Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 13:47 

Hardtraxx Veteran

Hoewel ontzettend kut ben ik ook blij dat we gewoon duidelijkheid hebben dit keer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 14:09 

Hardtraxx Veteran

Ik vraag mij oprecht af. Waar is het ‘testen bij klachten’ bij de GGD nog goed voor? Ik ben nu denk ik echt principieel tegen het testen bij klachten. In het verleden jaar heb ik hier nooit kritiek op gehad. Ik pleitte zelfs in het begin voor meer testen. Nu is het imo tijd om de testmaatschappij los te laten. Hieronder de voor- en nadelen opgesomd. Hoe kan je nu eigenlijk nog tot de conclusie komen dat het testen bij klachten goed is voor maatschappij en volksgezondheid?

Voordelen:

- Zicht op virus en ontwikkeling mutaties. Tegenargument: de mutaties ontstaan sowieso wel in andere landen waar de vaccinatiegraad pas onder de 10% ligt. Verder voorkomt het vaccin minder besmettingen door de deltavariant wat weer meer mutaties oplevert. Uiteindelijk is het onmogelijk om te vechten tegen deze mutaties
- voorkomen van een zeer gering aantal reguliere ziekenhuisopnames. IC opnames zijn er nauwelijks meer. Bijna Alle kwetsbaren zijn gevaccineerd

Nadelen:

- positieve testen houden bepaalde maatregelen in stand die gelden voor miljoenen mensen. Evenementen kunnen mogelijk geen doorgang vinden en lockdowns zijn misschien weer noodzakelijk (zal in andere landen meer het geval zijn dan Nederland)
- een aantal mensen ontwikkelt een depressie of angststoornis door de constante bangmakende berichten over besmettingen. Ook het gemis van zaken waar je naar uit kan kijken kan een depressie of somberheid in de kaart spelen
- mensen kunnen bij een positieve test niet aan het werk wat schadelijk is voor de economie en daarmee ook volksgezondheid. Zie de pingdemic in het Verenigd Koninkrijk
- de ontwikkeling van kinderen wordt belemmerd door klassen quarantaines

Al deze zaken worden opgeofferd voor een gering aantal ziekenhuisopnames of gering aantal mensen met long covid. Is dit het nou echt waard? Het middel lijkt nu zonder enige discussie daadwerkelijk erger te zijn dan de kwaal. Wat je zelf doet qua testen, moet je zelf weten. Maar onthou dat je het lijstje van nadelen ermee in stand houdt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 14:18 

Kraak... Piep...

Zolang de dagfestivals doorgaan met een sterk en streng testen voor toegang systeem, interesseert het me verder geen ene reet meer. Verder blijf ik bij wat verder er boven is gezegd. Ik hoor wel wanneer het weer mag.

Eveneens blijf ik gewoon vaccin halen, want hogere vaccinatiegraad is altijd beter en geeft De Jonge minder excuses om de boel weer te verneuken.

Meeste berichten hier hebben een kern van waarheid maar er is altijd context wat het een moeilijkere situatie maakt. Iedereen vindt een ander aspect belangrijker. Veel berichten zullen hier nu ook wel weer uit emotie berichten plaatsen en dan wordt je redenering ook anders. En dan krijgen we weer voor de 60000e x de zelfde discussie. Weet het nu wel.

Het probleem is en was een slecht systeem door de overheid dat door mongolen werd misbruikt en de achterlijke campagne omtrent Janssen waar De Jonge nog steeds voor moet aftreden of vervolgd worden imo. Daarom zitten we hier en zolang er niet een goed systeem komt blijft de hele bende zo voor de komende maanden. Ik hoor wel wanneer een van hun het licht ziet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 14:27 

Hardtraxx Veteran

Erg jammer. Je 'weet' wel dat het niks gaat worden, maar je hebt toch altijd die hoop omdat Nederland mijlenver vooruit loopt op de rest m.b.t. het organiseren van festivals. Zien dat het in andere landen wel goed gaat, maakt het wel een stuk pijnlijker natuurlijk. Verder zoals BB zegt: als eendaagse festivals wel plaats kunnen vinden vanaf 13 augustus, dan zou ik al heel blij zijn. Kan me vast wel ergens vermaken. Probeer me er ook verder niet al te druk meer in te maken, want we worden toch wel teleurgesteld. Hoop iig dat, zodra iedereen die de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, alles weer gewoon open gaat. Verder hoor ik het wel. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 14:42 

Hardtraxx Addict

Indy schreef:
Hoop iig dat, zodra iedereen die de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, alles weer gewoon open gaat. Verder hoor ik het wel. >.<

Dit vooral, ik zou het echt belachelijk vinden als we bepaalde dingen nog niet kunnen/mogen bezoeken/doen om de groep die doelbewust geen vaccin wil te beschermen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 15:18 

Hardtraxx Veteran

Nattehond schreef:
Indy schreef:
Hoop iig dat, zodra iedereen die de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, alles weer gewoon open gaat. Verder hoor ik het wel. >.<

Dit vooral, ik zou het echt belachelijk vinden als we bepaalde dingen nog niet kunnen/mogen bezoeken/doen om de groep die doelbewust geen vaccin wil te beschermen..

Dat zou echt een schande zijn ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 15:25 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
- voorkomen van een zeer gering aantal reguliere ziekenhuisopnames. IC opnames zijn er nauwelijks meer. Bijna Alle kwetsbaren zijn gevaccineerd

Van 1/2 weken hoge besmettingscijfers zie je dat we bijna verdubbeld zijn in ziekenhuisopnames en IC. Dat ze er nauwelijks zijn, zou ik niet zeggen. Momenteel is het nog te behappen, lijkt me, in het ziekenhuis qua mensen met Corona, maar als we alles de vrije loop laten is dat zo voorbij.

Zeer zuur dit besluit, maar hoe moeilijk het ook is om toe te geven, dit zat er aan te komen.
Verder hoop ik wel dat de eendaagse festivals doorgaan vanaf 13 augustus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 18:24 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:

Van 1/2 weken hoge besmettingscijfers zie je dat we bijna verdubbeld zijn in ziekenhuisopnames en IC. Dat ze er nauwelijks zijn, zou ik niet zeggen. Momenteel is het nog te behappen, lijkt me, in het ziekenhuis qua mensen met Corona, maar als we alles de vrije loop laten is dat zo voorbij.

Zeer zuur dit besluit, maar hoe moeilijk het ook is om toe te geven, dit zat er aan te komen.
Verder hoop ik wel dat de eendaagse festivals doorgaan vanaf 13 augustus.

Reguliere ziekenhuisopnames zijn dr idd wel redelijk. Bij de IC opnames is de stijging echt heeel gering. Normale ziekenhuisbedden zijn dr in Nederland genoeg (ruim 40k). En er moet niet vergeten worden dat deze zaken zich altijd in golven zullen vertekenen en dr dus geen onbeperkte stijging uiteindelijk zal zijn. Verder is na augustus bijna iedereen gevaccineerd dus dan zullen, verwacht ik, de reguliere ziekenhuisopnames ook niet zo’n vaart lopen. Maar een flinke belasting zoals we in griep epidemieën zijn, lijkt mij wel reeel. Dus hoop daar geen paniek te zien in ontstaan maar dat zal wel weer heel anders lopen. Als het om Corona gaat is dr altijd paniek xd

Imo zou Nederland dr goed aan doen om niet meer met dagelijkse besmettingscijfers te komen de komende winter. Het beleid hoort gestuurd te worden op ziekenhuisopnames en wanneer er druk uit de maatschappij ontstaat vanwege oplopende besmettingscijfers, is het voor de regering moeilijk om deze cijfers niet mee te nemen
Verder ook kappen met het dagelijks melden van Corona doden want we melden ook niet de dagelijkse doden van verkeersongelukken, kanker, roken, alcohol en andere besmettingsziekten. Imo echt een compleet irrelevant gegeven wat alleen maar de angst voedt bij sommige mensen, nu al helemaal met maar 1-3 coronadoden per dag. Enige cijfer waar je echt wijzer uit wordt is de oversterfte
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 18:46 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Kort geding over evenementen zonder overnachting
ID&T en zo'n veertig andere festivalorganisatoren spannen alsnog een kort geding aan tegen het kabinet over het doorgaan van festivals. Het kabinet meldde eerder vandaag dat waarschijnlijk 13 augustus pas bekend wordt of festivals een paar dagen later kunnen doorgaan. Dat vinden de festivalorganisatoren te kort dag. Zij willen eerder duidelijkheid.

Rosanne Janmaat, directeur van ID&T: "Op basis van de uitkomsten van de Fieldlab evenementen weten we dat we op een veilige en verantwoorde manier evenementen zonder overnachting kunnen organiseren. Het is voor ons geen optie om tot 13 augustus te wachten op een besluit voor evenementen die al op de dag erna gepland staan."

ID&T en andere festivalorganisatoren hadden in juli een kort geding aangespannen om evenementen te laten doorgaan. Die zaak ging niet door om in gesprek te gaan met het kabinet. De festivalorganisatoren stellen dat het kabinet had aangegeven eerder duidelijkheid te geven maar dat wordt pas 13 augustus. Dat "brengt onverantwoord grote risico's met zich mee", aldus ID&T.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 18:54 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Normale ziekenhuisbedden zijn dr in Nederland genoeg (ruim 40k).

Er zijn maar iets van 11.000 bedden beschikbaar. De rest zijn dingen als couveuzes, dialysestoelen, bedden voor dagbehandelingen, etc. Niet geschikt om corona-patiënten mee op te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 19:10 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
RoyAPO schreef:

Er zijn maar iets van 11.000 bedden beschikbaar. De rest zijn dingen als couveuzes, dialysestoelen, bedden voor dagbehandelingen, etc. Niet geschikt om corona-patiënten mee op te nemen.

Goeie aanvulling, had ik nog niet gelezen. Uitgaande van dat aantal bedden, is er denk ik ook nog geen reden tot paniek. Bij de eerste piek lagen er 3200 op normale bedden en andere pieken maximaal 2000. Met de bescherming van de vaccins, zal het hier toch niet gauw overheen gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 19:13 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Norther66 schreef:
RoyAPO schreef:

Goeie aanvulling, had ik nog niet gelezen. Uitgaande van dat aantal bedden, is er denk ik ook nog geen reden tot paniek. Bij de eerste piek lagen er 3200 op normale bedden en andere pieken maximaal 2000. Met de bescherming van de vaccins, zal het hier toch niet gauw overheen gaan?

Dat is wel er van uitgaande dat die IC bedden verder compleet leeg zijn he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 21:00 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Zolang de dagfestivals doorgaan met een sterk en streng testen voor toegang systeem, interesseert het me verder geen ene reet meer. Verder blijf ik bij wat verder er boven is gezegd. Ik hoor wel wanneer het weer mag.

Eveneens blijf ik gewoon vaccin halen, want hogere vaccinatiegraad is altijd beter en geeft De Jonge minder excuses om de boel weer te verneuken.

Meeste berichten hier hebben een kern van waarheid maar er is altijd context wat het een moeilijkere situatie maakt. Iedereen vindt een ander aspect belangrijker. Veel berichten zullen hier nu ook wel weer uit emotie berichten plaatsen en dan wordt je redenering ook anders. En dan krijgen we weer voor de 60000e x de zelfde discussie. Weet het nu wel.

Het probleem is en was een slecht systeem door de overheid dat door mongolen werd misbruikt en de achterlijke campagne omtrent Janssen waar De Jonge nog steeds voor moet aftreden of vervolgd worden imo. Daarom zitten we hier en zolang er niet een goed systeem komt blijft de hele bende zo voor de komende maanden. Ik hoor wel wanneer een van hun het licht ziet.

Even alleen hierover.. Dan verzint meneer wel weer iets nieuws tegen die tijd hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 22:23 

Hardtraxx Veteran

Ja man want dat doet ie voor de lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 22:43 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:

Dat zei ik dus niet.

Maar je kan er beter vanuit gaan dat ie nog veel meer kansloze, nergens op gebaseerde redenen gaat gebruiken om alles nog langer op slot te gooien dan dat hij een keer iets realistisch en menselijks doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 22:52 

Hardtraxxer

hurricane schreef:
Citaat:
Kort geding over evenementen zonder overnachting
ID&T en zo'n veertig andere festivalorganisatoren spannen alsnog een kort geding aan tegen het kabinet over het doorgaan van festivals. Het kabinet meldde eerder vandaag dat waarschijnlijk 13 augustus pas bekend wordt of festivals een paar dagen later kunnen doorgaan. Dat vinden de festivalorganisatoren te kort dag. Zij willen eerder duidelijkheid.

Rosanne Janmaat, directeur van ID&T: "Op basis van de uitkomsten van de Fieldlab evenementen weten we dat we op een veilige en verantwoorde manier evenementen zonder overnachting kunnen organiseren. Het is voor ons geen optie om tot 13 augustus te wachten op een besluit voor evenementen die al op de dag erna gepland staan."

ID&T en andere festivalorganisatoren hadden in juli een kort geding aangespannen om evenementen te laten doorgaan. Die zaak ging niet door om in gesprek te gaan met het kabinet. De festivalorganisatoren stellen dat het kabinet had aangegeven eerder duidelijkheid te geven maar dat wordt pas 13 augustus. Dat "brengt onverantwoord grote risico's met zich mee", aldus ID&T.

Nou die "nee het gaat niet door" hadden ze snel klaar liggen onder dreiging van dit kort geding.

Feesten en festivals. Het waren leuke tradities waar we later nog over zullen vertellen.

"Maar volgend jaar gaat het echt gewoon door hoor!" :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 23:10 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
ULTIMO schreef:

Dat zei ik dus niet.

Maar je kan er beter vanuit gaan dat ie nog veel meer kansloze, nergens op gebaseerde redenen gaat gebruiken om alles nog langer op slot te gooien dan dat hij een keer iets realistisch en menselijks doet.

Als ie het niet voor de lol doet, waarom dan wel? Oprecht benieuwd hoor. Ik vind het ook geen topgozer. Maar ik denk wel dat hij super graag alles zou willen opengooien als het (in hun optiek) wel kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2021 23:38 

Hardtraxx Veteran

Het beleid dat ze voeren is ook niet echt waar ik 100% achter sta maar ik geloof oprecht dat ze het met de beste bedoelingen doen hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 08:50 

Hardtraxx Veteran

inb4 ijssie met ‘er zit een agenda achter blablabla’
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 09:42 

Hardtraxx Elite

Nattehond schreef:
Indy schreef:

Gelukkig heeft 'Dansen met Jansen' goed uitgepakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 10:07 

Hardtraxx Veteran

Goldenstyle schreef:
Nattehond schreef:
Indy schreef:

Gelukkig heeft 'Dansen met Jansen' goed uitgepakt!

Ik ben het wel met BB eens dat daar consequenties aan verbonden zouden moeten worden. Toch raar dat dat zo is gegaan?
Voelt inderdaad als propaganda.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 10:38 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
inb4 ijssie met ‘er zit een agenda achter blablabla’

Ik denk dat wij gewoon de afspraak moeten maken en op volgens om niet meer te reageren op die kerel. De praktijk bewijst wel weer dat hij alleen roept maar niet de confrontatie aan wilt gaan als er een discussie op zijn opmerkingen worden gestart.

Negeren die kerel, niets meer aan doen. Als hij nou eens inhoudelijk reageerde en op een normale manier een discussie hield was het een ander verhaal maar keer op keer.

1. Reageert hij gewoon niet
2. Reageert hij zonder bronnen of concrete voorbeelden.

Hij zit helemaal in zijn mindset dat hij niet overgehaald kan worden. Waarom verdient hij dan een reactie.
Zonde van je tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 11:03 

Hardtraxxer

Ik denk dat zeker in dit topic meermaals bewezen is dat we als community openstaan voor verschillende standpunten, en er zijn hier ook goede discussies gevoerd. Het enkel posten van opjuttende afbeeldingen en nietszeggende one-liners met klaarblijkelijk als enige doel om zo veel mogelijk reacties uit te lokken zonder verder ook maar iets bij te dragen aan het forum druist echter in tegen onze beleidsregels. Daarom hebben we besloten om ijssie voor 2 maanden te bannen, en kan de discussie hier hopelijk weer op een normale manier worden voortgezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 11:28 

Hardtraxx Veteran

:worship: eindelijk.

Als het nou een lid was dat verder zoveel toevoegde aan dit forum, oke, maar dat deed ie dus niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2021 11:58 

Hardtraxx Addict

Buiten het feit dat ijssie denk ik bij iedereen het bloed onder de nagels vandaan haalde, vraag ik me wel oprecht af hoe er in 2022 wel meerdaagse festivals georganiseerd kunnen worden. Wat moet/gaat er volgens jullie veranderen om dit toch haalbaar te maken?
Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic