Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 12:19 

Hardtraxx Elite

https://www.ed.nl/buitenland/hoop-voor- ... ~ab397b5f/

MSM komt met een hoopvol bericht, zal wel fake zijn volgens de schapen van Engel
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 12:23 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Raar ook wel. Hoelang willen ze dit in stand gaan houden?

Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Een grote reden om me te vaccineren is JUIST zodat ik niet hoef te testen voor evenementen. Niet het risico willen lopen dat ik een feest mis waar ik al bijna 2 jaar naar uitkijk.

Vind het eigenlijk ook niet kunnen aangezien dr al een tijd lang is beloofd dat je niet hoeft te testen wanneer je je vaccineert. Mocht dit doorgezet worden en we hier in 2022 nog steeds mee zitten, vind ik de hele vaccinatie campagne wel een groot bedrog. Jaar lang beloven dat het vaccin de oplossing is om terug te gaan naar normaal, is niet het optuigen van een langdurige testmaatschappij
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 12:44 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
ULTIMO schreef:

Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Een grote reden om me te vaccineren is JUIST zodat ik niet hoef te testen voor evenementen. Niet het risico willen lopen dat ik een feest mis waar ik al bijna 2 jaar naar uitkijk.

Vind het eigenlijk ook niet kunnen aangezien dr al een tijd lang is beloofd dat je niet hoeft te testen wanneer je je vaccineert. Mocht dit doorgezet worden en we hier in 2022 nog steeds mee zitten, vind ik de hele vaccinatie campagne wel een groot bedrog. Jaar lang beloven dat het vaccin de oplossing is om terug te gaan naar normaal, is niet het optuigen van een langdurige testmaatschappij

Ijssie incoming 'DiT hAdDen We aLlAnG vOorSpElD!1@!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:17 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
ULTIMO schreef:

Het valt mij vaker op, maar jij gebruikt het woordje 'beloven' echt heel snel. Wellicht heb ik het niet goed voor me, maar ze hebben toch nooit expliciet beloofd dat vaccinatie de uitweg is of dat je na vaccinatie niet hoeft te testen voor events? Want zeggen dat vaccins de uitweg is, is niet hetzelfde als 'we beloven dat dit de uitweg is' of 'we beloven dat je na vaccinatie toegang hebt tot events'. Echt een groot verschil. Want er zijn altijd heel veel mitsen en maaren als ze roepen dat vaccinatie de uitweg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:24 

Hardtraxx Veteran

Ik vind de communicatie gewoon ongepast. Jongeren worden door een handjevol beloftes ‘dansen met Janssen’, ‘haal die prik want dan hoef je je niet meer te laten testen’ overgehaald om een vaccin te halen. Kan ik enigszins mee leven. Maar maak die beloftes dan ook waar want anders is het gewoon een vies spelletje om die vaccinatiegraad maar zo hoog mogelijk te krijgen. Dit zijn gewoon woorden die uit Hugo de Jonges mond zijn gekomen. Verder maak je met dit soort communicatie de haat richting de overheid ook alleen maar groter. De ‘wappies’ zullen steeds meer gaan denken dat ze gelijk krijgen en de haat/geweld richting overheid en de politie zal alleen maar groter worden.
De mitsen en maren noemen ze daarentegen weer niet. In het routeplan stond bijv aangegeven dat in september mogelijk de 1,5m afgeschaft zou kunnen worden. Ik heb zowat het idee dat we dr nog een jaar aan vast gaan zitten. Momenteel is namelijk 40% van de ziekenhuisopnames in VK onder volledig gevaccineerden. Dat is een aardig percentage

In ander nieuws, VK heeft besloten om jongeren tot 17 jaar niet te vaccineren vanwege onbekende lange termijn effecten. Kan alleen maar hulde opbrengen voor hun beleid. Ze zijn daar ondertussen nog nuchterder dan hier :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:38 

Hardtraxx Veteran

ijssie schreef:
Broken Balance schreef:
Tegen wie praat je eigenlijk?

Tegen de mensen hier die nog steeds niet doorhebben dat ze keihard in de zeik worden genomen.

"nee joh ze gaan echt niet nog een lockdown doen"

"als we ons vaccineren is het gewoon weer zoals vroeger"

"nee joh ze gaan echt geen mondkapjes verplicht stellen"

"nee joh ze gaan echt geen avondklok instellen"

"nee joh ze gaan echt geen bezoekersaantal voor bij jou thuis verplichten, dat is jouw huis jouw keuze"

"waarom zouden ze zoveel macht grijpen?"

"nee joh ze gaan echt niet je vrijheden afpakken hoor"

"oh ze pakken bijna al je vrijheden af, naja het is maar voor 3 weken hoor"

Als je na bijna 2 jaar nog steeds niet doorhebt wat er aan de hand is ga je het ook echt nooit doorhebben. Ik ben in ieder geval klaar met het hebben van valse hoop. Kan je ook niet teleurgesteld worden.

Deze mensen zijn de reden dat we zoveel ellende hebben. En ze stonden er bij en keken er naar.

Je zult hier waarschijnlijk toch niet op ingaan omdat je alle valide kritieken negeert, maar wel alleen ingaat op mensen die je beledigen. Want ja dat is makkelijker.

Maar je snapt wel dat de wereld niet bestaat uit twee teams toch? Jij schets nu een beeld waarbij jij bij team A hoort (team die vol gas tegen de overheid en maatregelen is) en waarbij letterlijk de rest hier team B is (die vol gas letterlijk alles eens is met de overheid). Er is ook een middenweg. Je kan ook snappen dat er maatregelen nodig zijn geweest. Je kan ook soms oneens zijn geweest. Sommige zijn dat vaker dan de ander.

Daarnaast is alles wat je zegt echt zo bullshit. Iedereen en zijn moeder zag aankomen dat we de hele winter 2020/2021 in lockdown zaten zitten. Iedereen zag van verre aankomen dat mondkapjes een ding zouden worden. Vele van ons wouden zelfs dat mondkapjes verplicht werden gesteld in winkels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:49 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik vind de communicatie gewoon ongepast. Jongeren worden door een handjevol beloftes ‘dansen met Janssen’, ‘haal die prik want dan hoef je je niet meer te laten testen’ overgehaald om een vaccin te halen. Kan ik enigszins mee leven. Maar maak die beloftes dan ook waar want anders is het gewoon een vies spelletje om die vaccinatiegraad maar zo hoog mogelijk te krijgen. Dit zijn gewoon woorden die uit Hugo de Jonges mond zijn gekomen. Verder maak je met dit soort communicatie de haat richting de overheid ook alleen maar groter. De ‘wappies’ zullen steeds meer gaan denken dat ze gelijk krijgen en de haat/geweld richting overheid en de politie zal alleen maar groter worden.
De mitsen en maren noemen ze daarentegen weer niet. In het routeplan stond bijv aangegeven dat in september mogelijk de 1,5m afgeschaft zou kunnen worden. Ik heb zowat het idee dat we dr nog een jaar aan vast gaan zitten. Momenteel is namelijk 40% van de ziekenhuisopnames in VK onder volledig gevaccineerden. Dat is een aardig percentage

In ander nieuws, VK heeft besloten om jongeren tot 17 jaar niet te vaccineren vanwege onbekende lange termijn effecten. Kan alleen maar hulde opbrengen voor hun beleid. Ze zijn daar ondertussen nog nuchterder dan hier :thumbsup:

Dus jij maakt er beloftes van en niet de overheid? Ik ben het hier niet mee eens verder. De overheid moet haar communicatie niet gaan aanpassen om wappies gerust te stellen. Dat is echt onbegonnen taak. Gewoon realistisch blijven. Vaccinatie is de uitweg, maar ze hebben heel vaak aangegeven dat veel ook onzeker is. Vooral RIVM is hier heer realistisch over.

Verder, die 40% in Engeland klinkt eng, maar geeft alleen maar aan hoe goed het vaccin werkt. Van de 65+ is meer dan 95% gevaccineerd in Engeland. Als 40% van de ziekenhuisbezettingen is gevaccineerd, dan zou het vaccin zelfs beter dan 95% werken tegen een ziekenhuisopname. Want bij 95% gevaccineerd en bij een 90% effectiviteit tegen een ziekenhuisopname, zou betekenen dat 2/3 van de mensen in het ziekenhuis volledig zijn gevaccineerd. Nu is dat maar 40%. Dat is dus zelfs heel positief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:53 

Hardtraxx Veteran

Maar hoeveel van die 40% 'gevaccineerden' in het ziekenhuis hebben maar 1 prik gehad? Er staat nergens dat die volledig gevaccineerden zijn. Bovendien hebben ze daar allemaal AZ gehad, dat ook wat minder effectief is dan een Pfizer/Moderna.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:54 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Maar hoeveel van die 40% 'gevaccineerden' in het ziekenhuis hebben maar 1 prik gehad? Er staat nergens dat die volledig gevaccineerden zijn. Bovendien hebben ze daar allemaal AZ gehad, dat ook wat minder effectief is dan een Pfizer/Moderna.

Dat is helaas niet bekend, maar ook een goed punt om mee rekening te houden inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:56 

Hardtraxx Veteran

Ik kan ook alleen maar vinden dat 60% van de Engelse ziekenhuisopnames ongevaccineerd is. Dat wil nog niet zeggen dat 40% volledig gevaccineerd is. Daar zitten ook mensen bij met nog maar één prik. Of net hun tweede prik gehad hebben, maar waarvan de twee weken inwerktijd nog niet van verlopen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 13:59 

Hardtraxx Veteran

Het RIVM is inderdaad wel redelijk transparant. Die transparantie mis ik nog wel bij de regering.

Toch ben ik bang dat we de komende 2-3 jaar nog met maatregelen opgescheept zitten omdat het virus toch niet weg gaat en vanwege het feit dat de ziekte op de A-lijst staat, zullen er altijd maatregelen nodig zijn om de besmettingen terug te dringen. Ik heb in Engeland trouwens ook het idee dat het hele test/quarantaine beleid momenteel meer schade veroorzaakt aan economie en maatschappij dan het virus zelf doet. Sommige bedrijven missen 900 mensen omdat ze in quarantaine moeten. Zo kunnen we toch niet maanden lang doorgaan? Op een gegeven moment zullen we dr toch echt aan moeten geloven dat Corona de vervanger van de griep is en dat er net als bij griep, mensen aan dood zullen gaan

Misschien verkeerd gelezen ja, maar onderstaand artikel belooft niet veel goeds (voor de maatregelen xd). In het artikel staat ook dat er een uitbraak is geweest in het LUMC en daarvan was 85% volledig gevaccineerd

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b800c3e1/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:08 

Hardtraxx Veteran

Ben zelf wel benieuwd hoelang ze dit geneuzel nog in stand kunnen houden. Als iedereen eind augustus volledig gevaccineerd is, dan hebben ze toch weinig draagvlak meer om nog maatregelen op te leggen hier in NL? Ik zou het bijzonder krom vinden als ik me alsnog moet laten testen, omdat er een risico is dat ik iemand die er voor heeft gekozen zich niet te laten vaccineren, kan besmetten en uiteindelijk in het ziekenhuis belandt :P

Ben zelf wel voorstander van een 'booster' voor risicogroepen, en mocht dit ook voor mij aangeraden worden, dan neem ik die ook wel. Maar tot daar houdt het voor mij wel op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:12 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Het RIVM is inderdaad wel redelijk transparant. Die transparantie mis ik nog wel bij de regering.

Toch ben ik bang dat we de komende 2-3 jaar nog met maatregelen opgescheept zitten omdat het virus toch niet weg gaat en vanwege het feit dat de ziekte op de A-lijst staat, zullen er altijd maatregelen nodig zijn om de besmettingen terug te dringen. Ik heb in Engeland trouwens ook het idee dat het hele test/quarantaine beleid momenteel meer schade veroorzaakt aan economie en maatschappij dan het virus zelf doet. Sommige bedrijven missen 900 mensen omdat ze in quarantaine moeten. Zo kunnen we toch niet maanden lang doorgaan? Op een gegeven moment zullen we dr toch echt aan moeten geloven dat Corona de vervanger van de griep is en dat er net als bij griep, mensen aan dood zullen gaan

Misschien verkeerd gelezen ja, maar onderstaand artikel belooft niet veel goeds (voor de maatregelen xd). In het artikel staat ook dat er een uitbraak is geweest in het LUMC en daarvan was 85% volledig gevaccineerd

Je haalt nu wel telkens enge cijfers aan. Maar natuurlijk is 85% van corona opgelopen ziekenhuis medewerkers volledig gevaccineerd. Het is een ziekenhuis en daar zal bijna iedereen gevaccineerd zijn. Ik weet niet zo goed wat je met deze cijfers probeert te zeggen. De vaccins werken gewoon zeer goed, maar niet perfect. Dat is allemaal niet nieuw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:15 

Hardtraxx Veteran

Overigens nog wel het vermelden waard:
Citaat:
Geen virusuitbraak onder tienduizenden bezoekers Servisch festival

Het vierdaagse Exit Festival in Servië heeft niet tot een corona-uitbraak onder de bezoekers geleid. Van 8 tot en met 11 juli kwamen er elke dag zo'n 50.000 bezoekers naar het festival in de stad Novi Sad, onder wie honderden Nederlanders.

Ze moesten vooraf een negatieve uitslag van een PCR-test laten zien of kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn. Daarna waren er geen coronaregels meer; de festivalbezoekers hoefden geen afstand te houden en geen mondkapjes te dragen.

Honderden bezoekers werden op het terrein getest en een paar dagen later nog een keer. Geen van hen bleek besmet. En van de duizenden buitenlandse bezoekers die voor hun terugreis een negatieve PCR-testuitslag nodig hadden, was er slechts een besmet. Verder is er in Novi Sad geen sprake van een toename van het aantal coronabesmettingen.

Deskundigen vreesden een uitbraak, maar op basis van de steekproeven en tests blijkt daarvan dus geen sprake.

Klinkt positief, het is dus mogelijk als je dit leest :). Zou fantastisch zijn als we in Nederland ook relatief waterdicht kunnen organiseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:17 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Ben zelf wel benieuwd hoelang ze dit geneuzel nog in stand kunnen houden. Als iedereen eind augustus volledig gevaccineerd is, dan hebben ze toch weinig draagvlak meer om nog maatregelen op te leggen hier in NL? Ik zou het bijzonder krom vinden als ik me alsnog moet laten testen, omdat er een risico is dat ik iemand die er voor heeft gekozen zich niet te laten vaccineren, kan besmetten en uiteindelijk in het ziekenhuis belandt :P

Ben zelf wel voorstander van een 'booster' voor risicogroepen, en mocht dit ook voor mij aangeraden worden, dan neem ik die ook wel. Maar tot daar houdt het voor mij wel op.

Er zullen denk ik steeds wel weer andere redenen bedacht worden voor test maatregelen. Test maatregelen zijn namelijk juridisch bijna verplicht zolang Corona op lijst A van besmettingsziekten staat. Een ding is zeker: Corona gaat nooit meer weg en wordt een endemische ziekte. Voor lijst A ziekten zijn deze maatregelen mogelijk: Mogelijk wettelijke maatregelen: gedwongen opname tot isolatie of thuisisolatie, gedwongen onderzoek, gedwongen quarantaine (inclusief medisch toezicht), verbod van beroepsuitoefening (bron: RIVM).

Lijst A icm een hoge besmettelijkheid, zou dr in mijn ogen voor kunnen zorgen dat we de komende 2-3 jaar nog aan maatregelen vast kunnen zitten. Mocht het juridisch anders zitten, hoor ik het graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:23 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Je haalt nu wel telkens enge cijfers aan. Maar natuurlijk is 85% van corona opgelopen ziekenhuis medewerkers volledig gevaccineerd. Het is een ziekenhuis en daar zal bijna iedereen gevaccineerd zijn. Ik weet niet zo goed wat je met deze cijfers probeert te zeggen. De vaccins werken gewoon zeer goed, maar niet perfect. Dat is allemaal niet nieuw.

Ik probeer niks met deze cijfers te zeggen. Als dr iemand hier is die het gevaar van Corona niet zo extreem vind, ben ik het wel. Mevrouw Koopmans daarentegen wel:

Het viel te verwachten dat sommige gevaccineerden toch weer besmet raken, zegt viroloog Marion Koopmans (Erasmus MC) desgevraagd, vaccins beschermen immers niet volledig. ‘Maar bij de deltavariant is dat verhaal toch nog wat scherper.’

Ook Koopmans wil liefst af van de voorkeurspositie van gevaccineerden. ‘Eigenlijk zou je in deze fase, als het te organiseren zou zijn, iedereen zo veel mogelijk willen testen, om zicht te houden op het virus. In elk geval is het verstandig om je te laten testen als je terugkomt van vakantie of bij lichte klachten, ook als je volledig bent gevaccineerd.’

In andere landen begint dat besef eveneens in te dalen. Zo maakte Israël, waar men de gehele bevolking inentte met het Pfizer-vaccin, vrijdag bekend dat er in dat land al meer dan duizend volledig ingeënte mensen toch weer besmet zijn geraakt met de deltavariant. En in India ontdekten wetenschappers dat zorgmedewerkers die waren ingeënt met AstraZeneca vaak toch nog besmet raakten met de deltavariant. ‘De waarschuwing die hiervan uitgaat is dat vaccinatie weliswaar heel belangrijk is, maar niet het enige is wat er nodig is om de transmissie tegen te gaan’, zegt Koopmans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:29 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:

Klinkt positief

Egnie zijn negatief :kiss2: :kiss: :beer: :nono: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 14:40 

Hardtraxx Veteran

MODEDIT: Graag weer ontopic vanaf nu, onder deze post alleen nog sprinkhanen feitjes. Laatste waarschuwing
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:03 

Hardtraxx Elite

Citaat:
Bidsprinkhanen grijpen alles wat ze fysiek aankunnen, waaronder prooien groter dan zijzelf. Vergeleken met andere insecten zijn bidsprinkhanen relatief groot
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:09 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Het vrouwtje begint haar partner soms al tijdens de paring op te eten. Opmerkelijk is hierbij dat het mannetje in staat is om de paring voort te zetten nadat hij is onthoofd en half opgegeten. Dit is mogelijk doordat de zenuwknopen (ganglia) in het achterlijf actief blijven totdat ze worden verschalkt, zodat de spieren aangestuurd kunnen blijven worden.

Bij een aantal soorten scheidt de kop van het mannetje paringsonderdrukkende stoffen af, zodat het mannetje seksueel actiever wordt nádat hij is onthoofd. Bij sommige soorten kan het mannetje zelfs geen spermapakket afzetten zolang hij zijn kop nog heeft.

Als het mannetje na de paring wordt opgegeten lijkt dit misschien wat sneu maar toch heeft hij er voordeel bij; het vrouwtje heeft direct na de paring iets te eten. Voor de aanmaak van eieren zijn bouwstoffen nodig en zo geeft het mannetje niet alleen zijn genen maar tevens zijn proteïnen door aan zijn nageslacht. Dit verschijnsel is overigens heel normaal bij vele andere geleedpotigen, zoals spinnen, schorpioenen en ook bij sommige andere insecten zoals de mierenleeuwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:11 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
MODEDIT: Graag weer ontopic vanaf nu, onder deze post alleen nog sprinkhanen feitjes. Laatste waarschuwing

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:13 

Hardtraxxer

Wist je dat je de ratelaar, bruine sprinkhaan en snortikker (Chorthippus-complex) visueel alleen kan onderscheiden door te kijken naar de costaal en subcostaalvelden in de vleugels. Dit kan alleen bij mannelijke exemplaren. Aan de hand van het geluid zijn ze wel heel makkelijk te onderscheiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:19 

Hardtraxx Veteran

Wederom weer even applaus voor velen hier die discussiëren met onderbouwing, respect en tegelijk toe kunnen geven wanneer iemand mis zit, en sprinkhaan feitjes delen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:29 

Hardtraxx Elite

Citaat:
DE SPRINKHANENPLAAG VAN 873
In 873 (volgens sommige bronnen in 874) trok er een sprinkhanenplaag over Europa, die vanuit het oosten richting het noordwesten trok. Volgens verschillende kronieken waren de sprinkhanen buitengewoon groot en de zwermen plaagdieren brachten de landbouw veel schade toe.

Een rampjaar
In het jaar 873 was er sprake van een koude winter met veel neerslag en vervolgens een hele droge zomer. De oogst was daardoor al mislukt toen daar een sprinkhanenplaag bovenop kwam. Volgens bewaard gebleven bronnen was de sprinkhanenplaag afschuwelijk. De beesten zouden eruit hebben gezien als bijen die uit een korf kwamen en in een dikke laag in de lucht zweefden. Volgens anderen leek het wel alsof je door een zeef naar buiten keek. Het geluid van de sprinkhanen klonk als het krijsen van vogels.

De sprinkhanen trokken als één zwerm over Italië, Duitsland en Frankrijk. In Rome zouden alle graanvelden, bomen en gewassen kaalgegeten zijn, in Duitsland waren ze met zoveel dat ze de hele bodem konden bedekken, aldus een Duitse monnik. Volgens hem waren ze dikker dan een mensenduim en waren hun tanden zo hard als steen. Met die tanden knaagden ze de schorsen van de bomen af. Als ze langs vlogen leek het wel nacht.

Straf van God
De plaag van sprinkhanen deed de christelijke bevolking snel denken aan het bekende Bijbelse verhaal van de tien plagen in Egypte. Al snel werd gedacht dat God de bewoners van de getroffen gebieden wilde straffen omdat ze te zondig zouden hebben geleefd. De samensteller van de kronieken van Xanten verhaalt hoe de geestelijken met kruizen naar buiten kwamen om God te smeken om vergeving.

Einde van de plaag
De sprinkhanen trokken over heel Frankrijk, tot ze bij het kanaal kwamen en daar door de harde wind werden uitgeroeid. Ook drongen ze door tot in Friesland, waar ze in minder dan een uur tijd veertien vierkante mijl aan gewassen vernietigden. Hierna werden ze eveneens door de wind van de Noordzee verzwolgen. De golven brachten de dode sprinkhanen weer naar land, waar de rottende lichamen van de beesten het strand bedekten. Maar dit betekende volgens de Friese kronieken niet het einde van de ellende: de rottende sprinkhanen verspreidden namelijk een ziekte die veel mensen het leven kostte. Belgische kronieken bevestigen dit verhaal.

Twaalf jaar later was het opnieuw raak in Italië, maar Paus Stefanus handelde snel en schonk iedereen die hem een bepaalde hoeveelheid sprinkhanen gaf een kleine vergoeding. Vervolgens zette hij de landen met gewassen waaraan de sprinkhanen zich tegoed deden onder water, wat een einde maakte aan de plaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2021 15:36 

Hardtraxx Veteran

Haha grappig
Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic