makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
Je kan elke keer dat we weer een tegenslag of irrationele beslissing te verwerken krijgen er een zogenaamd logisch verklaring voor hebben, en dat doet iedereen ook graag elke keer weer opnieuw maar mijn vertrouwen is allang weg. Noem het pessimistisch, doemdenken, whatever. Ik begrijp dus oprecht niet dat mensen tientallen keren dezelfde klap krijgen en dan bij de 50e keer alsnog denken dat die klap de volgende keer niet meer komt 'want dan is het allemaal toch een heel andere situatie dan de 49 andere keren hoor'. Ik wacht wel af, ik zie wel weer wanneer alles weer zoals normaal wordt. Beter niks verwachten.
Vind het sowieso vreemd dat na 1,5 jaar tegenslagen en elke keer weer dezelfde deur tegen je hoofd krijgen mensen steeds opnieuw zeggen 'ja maar nu is het echt anders. Ja, *insert datum* is het ECHT anders hoor. En dan mag je geen 'zie je wel?' zeggen als je het van mijlenver had zien aankomenen hebben ze wel weer een verklaring waarom het zogenaamd logisch is zijn dat de stekker er weer uit wordt getrokken.
Maar dat is dus niet zo he. Jij was degene die zei dat we in april no way terrassen zouden openen, maar dat gebeurde toen de volgende week al. Vergeleken met een half jaar terug hebben we zo ontzettend veel vrijheid terug gekregen. Ze namen zelfs een poging om festivals te openen, dus de intentie is er. Maar dat hebben ze echt bizar hard verneukt. Maar buiten festivals om kan je echt alles weer.
Al snap ik dat je hier ontzettend pessimistisch van wordt. Ik ben wat betreft festivals ook pessimistisch. Maar ik zie dagfestivals nog wel doorgaan dit jaar. Vind je laatste posts trouwens wel stuk genuanceerder en meer het gesprek aangaan dan normaal. Dus een duim voor dat.
Ja, nja. Er mag idd meer dan toen, maar hetgene dat ik en ik denk vele anderen het liefste terugwillen zijn festivals. En laat juist dat nou prima mogelijk zijn, en juist dat mag dan weer niet en de rest wel.
En thanks, ik probeer ook bewust het minder effect op me te laten hebben (lukt denk ik maar 50/50 van de tijd maar toch) want zorgt alleen maar voor meer stress en depressieve gedachten dus ik vermijd gewoon zoveel mogelijk het nieuws en heb 0 verwachtingen, dan kan het alleen maar meevallen.