ErikZ schreef:
@Emre, als ik het goed omschrijf ben je erg wantrouwig (gegrond of niet) en pessimistisch. Bijna elk idee of gedachte schiet je af, vraag aan jou: Wat wel te doen dan nu?
Mega veel fuck ups geweest, helemaal mee eens maar wat is jouw inzicht in wat er moet gebeuren? Elk idee afwimpelen onder het mom van ''dat kennen we nu wel'' gaat ook niet namelijk.
Komt op mij namelijk nogal makkelijk over: alles afschieten/tegen aan schoppen maar zelf eigenlijk ook geen idee hoe nu verder
Is dat vreemd na anderhalf jaar lang steeds de deksel op je neus te krijgen? Ik zal dan wel pessimistisch zijn, maar ik kan er dus echt met m'n hoofd niet bij hoe eindeloos veel vertrouwen mensen keer op keer weer hebben in de overheid als ze voor de zoveelste keer zeggen dat er 'x datum' weer meer mogelijk is, om het vervolgens allemaal weer af te kappen. Net alsof je een pathologische leugenaar die eindeloze keren tegen je liegt continu blijft verdedigen want 'nee, nu is hij echt veranderd hoor'!
Wat bedoel je met 'elk idee'? Ik reageerde op 'ik denk dat zodra we..' en dat roept iedereen dus al 1.5 jaar.
Eerst moesten we groepsimmuniteit krijgen. Toen blijkbaar weer niet. Nee, dat heb ik nooit gezegd, aldus Herr Rutte. Dat er gewoon video's online staan waarin hij letterlijk die exacte woorden zegt doet er overigens verder niet toe. Toen ging het om zoveel mogelijk de sterfgevallen te beperken. Daarna de IC te ontlasten (niet dat ze er verder ook maar iets aan hebben gedaan om IC op te schalen de laatste 1,5 jaar, maar dat terzijde). Daarna ging het om ziekenhuisopnames in het algemeen te beperken. Toen zou er een vaccin komen, en dat zou de holy grail naar vrijheid zijn. Oh nee toch niet, want je raakt dan alsnog besmet en ookal doet dat virus dan voor 99.9% helemaal niks meer, zijn er nog steeds veel besmettingen dus festivals mogen niet. Oh trouwens, veel andere samenkomsten van veel mensen mogen wel. Wisten jullie al dat er een nieuwe variant is? Die veel besmettelijker is? Ohja, en die avondklok. Die van januari ja. Zou tot eind januari duren. Oh nee, eind februari. Oh nee, eind maart. Oh nee, doe toch maar april. Oh trouwens, hij werkte helemaal niet! Lol! Vaccineer jullie allemaal jongens, dan kunnen jullie dansen! Nee toch niet! Oh en we vergoeden wel de festivalorganisaties die we bullshit beloofd hebben (terecht) maar de artiesten, mc's, en alles en iedereen die in die wereld werkt behalve de organisaties zelf kan lekker wegrotten!
Kan nog wel ff doorgaan maar begrijpen jullie m'n punt dan echt niet? Het houdt niet op, het is een eindeloze cirkel, je kan wel elke keer blijven denken dat het de 312e keer dat er iets verwacht/beloofd wél uitkomt, maar tegen die tijd is er wel weer wat anders en dat is dan zogenaamd ook 'volledig logisch verklaarbaar'.