patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
- voorkomen van een zeer gering aantal reguliere ziekenhuisopnames. IC opnames zijn er nauwelijks meer. Bijna Alle kwetsbaren zijn gevaccineerd
Van 1/2 weken hoge besmettingscijfers zie je dat we bijna verdubbeld zijn in ziekenhuisopnames en IC. Dat ze er nauwelijks zijn, zou ik niet zeggen. Momenteel is het nog te behappen, lijkt me, in het ziekenhuis qua mensen met Corona, maar als we alles de vrije loop laten is dat zo voorbij.
Zeer zuur dit besluit, maar hoe moeilijk het ook is om toe te geven, dit zat er aan te komen.
Verder hoop ik wel dat de eendaagse festivals doorgaan vanaf 13 augustus.
Reguliere ziekenhuisopnames zijn dr idd wel redelijk. Bij de IC opnames is de stijging echt heeel gering. Normale ziekenhuisbedden zijn dr in Nederland genoeg (ruim 40k). En er moet niet vergeten worden dat deze zaken zich altijd in golven zullen vertekenen en dr dus geen onbeperkte stijging uiteindelijk zal zijn. Verder is na augustus bijna iedereen gevaccineerd dus dan zullen, verwacht ik, de reguliere ziekenhuisopnames ook niet zo’n vaart lopen. Maar een flinke belasting zoals we in griep epidemieën zijn, lijkt mij wel reeel. Dus hoop daar geen paniek te zien in ontstaan maar dat zal wel weer heel anders lopen. Als het om Corona gaat is dr altijd paniek

Imo zou Nederland dr goed aan doen om niet meer met dagelijkse besmettingscijfers te komen de komende winter. Het beleid hoort gestuurd te worden op ziekenhuisopnames en wanneer er druk uit de maatschappij ontstaat vanwege oplopende besmettingscijfers, is het voor de regering moeilijk om deze cijfers niet mee te nemen
Verder ook kappen met het dagelijks melden van Corona doden want we melden ook niet de dagelijkse doden van verkeersongelukken, kanker, roken, alcohol en andere besmettingsziekten. Imo echt een compleet irrelevant gegeven wat alleen maar de angst voedt bij sommige mensen, nu al helemaal met maar 1-3 coronadoden per dag. Enige cijfer waar je echt wijzer uit wordt is de oversterfte