Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 21:20 

Kraak... Piep...

Wanneer had het wel gemoeten en wel effect gehad dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 21:21 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
‘Q-Dance’

NL
Er is ons maandenlang een worst voorgehouden en nóg krijgen we geen duidelijkheid. De onderzoeken en resultaten zijn een pijnlijke herinnering dat op dit punt niet corona, maar de politiek de veroorzaker is van een festivalloze zomer en onzekere toekomst.

De festivalbranche roept iedereen die van muziek en dansen houdt zich te laten horen tegen het willekeurige overheidsbeleid. Sluit je aan bij onze vreedzame protestmars: ‘Unmute Us’, zodat we opening per september kunnen afdwingen. Check bit.ly/Unmute-Us voor meer info. Support deze actie en deel dit bericht. #UnmuteUs

https://www.facebook.com/10004451310621 ... 870229047/

In before de echte half tamme kansloze wappies hier lucht van krijgen en het in een keer niet zo vreedzaam wordt. En vanuit daar de evenementensector weer bestempeld wordt als drugshoofden met agressie probleem
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 21:23 

Kraak... Piep...

Inderdaad, laten we het doen voor de evenementen en het bij normale argumenten houden. Gelukkig halen ze ook de punten aan en het VREEDZAAM protest.

Als je je als mongolen gaat gedragen of als het een coronawappie/antivaccinatie of wat voor onzin protest wordt dan kan je elke vorm van meewerking of medeleven van wie dan ook vergeten en dan kan je er op rekenen dat alles alleen maar langer duurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 21:29 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Precies het juiste moment om deze actie in te zetten. Erg blij mee :)

Ik vind het eerlijk gezegd wat aan de late kant. Ze hadden dit beter kunnen doen op het moment de meerdaagse evenementen werden verboden en als 'goedmakertje' evenementen met 750 personen werden aangekondigd.
Dan had je moeten zeggen, nee kabinet daar gaan we als sector niet mee akkoord.
Onder het motto, vele fieldlab experimenten hebben aangetoond dat het relatief veilig kan, op zijn minst op 1 dag.
Het zomerfestival is straks voorbij, gaat deze mars niets meer aan veranderen helaas.
Dat je als sector wilt laten zien dat je bestaat, "we" zijn dan zo'n beetje de laatsten nu met een 'mars' of 'optocht'.
Ik steun ieder initiatief, maar ik ben bang dat het aan de late kant is.
Er had m.i. ook eerder een rechtzaak moeten zijn aangespannen met als kern de Fieldlab experimenten.
Nu zijn de rechtzaken weer ingetrokken, wellicht met een iets naïeve blik dat het kabinet de sector wel tegemoet zou komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 21:38 

Hardtraxx Veteran

Dat was toch ook zo vanwege volledige financiële steun? Zo kwamen ze tegemoet
Daarom stopte ze de rechtzaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 21:46 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Dat was toch ook zo vanwege volledige financiële steun? Zo kwamen ze tegemoet
Daarom stopte ze de rechtzaak

De advocaat van ID&T achtte het kort geding nutteloos omdat de regering zich met het OMT advies voldoende zou hebben verdedigd.. uiteindelijk snap ik die advocaat wel want eerdere rechtszaken zijn allemaal niet succesvol geweest. Een rechtszaak over een maand maakt alweer meer kans aangezien het argument van het OMT van ‘voldoende hoge vaccinatiegraad’, wegvalt. Dan blijft alleen het argument ‘besmettingen’ en wss een laag aantal ‘ziekenhuisopnames’ over (waarvan de helft er met een beenbreuk oid ligt)

KHN is ook weer naar rechter gestapt omdat zij eigenlijk als enige niet met toegangstests mogen werken. Die rechtszaak geef ik opzich wel een kans aangezien het letterlijk de enige sector is die niks mag
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 22:09 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Wanneer had het wel gemoeten en wel effect gehad dan?

Mhmhm, bedoel niet per se dit protest, maar vooral tegengeluid in het algemeen. Ongeacht of het helpt, vind ik elk tegengeluid uit de scene verfrissend. Ik vind dat bedrijven, en vooral artiesten, veel te stil zijn geweest de afgelopen 1,5 jaar. Was echt verfrissend om Adaro te zien spreken over een festival (don't remember the name) dat afgelast was, Villain die de media opgezocht heeft, en natuurlijk ID&T & Q-dance die zich erover uitspreken. Los van deze dingen, en wat slappe edits als Corona MGFY, is er veel te weinig publieke 'verontwaardiging' op social media vanuit de artiesten/organisaties imo. Dus +1 voor iedereen die z'n mond opentrekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2021 23:13 

Kraak... Piep...

Dat komt omdat het beleid tot voor kort ook altijd gewoon gerechtvaardigd was en goed onderbouwd kon worden (min de avondklok). Recent is het de weg kwijt dus het is terecht dat de laatste tijd en nu het zwaarste tegengeluid komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 10:49 

Hardtraxx Veteran

Zou t wel mooi vinden als dit een soort muziekparade zou worden als demonstratie. Zo is de LoveParade ook ooit begonnen als politieke demonstratie met 150 man die meeliepen.
Ipv 3 steden dus alles in 1 stad met rijdende wagens , verschillende soorten muziek er op en gaan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 11:08 

Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:

In before de echte half tamme kansloze wappies hier lucht van krijgen en het in een keer niet zo vreedzaam wordt. En vanuit daar de evenementensector weer bestempeld wordt als drugshoofden met agressie probleem

Slechts één bord of spandoek met een wappie uitspraak zou al een vieze smet zijn op de hele demonstratie, en die gaat er gegarandeerd een bij zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 13:24 

Hardtraxx Veteran

Poeh de cijfers uit Israel zijn echt niet best zeg... Besmettingen nemen hard toe. Ziekenhuis opnames nemen hard toe en ook aantal doden neemt toe.

Is dit dan het punt waarin de vaccins hun werking verliezen? Ik kan jammer genoeg nergens vinden om hoeveel procent ongevaccineerden ziekenhuis opnames het gaat. Maar dit is niet best. Laten we hopen dat er een nuance is dat ik mis. Want in Engeland gaat het nog wel gewoon super.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 16:34 

Hardtraxx Veteran

Meende dat de vaccinatiegraad in Israël maar op 50-60% zat en het vaccin beschermt natuurlijk ook niet voor 100% waardoor er altijd kleine uitbraken blijven ontstaan. Denk dat je daar al een deel van de oorzaak te pakken hebt. Oja en de deltavariant wellicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 17:20 

Artiest

SL8492 schreef:
Meende dat de vaccinatiegraad in Israël maar op 50-60% zat en het vaccin beschermt natuurlijk ook niet voor 100% waardoor er altijd kleine uitbraken blijven ontstaan. Denk dat je daar al een deel van de oorzaak te pakken hebt. Oja en de deltavariant wellicht.

59,8% volledig en 64,5% met tenminste een dosering. Dat is dus ook niet heel veel hoger dan wij hier in NL (59,1% volledig en 68,5% tenminste 1 dosering)

Heb als bron deze site gebruikt, loopt vaak wel n dagje ofzo achter, maar top om landen te vergelijken zo.
https://graphics.reuters.com/world-coro ... nd-access/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 17:44 

Hardtraxx Veteran

Ah dacht eigenlijk wel dat we in NL wat hoger zaten nu, my bad :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 19:14 

Hardtraxx Elite

makrooy schreef:
Poeh de cijfers uit Israel zijn echt niet best zeg... Besmettingen nemen hard toe. Ziekenhuis opnames nemen hard toe en ook aantal doden neemt toe.

Is dit dan het punt waarin de vaccins hun werking verliezen? Ik kan jammer genoeg nergens vinden om hoeveel procent ongevaccineerden ziekenhuis opnames het gaat. Maar dit is niet best. Laten we hopen dat er een nuance is dat ik mis. Want in Engeland gaat het nog wel gewoon super.

grappig dat je dan specifiek vraagt naar het percentage van de ongevaccineerden. :)

Maar die cijfers zijn te vinden hoor.
Ik vind het zelf wel lastig om daar harde conclusies uit te trekken. Maar er is daar kennelijk een verschil bij ernstig zieken van onder de 60 en boven de 60.

Grafieken van ernstig zieken:
(vertaald door Google Translate)

Boven 60:
Afbeelding

Onder 60:
Afbeelding

Afbeelding

Bronnen:
https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general
https://data.gov.il/dataset/covid-19/resource/9b623a64-f7df-4d0c-9f57-09bd99a88880
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2021 20:10 

Hardtraxx Veteran

Lijkt me duidelijk toch? Immuniteit neemt bij ouderen sneller af dan bij gezonde volwassenen. Dat valt uit je grafieken ook te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2021 00:55 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Lijkt me duidelijk toch? Immuniteit neemt bij ouderen sneller af dan bij gezonde volwassenen. Dat valt uit je grafieken ook te lezen.

Boostervaccin lijkt me een prima middel
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2021 07:08 

Hardtraxx Veteran

Zie nog weinig reden tot zorg gezien onderstaande grafiek die de cijfers relatief bekijkt. Er worden 100 mensen per 100k van ongevaccineerden opgenomen en 20 mensen per 100k van gevaccineerden

En zolang de overheden mensen met een gebroken heup of andere aandoening, met Corona, in de statistieken blijft opnemen blijven we onbetrouwbare cijfers houden. Engeland heeft hun beleid wat betreft ziekenhuisstatistieken nu dan ook aangepast. Ben benieuwd in hoeverre hun statistieken gaan afwijken van andere landen

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2021 16:54 

Hardtraxx Veteran

Roy, kan je in het vervolg een andere website gebruiken dan postimg? Kaspersky begon onmiddellijk te blaffen toen ik de foto open deed in een nieuwe tabblad.

Klik hier voor screenshot op imgur van de melding waar ik dit topic niet mee ga vervuilen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2021 09:12 

Hardtraxx Veteran

Moet zeggen dat ik ook wel stevig baal van de maatregelen en hoe ze nog steeds niet toe willen geven dat de gok met Janssen niet een fout was maar een "leermoment". Ik stond zondag ook in een 2/3e gevuld stadion en daar werd ook alles behalve afstand gehouden, was gewoon onder een afdak en zeker niet aan 4 kanten open. Het is nu gewoon krom gesteld en ik snap daarom de geplande acties wel.

Broken Balance schreef:
Dat komt omdat het beleid tot voor kort ook altijd gewoon gerechtvaardigd was en goed onderbouwd kon worden (min de avondklok). Recent is het de weg kwijt dus het is terecht dat de laatste tijd en nu het zwaarste tegengeluid komt.

Dit vat het eigenlijk wel goed samen.

Wat ik vooral hoop is dat dan ADE in ieder geval nog door kan gaan, want anders is 90% van het feestjaar weer keurig om zeep geholpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2021 10:37 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:
rakkietakkie schreef:

Slechts één bord of spandoek met een wappie uitspraak zou al een vieze smet zijn op de hele demonstratie, en die gaat er gegarandeerd een bij zitten.

Kun je je hand voor in het vuur steken...
Liefde vrijheid geen dictatuur festival - let's go wappie
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2021 13:04 

Hardtraxx Addict

Tsja, maarja, lijkt me geen reden om niet te gaan toch? Wappies heb je overal en uiteindelijk is het idee van dit protest om een statement te maken dat het scheef is dat festivals nog altijd geen doorgang kunnen vinden. Als iedereen wegblijft “want wappies” dan is het bij voorbaat al niet geslaagd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2021 14:06 

Hardtraxx Veteran

zal hier ook even posten wat er in de Unmute Us topic staat.

Nuracore schreef:
Sarabande schreef:
Des te meer reden dus dat zoveel mogelijk niet-wappies hierbij aanwezig zijn om te compenseren voor de idioten. Als iedereen wegblijft omdat het kan gaan escaleren gaat dit protest bij voorbaat al mislukken. Alle bezoekers van de aangesloten 300+ organisaties bij elkaar zijn er denk ik een stuk meer dan het clubje microchip/5G/Bill Gates gelovers (ook al schreeuwen die vaak het hardst).

Ik denk dat het heel gauw duidelijk word wat de boodschap is als de meerderheid zich hierover uitspreekt.
Hopelijk is de meerderheid dan ook de gene die er voor de evenementen staan. Een aantal anti-vaccin/ complot theoriesten die er tussen staan gaan hier hopelijk weinig aan veranderen of inbreng in hebben.

Lijkt me dat de organisaties achter Unmute Us hier ook wel de controle moet pakken. Zij zijn tenslotte de bedrijven die de organsiaties en bezoekers aansporen te protesteren. Dan moet iedereen ook wel goed geinformeerd zijn en er voor de zelfde reden staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2021 18:27 

Hardtraxx Elite

Als Rapper Kafke, die wapper-rapper er bij komt, dan graag wel met tomaten gooien naar hem.. Met z'n nummer "Kom in opstand"
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 08:29 

Hardtraxx Addict

rakkietakkie schreef:
Als Rapper Kafke, die wapper-rapper er bij komt, dan graag wel met tomaten gooien naar hem.. Met z'n nummer "Kom in opstand"

Hej rakkie.. laat Kafke (die geen rapper maar volkszanger is) hier aub buiten xd
Vorige  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic