makrooy wrote:RoyAPO wrote:Het RIVM is inderdaad wel redelijk transparant. Die transparantie mis ik nog wel bij de regering.
Toch ben ik bang dat we de komende 2-3 jaar nog met maatregelen opgescheept zitten omdat het virus toch niet weg gaat en vanwege het feit dat de ziekte op de A-lijst staat, zullen er altijd maatregelen nodig zijn om de besmettingen terug te dringen. Ik heb in Engeland trouwens ook het idee dat het hele test/quarantaine beleid momenteel meer schade veroorzaakt aan economie en maatschappij dan het virus zelf doet. Sommige bedrijven missen 900 mensen omdat ze in quarantaine moeten. Zo kunnen we toch niet maanden lang doorgaan? Op een gegeven moment zullen we dr toch echt aan moeten geloven dat Corona de vervanger van de griep is en dat er net als bij griep, mensen aan dood zullen gaan
Misschien verkeerd gelezen ja, maar onderstaand artikel belooft niet veel goeds (voor de maatregelen

). In het artikel staat ook dat er een uitbraak is geweest in het LUMC en daarvan was 85% volledig gevaccineerd
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b800c3e1/
Je haalt nu wel telkens enge cijfers aan. Maar natuurlijk is 85% van corona opgelopen ziekenhuis medewerkers volledig gevaccineerd. Het is een ziekenhuis en daar zal bijna iedereen gevaccineerd zijn. Ik weet niet zo goed wat je met deze cijfers probeert te zeggen. De vaccins werken gewoon zeer goed, maar niet perfect. Dat is allemaal niet nieuw.
Ik probeer niks met deze cijfers te zeggen. Als dr iemand hier is die het gevaar van Corona niet zo extreem vind, ben ik het wel. Mevrouw Koopmans daarentegen wel:
Het viel te verwachten dat sommige gevaccineerden toch weer besmet raken, zegt viroloog Marion Koopmans (Erasmus MC) desgevraagd, vaccins beschermen immers niet volledig. ‘Maar bij de deltavariant is dat verhaal toch nog wat scherper.’
Ook Koopmans wil liefst af van de voorkeurspositie van gevaccineerden. ‘Eigenlijk zou je in deze fase, als het te organiseren zou zijn, iedereen zo veel mogelijk willen testen, om zicht te houden op het virus. In elk geval is het verstandig om je te laten testen als je terugkomt van vakantie of bij lichte klachten, ook als je volledig bent gevaccineerd.’
In andere landen begint dat besef eveneens in te dalen. Zo maakte Israël, waar men de gehele bevolking inentte met het Pfizer-vaccin, vrijdag bekend dat er in dat land al meer dan duizend volledig ingeënte mensen toch weer besmet zijn geraakt met de deltavariant. En in India ontdekten wetenschappers dat zorgmedewerkers die waren ingeënt met AstraZeneca vaak toch nog besmet raakten met de deltavariant. ‘De waarschuwing die hiervan uitgaat is dat vaccinatie weliswaar heel belangrijk is, maar niet het enige is wat er nodig is om de transmissie tegen te gaan’, zegt Koopmans.