Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:03 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Maar d’r lijkt wel aardige sprake te zijn van oogkleppen richting bruikbare data.

https://www.linkedin.com/posts/gert-bar ... 23264-IWXx
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:10 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Goed lezen. Boosters gaan helpen tegen besmettingen maar de grote maar is of er een positief advies komt van de Gezondheidsraad voor het boosteren van de gehele bevolking. Zoals er te zien is in de vorige link, blijft tot dit moment iedergeval, de bescherming tegen hospitalisatie voor mensen tot 60 jaar vrij hoog. Hierna zit er nog maar een factor 2 tussen gevaccineerd en ongevaccineerd wat betreft ziekenhuisopnames per 100k inwoners

Dus er lijkt geen medische noodzaak te zijn voor het boosteren van mensen tot 60 jaar oud en kan je dus ook de verspreiding niet terug dringen

Dat zou ik wel dom vinden als je geen booster kan halen als je 60- bent. Israel is toch een mooi voorbeeld van hoe goed boosters werken, die hebben nu weer een normaal leven te pakken.

Das inderdaad zeker een goed voorbeeld :). Maar daar heeft zelfs nog geen eens de hele bevolking de boosters genomen en t gaat al goed

https://amp.dw.com/en/israels-bet-on-ea ... a-59787257
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:13 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
Maar d’r lijkt wel aardige sprake te zijn van oogkleppen richting bruikbare data.

https://www.linkedin.com/posts/gert-bar ... 23264-IWXx

Deze data loopt toch achter op de huidige situatie (september tot begin oktober is dit). Dit hebben we paar pagina’s geleden al besproken. Dat bedoel ik dus met het kritiekloos aannemen van data van het RIVM. De data kloppen wel, maar zijn niet meer bruikbaar voor de huidige situatie. Toch wel gevangen in het dogma van het RIVM blijkbaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:15 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Goed lezen. Boosters gaan helpen tegen besmettingen maar de grote maar is of er een positief advies komt van de Gezondheidsraad voor het boosteren van de gehele bevolking. Zoals er te zien is in de vorige link, blijft tot dit moment iedergeval, de bescherming tegen hospitalisatie voor mensen tot 60 jaar vrij hoog. Hierna zit er nog maar een factor 2 tussen gevaccineerd en ongevaccineerd wat betreft ziekenhuisopnames per 100k inwoners

Dus er lijkt geen medische noodzaak te zijn voor het boosteren van mensen tot 60 jaar oud en kan je dus ook de verspreiding niet terug dringen

Dat zou ik wel dom vinden als je geen booster kan halen als je 60- bent. Israel is toch een mooi voorbeeld van hoe goed boosters werken, die hebben nu weer een normaal leven te pakken.

Das inderdaad zeker een goed voorbeeld :). Maar daar heeft zelfs nog geen eens de hele bevolking de boosters genomen en t gaat al goed

https://amp.dw.com/en/israels-bet-on-ea ... a-59787257

Des te meer reden om het te doen. 95% werking is echt spectaculair en geeft veel moed voor 2022.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:16 

Hardtraxx Veteran

Opmerkelijk wat een gehannes die boostershots zijn in NL. Ik zat gisteren (op vakantie) aan het diner met een Duits stel (30ers) die voor hun vakantie nog even een extra Pfizertje hadden laten zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:24 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Opmerkelijk wat een gehannes die boostershots zijn in NL. Ik zat gisteren (op vakantie) aan het diner met een Duits stel (30ers) die voor hun vakantie nog even een extra Pfizertje hadden laten zetten.

Tekenend voor het Nederlandse beleid. Altijd minstens een maand achterlopen in plaats van een maand vooruitdenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:27 

Hardtraxx Veteran

Deanster schreef:
Wat ik nog wil toevoegen is, als je nou als horeca en evenementenbranche keer ballen toont en gewoon de maatregelen niet opvolgt. Dan zullen genoeg mensen hier gebruik van maken. Want besmettingen komen daar niet vandaan en het is de enige mogelijkheid nog om met burgerlijke massale ongehoorzaamheid het tij te keren…

Daar zullen ze van onder de indruk zijn in Den Haag ja. Doen ze d'r straks een schepje bovenop. Vergunningen van horecazaken intrekken. Politie die tent insturen en iedereen eruit sleuren en beboeten. Wie is dan de winnaar? Met je burgerlijke ongehoorzaamheid, vage doeft. Door dit soort acties krijgen we straks weer een echte lockdown met flink wat blauw op straat waarbij je echt niet meer naar buiten komt.

RoyAPO schreef:
Vond het nog wel een interessante stelling die ik net las dat het raar zou zijn (en terecht) als we zouden zeggen dat 60+ers er niet meer op uit mogen gaan omdat ze dan een gevaar vormen voor zichzelf. Maar het is niet raar als we zeggen dat ongevaccineerden er niet meer op uit mogen gaan (die gedeeltelijk helemaal geen gevaar lopen). Waarom mogen gezonde ongevaccineerden uitgesloten worden van de maatschappij?

Misschien om de hele simpele reden dat de 60 passeren geen keuze is en het weigeren van een vaccin wel?
Mijn god, van jou had ik meer verwacht.

RoyAPO schreef:
Het vaccin werkt dan ook amper meer tegen besmetting dus je argument gaat niet op :P

Definieer 'amper'

RoyAPO schreef:
In Engeland is ondertussen bijna 80% van de Corona doden gevaccineerd.

Ja en met een 100% vaccinatiegraad is 100% van de coronadoden gevaccineerd. Waar wil je nou naartoe???

RoyAPO schreef:
Pff men is hier wel erg hardleers xd.

Zeg jij
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:38 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Dat bedoel ik dus met het kritiekloos aannemen van data van het RIVM. De data kloppen wel, maar zijn niet meer bruikbaar voor de huidige situatie.

Iedere keer als er cijfers komen die kloppen (volgens jou) is je eerste kritiek altijd 'Maar dit is van een paar weken geleden, dus dat geldt niet meer'. Als we deze feiten een paar weken geleden hadden gemeld, had je wel iets verzonnen of gezocht om dit onderuit te halen en jouw bubbel bevestigde (Zoals je vaker hebt gedaan).
Daarnaast is enkele weken geleden nog niet zo lang geleden dat je niks kan met die info. Wat een onzin.

RoyAPO schreef:
Toch wel gevangen in het dogma van het RIVM blijkbaar :P

Zeker. Ik geloof alles wat het RIVM (Of ander overheidsorgaan) mij voorschotelt, zoals je in al mijn berichten van dit jaar kan zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:39 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Deze data loopt toch achter op de huidige situatie (september tot begin oktober is dit). Dit hebben we paar pagina’s geleden al besproken. Dat bedoel ik dus met het kritiekloos aannemen van data van het RIVM. De data kloppen wel, maar zijn niet meer bruikbaar voor de huidige situatie. Toch wel gevangen in het dogma van het RIVM blijkbaar :P

Hier zijn de cijfers van het RIVM voor heel oktober:
https://www.rivm.nl/documenten/effectiv ... -opname-in

RoyAPO schreef:
Maar sterkte met de quarantaine enzo. Hopelijk werkt het vaccin bij jou nog wel voldoende :).

Dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:47 

Hardtraxx Veteran

Overigens wil ik even mijn beklag doen richting het kabinet.

- De maatregelen welke afgelopen zaterdag ingegaan zijn puur voor de bühne (en om mensen te laten wennen). Echter is men hier totaal niet transparant in. Het voelt alsof we behandeld worden als een stel kleuters.

- Letterlijk iedereen zag deze stijging en evt. aanvullende maatregelen de afgelopen 2 weken al aankomen. Had deze maatregelen gewoon afgelopen zondag aangekondigd. Maar nee, men vind het nodig om wéér 1 dag van tevoren de maatregelen aan te kondigen. De evenementenorganisaties hebben letterlijk alle voorbereidingen al getroffen, en kunnen nu weer last minute cancellen. Als men gewoon eerlijker was geweest, dan had dit een hoop inspanningen kunenn besparen. Ik sta soms versteld van de incompetentie van het kabinet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:48 

Hardtraxx Veteran

In mijn optiek boeit het niet of iets een keuze is of niet. Punt is dat de ongevaccineerden een gevaar voor de gezondheidszorg zijn en ook de 60+ers. Hier moet je iets mee doen. Er moeten maatregelen genomen worden om de voorgaande twee groepen te beschermen. En verder ik zeg ook ‘en terecht’ in m’n post.

Nou, dat gevaccineerde ouderen zich iedergeval zeker niet zo beschermd moeten voelen als dat het RIVM en regering doet vermoeden (misschien zie ik dit verkeerd trouwens wat betreft beeldvorming richting ouderen). 80+ers hebben daar een 2x zo kleine kans, 70-80 jaar 3x zo klein en 60-70 5x zo klein (zie pagina 20, dood na 60 dagen). En dan is nog geen eens de bias meegerekend dat ongevaccineerde ouderen over t algemeen sws ongezonder zijn dan gevaccineerde ouderen (zie paar Posts terug) en dus een hogere kans hebben om sneller dood te gaan aan Corona

Ik vind mezelf niet hardleers omdat er vaak gewoon geen valide argumenten aangedragen worden. Kan d’r ook niks aan doen :kiss:. Ik ben een individualist pur sang en ik vorm mijn eigen mening. Ik ga niet mee in het narratief van de meerderheid wanneer ik vind dat de argumenten niet valide zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:52 

Hardtraxx Veteran

Oostenrijk die de ongevaccineerde in een lockdown gooit
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:53 

Hardtraxx Veteran

Ik denk als je alle comments in dit topic van Roy zou bundelen dat je een aardig boekwerk krijgt.

Kan het niemand aanraden dat boek te lezen overigens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:53 

Hardtraxx Elite

Nuracore schreef:

Oostenrijk die ongevaccineerde over de streep trekt om toch te prikken met hoeren.. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:55 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
Dat bedoel ik dus met het kritiekloos aannemen van data van het RIVM. De data kloppen wel, maar zijn niet meer bruikbaar voor de huidige situatie.

Iedere keer als er cijfers komen die kloppen (volgens jou) is je eerste kritiek altijd 'Maar dit is van een paar weken geleden, dus dat geldt niet meer'. Als we deze feiten een paar weken geleden hadden gemeld, had je wel iets verzonnen of gezocht om dit onderuit te halen en jouw bubbel bevestigde (Zoals je vaker hebt gedaan).
Daarnaast is enkele weken geleden nog niet zo lang geleden dat je niks kan met die info. Wat een onzin.

RoyAPO schreef:
Toch wel gevangen in het dogma van het RIVM blijkbaar :P

Zeker. Ik geloof alles wat het RIVM (Of ander overheidsorgaan) mij voorschotelt, zoals je in al mijn berichten van dit jaar kan zien.

De situatie van dit moment is niet te vergelijken met die van september omdat er nu compleet andere mensen in het ziekenhuis worden opgenomen. Nu zijn het hoogbejaarde ouderen en destijds waren het meer jongere mensen. Dat is een wezenlijk andere situatie waardoor die oude data dus niet meer te gebruiken zijn voor dit moment. + nog de verminderde effectiviteit van vaccins erbij. Accepteer je verlies in deze discussie gewoon man xd

Het lijkt hier wel op Den Haag waar dr ook geen gezichtsverlies geleden mag worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:03 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Nu zijn het hoogbejaarde ouderen en destijds waren het meer jongere mensen.

Heh? Maar jij beweert toch al 200 pagina's dat dit virus alleen gevaarlijk is voor ouderen en mensen met obesitas? Wat doen al die jongere mensen dan in het ziekenhuis?

RoyAPO schreef:
Accepteer je verlies in deze discussie gewoon man xd

Bedankt voor jouw zicht hoe jij een discussie ziet.

RoyAPO schreef:
Het lijkt hier wel op Den Haag waar dr ook geen gezichtsverlies geleden mag worden

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:04 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Tevreden Unkel Dolf geluiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:16 

Hardtraxx Veteran

Roy die praat over oogkleppen terwijl ie zelf een plaat en oogkleppen voor z'n kijkers heeft plus daarbij nog tunnelvisie, dit topic is echt ongekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:25 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Carminizerz schreef:

Ja ben ik weer. Eindelijk bijgekomen van VWAB. Werd gisteren wakker in n sloot in Rosmalen. .

Das een pokke eind bij de Maassilo vandaan, hoe krijg je dit nou weer voor elkaar?

Carminizerz schreef:
Wist je dat de meeste sprinkhanen inmiddels hun eieren hebben gelegd en dood zijn? De eieren van sommige soorten komen soms pas uit na 5 tot 6 jaar.

Luguber, maar leerzaam!

Ik geloof dat jij bij n andere VWAB was :P Was het druk daar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:29 

Hardtraxx Veteran

Ik zat bij Rick in de bus, wij waren zeker wel bij de goede! Maassilo was goed gevuld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:29 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Roy die praat over oogkleppen terwijl ie zelf een plaat en oogkleppen voor z'n kijkers heeft plus daarbij nog tunnelvisie, dit topic is echt ongekend.

Wanneer sommige mensen in dit topic gewoon op een normale manier zouden discussiëren, zonder gebruik te maken van een beschuldigende toon, hoef ik deze toon ook niet terug op te zetten. Hou oordelen over een persoon waarmee je in discussie bent, gewoon buiten een discussie. Zou de sfeer in dit topic misschien nog een beetje ten goede kunnen komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:37 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Wanneer sommige mensen in dit topic gewoon op een normale manier zouden discussiëren, zonder gebruik te maken van een beschuldigende toon, hoef ik deze toon ook niet terug op te zetten. Hou oordelen over een persoon waarmee je in discussie bent, gewoon buiten een discussie. Zou de sfeer in dit topic misschien nog een beetje ten goede kunnen komen

Ik heb jou meerdere malen al iets zien schrijven in de trant van 'ik studeer *iets in de medische richting* en ben slimmer dan de rest hier dus mijn mening is relevanter'.
En dan andere verwijten dat ze een irritante toon jegens jou opzetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:40 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
RoyAPO schreef:

Ik heb jou meerdere malen al iets zien schrijven in de trant van 'ik studeer *iets in de medische richting* en ben slimmer dan de rest hier dus mijn mening is relevanter'.
En dan andere verwijten dat ze een irritante toon jegens jou opzetten?

Die toon was volgens mij het resultaat van heel wat Posts met een irritante toon richting mij. Ik doe zo’n uitspraak echt niet zo snel
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:44 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
THArdstyler schreef:

Roy, ff serieus. Het gaat nu niet meer over de manier van discussiëren. Jij blijft zo vast zitten in je eigen zienswijze, wat hier ook al meerdere malen is aangehaald en waarvan je zelf verbetering hebt toegezegd, dat men hier denkt dat ze tegen een muur praten. Natuurlijk krijg je dan op een gegeven moment reacties van een andere toon, als jij die verbetering niet laat zien en vast blijft zitten in je eigen vicieuze cirkel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 17:55 

Hardtraxx Veteran

Ik heb wel het idee dat ik een kleine verbetering heb geboekt. Ik pak zelfs soms resultaten van rivm erbij en belicht situatie van de andere kant. Dit verandert alleen nog niet mijn standpunt. Maar ik heb daarentegen ook het idee dat ik hier tegen een muur praat (met de discussie met patrickjeb) net als perfect voorbeeld.

Ik vind het gewoon een beetje bullshit dat ik constant beticht wordt van tunnelvisie en leven in een bubbel, terwijl in dit topic het toch weer altijd dezelfde mensen zijn die in eenzelfde circle jerk zitten wat betreft dezelfde mening hebben, en een aanvallende houding richting mij (met als reactie dat ik me ook aanvallend ga opstellen). Het is altijd al de norm geweest hier op het forum dat ‘RoyAPO’ ongelijk heeft of iets in die richting. Dit is een paar jaar terug zelfs nog aangehaald door andere forum leden
Vorige  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic