nu al uit

Ja idd, lekker dan voor de mensen die lange dagen werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 20:26 

Hardtraxx Veteran

Nou, vanavond nog maar even volgieten in de kroeg heren
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 21:41 

Hardtraxx Veteran

Als ik de Insta Story bekijk van Final Day, begin ik lichtelijk de indruk te krijgen te maken te hebben met een "wappie" ?? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 22:06 

Hardtraxxer

THArdstyler schreef:
Ik zat bij Rick in de bus, wij waren zeker wel bij de goede! Maassilo was goed gevuld!

Ik vermoed dat jullie in de graansilo waren.

OT: Pauperzooi! Eerste feestje zal Defqon wel worden met dit beleid….
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 23:59 

Hardtraxx Newbie

Duss volgende week unmute us 3.0? Weer wordt alleen onze sector geraakt door onnodige maatregelen... Als de overheid net als de rest van de eu al een maand geleden al 2g klaar had was dit waarschijnlijk helemaal niet nodig. Ik ben het spuugzat dat de jongere generatie al 2 jaar de sjaak is voor een oudere niet gevaccineerde egoïstische generatie. De tijd van solidariteit is echt voorbij. Gewoon die prik verplichten zodat iedereen door kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 00:06 

Hardtraxx Veteran

Ben trouwens ook erg benieuwd waarom geen een vaccin ontwikkelaar heeft gekozen voor de vaccinatietechniek live attenuated virus vaccin (verzwakt) ipv mRNA en DNA. Verzwakte virus vaccins hebben hun waarde bewezen met de BMR en DKTP prik (steriele immuniteit)

Er was op voorhand al bekend dat mRNA en DNA vaccins, mogelijk niet goed zouden beschermen op de langere termijn. Waarom dan toch voor deze techniek kiezen?

Artikeltje erover: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jmv.27335
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 00:18 

Hardtraxx Elite

2018: ziekenhuizen lagen stampvol met griep-patiënten. Ook toen moesten er andere patiënten geweigerd worden. Het verschil met nu? Het leven ging toen wel gewoon door. Ik ben gevaccineerd maar ik heb er spijt van dat ik het heb gedaan. De geloofwaardigheid is nu echt wel verdwenen. Ben ik een wappie? Nee. Bestaat het corona-virus? Ja. Maar het paniekbeleid wat er nu gevoerd wordt, ben ik tegenstander van. Wat nou als de overige 13 procent gevaccineerd is; zouden we dan weer teruggaan naar normaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 01:55 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
In mijn optiek boeit het niet of iets een keuze is of niet.

RoyAPO schreef:
Waarom mogen gezonde ongevaccineerden uitgesloten worden van de maatschappij?

Oke nu ben ik je echt kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 02:08 

Hardtraxxer

JeftaElachouri schreef:
2018: ziekenhuizen lagen stampvol met griep-patiënten. Ook toen moesten er andere patiënten geweigerd worden. Het verschil met nu? Het leven ging toen wel gewoon door. Ik ben gevaccineerd maar ik heb er spijt van dat ik het heb gedaan. De geloofwaardigheid is nu echt wel verdwenen. Ben ik een wappie? Nee. Bestaat het corona-virus? Ja. Maar het paniekbeleid wat er nu gevoerd wordt, ben ik tegenstander van. Wat nou als de overige 13 procent gevaccineerd is; zouden we dan weer teruggaan naar normaal?

Dit is een antwoord op je vraag. Na alle beloftes en de stellige beweringen rondom het virus en de pandemie lijkt er nu ook bij de hoofdrolspelers eindelijk het besef te komen dat dit varkentje niet zo makkelijk te wassen is en er nog heel veel onzeker is. Wat niet meer dan logisch is. Maar ze beginnen allemaal opvallend een toontje lager te zingen i.p.v de ferme taal van een aantal maanden geleden die qua wetenschappelijke onderbouwing voor een groot deel kant nog wal raakte, maar dat zal wel passen bij de huidige bestuursstijl van tegenwoordig. Maar nu eindelijk een meer genuanceerd verhaal van dhr Kuipers.. Dit is i.m.o het eerlijke verhaal.

https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... ~ab47ee47/

Ik was ook kritisch t.a.v vaccineren en ben dat nog steeds wanneer de jongere populatie koste wat kost gedwongen wordt tot het nemen van die prik. Maar voor de oudere en kwetsbare patiënten is het gewoon heel zinvol om het te nemen en daarmee opname in het ziekenhuis te voorkomen.
Voor de rest moet iedereen zich realiseren dat ook de huidige maatregelen niet meer dan ‘ideeën’ zijn uit de koker van het OMT. Theorieën waarbij elke vorm van wetenschappelijke onderbouwing voor een heel groot deel ontbreekt. Ze weten niet wat het gaat doen. Ze weten op dit moment geeneens meer waar al deze besmettingen vandaan komen. Net zoals die QR-code een ‘idee’ was en ze zullen het niet toegeven, maar dat is natuurlijk een groot fiasco geworden met al die gevaccineerden die overal naar binnen mochten. Ik zie het overal om mij heen gebeuren, na bijna ieder feestje blijkt er iemand besmettelijk te zijn geweest zonder het in de gaten te hebben en besmet weer een aantal mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 03:56 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ben trouwens ook erg benieuwd waarom geen een vaccin ontwikkelaar heeft gekozen voor de vaccinatietechniek live attenuated virus vaccin (verzwakt) ipv mRNA en DNA. Verzwakte virus vaccins hebben hun waarde bewezen met de BMR en DKTP prik (steriele immuniteit)

Er was op voorhand al bekend dat mRNA en DNA vaccins, mogelijk niet goed zouden beschermen op de langere termijn. Waarom dan toch voor deze techniek kiezen?

mRNA / DNA vaccins zijn vele malen makkelijker te schalen qua productie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 10:22 

Hardtraxx Veteran

Toch even over COVID ventileren (no pun intended), heb gister de hele avond naast een verdrietige vriendin gezeten. Die weet oprecht niet meer wat ze moet doen. Die kan niet eens met onze dochter eventjes het dorp in zonder dat ze een test moet doen. En straks met die 2G ongein al helemaal niet meer.

Ooit nog een kinderwens voor een 2e waardoor ze absoluut niet de gok wil wagen om een vaccin te nemen. (wat ik best begrijp).

Mij mogen ze 10 keer vol prikken met boosters, maar snap haar ook wel erg goed, word er zelf ook langzaam wel een beetje depri van. Doe m'n best om me niet negatief te laten beinvloeden en er maar een beetje lacherig over te doen omdat je er toch niks aan veranderd, maar ik ontkom er niet aan.

Ook als je gaat bedenken hoe de organisatoren/dj's en alle betrokkenen van bijv Hardfest/LFT/Qlimax zich nu voelen.

Weet nog goed hoe gigantisch ik 2019 door het dak ging dat wij in de AFAS Live op Live For This Rookie stage mochten staan, het idee dat bijvoorbeeld een Divinez dit een dag van te voren als sneeuw voor de zon zien verdwijnen, echt ongekend.

Word er gewoon een beetje moedeloos van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 11:09 

Hardtraxx Veteran

JeftaElachouri schreef:

Behalve dat een flinke griepgolf hooguit paar maandjes duurt. Terwijl corona het hele fucking jaar door bezig blijft. Corona vergelijken met griep vertelt wat over jouw onwetendheid. En het feit dat je spijt hebt van je vaccinatie vanwege onze domme regering, is ook gewoon dom. Je doet het niet voor hen maar voor je medemensen.

En als de overige 13 procent gevaccineerd was, waren we sowieso terug gegaan naar normaal (waren we de afgelopen twee maand ook maar goed). Portugal en spanje zijn daar voorbeelden van. Portugal 98% gevaccineerd onder de 18+ers. Die beginnen ook al met booster shots om de 6 maand grens voor te zijn. En daar hebben ze geen maatregelen en zijn de besmettingen echt amper aan het toenemen. Dus ja, we hebben die allemaal te danken aan mensen die gedesinformeerd zijn en niet willen vaccineren en aan onze overheid met hun shitty beleid.

Als we nu een lage vaccinatiegraad hadden, zaten we nu gewoon in een veel hardere lockdown.

Edit: excuses voor mn harde woorden, ik ben de griepvergelijkingen beetje beu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 12:00 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
JeftaElachouri schreef:

Behalve dat een flinke griepgolf hooguit paar maandjes duurt. Terwijl corona het hele fucking jaar door bezig blijft. Corona vergelijken met griep vertelt wat over jouw onwetendheid. En het feit dat je spijt hebt van je vaccinatie vanwege onze domme regering, is ook gewoon dom. Je doet het niet voor hen maar voor je medemensen.

En als de overige 13 procent gevaccineerd was, waren we sowieso terug gegaan naar normaal (waren we de afgelopen twee maand ook maar goed). Portugal en spanje zijn daar voorbeelden van. Portugal 98% gevaccineerd onder de 18+ers. Die beginnen ook al met booster shots om de 6 maand grens voor te zijn. En daar hebben ze geen maatregelen en zijn de besmettingen echt amper aan het toenemen. Dus ja, we hebben die allemaal te danken aan mensen die gedesinformeerd zijn en niet willen vaccineren en aan onze overheid met hun shitty beleid.

Als we nu een lage vaccinatiegraad hadden, zaten we nu gewoon in een veel hardere lockdown.

Edit: excuses voor mn harde woorden, ik ben de griepvergelijkingen beetje beu.

Het laatste vaccinatierapport uit PT https://covid19.min-saude.pt/wp-content ... n.o-39.pdf

Ik had gehoopt dat er bij zou staan in welke mate de bepaalde types vaccins zouden zijn gebruikt. Mocht dat een klein aandeel Janssen en Astra zijn, dan zou dat wellicht ook verklaren waarom het er relatief goed gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het niet verschilt van andere EU landen. Dus gewoon Pfizer en Moderna. Wij hebben ook een klein aandeel aan Janssen en Astra. Voornamelijk jongeren hebben Jansssen gehad en een klein groepje ouderen (~60-64 jaar) hebben Astra gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 12:22 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik denk dat het niet verschilt van andere EU landen. Dus gewoon Pfizer en Moderna. Wij hebben ook een klein aandeel aan Janssen en Astra. Voornamelijk jongeren hebben Jansssen gehad en een klein groepje ouderen (~60-64 jaar) hebben Astra gehad.
Klopt inderdaad en laat nu net onder dat (relatief) kwetsbare groepje ouderen met Astra de hoeveelheid afweercellen kleiner zijn dan oudere bejaarden met Pfizer.
Als we geen Astra hadden gehad maar meer Pfizer waren we misschien (iets) beter af geweest. Maar dat is een aanname van mijn kant :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 14:39 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig komt er binnekort een nieuw type Astra op de markt. Helaas in 2022 pas als volelektrisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 16:11 

Hardtraxxer

[youtube] https://youtu.be/vVb4eMmyGkg[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 16:24 

Hardtraxx Veteran

Pantermaat schreef:

Sorry, maar hier geloof jij toch niet echt in mag ik hopen? Want dan snap ik dat jij je niet wil laten vaccineren lol. Mega zwak filmpje, veel anekdotische verhalen, allerlei losse uitspraken bij elkaar verzameld om een indruk achter te laten, totaal geen brongebruik, geen verklaring/argumenten voor bepaalde gebeurtenissen, overal Hugo de schuld van geven alsof hij het vaccin heeft gemaakt. En met de klap op de vuurpijl: allerlei zwakzinnige en foutieve uitspraken van Baudet, van Haga en die andere mongool van FvD.

Vele uitspraken in het filmpje zijn ook zo makkelijk te debunken. Corona is gewoon een een complexe situatie. Ene keer kan er gezegd worden dat je 60% vaccinatiegraad nodig hebt voor groepsimmuniteit terwijl de andere keer dan een nieuwe variant is en we er niet meer uitkomen zonder 95% vaccinatie graad. Of het hele verhaal met die voetballers, voetballers die een hartziekte krijgen is behoorlijk veel voorkomend. Ik zag laatst nog ergens statistieken hoe de jaarlijkse hartaanvallen in voetbalwedstrijden dit jaar niet hoger is dan de voorgaande jaren. Maar als je 4 media berichten van voetballers die iets met hun hart hebben gehad, dan overtuig je de simpele denkers wel makkelijk dat het door het vaccin komt.

Of dat plaatje met die schaatser Kjeld Nuis zie ik erg veel voorbij komen op twitter. Ja het is kut dat hij een zeldzame bijwerking had, maar een spannend muziekje eronder plakken betekent niet meteen dat hij helemaal dood gaat door een vaccin en niet meer kan sporten. Terwijl in werkelijkheid hij zich beter dan ooit voelt: https://www.nu.nl/schaatsen/6164771/nui ... -door.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 16:38 

Hardtraxxer

Tuurlijk, elk tegen geluid is per definitie onzin. Maar je mist heel de boodschap, leven en laten leven ipv recht tegenover elkaar, accepteer dat mensen een andere mening hebben. Zoals al eerder aangaf ik ben niet tegen vaccineren. Jij haalt meteen uit het filmpje dat ik daarom niet wil vaccineren. Maar ik vind juist mooi om te zien alle beloftes van Hugo en wat daar uiteindelijk van waar is gemaakt. Wat ik wel geloof is sommige bijwerkingen van het vaccin wat zou kunnen ootreden zoals de hartspier
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2021 16:43 

Hardtraxx Veteran

Pantermaat schreef:
Tuurlijk, elk tegen geluid is per definitie onzin. Maar je mist heel de boodschap, leven en laten leven ipv recht tegenover elkaar, accepteer dat mensen een andere mening hebben. Zoals al eerder aangaf ik ben niet tegen vaccineren. Jij haalt meteen uit het filmpje dat ik daarom niet wil vaccineren. Maar ik vind juist mooi om te zien alle beloftes van Hugo en wat daar uiteindelijk van waar is gemaakt. Wat ik wel geloof is sommige bijwerkingen van het vaccin wat zou kunnen ootreden zoals de hartspier

Ik haalde dat niet uit het filmpje nee, maar goed. Ik ben ook tegen 2g, dus daar vinden we elkaar wel in hoor. Daarbij komt dat de bijwerking wat betreft de hartspier, gewoon een bekend bijwerking is. Het is erg zeldzaam, maar niet perse dodelijk ofzo. Als je als sporter er bang voor bent, ook al is de kans 1 op 100k ofzo, snap ik het wel.

En ja, ik heb ook helemaal niks met Hugo. Dus zo erg staan we niet uit elkaar uiteindelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2021 10:55 

Hardtraxx Veteran

Pantermaat schreef:

Alweer verwijderd wegens het overtreden van de richtlijnen. :corn:
Vorige  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic