Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 13:43 

Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:
Pedaalemre = Ijssie
Heggenschaar = Miwer.

Gaat lekker hier, ik zie conspiracy's

Dj Unlocked = Dj Bionicle
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 14:05 

Hardtraxx Newbie

patrickjeb schreef:
Mark is een gek.

Punt is alleen dat Mark het met goede bedoelingen probeert te doen en dat zie je bij Van Haga niet, zoals BB ook al zegt. Ja, Mark doet een aantal dingen met een eigen agenda en ik vind dat het tijd wordt dat Mark ermee kapt/motie van wantrouwen krijgt, maar ik zie wel dat hij het met goede bedoelingen doet. Van Haga doet het puur uit eigenbelang.

Wat wantrouw je dan als het niet de goede bedoeling is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 14:37 

Hardtraxxer

rakkietakkie schreef:
Om het weer wat luchtiger te maken hier, 2 sprinkhaan feitjes

Citaat:
De oren van een sprinkhaan zitten op zijn poten

Niet bij alle sprinkhanen. Bij de veldsprinkhanen zoals de krasser en het locomotiefje zit de gehooropening op het lijf, net achter het halsschild.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 14:52 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Even het laatste OMT advies doorgelezen en het lijkt er tot nu toe op dat gevaccineerden toch niet getest hoeven te worden bij evenementen. Hopelijk blijft dit zo want anders lijkt het erop dat we evenementen voor de komende paar jaar nog wel gedag kunnen zeggen.

“In het 119e advies heeft het OMT ter overweging meegegeven om van
alle bezoekers, ook de volledig gevaccineerde, bij risicovolle evenementen een testbewijs te eisen. Mogelijk heeft deze voorwaarde een neerwaarts effect op de algehele vaccinatiebereidheid en werkt dit op de lange termijn mogelijk averechts. Daarnaast is dit onder de huidige wetgeving niet mogelijk1, kan de CoronaCheck app een vaccinatiebewijs niet ‘uitzetten’ of ‘overschrijven’ met een testuitslag en zou dit een verveelvoudiging van de testvraag inhouden die niet tijdig leverbaar is2.”

Dit staat er vermeld over evenementen:

“Op grond van bovenstaande overwegingen adviseert het OMT om te wachten met eendaagse of meerdaagse evenementen zonder overnachting tot de incidentie onder de bevolking verder is afgenomen en het risiconiveau ‘zorgelijk’ is bereikt, en personen in de leeftijdsgroepen waarin het overgrote merendeel van de deelnemers voor festivals valt (d.i., 18-34-jarigen) de kans hebben gehad een volledige vaccinatieserie af te ronden”

Ik heb er een hard hoofd in dat het risiconiveau komende winter op zorgelijk of lager blijft. Wanneer dit als harde voorwaarde gehouden blijft worden, zie ik de feestjes ook niet doorgaan. Dus hopelijk wordt die voorwaarde komende winter geschrapt ofwel worden ziekenhuis patiënten met Corona niet meer geregistreerd (mocht dit voorkomen)

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... vid-19.pdf

Bedankt voor het delen!

Volgens Yorick Bleijenberg zitten we nu al een paar dagen in het "zorgelijk" gebied met de besmettingscijfers, maar is de regeling van de Europese autoriteit dat het een gemiddelde is van 14 dagen, dus we zullen nog even in rood blijven. Benieuwd hoe dat het zich gaat ontwikkelen met terugkomen van vakanties, scholen en universiteiten die weer open gaan en dan mogelijke versoepelingen rond evenementen.
Qua vaccinaties gaan we goed, iedereen die al 1 prik heeft mag bellen voor vervroeging van afspraken en dan twee weken later zouden die vaccinaties ook effectief moeten beschermen. Zit denk ik een aadige kans in dat dit dus op 1 september wel uit komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 15:49 

Hardtraxx Veteran

Carminizerz schreef:
rakkietakkie schreef:
Om het weer wat luchtiger te maken hier, 2 sprinkhaan feitjes

Citaat:
De oren van een sprinkhaan zitten op zijn poten

Niet bij alle sprinkhanen. Bij de veldsprinkhanen zoals de krasser en het locomotiefje zit de gehooropening op het lijf, net achter het halsschild.

Een saillaint detail, maar toch goed om dit onderscheid te maken. Je wilt natuurlijk niet op de volgende bedrijfsborrel met een verkeerd sprinkhanen feitje op de proppen komen. Dank voor je oplettendheid!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 16:45 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:

Een saillaint detail, maar toch goed om dit onderscheid te maken. Je wilt natuurlijk niet op de volgende bedrijfsborrel met een verkeerd sprinkhanen feitje op de proppen komen. Dank voor je oplettendheid!

Pff dat zou een afgang zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2021 18:06 

Hardtraxxer

Wie heeft ooit die risiconiveaus bedacht? Het lijkt me dat dat tegenwoordig niet dezelfde drempelwaarden hoeven te zijn dan pakweg 1,5 jaar geleden? Of zijn de risiconiveaus in de tussentijd gewijzigd oid?
Anders wordt het allemaal wel erg voorzichtig en houden we nog heel lang last van nutteloze maatregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 09:45 

Hardtraxx Veteran

Ook in Nederland worden ziekenhuisopnames van patiënten met een beenbreuk, hersenschudding etc etc, gezien als een Corona patiënt. Onderstaande informatie komt van Stichting NICE. De IC opnames zijn op 5-10% na accuraat, maar over de verpleegafdelingen zijn er geen gegevens bekend. Verpleegafdeling opnames kunnen dus met een korrel zout genomen worden. De medische tak lijkt transparant te zijn, zoals het hoort. De overheid en media bekogelen daarentegen de oudere bevolking met angst voor een ziekenhuisopname, die in werkelijkheid 50% lager ligt dan dat het lijkt

Alle patiënten die in het ziekenhuis liggen met een verdachte of bewezen COVID-19 status worden meegenomen in onze overzichten, ook als de reden van opname iets anders is dan de COVID-19 infectie. We hebben hiervoor gekozen omdat deze patiënten in isolatie worden behandeld en daarmee de isolatiebedden bezet houden, daarnaast wordt de prognose van deze patiënten ook negatief beïnvloed door de bewezen COVID-19 status. Als IC kwaliteitsregistratie beschikken wij van de IC patiënten over uitgebreide klinische gegevens, deze worden eens per maand vanuit het elektronisch patienten dossier geextraheerd en naar ons toegestuurd. Daaruit blijkt dat ~90-95% van de COVID-positieve IC-patienten ook met een opnamereden gerelateerd aan COVID-klachten is opgenomen en dus maar 5-10% met andere opnameredenen. Voor de afdelingspatienten beschikken we niet over dergelijke aanvullende informatie.

https://stichting-nice.nl/covid-19-faq.jsp
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 09:48 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Alle patiënten die in het ziekenhuis liggen met een verdachte of bewezen COVID-19 status worden meegenomen in onze overzichten, ook als de reden van opname iets anders is dan de COVID-19 infectie. We hebben hiervoor gekozen omdat deze patiënten in isolatie worden behandeld en daarmee de isolatiebedden bezet houden, daarnaast wordt de prognose van deze patiënten ook negatief beïnvloed door de bewezen COVID-19 status.

Ik vind dit dus volkomen logisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 09:50 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
RoyAPO schreef:
Alle patiënten die in het ziekenhuis liggen met een verdachte of bewezen COVID-19 status worden meegenomen in onze overzichten, ook als de reden van opname iets anders is dan de COVID-19 infectie. We hebben hiervoor gekozen omdat deze patiënten in isolatie worden behandeld en daarmee de isolatiebedden bezet houden, daarnaast wordt de prognose van deze patiënten ook negatief beïnvloed door de bewezen COVID-19 status.

Ik vind dit dus volkomen logisch

Ik opzich ook wel, maar laat de media en overheid daar dan ook transparant over zijn. Dit hebben ze nooit gedaan. De kans op ziekenhuisopname ligt bijvoorbeeld gewoon 2x zo laag dan dat het daadwerkelijk is. Met hun kansberekeningen hebben ze dr sowieso geen rekening mee gehouden dat zo’n 50% van de verpleegafdeling patiënten er niet liggen door een Corona besmetting
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 10:01 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik opzich ook wel, maar laat de media en overheid daar dan ook transparant over zijn. Dit hebben ze nooit gedaan. De kans op ziekenhuisopname ligt bijvoorbeeld gewoon 2x zo laag dan dat het daadwerkelijk is. Met hun kansberekeningen hebben ze dr sowieso geen rekening mee gehouden dat zo’n 50% van de verpleegafdeling patiënten er niet liggen door een Corona besmetting

Nouja, je quote FAQ van de website waar het bijgehouden wordt, transparanter kan het ongeveer niet. En nogmaals: ze houden toch een bed bezet op de relevante afdelingen? Hoe had je het dan in willen regelen? Ik snap werkelijk waar niet waarom je dit zo opzienbarend vindt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 10:14 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:

Nouja, je quote FAQ van de website waar het bijgehouden wordt, transparanter kan het ongeveer niet. En nogmaals: ze houden toch een bed bezet op de relevante afdelingen? Hoe had je het dan in willen regelen? Ik snap werkelijk waar niet waarom je dit zo opzienbarend vindt..

Transparantere communicatie door een scheiding tussen bedden bezet door positieve Corona patiënten met een andere indicatie en de daadwerkelijke Corona patiënten. 99% van de mensen leest de NICE website geen eens. Maar wel de angstvoedende media die tijdens de pieken vertelden dat er 300 Corona patiënten op een dag in het ziekenhuis opgenomen zijn, terwijl 125-150 patiënten er geen eens vanwege Corona liggen. Op deze manier gaat er disproportionele angst heersen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 10:24 

Hardtraxx Veteran

Er is bij het bijhouden van de cijfers voor gekozen om de afdelinngsvulling te tellen, dat is namelijk wat het doel van de stichting is: het bijhouden van de IC bezetting.
De media rapporteert het nieuws, namelijk de cijfers die gepubliceerd worden. Vervolgens de media betichten van het stichten van angst vind ik een vreemde redenatie als ik heel eerlijk ben. Ik heb mijn redenen hierboven al genoeg gegeven denk ik.

Ik vermoed dat dit een agree to disagree word ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 10:27 

Hardtraxx Veteran

Jup haha. Transparantie staat bij mij gewoon erg hoog in het vaandel en ik vind dat een belangrijk gegeven in de gezondheidszorg. Zo sta ik er bijv ook in later tijdens mijn beroepsuitoefening als apotheker
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 10:30 

Hardtraxx Veteran

Heerlijk dit.

https://www.groene.nl/artikel/met-de-vingers-in-de-oren

Citaat:
Er zijn ministers voor minder weggestuurd. De minister van Volksgezondheid veroorzaakte hoogstpersoonlijk een ongekend steile, vierde besmettingsgolf. De minister die zo graag goed nieuws brengt, een woordgrapje maakt en met zijn ‘boerenverstand’ aanvoelde dat meer jongeren zich zouden laten inenten als ze direct na de prik de disco in mochten, tegen elk wetenschappelijk bewijs in. Het RIVM schat dat er dankzij Hugo’s piek 250 ic-patiënten in het verschiet liggen.

De politieke afrekening met Hugo de Jonge bleef uit. Dat is omdat De Jonge precies doet wat er de afgelopen tien jaar van ministers in Den Haag verwacht wordt.

De oprecht geïnteresseerde persconferentiekijker buiten Den Haag kan na anderhalf jaar niet anders dan verbijsterd concluderen dat het kabinet telkens overvallen raakt, ongefundeerd optimistisch is en geen halve meter vooruit kijkt in de toekomst, laat staan zich laat informeren door ervaringen van landen om ons heen. De corona-aanpak van het kabinet lijkt volledig gefixeerd op de korte termijn en een samenhangende visie te ontberen.

En dat klopt, maar het is belangrijk om daarbij te beseffen: die manier van besturen is niet nieuw. Wat we de afgelopen anderhalf jaar aan stuntelend crisismanagement voorbij zagen komen was slechts een uitvergrote, door de pers gedetailleerd verslagen incidentenpolitiek, die eigenlijk business as usual is. Er zit geen rode draad in de aanpak, en dat is precies de succesformule die Mark Rutte al tien jaar in het Torentje houdt.

Citaat:
Rutte is een meester in het ontrafelen wat samenhangend is, patronen tot incidenten verklaren en structurele maatschappelijke problemen retorisch opbreken in kleine, losse stukjes. Denk aan zijn absolute weigering om te spreken over institutioneel racisme, ‘dat is een sociologisch begrip’. Het is natuurlijk ook een begrip waarmee je wijst op de structurele, aanhoudende kanten van racisme, voorbij een racistisch incident. Rutte houdt niet van die lange lijnen, fameus is zijn kenschets van politieke visie als ‘een olifant die het zicht belemmert’. Rutte’s grand metaphor voor Nederland is een vaasje.

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 10:39 

Hardtraxxer

Zojuist ook mn tweede prikje gehad. Waar ik de vorige keer in die wachtkamer na de prik bijna van mn stokje ging, deze keer geen centje pijn. Nog even 2 weken geduld en dan ben ik good to go. Toch wel een fijn gevoel ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 11:18 

Hardtraxxer

brianfct65 schreef:
Zojuist ook mn tweede prikje gehad. Waar ik de vorige keer in die wachtkamer na de prik bijna van mn stokje ging, deze keer geen centje pijn. Nog even 2 weken geduld en dan ben ik good to go. Toch wel een fijn gevoel ^^

Ik heb net ook mn tweede gehad, rond half 9. Het valt me op dat mn arm zelfs minder zeer doet. Benieuwd of ik nog iets ga voelen vandaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 11:57 

Hardtraxx Elite

rakkietakkie schreef:
Gisteren tweede prik gehad. Volledig gevaccineerd + Corona gehad. Dus benieuwd wat dit doet.
Merk vandaag wel wat meer "misselijkheid" en last van zware arm dan met de 1e prik.

Dag 2 na de prik
Klein beetje last van de arm nog, verder alles weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 13:15 

Hardtraxx Veteran

Mooie hartenkreet van Jett Rebel op de Volkskrant website:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b008a024/
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 13:45 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/muziek/6149271/kort-g ... -door.html

Citaat:
Het kort geding over eendaagse evenementen dat eerder was aangekondigd door ID&T gaat niet door. Hiermee wilde de festivalorganisator op kortere termijn meer duidelijkheid over de toekomst van de evenementenbranche.

Juridische mogelijkheden dus vakkundig weggepoetst door onze volksvertegenwoordigers :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 16:04 

Hardtraxx Veteran

https://nos.nl/liveblog/2392440-geen-ko ... r-55063002

Citaat:
Brits onderzoek: 50 procent minder kans op delta-besmetting na volledige vaccinatie

Mensen die volledig gevaccineerd zijn hebben 50 tot 60 procent minder kans om besmet te raken met de deltavariant van het coronavirus dan niet-gevaccineerde mensen. Dit blijkt uit een studie door het Imperial College in Londen, die hun resultaten vandaag hebben gepubliceerd.

Uit het onderzoek blijkt ook dat mensen die twee prikken hebben gehad minder kans hebben om covid-19 door te geven aan anderen. Hoewel ze dus wel besmet kunnen raken met het virus, dragen ze door de vaccinatie minder virusdeeltjes bij zich. De studie onderzocht de PCR-tests van 98.000 Britse vrijwilligers. Daaruit blijkt dat kinderen en jongeren in de leeftijd van 5 tot 24 jaar verantwoordelijk waren voor de helft van de besmettingen in Groot-Brittannië, terwijl ze maar ongeveer een kwart van de bevolking uitmaken.

Half juli meldde het RIVM dat het bij vier op de vijf positieve coronatests in Nederland gaat om de besmettelijkere deltavariant. De Braziliaanse gammavariant verdwijnt juist langzaam uit Nederland.

Was al wel aannemelijk maar toch fijn om meer bevestiging hierover te hebben.

Ik ben benieuwd hoeveel invloed dit heeft op de R-waarde wanneer we straks een vaccinatiegraad van boven de 80% hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 17:29 

Hardtraxx Veteran

En welke vaccins werken het beste?dat kan ik zo niet vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 19:01 

Hardtraxx Veteran

Ik weet alleen dat er in de UK veel met Astra Zeneca is geprikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 19:30 

Hardtraxx Veteran

Wil geen discussie starten maar wel mijn verbazing uitspreken:
Wij als festival gangers, nee de festival houders worden 'veroordeeld' tot events met max 750 man volledig buiten.

En dan zie ik gisteren PSV briljant winnen (echt netjes 040, groetjes 030), vorige week Feyenoord en vandaag Ajax 2 en vanavond Ajax 1 in volle stadions hutje mutje in semi open lucht

Ben heel blij dat dit kan/mag, vooral voor de supporters, maar ik kijk er met onbegrip naar

Juist het zitten op 1 plek naast iemand lijkt mij persoonlijk 'gevaarlijker' dan rondjes lopen van stage naar stage op een terrein. Als iedereen op een festival bij elkaar bleef was de 'Waar sta je maat?' app nooit geboren
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 20:48 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Juist het zitten op 1 plek naast iemand lijkt mij persoonlijk 'gevaarlijker' dan rondjes lopen van stage naar stage op een terrein. Als iedereen op een festival bij elkaar bleef was de 'Waar sta je maat?' app nooit geboren

Juist niet lijkt mij. Als er dan een besmetter tussen zit zal die maar een klein groepje besmetten. Op een festival waar je gedurende de dag langs heel veel mensen staat zou je theoretisch iedereen aan kunnen steken.
Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic