Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 11:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leandertjeee schreef:
Nattehond schreef:
Forthehardest schreef:
Clockartz wonen in het "rode gebied" in italie en gaan zo op twitch wat vertellen over hoe het daar nu is. (Bron: insta stories)

En? wat hebben ze gezegd?


Was alleen Sebastian.
Gaf aan dat het vrij rustig op straat is. Mag wettelijk gezien niet eens naar zijn vriendin die in het dorp verderop woont, gezien ze in het rode gebied zitten.
Daarnaast is het allemaal een beetje wazig als het komt op boekingen. Hij heeft een brief van de overheid ontvangen die hij moet laten ondertekenen door de doctor ter bewijze dat hij niet ziek is. Die moet hij bij de grenscontrole (ja die is er dus ook) laten zien en moet ondertekend worden door de politie.
Verder is het natuurlijk pure chaos onder de mensen, maar geeft aan dat men zich niet zo druk moeten maken.

EDIT: Zei ook nog dat ze nu meer tijd hebben om bezig te zijn met muziek :thumbsup:


De regelgeving is op papier wel te volgen alleen in de praktijk bijna niet uit te voeren. Stel dat de evenementen in andere landen doorgaan de komende weken en Clockartz daar op moeten treden dan zouden ze nog van Italië naar (bijvoorbeeld) Nederland moeten reizen. Vluchten gaan er op dit moment niet, dus die optie kunnen ze al schrappen.

Als ze het land uit willen reizen dan moeten ze hier toestemming voor vragen aan de overheid. De overheid moet toestemming geven en daar bovenop moet een dokter verklaren dat ze niet ziek zijn. De prioriteiten van de overheid liggen logischerwijs totaal ergens anders dus de kans dat iemand überhaupt toestemming of doktersverklaring krijgt is nihil.

Stel dat ze dit toch voor elkaar zouden krijgen dan moeten ze met de auto naar Nederland rijden. In principe geen probleem want dit doen ze vaker. Echter is de grens tussen Oostenrijk & Noord Italië zo goed als gesloten en in de praktijk blijkt dat eigenlijk alleen bestemmingsverkeer (vrachtwagens etc) het land in komen. Stel dat ze toch Oostenrijk in komen dan rijden ze met een Italiaanse auto op de vrij rustige snelwegen in Oostenrijk, Duitsland en Nederland. Er is een kans dat ze worden aangehouden en dat er wordt gecheckt wat ze hier doen, zeker aangezien de jongens in het uiterste noorden wonen, direct grenzend aan meerdere provincies waar de uitbraak op het begin het stevigst zijn geweest, is ook niet duidelijk hoe daar op gereageerd gaat worden en of ze misschien "terug" gestuurd gaan worden.

All-in-all een lastige situatie. Laten we hopen dat mensen in NL en Europa leren van de escalatie in Italië en zich aan de voorschriften van de overheid (sociale isolatie) houden en dat eind maart de piek er ook op zit voor ons en we langzaam weer normaal kunnen gaan leven :D

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 12:50 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Wat ik ook zo krom vind aan die maatregelen is die 100 mensen regel. Er zit nogal een verschil in 100 man in een grote evenementenlocatie stoppen of 100 man in een lokaal kroegje waar iedereen op elkaars lip staat. Zeg dan dit aantal personen per vierkante meter, met een max tot 100 ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 13:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Wat ik ook zo krom vind aan die maatregelen is die 100 mensen regel. Er zit nogal een verschil in 100 man in een grote evenementenlocatie stoppen of 100 man in een lokaal kroegje waar iedereen op elkaars lip staat. Zeg dan dit aantal personen per vierkante meter, met een max tot 100 ofzo.

Ik denk dat je dan juist veel te veel gepriegel krijgt om wanneer je aan die personen per vierkante meter voldoet. Dit is gewoon voor iedereen duidelijk. Vind het prima om tijdelijk aan die 'overdreven' regels te voldoen en dat het de boel oplost, dan dat we lopen te mierenneuken om elk evenement of bijeenkomst en dat we maar aan lopen te kloten
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 13:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

JeroenB93 schreef:
Pommer schreef:
Wat ik ook zo krom vind aan die maatregelen is die 100 mensen regel. Er zit nogal een verschil in 100 man in een grote evenementenlocatie stoppen of 100 man in een lokaal kroegje waar iedereen op elkaars lip staat. Zeg dan dit aantal personen per vierkante meter, met een max tot 100 ofzo.

Ik denk dat je dan juist veel te veel gepriegel krijgt om wanneer je aan die personen per vierkante meter voldoet. Dit is gewoon voor iedereen duidelijk. Vind het prima om tijdelijk aan die 'overdreven' regels te voldoen en dat het de boel oplost, dan dat we lopen te mierenneuken om elk evenement of bijeenkomst en dat we maar aan lopen te kloten


Ja ben het hier mee eens, gewoon 2 maanden even rustig aan met de evenementen dan hopen dat het warme weer en de isolatie zorgt dat het virus minder wordt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 14:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Wat ik ook zo krom vind aan die maatregelen is die 100 mensen regel. Er zit nogal een verschil in 100 man in een grote evenementenlocatie stoppen of 100 man in een lokaal kroegje waar iedereen op elkaars lip staat. Zeg dan dit aantal personen per vierkante meter, met een max tot 100 ofzo.


Ja eens. Nu heb je hier in de stad kroegeigenaren die gewoon open gaan en met een tellertje bij de deur gaan staan om ervoor te zorgen dat er maximaal 100 man binnen staat. Op deze manier kun je landelijk maatregelen nemen wat je wilt, maar schiet je er geen fuck mee op zolang je alsnog dit soort volk hebt die 100 man in een ruimte blijft stoppen van 20 m². Neem allemaal gewoon even een paar weken je verantwoordelijkheid. Des te sneller ben je er weer van af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 15:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Je moet niet te veel mierenneuken over die 100 mensen regel. We weten gezien de context goed waar de overheid hiermee op doelt. Het is een administratieve beperking om verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen. Want wat hadden ze anders op moeten leggen? Een totaal samenscholingsverbod? Het biedt nog net een beetje ruimte voor essentiële niet-gezelschaps evenementen. Het is een maximale limiet, maar veel wenselijker is, en dat weet ieder hier met zijn volste verstand, om risicovolle gezelschappen ongeacht het aantal toegelaten aanwezigen gewoon te vermijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 15:34 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Je moet niet te veel mierenneuken over die 100 mensen regel. We weten gezien de context goed waar de overheid hiermee op doelt. Het is een administratieve beperking om verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen. Want wat hadden ze anders op moeten leggen? Een totaal samenscholingsverbod? Het biedt nog net een beetje ruimte voor essentiële niet-gezelschaps evenementen. Het is een maximale limiet, maar veel wenselijker is, en dat weet ieder hier met zijn volste verstand, om risicovolle gezelschappen ongeacht het aantal toegelaten aanwezigen gewoon te vermijden.

Ja de context begrijp ik heel goed, maar denk je dat een horeca ondernemer daar rekening mee houdt? Die denkt 100 betalende klanten is beter dan 20 betalende klanten, ook al heb ik er de gepaste ruimte op dit moment eigenlijk niet voor. Ik snap dat het bijna niet te waarborgen is, maar op deze manier is het ook maar een halve maatregel. Als ik alleen al naar m'n eigen FB kijk zie ik al tal van berichten voorbij komen van horeca ondernemers dat je prima kan komen, maar wel tot 100 man max. Misschien dat horeca even helemaal verbieden net als in België dan een betere oplossing is. Niet dat ik dat wil overigens, moet toch m'n biertje kunnen drinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 15:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

In m'n dorpscafe zit sowieso meestal niet meer dan 20 man. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 15:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ja de context begrijp ik heel goed, maar denk je dat een horeca ondernemer daar rekening mee houdt? Die denkt 100 betalende klanten is beter dan 20 betalende klanten, ook al heb ik er de gepaste ruimte op dit moment eigenlijk niet voor. Ik snap dat het bijna niet te waarborgen is, maar op deze manier is het ook maar een halve maatregel. Als ik alleen al naar m'n eigen FB kijk zie ik al tal van berichten voorbij komen van horeca ondernemers dat je prima kan komen, maar wel tot 100 man max. Misschien dat horeca even helemaal verbieden net als in België dan een betere oplossing is. Niet dat ik dat wil overigens, moet toch m'n biertje kunnen drinken.


Dat de horeca nog niet dicht moeten snap ik ook nog niet echt. Ik denk dat dat nog wel komt. Ik heb hetzelfde gezien op mijn timeline (met zo'n meme van het ministerie dat je je goed moet hydrateren etc etc).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 15:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nederland neemt weer halfbakken maatregelen. Als je toch al dit soort restricties gaat opleggen, doe het dan ook meteen goed en gooi scholen dicht, cafes dicht, kappers, sportscholen. Des te eerder hebben we het onder controle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Neem allemaal gewoon even een paar weken je verantwoordelijkheid. Des te sneller ben je er weer van af.

Dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 16:33 
 
Hardtraxx Veteran

Jongens, stel je niet zo aan. Luister naar Gers Pardoel en besmet elkaar, de liefde zorgt er wel voor dat we genezen.

https://twitter.com/i/web/status/1238363288305569793
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Jongens, stel je niet zo aan. Luister naar Gers Pardoel en besmet elkaar, de liefde zorgt er wel voor dat we genezen.

https://twitter.com/i/web/status/1238363288305569793


Holy shit :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 18:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Krijg via mijn sociale kring wat interne dingen mee uit de zorgsector. Op de achtergrond wordt er echt een full-on escalatie verwacht zoals in Italië de komende weken voor iig Brabant. Ziekenhuizen nemen gigantische maatregelen en wellicht krijgen we hier ook de situatie dat die instellingen de keuze moeten gaan maken of ze bepaalde mensen gewoon niet behandelen. Ook worden er zorgen gemaakt dat de maatregelen niet genoeg doordringen onder de bevolking.

Dus ik druk al mijn forumgenoten hier op het hart om de situatie zeer serieus te nemen en de adviezen goed op te volgen. Zoals al eerder vermeld, neem je verantwoording.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Krijg via mijn sociale kring wat interne dingen mee uit de zorgsector. Op de achtergrond wordt er echt een full-on escalatie verwacht zoals in Italië de komende weken voor iig Brabant. Ziekenhuizen nemen gigantische maatregelen en wellicht krijgen we hier ook de situatie dat die instellingen de keuze moeten gaan maken of ze bepaalde mensen gewoon niet behandelen. Ook worden er zorgen gemaakt dat de maatregelen niet genoeg doordringen onder de bevolking.

Dus ik druk al mijn forumgenoten hier op het hart om de situatie zeer serieus te nemen en de adviezen goed op te volgen. Zoals al eerder vermeld, neem je verantwoording.

Ye. Huisarts waar m'n vriendin werkt test alleen nog 70+ers. De rest (met wss corona) krijgt gewoon de mededeling lekker naar huis te gaan in thuisisolatie en alleen naar de huisarts/ziekenhuis te gaan bij ernstige klachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 20:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Krijg via mijn sociale kring wat interne dingen mee uit de zorgsector. Op de achtergrond wordt er echt een full-on escalatie verwacht zoals in Italië de komende weken voor iig Brabant. Ziekenhuizen nemen gigantische maatregelen en wellicht krijgen we hier ook de situatie dat die instellingen de keuze moeten gaan maken of ze bepaalde mensen gewoon niet behandelen. Ook worden er zorgen gemaakt dat de maatregelen niet genoeg doordringen onder de bevolking.

Dus ik druk al mijn forumgenoten hier op het hart om de situatie zeer serieus te nemen en de adviezen goed op te volgen. Zoals al eerder vermeld, neem je verantwoording.


Het is inderdaad inmiddels wel zaak om te luisteren naar de overheid. En je eigen gevoel en mening aan de kant te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2020 20:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar hey Frontliner gaat morgenavond een setje livestreamen en Atmozfears is dit ook van plan te gaan doen dus gelukkig hoeven we ons niet te vervelen thuis in quarantaine.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Maar hey Frontliner gaat morgenavond een setje livestreamen en Atmozfears is dit ook van plan te gaan doen dus gelukkig hoeven we ons niet te vervelen thuis in quarantaine.


Nog meer luister opties:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 00:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen eindshow? :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 12:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook Toneshifterz, Code Black, Brennan Heart en de one and only Dailucia zijn live via internet te bewonderen vanavond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Clockartz gaat nu met een stream beginnen

https://www.twitch.tv/clockartz/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2020 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scholen en horeca op slot
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 18:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Avicii dood
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2020 19:22 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Avicii dood


Classic

OT: ik moet 2 weken thuis werken (IT) en mijn vriendin is 3 weken thuis (onderwijs), dit is de ultieme samenwoon test, wish us luck
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic