Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 20:03 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
Je kan elke keer dat we weer een tegenslag of irrationele beslissing te verwerken krijgen er een zogenaamd logisch verklaring voor hebben, en dat doet iedereen ook graag elke keer weer opnieuw maar mijn vertrouwen is allang weg. Noem het pessimistisch, doemdenken, whatever. Ik begrijp dus oprecht niet dat mensen tientallen keren dezelfde klap krijgen en dan bij de 50e keer alsnog denken dat die klap de volgende keer niet meer komt 'want dan is het allemaal toch een heel andere situatie dan de 49 andere keren hoor'. Ik wacht wel af, ik zie wel weer wanneer alles weer zoals normaal wordt. Beter niks verwachten.

Vind het sowieso vreemd dat na 1,5 jaar tegenslagen en elke keer weer dezelfde deur tegen je hoofd krijgen mensen steeds opnieuw zeggen 'ja maar nu is het echt anders. Ja, *insert datum* is het ECHT anders hoor. En dan mag je geen 'zie je wel?' zeggen als je het van mijlenver had zien aankomenen hebben ze wel weer een verklaring waarom het zogenaamd logisch is zijn dat de stekker er weer uit wordt getrokken.

Maar dat is dus niet zo he. Jij was degene die zei dat we in april no way terrassen zouden openen, maar dat gebeurde toen de volgende week al. Vergeleken met een half jaar terug hebben we zo ontzettend veel vrijheid terug gekregen. Ze namen zelfs een poging om festivals te openen, dus de intentie is er. Maar dat hebben ze echt bizar hard verneukt. Maar buiten festivals om kan je echt alles weer.

Al snap ik dat je hier ontzettend pessimistisch van wordt. Ik ben wat betreft festivals ook pessimistisch. Maar ik zie dagfestivals nog wel doorgaan dit jaar. Vind je laatste posts trouwens wel stuk genuanceerder en meer het gesprek aangaan dan normaal. Dus een duim voor dat.

Ja, nja. Er mag idd meer dan toen, maar hetgene dat ik en ik denk vele anderen het liefste terugwillen zijn festivals. En laat juist dat nou prima mogelijk zijn, en juist dat mag dan weer niet en de rest wel.

En thanks, ik probeer ook bewust het minder effect op me te laten hebben (lukt denk ik maar 50/50 van de tijd maar toch) want zorgt alleen maar voor meer stress en depressieve gedachten dus ik vermijd gewoon zoveel mogelijk het nieuws en heb 0 verwachtingen, dan kan het alleen maar meevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 20:09 

Hardtraxx Veteran

Tja daar ben ik het volkomen met je eens. Festivals met het juiste beleid zijn mogelijk, klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 21:43 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Veruit de meeste covidpatiënten in ziekenhuis zijn niet gevaccineerd - https://nos.nl/l/2391137

75% niet gevaccineerd. Rest is onduidelijk of gedeeltelijk gevaccineerd. Hopen dat het een wake up call is voor de weigeraars, heb er een hard hoofd in though.

Hahaha natuurlijk is dat geen wake up call joh. Die gaan voor het omgekeerde argument. "Oh dus 25% komt gevaccineerd in het ziekenhuis, die prik beschermt helemaal niet, ik neem hem niet kkrutte en dictator de jonge!!1"
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 00:43 

Hardtraxx Veteran

Vraag me af wat er trouwens gebeurd is met de oorspronkelijke eis van ID&T richting de overheid:

Eisers zijn het niet eens met de maatregelen die het kabinet onlangs heeft getroffen. Die leiden er toe dat tot en met 13 augustus alle geplande evenementen, waarbij bezoekers niet kunnen zitten, niet kunnen doorgaan.
Eisers vragen aan de voorzieningenrechter om deze maatregelen in te trekken of te wijzigen zodat evenementen mogelijk zijn binnen de kaders van het Fieldlab-advies.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... taat-.aspx

Uiteindelijk zijn meerdaagse evenementen niet doorgegaan. Hoezo legt de organisatie zich er dan uiteindelijk zo gemakkelijk bij neer? En waarom vragen ze nu met het kort geding, dat nu voor vrijdag as gepland staat, alleen om zsm duidelijkheid? Nu lijkt het net alsof ze t ook maar prima vinden als de overheid volgende week zegt dat alle evenementen niet doorgaan. Terwijl ze dr toch overtuigd van zijn dat evenementen veilig kunnen plaatsvinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 08:15 

Kraak... Piep...

Omdat meerdaagse festivals niet zijn getest door Fieldlabs. Er waren wel plannen voor maar Fieldlabs heeft nooit een weekendfestival met overnachting op locatie georganiseerd. Dus er zijn geen resultaten qua onderzoek en hoe dat aangepakt moet worden, daarom.

Dan kan je wel klagen dat de overheid je resultaten negeert, maar die hebben ze simpelweg niet. Ze hebben wel grond als ze meerdaagse feesten zonder overnachting op locatie en dagfeesten gaan verbieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 17:48 

Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Hoezo legt de organisatie zich er dan uiteindelijk zo gemakkelijk bij neer? En waarom vragen ze nu met het kort geding, dat nu voor vrijdag as gepland staat, alleen om zsm duidelijkheid? Nu lijkt het net alsof ze t ook maar prima vinden als de overheid volgende week zegt dat alle evenementen niet doorgaan. Terwijl ze dr toch overtuigd van zijn dat evenementen veilig kunnen plaatsvinden

Misschien speel ik nu een beetje advocaat van de duivel, maar wellicht omdat ze het best kunnen waarderen dat evenementen niet door mogen gaan? Ze krijgen 100% van de 'gemaakte kosten' (beetje creatieve boekhouder weet hier wel raad mee) vergoed, dit is wel erg aantrekkelijk natuurlijk. Oké, ze draaien geen omzet, maar ze krijgen wel veel geld toegeworpen, zonder daar heel veel fysieke inspanning voor hoeven te doen.
Het blijft uiteindelijk natuurlijk commercie he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 18:24 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
RoyAPO schreef:
Hoezo legt de organisatie zich er dan uiteindelijk zo gemakkelijk bij neer? En waarom vragen ze nu met het kort geding, dat nu voor vrijdag as gepland staat, alleen om zsm duidelijkheid? Nu lijkt het net alsof ze t ook maar prima vinden als de overheid volgende week zegt dat alle evenementen niet doorgaan. Terwijl ze dr toch overtuigd van zijn dat evenementen veilig kunnen plaatsvinden

Misschien speel ik nu een beetje advocaat van de duivel, maar wellicht omdat ze het best kunnen waarderen dat evenementen niet door mogen gaan? Ze krijgen 100% van de 'gemaakte kosten' (beetje creatieve boekhouder weet hier wel raad mee) vergoed, dit is wel erg aantrekkelijk natuurlijk. Oké, ze draaien geen omzet, maar ze krijgen wel veel geld toegeworpen, zonder daar heel veel fysieke inspanning voor hoeven te doen.

Nou daar geloof ik echt helemaal geen zak van. Organisatoren zijn er echt goed ziek van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 18:27 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
Ze krijgen 100% van de 'gemaakte kosten' (beetje creatieve boekhouder weet hier wel raad mee) vergoed, dit is wel erg aantrekkelijk natuurlijk. Oké, ze draaien geen omzet, maar ze krijgen wel veel geld toegeworpen, zonder daar heel veel fysieke inspanning voor hoeven te doen.

De mensen in deze industrie willen ondertussen weer eens doen waar ze hun ziel en zaligheid in kunnen stoppen...

Gisteren toevallig ff met zo'n organisatie aan tafel gezeten. Vertelde dat veel evenementen waarschijnlijk niet aan de voorwaarden van de overheid voor het garantiefonds kunnen voldoen, en dat alleen de grote organisaties er iets uit zullen kunnen halen. Bitter...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 20:17 

Hardtraxx Veteran

Overigens wil het kabinet komende maandag al een knoop doorhakken over het al dan niet door kunnen gaan van eendaagse festivals na 13 augustus.
Laten we hopen dat dat nog wel kan, en dat er dan nog wat in het vat zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 21:03 

Hardtraxxer

Stel hè, stel dat het kabinet besluit dat 1 daagse festivals wel weer kunnen en mogen vanaf 13 augustus (waarom niet zou je denken… xd )
Welke hardstyle festivals zijn er dan nog gepland? Ik kan er zo geen bedenken, of zou er op korte termijn nog e.e.a uit de grond gestampt worden? Ik denk dat dat lastig wordt met vergunningen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 21:09 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
Stel hè, stel dat het kabinet besluit dat 1 daagse festivals wel weer kunnen en mogen vanaf 13 augustus (waarom niet zou je denken… xd )
Welke hardstyle festivals zijn er dan nog gepland? Ik kan er zo geen bedenken, of zou er op korte termijn nog e.e.a uit de grond gestampt worden? Ik denk dat dat lastig wordt met vergunningen etc.

In dat hypothetische geval van dat een eendagsfestival mag, zal de vergunning nog het lastigst worden. Hopelijk gaan de gemeenten daar dan ruimhartig mee om. Vind ook wel dat ze dat moeten wanneer het kabinet groen licht geeft.
Qua dj's zie ik geen problemen, de meesten zullen meteen beschikbaar zijn en in de buurt. Voor de overige zaken denk ik dat de organisaties professioneel genoeg zijn om wat te kunnen opzetten.
We kunnen alleen maar hopen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 21:37 

Hardtraxx Addict

hurricane schreef:
Overigens wil het kabinet komende maandag al een knoop doorhakken over het al dan niet door kunnen gaan van eendaagse festivals na 13 augustus.
Laten we hopen dat dat nog wel kan, en dat er dan nog wat in het vat zit.

Geruchten gaan dat het verbod blijft tot 1 september.. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 21:46 

Kraak... Piep...

Heb ook een onderbuikgevoel van niet. Je kan aandragen wat je wilt en bewijs leveren wat je wilt, in the end geeft de politiek en het OMT geen reet om wat jongeren willen. Het zou me verbazen als ze het door laten gaan in ieder geval.

Het probleem met het vervroegd vragen om duidelijkheid is namelijk dat ze alles gaan baseren op huidige cijfers en data. Ik denk dat het oprecht beter was geweest om het iig met maximaal een week te vervroegen (de duidelijkheid) maar ik snap ook dat organisatoren zsm weten wat er gaat gebeuren.

In het geval dat het niet doorgaat, hoop ik ook dat de evenementenbranche daadwerkelijk gaat aanklagen en het proberen ongedaan te maken. Ik zal alles steunen wat ze daar in proberen iig.

Precies om dit soort redenen, ondanks rechts, links of whatever stem ik graag jonger bloed in de politiek. Als je kijkt naar dit, de huizencrisis, slecht en achterhaald onderwijs, starterproblemen en nog veel meer dingen dan weet je dat je pas een vuist kan maken als je leeftijdgroep beter vertegenwoordigd wordt, tot nu toe heb ik alleen de VVD en de D66 volledig achter heropening van dagfestivals zien staan. Wat Khadber bijvoorbeeld had neergezet over dat debat er na, de standpunten, vind ik zeer interessant voor toekomstige politieke referentie.

Als ik kijk naar achterstanden in onderwijs, IT, inleving in meerdere bevolkingsgroepen e.d. dan zie je duidelijk dat de tweede kamer een sterke nieuwe generatie aan vertegenwoordigers kan gebruiken.

Wat dat betreft hoop ik ook dat er geen PvdA, CU en CDA in de coalitie komen. PVV ook niet gezien die anti-heropening zijn opeens maar die gaan sowieso niet meeregeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2021 23:48 

Hardtraxxer

Yenssen schreef:

Alleen hardstyle niet heel veel in Augustus. Heb een beetje rond zitten kijken wat er te doen is mochten we groen licht krijgen Maandag en dan hou je alleen Dance Valley, Ground Zero en Outdoor Stereo over.

Ik denk eerlijkgezegd niet dat er binnen 4 weken een compleet nieuw evenement georganiseerd gaat worden. Het is een hele korte termijn en het gaat lastig worden met vergunningen, dit hebben we bij Matrixx at the park ook gezien. Tickets voor Dance Valley hebben we al 2 jaar liggen en eventueel een kijkje nemen op Outdoor Stereo als er echt geen andere opties zijn is ons plan.

Mijn onderbuikgevoel zegt nu dat het wel kan, maar met verplicht testen (ook als je gevaccineerd bent) en misschien zelfs een testen op de ochtend van het evenement zelf. De QR code maar 1x per dag geldig laten zijn lijkt mij ook een goed idee. Doe dit tot 1 September en kijk dan waar we staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 00:57 

Hardtraxx Veteran

David_ schreef:
Yenssen schreef:

Alleen hardstyle niet heel veel in Augustus. Heb een beetje rond zitten kijken wat er te doen is mochten we groen licht krijgen Maandag en dan hou je alleen Dance Valley, Ground Zero en Outdoor Stereo over.

Elsom Open Air. Zou leuk zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 08:39 

Hardtraxxer

Dit is opzich ook wel interessant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b85895c9/
tldr: 34% van de besmette personen waren al besmet voordat ze op het festival waren, 50% had Janssen en 90% was ervoor al uit geweest of had een festival gepakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 09:02 

Hardtraxx Veteran

Snoeien schreef:
Dit is opzich ook wel interessant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b85895c9/
tldr: 34% van de besmette personen waren al besmet voordat ze op het festival waren, 50% had Janssen en 90% was ervoor al uit geweest of had een festival gepakt.

Hopelijk bereikt dit bericht Den Haag ook, hiermee wordt dus namelijk wel bevestigd dat het toenmalige Testen voor Toegang beleid gigantisch gefaald heeft. Met enige aanpassingen aan de hand van het advies van het OMT en de bevindingen uit de Fieldlabs zou dit dus wel weer mogelijk moeten zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 09:11 

Hardtraxx Veteran

Heel interessant artikel, bedankt voor het delen! Het laat wel zien dat als je testen voor toegang wilt dat je dit per evenement moet doen en de geldigheid moet verkorten. De geldigheid is verkort, dus dat is mooi.

Ik hoop dat dit artikel aan de politiek kan laten zien hoe we dus wel veilig evenementen kunnen organiseren en dat we gewoon vanaf 14 augustus weer kunnen, mits de voorwaarden ok zijn.

edit:
Dit vraaggesprek met iemand van de GGD Utrecht geeft wel wat meer duiding ook, dus zet ik er ook even bij:
https://twitter.com/NPORadio1/status/14 ... 1867599875

De medewerkster van de GGD zegt dat het lastig is om duidelijkheid te geven over de festivals. Ze verwacht dat er toch nog een paar besmette mensen door de testen voor toegang komen en zegt dat testen zelfs als je gevaccineerd extra zekerheid geeft.
Ik sta niet te springen om voor ieder evenement te testen zelfs nu ik twee prikken heb, maar als dat de voorwaarde is waarop het allemaal door mag gaan ben dan is het wat het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 10:20 

Hardtraxxer

Snoeien schreef:

Dit toont dus nogmaals aan dat de briljante ideeën van dhr. De Jonge faliekant verkeerd hebben uitgepakt. In combinatie met het falende testen voor toegang beleid is in 2 weken tijd de hele festivalzomer (en meer) verkloot.
Ik kan daar nog steeds pissig om worden.
Nogmaals: in de buitenlucht moet er veel meer kunnen, binnen is gewoon nog niet mogelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 10:30 

Hardtraxx Veteran

Tweede prik gehad :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 11:05 

Kraak... Piep...

Prik ook gehad (1, Pfeizer, had al corona gehad binnen de tijd), dagje wazig en last van de arm maar verder nergens last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 11:53 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Prik ook gehad (1, Pfeizer, had al corona gehad binnen de tijd), dagje wazig en last van de arm maar verder nergens last van.

Wazig ben je altijd, dat heeft niks met die prik te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 11:56 

Hardtraxx Veteran

Dinsdag 2e Pfeizer gehad, waar ik bij de 1e dezelfde dag beroerd werd had ik nu helemaal niks. Echter gisteren voelde ik mij als op maandag na een DefQon weekend, zo onwijs moe en zwaar lichaam
Ben om 14:00 naar bed gegaan tot 19:00, voelde mij iets beter maar meer als de dinsdag na een DQ weekend xd

Nu nergens last meer van, niet eens een zere arm
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 15:07 

Kraak... Piep...

Jordy schreef:
Broken Balance schreef:

Wazig ben je altijd, dat heeft niks met die prik te maken.

Wat loop je nou te zwetsen man er staat van drie keer te veel zwaar ik niet door naar vast maar komt neer op lift van ze gedaan voor nou?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2021 15:44 

Hardtraxx Addict

Ja
Vorige  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic