Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 16:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Jordi schreef:
makrooy schreef:
Ik respecteer mensen die vanwege onderbuikgevoelens geen prik willen nemen 100x meer dan mensen die denken dat het wordt gebruikt voor populatie controle of welk complot theorie ook.


flikker op deze mensen zijn minstens net zo erg als niet erger. Kappen. Laat ff medici die ervoor gestudeerd hebben uitzoeken wat wel of niet veilig is. Mafkezen.


Genoeg opgeleide medici die er evenveel kennis, al dan niet meer, van hebben, die zwaar tegen het vaccin zijn, jammer man.

Ah en die opgeleide medici doen uiteraard alleen hun verhaal aan/op shady websites en gekke Youtube videos waar je alleen door een algoritme terecht komt. Want de MSM liegt en bedriegt en verzwijgt bijwerkingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 17:11 
 
Hardtraxx Veteran

verkeerde top lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens NOS Journaal mag een concert bijvoorbeeld in het Ziggodome met 75% van de capaciteit en tot 24:00 vanaf 25 september.

Mooi, lekker overdag feestjes binnen dan maar :thumbsup:
Mocht 75% niet rendabel zijn en geen extra financiële steun komen vanuit de overheid, dan ben ik bereid een tijdelijke extra toeslag te betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon een extra stage openen en het probleem is opgelost toch?? Dan kan de oorspronkelijke capaciteit gewoon behouden blijven

Op Qlimax gewoon een extra stage op de plek buiten bij de wc’s xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Gewoon een extra stage openen en het probleem is opgelost toch?? Dan kan de oorspronkelijke capaciteit gewoon behouden blijven

Op Qlimax gewoon een extra stage op de plek buiten bij de wc’s xd

Voor Qlimax zou ik niet raar opkijken wanneer er 2 shows komen in het weekend.
Er wordt ook niet van een datum gesproken met Qlimax maar een weekend.

EDIT: En voor Ziggo komt het wel goed uit qua Dance. Immers de bovenste ring wordt er nooit geopend maar telt wel mee voor de capaciteit. Normaal 16.000. 75 procent ervan maakt alsnog 12.000.

Voor Gelredome idem bedenkt ik me nu. Een zijde van de tribune wordt nooit gebruikt maar telt wel mee voor de maximale capaciteit. Gunstig dus voor Qlimax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
RoyAPO schreef:
Gewoon een extra stage openen en het probleem is opgelost toch?? Dan kan de oorspronkelijke capaciteit gewoon behouden blijven

Op Qlimax gewoon een extra stage op de plek buiten bij de wc’s xd

Voor Qlimax zou ik niet raar opkijken wanneer er 2 shows komen in het weekend.
Er wordt ook niet van een datum gesproken met Qlimax maar een weekend.

Hmm zou kunnen. Al adverteert Q wel vaker met ‘weekend of …’

Vraag me af hoe ze dit bij supremacy en VWAB gaan oplossen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:29 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Bewijzen voor andere plekken zoals kroegen theaters en bioscopen zijn compleet terecht.

Waarom vind je dat terecht, terwijl dat nu ook zonder bewijs kan? Ik heb de afgelopen maanden in kroegen en restaurants gezeten alsof het 2019 was, zonder coronapas. Toen hadden we niet eens de vaccinatiegraad die we nu wel hebben. Sterker nog, vorig jaar zat je gewoon met een vriendengroep te eten in een vol restaurant terwijl er 17 miljoen ongevaccineerden waren.

Verder wel eens met wat je zegt hoor. Ik denk dat ineens alles van het slot gooien ook niet verstandig is, maar we zijn nu (een deel van de) maatregelen aan het aanscherpen terwijl we zouden moeten versoepelen imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kevv1990 schreef:
Broken Balance schreef:
Bewijzen voor andere plekken zoals kroegen theaters en bioscopen zijn compleet terecht.

Waarom vind je dat terecht, terwijl dat nu ook zonder bewijs kan? Ik heb de afgelopen maanden in kroegen en restaurants gezeten alsof het 2019 was, zonder coronapas. Toen hadden we niet eens de vaccinatiegraad die we nu wel hebben. Sterker nog, vorig jaar zat je gewoon met een vriendengroep te eten in een vol restaurant terwijl er 17 miljoen ongevaccineerden waren.

Verder wel eens met wat je zegt hoor. Ik denk dat ineens alles van het slot gooien ook niet verstandig is, maar we zijn nu (een deel van de) maatregelen aan het aanscherpen terwijl we zouden moeten versoepelen imo.


Dan heb je uitzonderingen gehad want kroegen mogen niet volledig vol en theaters en bioscopen ook niet. Ik heb het over hoe het vanouds was, lijkt me sterk dat iedereen zo hutje mutje in een kroeg stond zonder dat er enig ingrijpen is van politie.

Zoals al gezegd. Ze gaan gewoon gefaseerd dingen opheffen. Daarom lijkt het denk ik voor iedereen telkens te weinig. Als er elke keer niks aan de hand is zoals jij zegt, dan zullen we dat gaan zien als iedereen normaal meewerkt en dan zullen er verdere versoepelingen komen.

En maatregelen worden niet aangescherpt. Er worden juist maatregelen opgeheven met de voorwaarde dat er nog wel een controle moet zijn. Lijkt misschien door de controle of het aangescherpt wordt maar netto ga je er op vooruit met de opheffing van beperkte bezoekersaantallen en 1,5 meter. Of je hier al blij meet moet wezen is natuurlijk niet zo, maar des te eerder we bewijzen dat het wel kan, des te eerder wordt er versoepeld.

Je kan niet in een klap alles opheffen, dus daarom moet je gewoon blijven bewijzen, protesteren en vechten voor die verdere versoepelingen. Hoe meer wij tonen en bewijzen dat het wel kan, deste minder grond heeft de tegenstand om op te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goede eerste stap. Ben echt heel benieuwd hoe deze winter ons afgaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 19:50 
 
Hardtraxxer

Als bezoeker,
Mega blij als er weer dingen mogelijk zijn, en 75% vind ik zelf alleen maar fijn.

Maar voor de organisaties is t waardeloos, waar komt dit nu weer van dan, t is niet te plannen. Begrijp t van overheid ook wel hoor, je wilt niet in 1x los, maar dit zo last minute. Lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sappers schreef:
Als bezoeker,
Mega blij als er weer dingen mogelijk zijn, en 75% vind ik zelf alleen maar fijn.

Maar voor de organisaties is t waardeloos, waar komt dit nu weer van dan, t is niet te plannen. Begrijp t van overheid ook wel hoor, je wilt niet in 1x los, maar dit zo last minute. Lastig.

Totdat je bij een uitverkocht feest te horen krijgt ‘helaas ben je uitgeloot en mag je niet komen en je krijgt je geld terug’ :whistle:. Dan is het een stuk minder fijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij feesten als Qlimax vind ik 75% capaciteit eigenlijk wel lekker. Dan is er gewoon ruimte om te bewegen. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet er alleen niet vanuit gaan dat een qlimax doorgaat met 75% capaciteit. Das niet rendabel te krijgen zonder de tickets onbetaalbaar te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 20:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sappers schreef:
Als bezoeker, mega
Maar voor de organisaties is t waardeloos


Dit is wel een goede samenvatting. Grote feesten met die capaciteit gaat lastig worden. Kleinere feesten (lees 3000 bezoekers in een 4000 venue oid kunnen wellicht net nog maar je gaat duurdere tickets of drankjes oid krijgen. Maar net zoals met 750 mensen feesten waarvan we dachten dat die nooit kwamen, kwamen ze toch, dus voor ons bezoekers is het mooi.

Maar voor organisatoren is het niet genoeg, daarom door blijven protesteren en bewijzen tonen dat het wel kan en we komen er wel. Kleine overwinningen, hoe incompleet ook moet je ook vieren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 20:39 
 
Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Sappers schreef:
Als bezoeker,
Mega blij als er weer dingen mogelijk zijn, en 75% vind ik zelf alleen maar fijn.

Maar voor de organisaties is t waardeloos, waar komt dit nu weer van dan, t is niet te plannen. Begrijp t van overheid ook wel hoor, je wilt niet in 1x los, maar dit zo last minute. Lastig.

Totdat je bij een uitverkocht feest te horen krijgt ‘helaas ben je uitgeloot en mag je niet komen en je krijgt je geld terug’ :whistle:. Dan is het een stuk minder fijn

Dat is inderdaad klote, maar er duikt wel een alternatief feest op de week ervoor of erna. Wat dat betreft echt niet zo kieskeurig momenteel :)

Broken Balance schreef:

Dit is wel een goede samenvatting. Grote feesten met die capaciteit gaat lastig worden. Kleinere feesten (lees 3000 bezoekers in een 4000 venue oid kunnen wellicht net nog maar je gaat duurdere tickets of drankjes oid krijgen. Maar net zoals met 750 mensen feesten waarvan we dachten dat die nooit kwamen, kwamen ze toch, dus voor ons bezoekers is het mooi.

Maar voor organisatoren is het niet genoeg, daarom door blijven protesteren en bewijzen tonen dat het wel kan en we komen er wel. Kleine overwinningen, hoe incompleet ook moet je ook vieren.

Eens, het blijft vooral ook een lastig verhaal bij de al uitverkochte feesten.
Eerste stap is er in ieder geval.

Norther66 schreef:
Je moet er alleen niet vanuit gaan dat een qlimax doorgaat met 75% capaciteit. Das niet rendabel te krijgen zonder de tickets onbetaalbaar te maken.

2 dagen zoals eerder geopperd werd?
TimeWarp in Duitsland lijkt wel zoiets te gaan doen, normaal meer zalen nu 1 zaal, 2 dagen?
Geen idee hoe haalbaar zoiets is op zo een korte termijn.
Waarschijnlijk onderschat ik het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jan Paternotte van D66 zou de 2G regel (gevaccineerd of hersteld), wel een goed idee vinden… met de argumentatie dat er dan geen kans is dat niet gevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen. Alsof mensen die uitgaan (tot 30 jaar) zo vaak in het ziekenhuis terecht komen :/. En dat moet dan een partij zijn die opkomt voor de jongere generatie. Kom eens met maatregelen die de kwetsbare ongevaccineerde treft ipv de relatief risicovrije jongere generatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Jan Paternotte van D66 zou de 2G regel (gevaccineerd of hersteld), wel een goed idee vinden… met de argumentatie dat er dan geen kans is dat niet gevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen. Alsof mensen die uitgaan (tot 30 jaar) zo vaak in het ziekenhuis terecht komen :/. En dat moet dan een partij zijn die opkomt voor de jongere generatie. Kom eens met maatregelen die de kwetsbare ongevaccineerde treft ipv de relatief risicovrije jongere generatie


Echt volledig eens met je laatste zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 23:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Jan Paternotte van D66 zou de 2G regel (gevaccineerd of hersteld), wel een goed idee vinden… met de argumentatie dat er dan geen kans is dat niet gevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen. Alsof mensen die uitgaan (tot 30 jaar) zo vaak in het ziekenhuis terecht komen :/. En dat moet dan een partij zijn die opkomt voor de jongere generatie.


Weet niet waar je dit opeens vandaan haalt, ze zijn een progressieve partij dus het beslaat wellicht meer dingen voor de toekomst (dus dat gaat jongeren ook aan), maar ze zijn echt niet een partij die per se voor jongeren opkomen. En dan nog, partijleden kunnen verschillende meningen hebben dan de algehele consensus die de partij voert.

Ook niet iedereen in de FvD is zo'n dwarsmongool als Thiery of Gideon (al zijn het gros van die mensen denk ik nu wel terecht gevlucht), Omtzicht zat bij de CDA maar stond heel anders er in en ook niet iedereen in de VVD is blij met het beleid van Rutte (vooral de VVD jongerenpartij).

RoyAPO schreef:
Kom eens met maatregelen die de kwetsbare ongevaccineerde treft ipv de relatief risicovrije jongere generatie


Dit blijft ook maar een half waar argument wat je ook al tig keer aanhaalt en tig keer is ontkracht, want ongevaccineerde mensen kunnen alsnog in het ziekenhuis belanden omtrent corona of blijvend het ziekenhuis moeten bezoeken wegens permanente schade. Het is al onderzocht dat genetica voor een een belangrijk deel bepaalt hoe, hoe lang en hoe zwaar corona bij je valt. Bewijs in dat veel jonge gezonde mensen, tot aan sporters zwaarder er zijn afgekomen dan mensen die in risicogroepen zitten.

Dus ja, je moet je focussen op risicogroepen maar dat valt voor een deel niet te controleren of te voorspellen.
Echter, in het voordeel van vrije medische keuzes, als die mensen bewust geen vaccin willen, dan is het ook hun pakkie an. Daarom zou de focus alleen moeten liggen in het helpen van mensen die absoluut geen vaccin kunnen nemen.

Mensen die alsnog er niet voor kiezen het te nemen en er zwaar door geraakt zijn moeten natuurlijk wel geholpen worden. Maar imo mogen ze geen voorrang meer krijgen op de IC. Je doet het jezelf immers aan.

Dus je kan wel blanket statements gaan gooien over hoe het moet of hoe het is, maar je weet zelf ook dat er overal behoorlijk wat nuance aan hangt, anders hadden we dit wel opgelost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 23:28 
 
Hardtraxx Veteran

Wauw

https://www.instagram.com/p/CTxpaGajZtc ... =copy_link
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Natuurlijk ontken ik niet dat ook jongere mensen in het ziekenhuis terecht kunnen komen. Of langdurige klachten eraan over houden. Maar relatief gezien, valt het aantal jongere mensen met langdurige ernstige klachten of ziekenhuisopnames mee. Ik vind dat je niet moet vergeten dat de meeste besmettingen bij jongeren en jongvolwassenen hebben plaatsgevonden, en dat daardoor het percentage ernstige klachten reuze mee valt.

Er zijn zoveel dingen in de maatschappij die voor een risico zorgen, zo ook het uitgaan nu voor jongeren. 90-100% risico reductie bij een miniem risico, vind ik ten aanzien van de maatschappelijke wrijving en neveneffecten die het veroorzaakt, het gewoon niet waard.

Ik dacht gehoord te hebben dat het wel een standpunt is dat bij de D66 leeft. Misschien zie ik de D66 dan idd wel verkeerd voor me
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:

Zo, ze worden echt koekoek daar in Den Haag. Wat erg dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 00:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik vind dat je niet moet vergeten dat de meeste besmettingen bij jongeren en jongvolwassenen hebben plaatsgevonden, en dat daardoor het percentage ernstige klachten reuze mee valt.


Relatief gezien is het een kleine groep ja, maar het gaat er om dat je niet een beleid kan maken omtrent hun beschermen omdat je niet weet hoe elk individu op het virus reageert.

Citaat:
Er zijn zoveel dingen in de maatschappij die voor een risico zorgen, zo ook het uitgaan nu voor jongeren. 90-100% risico reductie bij een miniem risico, vind ik ten aanzien van de maatschappelijke wrijving en neveneffecten die het veroorzaakt, het gewoon niet waard.


Wat jij vind wat waard is voor andere mensen hun gezondheid gaat helaas niet op. Net als dat ik vind dat een specifieke groep mensen niet moeten zeiken en een prik moeten nemen maar dat gaat ook niet op, en terecht. Want je hebt nou eenmaal de keuze over je eigen gezondheid.

Maar ik zou als ik jou was vooral eens vertellen aan die mensen wat jij er van vindt, in persoon, en kijk wat de reacties zijn, ik denk dat ze evenmin een reet gaan geven om wat jij wilt, en terecht.

Daarom is er beleid gevormd waar iedereen veilig alles kan doen ongeacht vaccinatie of niet. Niet dat het goed beleid is, maar de manier hoe ze versoepelen is wel te begrijpen. Er zal echter wel een punt moeten komen dat alles weer kan, maar dit gebeurt gefaseerd om te voorkomen dat we weer een uitbraak hebben en weer terug moeten, zal iedereen ook blij van worden.

Want ondanks dat we 3x in de zelfde valkuil zijn gevallen, waar 1x mensen ook voor een groot deel waren gevaccineerd, en het feit dat we niet weten of het vaccin over tijd even effectief blijft, denken we dat het natuurlijk nu wel goed gaat. Mogelijk, maar het risico is het na 3x niet meer waard en ik laat liever andere verwante landen dat experiment uitvoeren (zoals Denemarken en Duitsland e.d.) zodat wij de klap van het misgaan iig niet hoeven te incasseren.

Basshunterzz schreef:


Ik kan het mis hebben maar was FeestDJRuud niet samen met Paul Elstak e.d. ook in het begin al zwaar uitgesproken tegen het beleid? Toen het beleid nog wel te volgen was in 2020. Weet niet of ik hem volledig op zijn woord hier geloof daarom, maar het klinkt wel plausibel met hoe lukraak het beleid is en ze hun eigen fouten willen verbergen. Dus voor dit duidelijk is, geen mening er over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 00:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het ging hier over mogelijk 2G beleid :P. Dus een beleid waar ongevaccineerde geteste personen geen toegang hebben tot het uitgaansleven. Het huidige beleid kan ik zelf wel tolereren. Maar meer dus zeker niet

Wanneer het over 2G beleid gaat ipv over 3G beleid, hoef je geen betoog te houden over de voordelen van het 3G beleid haha. Daar gaat het hier niet over
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 00:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het ging hier over mogelijk 2G beleid :P. Dus een beleid waar ongevaccineerde geteste personen geen toegang hebben tot het uitgaansleven. Het huidige beleid kan ik zelf wel tolereren. Maar meer dus zeker niet

Wanneer het over 2G beleid gaat ipv over 3G beleid, hoef je geen betoog te houden over de voordelen van het 3G beleid haha. Daar gaat het hier niet over


Jij haalt toch echt specifiek aan dat het 2g beleid niet kan (terecht) om vervolgens te zeggen dat je liever beleid ziet die een andere groep benadeeld die eveneens risico's hebben, en daarbij een die je niet eens kan beheren wegens genetica.

Dan is het toch niet heel raar dat het huidige beleid wat beiden niet discrimineert wordt aangehaald? Want wat jij en anderen doen is gewoon beleid promoten dat jou beter uitkomt. Ben je dan niet even slecht bezig als die bekrompen D66'er die beleid kiest wat gevaccineerden beter uitkomt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2021 00:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap je punt. Het huidige beleid discrimineert niet nee, maar het raakt mensen tot 40 jaar wel onevenredig hard tov oudere leeftijdsgroepen. Dan vraag ik me af of er geen beleid valt te maken dat de oudere leeftijdsgroep wat harder raakt dan de jongere groep (die bewezen veel minder risico loopt op ziekenhuisopname dan oudere mensen).

Ik merk volgens mij een beetje dat jij het bekijkt vanuit het individuele perspectief van risico’s, maar ik weer vanuit het grotere geheel. Bij het individuele risico denk ik van, er zullen altijd kleine risico’s in het leven zijn. Die zal je moeten omarmen want anders kan je ook geen normaal leven leiden

En ja ik promoot beleid omdat t mij goed uit komt, maar het is ook beleid dat daadwerkelijk effectief zou kunnen zijn voor de volksgezondheid omdat t opkrikken van de vaccinatiegraad onder oudere mensen effectiever is in het reduceren van ziekenhuisopnames dan het opkrikken onder jongere mensen. Ik had het beleid niet gepromoot wanneer het niet effectief zou kunnen zijn

Dus nee, ik ben niet even slecht bezig als die D66’er. Een Corona pas zou van mij überhaupt geen eens hoeven maar áls dan de keuze wordt gemaakt om de vaccinatiegraad op te krikken, doe het dan op een effectievere manier dan deze
Vorige  1 ... 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic