Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 12:21 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Voorspellingen (en data science) zijn btw mijn vakgebieden, dus op zich weet ik wel een klein beetje waar ik het over heb :P

Zit zelf momenteel ook nogal in het modelleren / data analyse wereldje. Ik gebruik ook bijna dagelijks dezelfde software als waar de analyses en plotjes mee worden gemaakt die we voorbij zien komen (R).

Om er even wat over op te gooien en voor iedereen die het interessant vind. Zo heb ik het ooit geleerd (mbt environmental modelling).

Afbeelding

Sarabande schreef:
Het is waar dat dit soort modellen heel erg gevoelig zijn, daarom is het ook heel erg belangrijk om zo'n model zo nauwkeurig mogelijk op te stellen. Uiteindelijk is dat nog altijd mensenwerk en daarmee dus voor een deel onderhevig aan de keuzes van de maker van het model, zoals je zelf ook al aangaf. Dat was ook mijn kritiek: bepaalde factoren leken overduidelijk niet meegenomen te zijn in het model van het RIVM. Hoewel ik dat natuurlijk niet zelf kan checken, want ik heb de data en het model niet. Ik kijk hier puur naar vanuit mijn eigen achtergrond in predictive modelling.

Je bedoelt de onzekerheid door extrapolatie op basis van een gelimiteerd aantal data punten? Dan is de complexiteit van het model juist minder relevant. Dat betekent dan inderdaad nog wel dat je de juiste keuzes moet maken om mee te nemen in je model (excuses voor de aardappel kwaliteit):

Afbeelding

Sarabande schreef:
Soms krijg ik juist het idee dat politici het niet als hulpmiddel gebruiken, maar zien als een absolute waarheid (gezien het paniekvoetbal af en toe). Voor de media geldt overigens hetzelfde.

Kom uit de klimaatwetenschappen hoek dus ben daar wel bekend mee hoe fucked up dit af en toe is :P. Maar leidraad is dan mss niet het juiste woord nee. Je snapt iig wat ik bedoelde.

En nog ingaande op het gegeven dat corona een epidemiologische virus zal blijven; helemaal mee eens, maar voordat je daar bent kan het alsnog een slagveld achterlaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 13:18 

Hardtraxx Veteran

Voor wie specifieke vragen heeft, je kan ze opsturen naar Marino van Zelst en Yorick Bleijenberg voor in hun podcast Signaalwaarde.

Citaat:
Het gaat nog steeds hard met Delta en @YorickB, @Maarten_vw en ik zien jullie vragen. Daarom duiken we morgen de @SignaalWaarde studio in!

Een actuele aflevering over de huidige ontwikkelingen met veel ruimte voor jullie vragen. Stuur je vragen dus in voor vanavond 20:00!

https://twitter.com/SignaalWaarde/statu ... 2124436488
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 13:36 

Hardtraxx Veteran

Een toppa van 150 pagina's vol vragen dus ik neem aan dat ze voldoende input hier kunnen vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 13:47 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Sarabande schreef:
Voorspellingen (en data science) zijn btw mijn vakgebieden, dus op zich weet ik wel een klein beetje waar ik het over heb :P

Zit zelf momenteel ook nogal in het modelleren / data analyse wereldje. Ik gebruik ook bijna dagelijks dezelfde software als waar de analyses en plotjes mee worden gemaakt die we voorbij zien komen (R).

Leuk dat je hiermee probeert te pronken, maar R is een scripting taal, geen kant en klaar softwarepakket voor het analyseren van data oid. Hoe goed je beheersing van R is zegt dus geen ene bal over je skills op het gebied van data analyse. Het is een beetje alsof je interessant gaat lopen doen dat jij je spreadsheets ook in Excel maakt. Daarnaast maakt geen enkele zichzelf respecterende programmeur/analist heden ten dage nog gebruik van R.

Maar ik bemoei niet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 14:17 

Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
Leuk dat je hiermee probeert te pronken, maar R is een scripting taal, geen kant en klaar softwarepakket voor het analyseren van data oid.

Open deuren ingooien omdat ik net een verkeerd woordje heb gebruikt. Verder kan je de packages die je binnen R gebruikt vgm wel degelijk rekenen tot 'software'. Geldt vgm dan eveneens voor IDE's zoals Rstudio.

Citaat:
Hoe goed je beheersing van R is zegt dus geen ene bal over je skills op het gebied van data analyse.

Daar doe ik dan ook geen uitspraak over in mijn post.

Citaat:
Het is een beetje alsof je interessant gaat lopen doen dat jij je spreadsheets ook in Excel maakt.

Gaat er mij meer om dat ik Sarabande duidelijk maak dat we op dezelfde playing ground zitten zodat veel informatie die we naar elkaar toegooien gewoon weg kan worden gelaten.

Citaat:
Daarnaast maakt geen enkele zichzelf respecterende programmeur/analist heden ten dage nog gebruik van R.

Zeker wel, maar dat verschilt erg per vakgebied. Het is nog altijd een van de meest gebruikte programmeertalen ter wereld. Als ik het goed begrijp zie je in de natuurkunde (deed jij toch iets mee?) veel meer Python.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 14:58 

Hardtraxx Veteran

Ahh ja ik herken een aantal woorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 16:29 

Hardtraxx Newbie

makrooy schreef:
Ahh ja ik herken een aantal woorden.

Ja, dat stukje over de Efteling gaat nog ergens over, maar de rest..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 19:52 

Hardtraxx Veteran

Kort geding ID&T van de baan
Het kort geding dat ID&T en ruim dertig andere evenementenorganisatoren hadden aangespannen tegen de overheid gaat morgen niet door. ID&T meldt dat de zaak vooralsnog is aangehouden. De festivalorganisator gaat eerst verder in gesprek met het kabinet. Als daar geen oplossingen uit voortkomen, wordt de zaak alsnog doorgezet.

In het Kamerdebat van gisteren stelde demissionair minister De Jonge voor om in gesprek te gaan met de branche. De Alliantie van Evenementenbouwers en Fieldlab, waar ID&T onderdeel van is, wezen dit eerst van de hand maar zijn nu alsnog daarmee akkoord gegaan.

In het gesprek moet worden besproken hoe meerdaagse evenementen veilig kunnen doorgaan met 100 procent van de capaciteit en zonder 1,5 meter afstand. De sector wil duidelijke voorwaarden voor het doorgaan van evenementen en een concretisering van de garantiestelling. Daarnaast vraagt de evenementenbranche zo snel mogelijk een waterdicht systeem van Testen voor Toegang.

Onder druk van een kort geding wilden ID&T en andere organisatoren van festivals en evenementen de festivalzomer redden. Ze zijn het niet eens met de beslissing van het kabinet om als gevolg van het toenemende aantal coronabesmettingen publieksevenementen te verbieden waarbij bezoekers geen vaste zitplaats hebben. Ook meerdaagse evenementen mogen voorlopig niet meer gehouden worden.

Het kabinet maakte gisteren bekend nog eens 135 miljoen euro opzij te zetten om de organisatoren te ondersteunen. Dat geld komt bij het garantiefonds, waar dan in totaal 520 miljoen euro voor gereserveerd is.

(via NOS.nl)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 20:29 

Hardtraxxer

Nou dat gaat dus nog wel ff duren voor er iets weer open mag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 20:46 

Hardtraxx Veteran

ijssie schreef:
Nou dat gaat dus nog wel ff duren voor er iets weer open mag.

Alleen de headline gelezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2021 20:57 

Hardtraxx Veteran

Uiteraard. Ijssie leest posts hier toch niet of nauwelijks zoals we van 'm gewend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 10:17 

Hardtraxx Veteran

Die motie van Simons is ook niet normaal zeg. Als je naam en partij weg zou denken had ik fvd gedacht. Maar zelfs die stemden tegen. Vond haar tot nu toe sterk overkomen in de tweede kamer, maar hier komt haar links populistische aard naar boven. Bah, jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 11:15 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Die motie van Simons is ook niet normaal zeg. Als je naam en partij weg zou denken had ik fvd gedacht. Maar zelfs die stemden tegen. Vond haar tot nu toe sterk overkomen in de tweede kamer, maar hier komt haar links populistische aard naar boven. Bah, jammer.

Ja precies dit. Vond haar eerst ook sterk, maar is met deze motie wel compleet weg. Je kan het volstrekt oneens zijn met het gevoerde beleid, maar dit gaat er wel echt over. Zoals Rutte ook zei: we mogen 'blij' zijn dat het 'maar' 30.000 doden zijn i.t.t. in andere landen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 11:18 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
makrooy schreef:

Ja precies dit. Vond haar eerst ook sterk, maar is met deze motie wel compleet weg. Je kan het volstrekt oneens zijn met het gevoerde beleid, maar dit gaat er wel echt over. Zoals Rutte ook zei: we mogen 'blij' zijn dat het 'maar' 30.000 doden zijn i.t.t. in andere landen.

30.000 doden over een landbevolking van 17.509.871 is inderdaad niet veel, Wat is dat, onder de 1% zelfs geloof ik?
Maarja, 30.000 doden zijn er als nog te veel als je dit trekt over een korte periode van tijd.

Edit:

Kan je hier goed monitoren trouwens:

Bevolking:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... ingsteller

Overlijden:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... overlijden

Prognose:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... gspiramide
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 11:28 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Ja, dit was niet fraai om dat dusdanig hard te formuleren. Maarja, het zorgt wel weer voor exposure he. Daar draait het helaas allemaal om.
Vond Attje Kuiken van PvdA echt een heel sterk betoog houden (PvdA vind ik op dit dossier tot nu toe erg genuanceerd en sterk), jammer dat ze zo weinig in de media kwam hiermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 11:56 

Hardtraxxer

En hoeveel van die doden waren doodgegaan aan griep?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 12:02 

Hardtraxx Veteran

ijssie schreef:

Ik denk dat ze ondertussen echt wel het verschil kunnen maken tussen griep en Covid-19.

Dan trek je weer de discussie open wat nou echt de doodsoorzaak is geweest. Stel dat iemand Corona heeft maar ook een longinfectie of wat dan ook... tja
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 12:12 

Hardtraxx Veteran

ijssie schreef:

Bijna niks, griep was bijna niet aanwezig dit jaar vanwege alle maatregelen. Maarja hier ga je ook toch weer niet op reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 12:23 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
ijssie schreef:

Bijna niks, griep was bijna niet aanwezig dit jaar vanwege alle maatregelen. Maarja hier ga je ook toch weer niet op reageren.

Wakker worden en de waarheid in gaan zien zitten er niet in bij hem verwacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 12:44 

Hardtraxx Veteran

ijssie schreef:

Ga weg aub...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 12:47 

Hardtraxx Veteran

ijssie schreef:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 15:26 

Kraak... Piep...

Delt-A schreef:
makrooy schreef:
ijssie schreef:

Wakker worden en de waarheid in gaan zien zitten er niet in bij hem verwacht ik.

Tuurlijk niet, het komt van een kant. Het trieste is dat hij wss denkt dat men hem ook nog gelooft of dat hij bij het juiste eind zit. Zie je wel aan het gebrek aan reacties.

Gewoon negeren verder, je hebt toch niks aan dat soort mensen dus geef er ook geen aandacht aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 16:57 

Hardtraxx Veteran

Waarom tyfen ze die vent niet van het forum af hier. 't is niet dat ie nou zoveel bijdraagt aan het forum (in andere topics)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 17:18 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Waarom tyfen ze die vent niet van het forum af hier. 't is niet dat ie nou zoveel bijdraagt aan het forum (in andere topics)

Hij houdt het Release segment levend door elke nieuwe track te plaatsen en....wacht over wie hebben we het?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2021 18:38 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
ijssie schreef:

Het is niet zeker dat het door de maatregelen komt. Het zou ook zo kunnen zijn, dat Corona het influenza virus weggeconcurreerd heeft. Dit volgens dezelfde mechanisme als bij het wegconcurreren van minder besmettelijke varianten.
Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic