Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 15:09 

Hardtraxx Elite

Evenementen zijn natuurlijk heel breed. Dingen als een dorpsfeestje, foodtruckfestival, kermis en weet ik het wat kunnen dus wel gewoon doorgaan. De manier waarop wij doorgaans evenementen zien (festivals) zijn dus wel gewoon de lul en daardoor lijkt het alsof dit gewoon kut'versoepelingen' zijn. En dat vind ik ook want ik wil lekker feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 16:08 

Hardtraxx Veteran

De gulden middenweg. Oftewel, we staan het toe maar maken het zo kut dat eigenlijk niks door kan gaan (op festivalgebied). xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 18:30 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
En wat vinden jullie hiervan? (Bron: nu.nl)

Ik mag toch hopen dat ook de mensen die wel gevaccineerd zijn tegen dit soort omkoping zijn.

Citaat:
Steeds meer landen bedenken initiatieven om mensen die nog over een coronaprik twijfelen over de streep te trekken.

Zo wil de Amerikaanse president Biden mensen die zich de komende tijd laten vaccineren 100 dollar geven, terwijl Tsjechische ambtenaren er twee extra vakantiedagen voor krijgen.

Zo doen deze landen het:

Slowakije: kan je prijzen tot 2 miljoen euro winnen in een loterij.
Rusland: als gevaccineerde maak je kans op sneeuwscooters, geld en auto's.
Polen: maak je kans om ruim 200.000 euro of een auto in een loterij te winnen als je ingeënt bent.
Griekenland: als jongere krijg je een zogeheten vrijheidspas en een tegoedbon van 150 euro bij vaccinatie.

Ik wil dan echt argumentatie horen waarom dit zo fout is. Je reageert alleen geshockeerd maar geeft 0 argumentatie. Lijkt alleen gebaseerd op gevoel. Zoals anderen het al zeggen, je kunt het ook een beloning noemen ipv omkoping.

Persoonlijk ben ik er geen groot fan van, mijn argumentatie: Ik vind dat je je vaccineert omdat je jezelf en anderen wil beschermen. Dat moet echt voldoende beloning ansich zijn. Daarnaast gun ik het anti vaccinatie mensen niet. Hele jaar door moeilijk doen (sommigen ook veel fake info verspreiden) en dan nu 100 euro krijgen terwijl de rest zich wel netjes al heeft gevaccineerd. Fuck hun.

Vanuit een maatschappelijk perspectief is het logisch dat overheden dit zijn gaan doen. Het beschermt jezelf en anderen. Vooral als je data als dit ziet, is het toch helemaal niet gek dat overheden mensen willen gaan belonen om te vaccineren? Het bespaart zoveel ellende in ziekenhuizen als een groot deel van de bevolking zich vaccineert.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 18:42 

Hardtraxx Crew

Remi schreef:
Hardtraxx BBQ gezelligheid + instinkertje

Hahaha oh god, dat is even geleden
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 19:22 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
De overheid daar kan denk ik wel aardig wat schade claims verwachten in de toekomst

Vind het ook te ver gaan in Frankrijk, maar ik draag het geloof dat het onmogelijk is om lange termijn effecten terug te koppelen aan de directe werking van mRNA vaccins.

Duitsland is btw bijna net zo erg het beleid. Lekker een booster vaccin gaan geven aan de ouderen terwijl ze in andere landen nog lopen te stikken :/. Werkt daarnaast mogelijk ook mutaties in de hand. Lockdowns zouden alleen gaan gelden voor ongevaccineerden? Hoe werk je de vergelijking met WO2 in de hand. Echt waar sommige landen mee bezig zijn verbaas ik me echt over. Waar is de medische wereld die zich uitspreekt tegen deze wantoestanden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 19:46 

Hardtraxxer

Ik vind het goed dan andere landen snel handelen en nu al afspraken plannen voor de boostershots. Nederland komt pas na de zomer met een advies dus ga er maar vanuit dat wij weer een van de laatste zijn die er mee beginnen, met alle gevolgen van dien.

Ook zie ik het probleem met een extra vaccin niet zo? Het is toch bewezen dat je 5 tot 10 keer meer antistoffen hebt na het 3e vaccin vergeleken met je 2e? Dat is voor mij al genoeg reden om dat risico te nemen en al vast te gaan plannen. Wie weet welke (nog besmettelijkere) variant we eind dit jaar wellicht hebben.

En het nieuws van vandaag is weer een domper. 750 man op een buitenfestival is natuurlijk geen winst op te halen als organisatie als je alles voor 1x op moet bouwen. Ik zie het niet gebeuren dat er veel nieuwe dingen georganiseerd gaan worden in de laatste weken van deze maand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 19:52 

Hardtraxx Veteran

Het probleem is meer dat in armere landen de vaccinatiegraad erg laag ligt waardoor er in die landen nog veel doden vallen. Ik vind het egoïstisch te noemen om dan booster vaccins toe te dienen die misschien een iets groter of misschien zelfs verwaarloosbaar effect bewerkstelligen

Ook bestaat immuniteit niet alleen maar uit antistof respons, maar ook uit respons van T-cellen en memory B-cellen. Wanneer er Alleen maar naar de hoeveelheid antistoffen gekeken wordt, mis je een groot gedeelte van het immuunsysteem dat bij een nieuwe infectie wel paraat staat om het virus aan te vallen. Je moet niet vergeten dat Pfizer er ook vooral bij is om bakken met geld te verdienen. Ze proberen vanwege het geld ook vooral vaccins aan de rijkere landen te slijten
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:27 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ik wil dan echt argumentatie horen waarom dit zo fout is.

Omdat het indirecte dwang is en manipulatie is en geen haar op mijn hoofd zal dat ooit gaan supporten. Ja, misschien als het een virus van het niveau ebola zou zijn. Maar zoals we weten.. nouja. Ik heb wel genoeg gezegd hier. Dat mensen dit doodnormaal vinden ga ik niet veranderen met nog een eindeloze discussie. You do you.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:39 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Citaat:

Omdat het indirecte dwang is en manipulatie is en geen haar op mijn hoofd zal dat ooit gaan supporten. Ja, misschien als het een virus van het niveau ebola zou zijn. Maar zoals we weten.. nouja. Ik heb wel genoeg gezegd hier. Dat mensen dit doodnormaal vinden ga ik niet veranderen met nog een eindeloze discussie. You do you.

Wat?

Hoezo word je gedwongen en gemanipuleerd? Je krijgt de keuze het te doen voor een beloning, hoezo dwang. Dit snap ik even niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:41 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Citaat:

Ik kan nu wel ingaan op waarom Corona echt niveaus boven Ebola zit, maar dat heb ik hier al eerder gedaan. Ik weet alleen zeker dat als dit vaccin uitkwam voordat internet en vooral social media een ding was, dat bijna iedereen zich zou laten vaccineren. Inclusief jij. Dus die manipulatie he, gaat twee kanten op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:42 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Pedaalemre schreef:
Citaat:

Wat?

Hoezo word je gedwongen en gemanipuleerd? Je krijgt de keuze het te doen voor een beloning, hoezo dwang. Dit snap ik even niet.

Ik zeg indirect. Je krijgt cadeautjes als je iets doet wat je anders wss niet gedaan zou hebben. Dat is manipulatie ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:42 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
Citaat:

Ik kan nu wel ingaan op waarom Corona echt niveaus boven Ebola zit, maar dat heb ik hier al eerder gedaan. Ik weet alleen zeker dat als dit vaccin uitkwam voordat internet en vooral social media een ding was, dat bijna iedereen zich zou laten vaccineren. Inclusief jij. Dus die manipulatie he, gaat twee kanten op.

Als social media en nieuws geen ding was, was dit hele virus compleet langs me heen gegaan. Maargoed :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:47 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:

Als social media en nieuws geen ding was, was dit hele virus compleet langs me heen gegaan. Maargoed :lol:

Onmogelijk. Ook in vorige pandemies wist de hele wereld het. Zoals de spaanse griep in 1918. Of de pest in de middeleeuwen toen iedereen dacht dat het werk van goden was.

Ik had het trouwens over social media en internet. Nieuws bestaat al eeuwen. Of het nou via tv is of mond tot mond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:48 

Kraak... Piep...

Ja en dan elke dag afvragen waarom mensen met mondkapjes oplopen, je weggestuurd wordt bij winkels omdat je geen winkelmandje hebt en elke keer verbaasd zijn als de kroeg/sportschool dicht is.

Lul niet dom, Ebola en Corona is beiden erg maar je kan heel makkelijk zien wat erger is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:49 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:

Onmogelijk. Ook in vorige pandemies wist de hele wereld het. Zoals de spaanse griep in 1918. Of de pest in de middeleeuwen toen iedereen dacht dat het werk van goden was.

De spaanse griep waardoor (ff snel google) 17 tot 100 miljoen mensen bij bosjes dood neervielen.
De pest, 75 miljoen.

Je noemt me ook weer wat hoor. Of zijn die ook vele malen minder erg dan corona net als ebola?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:50 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ja en dan elke dag afvragen waarom mensen met mondkapjes oplopen, je weggestuurd wordt bij winkels omdat je geen winkelmandje hebt en elke keer verbaasd zijn als de kroeg/sportschool dicht is.

Lul niet dom, Ebola en Corona is beiden erg maar je kan heel makkelijk zien wat erger is :lol:

Ebola doden: 11.301
Corona doden: 4.23 miljoen

Ja, vraag me echt welke erger is hmmmmmmmmmmmmmmmm

(niet naar jou persoonlijk, ik weet dat je het tegen emre had)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:51 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:

De spaanse griep waardoor (ff snel google) 17 tot 100 miljoen mensen bij bosjes dood neervielen.
De pest, 75 miljoen.

Je noemt me ook weer wat hoor. Of zijn die ook vele malen minder erg dan corona net als ebola?

Je snapt dat corona in de middeleeuwen veel meer doden zou brengen dan nu he? Die mensen leefden echt super ongezond en er was geen gezondheidszorg. Dus de virussen vergelijken is appel/peren werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:53 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Broken Balance schreef:

Zo kan ik het ook.

Ebola: komt voor in (delen van) Afrika alleen
Corona: komt voor in de hele wereld

Ebola death rate: Up to 90%
Corona death rate: 3.4% (over de hele wereld gemeten dus ook incl. alle 3e wereld landen zonder fatsoenlijke zorg, is in het westen veel lager)

Maar.. los van al die cijfertjes. Ik vind iets opdringen aan mensen altijd tegen alle principes ingaan dus laat deze eindeloze discussie nou gewoon zitten.

Plus, iedereen kan zich vaccineren wat ze maar willen, maar uiteindelijk is er opeens wel weer wat anders tegen die tijd wat ervoor zorgt dat alles nog langer dichtblijft. Er worden namelijk al 1,5 jaar dingen gezegd die niet uitkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 20:54 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
makrooy schreef:
Broken Balance schreef:

Zo kan ik het ook.

Ebola: komt voor in (delen van) Afrika alleen
Corona: komt voor in de hele wereld

Ebola death rate: Up to 90%
Corona death rate: 3.4% (over de hele wereld gemeten dus ook incl. alle 3e wereld landen zonder fatsoenlijke zorg, is in het westen veel lager)

Gast, Ebola is een tering domme virus met een R getal van bijna 0. Je snapt toch wel dat dat de hele reden is waarom Ebola niet gevaarlijk is. Een virus kan niet gevaarlijk zijn als het zich niet kan verspreiden en er dus gewoon niet is :lol:

Ja, als Ebola een pandemie was, hadden we inderdaad een tering groot probleem. Maar dat is het niet, want het virus is gewoon achterlijk dom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 21:00 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
makrooy schreef:

Gast, Ebola is een tering domme virus met een R getal van bijna 0. Je snapt toch wel dat dat de hele reden is waarom Ebola niet gevaarlijk is. Een virus kan niet gevaarlijk zijn als het zich niet kan verspreiden en er dus gewoon niet is :lol:

Ja, als Ebola een pandemie was, hadden we inderdaad een tering groot probleem. Maar dat is het niet, want het virus is gewoon achterlijk dom.

Is het niet zo dat Ebola te dodelijk is? De gastheer is zo snel uitgeschakeld dat deze bijna niemand anders kan besmetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 21:03 

Hardtraxx Veteran

Carminizerz schreef:

Is het niet zo dat Ebola te dodelijk is? De gastheer is zo snel uitgeschakeld dat deze bijna niemand anders kan besmetten.

Dat, en het virus is alleen overdragelijk als de gastheer ziek is. Niet zoals met corona dat je besmettelijk bent voordat je ziek bent. En als iemand eenmaal ziek is, is ie ook snel dood ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 21:07 

Hardtraxx Veteran

Wat ik in essentie gewoon bedoelde voor het weer een andere kant op ging, is dat (indirect) dwingen om mensen te laten vaccineren gewoon manipulatie is en daar zal ik gewoon nooit voor staan. Eerst 'zou er nooit sprake van dwang zijn en de vrije wil zou nooit in gevaar komen'. Nu beginnen ze met cadeautjes geven als mensen hem nemen. Zie je waar dat heengaat? Langzaam bij beetje vaccinatieplicht. Gaat toch ook al 1,5 jaar zo met alles. Het (LIJKT, als je niet beter zou weten, (inb4 iedereen weer denkt dat ik hier propaganda achter zie):

De eerste maatregelen shockeerden mensen > even laten wennen todat iedereen het opeens normaal is gaan vinden.
Nog strengere maatregelen > mensen weer geshockeerd > even alles weer laten afkoelen > nog meer maatregelen.
Mensen hun realiteitsbesef wordt gewoon aangepast.

Je ziet nu toch ook dat het voor mensen als een soort van gift of fucking god voelt als de terrassen/festivals weer eventjes mogen. Terwijl dat doornormale maatschappelijke dingen zijn :lol:

Ik vind het allemaal maar triest. En nee, ik denk niet dat het een complot is. Wel vind ik het triest dat er al 1.5 jaar zoveel dopamine-opwekkende activiteiten van mensen worden afgenomen waardoor feesten als iets compleet orgasmisch worden gezien terwijl het doodnormale dingen horen zijn, maar het wordt allemaal onbereikbaar gemaakt totdat iedereen z'n prikje neemt. Neemt fucking meer dan driekwart van NL zo'n prik, mag er nog steeds niks. Dan maar geld geven aan mensen zodat er weer een paar procent meer zo'n prikje neemt. :lol:

Hoe kan je dit hele beleid nog serieus nemen?

Om maar te zwijgen over het feit dat er 15-20k mensen in een voetbalstadion zitten maar een feestje van 1000 man mag niet :lol: naar mijn inziens worden er veeeeel te weinig vraagtekens geplaatst, iedereen denkt allemaal maar oke, het zal wel. Als je kritisch bent op een beleid waarvoor het overgrote deel van de mensen je in je gezicht hadden uitgelachen als je dit 5 jaar geleden verteld zou hebben, ben je dwars/wappie/egoistisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 21:17 

Hardtraxx Veteran

Ebola is geen airborne disease...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 21:24 

Hardtraxx Veteran

En dan niet te vergeten dat smerige spelletje weer, festivals van 750 man toestaan (wist niet dat die bestonden) 'zo, nu mogen jullie ook weer wat' :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2021 21:30 

Kraak... Piep...

Evenementen, niet festivals. Er zijn meer dingen dan muziekfestivals.

Snap dat je je frustratie er verder ook wil uitspuwen, zoals iedereen hier ook frustratie heeft, maar net als je vorige berichten moet je echt eens gaan factchecken, relativeren, context zoeken en kijken wat je uitspuwt voor je het plaatst, dan kom je minder over als een of andere doorgedraaide dictator.

Zie hier meerdere mensen die het eveneens zat zijn en met degelijke artikelen/vragen of whatever komen, zou eens een voorbeeld nemen aan hun. Want dan kan het wel normaal namelijk.
Vorige  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic