Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 01:07 

Hardtraxx Veteran

Corona toegangs bewijs (QR) gaat er toch af voor de amateur buiten sportclubs
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 07:51 

Hardtraxx Elite

hurricane schreef:

Een hele opluchting voor veel ouders en kinderen denk ik. Ben erg negatief gestemd over het NL kabinet, maar mooi dat ze durven terugkomen op genomen beslissingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 12:37 

Hardtraxx Veteran

Covid antilichamen blijven maar 10 maanden max actief.
https://www.nature.com/articles/s41564-021-00974-0

Terugkerende 'booster' vacinaties lijken voor nu dus me te helpen aan het versterkeren en verminderen van de uitbraak zoals in de praktijk al is bewezen (Israël).

Kom maar door.

https://www.sciencealert.com/covid-19-a ... e-suggests
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 13:24 

Hardtraxx Elite

hurricane schreef:

:lol:
Dit is toch zo doorzichtig. Politieke trucjes.

Kondig meer maatregelen aan dan je eigenlijk van plan bent, als er dan weerstand komt haal je het er af en iedereen heeft gewonnen. Tegenstanders denken dat ze iets bereikt hebben, de beleidsmakers hebben ingevoerd wat ze al voor ogen hadden. :whistle:
En dan kan Rutte nog even lekker de volgende uitspraak doen: "Daarmee komen we onder het OMT-advies, maar we zijn bereid aan de wens van de Kamer te voldoen." Terwijl er volgens Gommers nooit over gesproken is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 13:28 

Hardtraxx Veteran

Jezus zeke, als je zo gaat redeneren dan is er nooit iets goed :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 14:32 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Terugkerende 'booster' vacinaties lijken voor nu dus me te helpen aan het versterkeren en verminderen van de uitbraak zoals in de praktijk al is bewezen (Israël).

Kom maar door.

Tbh geen zin om lange Engelse teksten te gaan lezen, maar staat er ergens beschreven wat ze met de boosters verwachten? Zijn die ook over een jaar uitgewerkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 14:34 

Hardtraxx Veteran

Lijkt me dat we dat pas over een jaar kunnen weten. Maar denk dat de voorzichtige schattingen wel zijn dat deze langer dan ene half jaar bescherming bieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 14:42 

Hardtraxx Veteran

De vacinaties blijven natuurlijk doorontwikkelen dus lastig te zeggen hoe dit er over een jaar uit gaat zien natuurlijk. Maar dit helpt al wel aangezien wij nu langzaam beginnen te begrijpen waarom dot gebeurt en we hier de huidige vaccinaties mee kunnen versterken en dat het versterken van het COVID-19-vaccin een belangrijke stap zou kunnen zijn om zowel de neutralisatiebreedte als de werkzaamheid van het vaccin tegen nieuw opkomende SARS-CoV-2-varianten te vergroten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 14:45 

Hardtraxxer

https://www.nu.nl/coronavirus/6165965/britse-toezichthouder-keurt-als-eerste-coronapil-goed.html

Dit is toch godver wel heel erg mooi nieuws :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 17:18 

Hardtraxx Veteran

Goku schreef:

Inmiddels is bekend dat dit middel ook buiten de UK met spoed ingezet mag worden:
https://www.nu.nl/coronavirus/6166028/landen-mogen-coronapil-met-spoed-inzetten-vooruitlopend-op-goedkeuring.html

Benieuwd wanneer ze hiermee kunnen beginnen, liever gisteren dan vandaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 17:24 

Hardtraxx Veteran

Ik weet dat onderzoeken naar medicijnen op deze manier plaatsvinden en dat het ook noodzakelijk is, maar

Citaat:
De proefpersonen namen vijf dagen lang elke twaalf uur een pil. De ene helft kreeg molnupiravir, de andere helft een placebo - een nepmiddel om de uitkomsten te vergelijken.

Van de mensen die molnupiravir kregen, belandde ongeveer 7 procent in het ziekenhuis. Van de personen die een placebo kregen, moest 14 procent worden opgenomen. In die controlegroep overleden acht mensen aan de gevolgen van de coronabesmetting, van de ontvangers van de pil stierf niemand.

Toch wel ontzettend zuur dat mensen overlijden omdat zij een placebo kregen ipv een werkend medicijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 17:47 

Hardtraxx Veteran

Ja was mijn gedachte ook, zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2021 18:19 

Hardtraxx Veteran

En we zitten weer boven de 10.000 :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 09:51 

Hardtraxxer

THArdstyler schreef:

Dit is wel hoe het werkt. Simpele onderhandelingstechniek..
Het feit dat Rutte zo makkelijk bereid is om deze weg te doen "want ik wil de zeurpiet niet zijn" geeft wel aan dat het gewoon wisselgeld was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 09:55 

Hardtraxx Veteran

Kevv1990 schreef:
THArdstyler schreef:

Het feit dat Rutte zo makkelijk bereid is om deze weg te doen "want ik wil de zeurpiet niet zijn" geeft wel aan dat het gewoon wisselgeld was.

Of dat hij zag dat er geen meerderheid voor is in de tweede kamer. Dan kun je er wel heel hard aan blijven trekken of gewoon je verlies accepteren. Je kunt veel van Rutte zeggen, maar hij heeft een goed gevoel voor debat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 09:57 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:

Kom maar door.

Artikel nog niet gelezen, maar hoe verhoudt dit zich t.o.v. het eerdere artikel op Nature over de waarschijnlijk levenslange bescherming na natuurlijke besmetting (door "bone marrow plasma cells (BMPCs)")?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 10:00 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Kevv1990 schreef:
THArdstyler schreef:

Of dat hij zag dat er geen meerderheid voor is in de tweede kamer. Dan kun je er wel heel hard aan blijven trekken of gewoon je verlies accepteren. Je kunt veel van Rutte zeggen, maar hij heeft een goed gevoel voor debat.

Het gebeurt elke keer. Met de avondklok dat half uurtje toen ook bijvoorbeeld. Als ik contracten onderhandel doe ik exact hetzelfde, zeiken op dingen wat eigenlijk geen probleem is, puur en alleen om die weg te kunnen geven en de tegenpartij het gevoel te geven dat ik redelijk ben, en soms zelfs om af te leiden van iets wat belangrijker voor mj is.

We zullen het natuurlijk nooit 100% zeker weten, we kunnen immers geen gedachtes lezen, maar dit trucje omt me te bekend voor.

Overigens, waar een kamermeerderheid voor te krijgen is, is op hoofdlijnen echt wel duidelijk voor de persconferentie. Als je van alles aankondigt maar er is geen steun voor, sta je voor paal als kabinet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 10:29 

Hardtraxx Veteran

En toch dreigden CDA & D66 tegen de QR code op buitensport te stemmen. Zo eenstemmig zijn de fracties die de regering vormen in de tweede kamer dus ook weer niet. Dat is ook de rede waarom het niet is gelukt. Ik vind het alleen maar getuigen van een beetje realiteitszin.

Maar goed, zoals je zegt: je kan het twee kanten op uitleggen en de waarheid weten we niet. Jammer, maar helaas.

Overigerigens nog over de Dansen met Janssen piek:
Citaat:
Ontwikkelaar Janssen-vaccin: direct QR-code na prik was onhandig

De ontwikkelaar van het Janssen-vaccin zegt nooit gedacht te hebben dat mensen ervan uitgingen dat ze één dag na de vaccinatie beschermd zouden zijn. Dat zei hoofd vaccinontwikkeling van farmaceut Janssen Hanneke Schuitemaker gisteravond aan tafel bij Jinek.

"Dat is gewoon verkeerde informatieverstrekking geweest. Want inderdaad, heel veel mensen hebben ook meteen hun vaccinatiebewijs gekregen, dat was natuurlijk ook niet handig", vertelde Schuitemaker.

Schuitemaker reageert daarmee op de hoge besmettingsgolf die ontstond nadat jongeren afgelopen zomer volop het nachtleven ingingen nadat zij direct een vaccinatiebewijs kregen na een eerste prik met het Janssen-vaccin.

Echt, wat een waanzinnig stom idee was dit ook van het kabinet. Echt jammer dat ze zo'n fout hebben kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 10:37 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Echt, wat een waanzinnig stom idee was dit ook van het kabinet. Echt jammer dat ze zo'n fout hebben kunnen maken.

Een stom idee of 'slimme' marketing? Ze zaten immers met een paar honderdduizenden vaccins die niet gebruikt gingen worden, dus dan zou het weggegooid geld zijn. Hoe ga je een vaccin dat minder effectief is toch aan de man brengen, en dan vooral onder de jongeren? Nou maak de voorwaarden zo aantrekkelijk mogelijk, dus direct de zelfde avond kon je nog op stap/naar een festival.

Het heeft wel gewerkt al was het voor de volksgezondheid/besmettingen natuurlijk niet zo slim om te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 10:47 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Echt, wat een waanzinnig stom idee was dit ook van het kabinet.

Wat ik vooral in het artikel mis is de kritische toon richting het kabinet. Het komt nu over als 'Die stomme mensen hebben het vaccin genomen en zijn de volgende dag al gaan feesten'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 10:53 

Kraak... Piep...

patrickjeb schreef:
Khadber schreef:
Echt, wat een waanzinnig stom idee was dit ook van het kabinet.

Wat ik vooral in het artikel mis is de kritische toon richting het kabinet. Het komt nu over als 'Die stomme mensen hebben het vaccin genomen en zijn de volgende dag al gaan feesten'.

Dat verbaast me ook niet, heeft het kabinet (en specifiek De Jonge & Grapperhaus) al een keer verantwoordelijkheid getoond voor hun acties of inactie? Je kan vinden van andere ministers (zoals Kaag) wat je wilt, maar die stappen iig op n.a.v. hun blunders.

Vind het persoonlijk sowieso gevaarlijk wanneer ministers of politici ideologie en eenzijdig beleid verkiezen boven flexibel politiek voeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 10:56 

Hardtraxx Veteran

Volledig eens, maar dat verklaart niet waarom er in een artikel van de NOS geen kritische noot kan zijn.

Inb4 nos fake news
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 11:08 

Kraak... Piep...

patrickjeb schreef:
Volledig eens, maar dat verklaart niet waarom er in een artikel van de NOS geen kritische noot kan zijn.

Inb4 nos fake news

Is niet zo zeer fake news oid. Nieuwsoutlets zoals NU en NOS die reporten vaak simpelweg wat er aan de hand is, die maken geen of amper opiniestukken. Het zijn haast meer doorgeefluiken qua nieuws.

Als er een kritische toon is, moet dat uit iemand anders komen en relevant zijn (dus niet Henk op Facebook of weer een of ander hersenspinsel van Baudet). Dus stel Omtzicht heeft er uitgebreid kritiek op, dan zullen ze het er bij plaatsen, omdat ze dan gewoon simpelweg de kritiek van anderen overnemen.

Uit hunzelf zal het niet komen, wat juist enorm journalistiek integer is. Al zien mensen het liever als fake
news of op de payroll van de overheid omdat ze niet net zo kritisch tot doorgedraaid als hun zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2021 14:36 

Hardtraxx Veteran

Pfizer: coronapil verkleint kans op ziekenhuisopname kwetsbare patiënten - https://nos.nl/l/2404409#UPDATE-container-57086625

Boostershots die 95 procent effectief zijn, pillen die 90 procent effectief zijn. Mogen we dan langzaam aan optimistisch worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:27 

Hardtraxx Veteran

Pff ik ben er bang voor dat de crisis komende maanden/jaren alleen maar groter gaat worden. In het laatste OMT advies stond dat nieuwe maatregelen kunnen zijn het aflasten van evenementen, herinvoering 1,5m, 2G systeem, nog verdere uitbreiding CTB (detailhandel????? Hier vallen supermarkten ook onder). Op deze manier wordt de polarisatie alleen maar groter en komen we in een zware zware bestuurscrisis terecht. Onderhand is er nog steeds geen regering, het vertrouwen in de overheid is zwaar gedaald en de polarisatie zal alleen maar gaan toenemen. Ipv dat we een maatschappelijke discussie voeren over welke zorg nog geleverd zou kunnen worden en welke maatregelen acceptabel zijn, blijft de overheid zich als een soort dictator mensen regels opleggen. Vind het zo jammer dat Nederland zo diep gezonken is. In Engeland kan alles wél normaal gaan. Daar zijn er amper regels en is de situatie in de ziekenhuizen een beetje hetzelfde en is er minder polarisatie onder de bevolking wat Corona betreft

Ook het 2G systeem werkt bewezen niet want in Duitsland gaat t nu ook gewoon mis waar zij wel een 2G systeem hebben. Het wordt eens tijd imo dat er meer evidence based gewerkt gaat worden ipv allerlei beperkende maatregelen invoeren op basis van aannames en modellen. Laat mensen Gvd in vrijheid leven ipv dat de gehele bevolking zich de komende jaren elke winter moet gaan opofferen voor kwetsbare ouderen die toch al niet meer lang te leven te hebben. Imo is het leven niet 100% maakbaar en een kleine reductie in levensverwachting is bij een pandemie niet heel gek. Het heet niet voor niets een pandemie
Vorige  1 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic