Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 21:04 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
ErikZ schreef:
Juist het zitten op 1 plek naast iemand lijkt mij persoonlijk 'gevaarlijker' dan rondjes lopen van stage naar stage op een terrein. Als iedereen op een festival bij elkaar bleef was de 'Waar sta je maat?' app nooit geboren

Juist niet lijkt mij. Als er dan een besmetter tussen zit zal die maar een klein groepje besmetten. Op een festival waar je gedurende de dag langs heel veel mensen staat zou je theoretisch iedereen aan kunnen steken.

Dat kan nog steeds. Drinken word nog steeds gehaald, mensen moeten nog steeds komen en gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2021 23:28 

Hardtraxxer

Carminizerz schreef:

Ik heb net ook mn tweede gehad, rond half 9. Het valt me op dat mn arm zelfs minder zeer doet. Benieuwd of ik nog iets ga voelen vandaag.

Poh nu wel n lamme arm. Kan mn pils met moeite optillen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 08:38 

Hardtraxx Veteran

Het punt wat voor mij vooral belangrijk is, is de hoeveelheid mensen die toegelaten wordt (Paar duizend) i.c.m. dat iedereen zou moeten zitten, dit niet doet en er niks tegen gedaan word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:08 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
ULTIMO schreef:
ErikZ schreef:
Juist het zitten op 1 plek naast iemand lijkt mij persoonlijk 'gevaarlijker' dan rondjes lopen van stage naar stage op een terrein. Als iedereen op een festival bij elkaar bleef was de 'Waar sta je maat?' app nooit geboren

Juist niet lijkt mij. Als er dan een besmetter tussen zit zal die maar een klein groepje besmetten. Op een festival waar je gedurende de dag langs heel veel mensen staat zou je theoretisch iedereen aan kunnen steken.

Dat kan nog steeds. Drinken word nog steeds gehaald, mensen moeten nog steeds komen en gaan.

Ik weet niet hoe het bij PSV, Ajax etc was, maar bij het EK moesten wij in het stadion altijd mondkapje op, behalve als je op je stoeltje zat. En tussen elke supporter was 1 stoeltje vrij. Hier werd streng op toegezien door stewards. Op een festival vrij rondlopen kan gewoon niet gehandhaafd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:14 

Hardtraxx Veteran

@Chroman dan zou ik de samenvattingen van de wedstrijden maar eens kijken van Ajax, Feyenoord en PSV xd Ze zitten nog net niet in elkaars broekzak
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:37 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Ik weet niet hoe het bij PSV, Ajax etc was, maar bij het EK moesten wij in het stadion altijd mondkapje op, behalve als je op je stoeltje zat. En tussen elke supporter was 1 stoeltje vrij. Hier werd streng op toegezien door stewards. Op een festival vrij rondlopen kan gewoon niet gehandhaafd worden.

Bij het EK zag het er inderdaad heel netjes uit. Je zag ook alleen op de tribunes in Nederland/ArenA zo netjes die stoeltjes afstand tussen personen in. In andere landen ging iedereen in hetzelfde vak tegen elkaar aan staan.

Jammer dat ze dit niet doorgetrokken hebben bij Eredivisie wedstrijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:41 

Kraak... Piep...

Nee joh, stel je voor dat we naar anderen landen kijken hoe het wel kan/moet. We kijken niet eens naar ons eigen land (Fieldlabs).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:45 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Nee joh, stel je voor dat we naar anderen landen kijken hoe het wel kan/moet. We kijken niet eens naar ons eigen land (Fieldlabs).

Ik bedoel juist dat Nederland dit beter deed dan andere landen, het mensen afstand laten houden althans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:48 

Kraak... Piep...

Delt-A schreef:
Broken Balance schreef:

Ik bedoel juist dat Nederland dit beter deed dan andere landen, het mensen afstand laten houden althans.

Dat is, maar er waren inderdaad andere wedstrijden die strakker op elkaar stonden, met wat meer mensen, volgens mij is daar geen uitbraak geweest (naar Duitsland of Denemarken kijkende bijvoorbeeld). Nu zal die data iets minder beschikbaar zijn.

Maar kijkende naar die wedstrijden en andere landen qua evementen (niet eens festivals per se) kan het allemaal wel. Ik ben dan verbaasd waarom ze zo'n blind oog draaien naar dat. Want NL deed eerst bijvoorbeeld Duitsland, Denemarken en Belgie heel erg na. Nu ze daar blijkbaar wel de boel kunnen, houden wij op met het nadoen, zelfs wanneer ons eigen land nog eens extra onderzoek heeft gedaan naar hoe het wel kan. Dat vind ik het vreemde er aan.

Want er wordt nog steeds nergens een gegronde reden gegeven. En de argumenten en data die gebruikt worden voor de beslissing worden nog steeds niet vrij gegeven (wat in andere landen wel wordt gedaan). Ik snap dat je het even wou indammen n.a.v. de plotse stijging, die grotendeels hun eigen fout is, maar nu met striktere regels, dalende cijfers en strengere controles zou toch juist meer moeten kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:52 

Hardtraxx Veteran

Ja daar ben ik het wel mee eens. Frustrerend om te zien dat het ze bij omringende landen wel lukt en hier evenementen echt op de laatste plaats komen te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 11:58 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Frustrerend om te zien dat het ze bij omringende landen wel lukt en hier evenementen echt op de laatste plaats komen te staan.

Dit ja. Wij zijn notabene verdomme pionier op het gebied van evenementen organiseren :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 12:00 

Kraak... Piep...

En dat zelfs het land dat gerund wordt door de Duitse versie van de CDA wel evenementen voorrang geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 15:03 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Frustrerend om te zien dat het ze bij omringende landen wel lukt en hier evenementen echt op de laatste plaats komen te staan.

Dit is precies mijn gevoel de afgelopen weken, het doet gewoon een beetje pijn om alle promotie voorbij te zien komen van echte festivals in omringende landen. Het kan hier ook gewoon maar we doen nu zo overdreven voorzichtig. Zag online ook beelden voorbijkomen van Lollapalooza in Amerika en het is om jaloers op te worden.

Ik ben het voor een groot deel echt wel met de maatregelen eens geweest, maar 1 September is iedereen die het wil volledig gevaccineerd. We moeten nu een andere fase in waar we leren leven met het virus en de risico's die daarbij horen ook gaan accepteren. Ik ben oprecht benieuwd wat ze 13 Augustus bekend gaan maken.

Ik begin het nu zelf ook wel te merken dat het mentaal moeilijker wordt voor mij, vooral omdat er zoveel andere dingen juist wel weer open zijn. Zoals bij velen hier op het forum zijn feesten/festivals voor mij echt een uitlaatklep, iets waar ik geluk uit kan putten. Als daar dan telkens mee gespeeld wordt maakt dat het heel moeilijk, teleurstelling na teleurstelling door wanbeleid en dan zien dat het om ons heen wel allemaal kan.

Ook dan sommige reacties lezen onder nieuwsberichten van mensen die niks met festivals hebben die ons even komen vertellen dat 'De jeugd nog wel even kan wachten' en dat we 'Gewoon alles moeten aflassen in 2021, een festival is echt geen prioriteit nu'. Op de een of andere manier trek ik mij hier meer van aan dan anders, vooral omdat deze reacties vaak van mensen komen die zelf al maanden volledig gevaccineerd zijn en alles kunnen doen wat ze graag willen: Volledig gevaccineerd op vakantie naar de costa en de rest van het jaar lekker binnen zitten en haten op alles wat ze niet kennen of begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 15:28 

Hardtraxx Veteran

Volledig eens met bovenstaande. Vanaf 1 september moet ook gewoon alles weer open, anders snap ik er echt de ballen van
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 15:38 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Delt-A schreef:

Dit ja. Wij zijn notabene verdomme pionier op het gebied van evenementen organiseren :cry:

David_ schreef:
Ik ben het voor een groot deel echt wel met de maatregelen eens geweest, maar 1 September is iedereen die het wil volledig gevaccineerd. We moeten nu een andere fase in waar we leren leven met het virus en de risico's die daarbij horen ook gaan accepteren. Ik ben oprecht benieuwd wat ze 13 Augustus bekend gaan maken.

:yes: Helemaal mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2021 18:54 

Hardtraxx Veteran

Tja, boomers he. Eigenwijs en egoïstisch xd. Ik lees in principe nog wel veel over Corona maar de Facebook reacties laat ik al een hele tijd achterwege
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 07:30 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Ja daar ben ik het wel mee eens. Frustrerend om te zien dat het ze bij omringende landen wel lukt en hier evenementen echt op de laatste plaats komen te staan.

Wat heb ik hier gemist?
Wat zijn precies de nieuwe regels in Duitsland en België die meer gaan toe laten?

Maar vooral, zijn er de komende tijd festivals in Duitsland en/of België die de moeite waard zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 09:00 

Kraak... Piep...

Er is in ieder geval zat qua house/techno als je op ResidentAdvisor zoekt. Qua hardstyle geen idee.
In Duitsland en België mogen festivals buiten geloof ik (clubs in Duitsland gebruiken nu vaak ook een buitengedeelte). Weet niet of het op volle capaciteit is of dat het maar tot zo groot mag, maar er mogen wel veel mensen naar binnen. Maar het is gewoon je coronacheck app laten zien met een geldige QR code en je mag naar binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 14:52 

Hardtraxx Veteran

https://www.powned.tv/artikel/coronapan ... jWDJL39l7U

Wat gaan die wetenschappers weer ongelooflijk af zeg :lol:. En daar moeten we op vertrouwen in een pandemie. Zou eerder het in stand houden van de maatregelen misdadig willen noemen wanneer er uiteindelijk niks aan de hand blijkt. Kan de angstige tunnelvisie van virologen gewoon echt niet meer serieus nemen. De enige die volgens mij vaak juist zat met z’n voorspellingen is Ernst Kuipers met zijn ziekenhuisbedden. Zijn voorspelling van de huidige piek in de ziekenhuizen was uit m’n hoofd akelig nauwkeurig. Medici vertrouw en respecteer ik daarentegen een stuk meer

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1751 :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 15:05 

Hardtraxx Veteran

1 September Freedom Day in Nederland gvd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 15:06 

Hardtraxx Veteran

Je ziet ook dat nu de ziekenhuis bezettingen in Engeland dalen. Onwijs gaaf en hoopvol om te zien :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 15:22 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Mijn schoonzus wacht tot na de bevalling (begin september) omdat haar verloskundige haar heeft verteld dat dat beter is, ik hoor juist dat het juist goed is om het tijdens te doen.

Vandaag heeft ze zich gelukkig wel laten vaccineren, ik heb gisteren m'n 2e gehad, vorige keer lichte hoofdpijn, nu ook maar nóg iets lichter.

makrooy schreef:
Je ziet ook dat nu de ziekenhuis bezettingen in Engeland dalen. Onwijs gaaf en hoopvol om te zien :D

Yes, ziet er goed uit: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2021 15:41 

Hardtraxx Veteran

Gisteren 2e prik gehad, heeft me eigenlijk minder gedaan dan de eerste. Helemaal mooi :)

De cijfers in Nederland lijken zich momenteel een beetje te stabiliseren, hopelijk komt daar de komende weken weer een daling in door de hoeveelheid gezette prikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2021 00:16 

Hardtraxx Veteran

Sappers schreef:
Delt-A schreef:

Wat heb ik hier gemist?
Wat zijn precies de nieuwe regels in Duitsland en België die meer gaan toe laten?

Maar vooral, zijn er de komende tijd festivals in Duitsland en/of België die de moeite waard zijn?

Reverze?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2021 01:07 

Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Er is in ieder geval zat qua house/techno als je op ResidentAdvisor zoekt. Qua hardstyle geen idee.
In Duitsland en België mogen festivals buiten geloof ik (clubs in Duitsland gebruiken nu vaak ook een buitengedeelte). Weet niet of het op volle capaciteit is of dat het maar tot zo groot mag, maar er mogen wel veel mensen naar binnen. Maar het is gewoon je coronacheck app laten zien met een geldige QR code en je mag naar binnen.

Voor Duitsland is het qua clubs per deelstaat verschillend om t allemaal overzichtelijk te houden :D Voor Niedersachsen (grenst noordelijke helft van NL aan) geldt testen vooraf, max. 50% van de club vol en mondkapje tijdens bewegingen.
Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic