Delt-A schreef:
Frustrerend om te zien dat het ze bij omringende landen wel lukt en hier evenementen echt op de laatste plaats komen te staan.
Dit is precies mijn gevoel de afgelopen weken, het doet gewoon een beetje pijn om alle promotie voorbij te zien komen van echte festivals in omringende landen. Het kan hier ook gewoon maar we doen nu zo overdreven voorzichtig. Zag online ook beelden voorbijkomen van Lollapalooza in Amerika en het is om jaloers op te worden.
Ik ben het voor een groot deel echt wel met de maatregelen eens geweest, maar 1 September is iedereen die het wil volledig gevaccineerd. We moeten nu een andere fase in waar we leren leven met het virus en de risico's die daarbij horen ook gaan accepteren. Ik ben oprecht benieuwd wat ze 13 Augustus bekend gaan maken.
Ik begin het nu zelf ook wel te merken dat het mentaal moeilijker wordt voor mij, vooral omdat er zoveel andere dingen juist wel weer open zijn. Zoals bij velen hier op het forum zijn feesten/festivals voor mij echt een uitlaatklep, iets waar ik geluk uit kan putten. Als daar dan telkens mee gespeeld wordt maakt dat het heel moeilijk, teleurstelling na teleurstelling door wanbeleid en dan zien dat het om ons heen wel allemaal kan.
Ook dan sommige reacties lezen onder nieuwsberichten van mensen die niks met festivals hebben die ons even komen vertellen dat 'De jeugd nog wel even kan wachten' en dat we 'Gewoon alles moeten aflassen in 2021, een festival is echt geen prioriteit nu'. Op de een of andere manier trek ik mij hier meer van aan dan anders, vooral omdat deze reacties vaak van mensen komen die zelf al maanden volledig gevaccineerd zijn en alles kunnen doen wat ze graag willen: Volledig gevaccineerd op vakantie naar de costa en de rest van het jaar lekker binnen zitten en haten op alles wat ze niet kennen of begrijpen.