Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 12:12 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Wat vinden jullie van dit bericht van nu.nl:
https://www.nu.nl/coronavirus/6145335/h ... nging.html

Zou het met PCR-testen wel kunnen? Dat duurt toch veel langer?

Het kan prima met de testen die eerder ook gebruikt werden, echter moet de geldigheid van die testen gewoon omlaag. Om maar even een voorbeeld te noemen: ik zou afgelopen zaterdag op Hockeyloverz gedraaid hebben en zondag naar Reawake zijn gegaan. Doordat de test nu 40 uur geldig zou zijn had ik hem zo gepland dat ik ruim voor Hockeyloverz de uitslag had en met dezelfde uitslag ook naar Reawake kon gaan. Ik denk uiteindelijk dat hier dus ook veel op mis is gegaan. Mensen die vrijdagavond zijn gaan stappen, zaterdag weer naar een festival gingen en daarna nog doorgingen naar de kroeg op één test. Op die manier werk je het virus natuurlijk behoorlijk in de kaart.

Ik zou het niet erg vinden als hierin het OMT-advies wordt meegenomen (voorlopig). Gewoon een geldigheid van maximaal 24 uur, misschien zelfs wel een geldigheid van één activiteit. En laat ze dan in godsnaam met een partij als Paylogic samenwerken die het vervalsen van zulke QR-codes makkelijk tegen kunnen gaan. Mocht dit allemaal op tijd geïmplementeerd zijn, zie ik ook niet waarom een Decibel niet gewoon veilig door zou kunnen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 12:12 

Hardtraxx Newbie

Sarabande schreef:
De ziekenhuisopnames nemen iets toe, maar als ik dan een artikel lees “RIVM voorspelt: 600 mensen op IC” dan denk ik wel: gaan we weer met de bangmakerij.

Die getallen, 150 en 600, zijn een ondergrens en bovengrens van extremen. Het zijn aannames en prognoses.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 12:37 

Hardtraxx Veteran

@ Srabande

Wat ik je gewoon op het hart wil drukken is om er niet in te trappen om dit soort hypothesen op basis van empirische relaties als natuurwetten aan te zien. Een paar historische voorbeelden waar we zo op terug hebben moeten komen zijn de Kuznet curve en het demografisch transitie model, waar nu blijkt dat deze 'wetten' die jarenlang zijn onderwezen in het onderwijs blijken te zijn gebaseerd op anekdotische data en geen stand houden in een andere context (bij deze economische voorbeelden; in de niet-westerse wereld). Dit is ook zo met deze hypothese; geconcludeerd op de basis van empirsche data, maar geeft geen garantie voor virussen met een ander karakter.

Sarabande schreef:
Je ziet het nu al gebeuren in landen waar ze die zogeheten boosters geven omdat een vaccin toch minder lang effectief is dan vooraf ingeschat. Op deze manier wordt het een soort race tegen de klok en ik vraag mij af of we die überhaupt kunnen winnen.

De (mRNA) vaccins werken gelukkig veel langer dan werd gedacht. Het is meer de mutatie die roet in het eten gooit. Ik weerleg hiermee niet dat ze minder effectief zijn in het aangezicht van de mutatie.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba3ed97f/

Citaat:
Moeten we komende winter wéér naar de prikhal voor een derde dosis coronavaccin? Niemand die het helemaal zeker weet, maar vaccinoloog Cécile van Els (RIVM, Universiteit Utrecht) zou gokken van niet. ‘Voor gezonde mensen denk ik niet dat daarvoor dan al een noodzaak is. Het lijkt er meer en meer op dat wie nu wordt ingeënt, waarschijnlijk een heel goede, gezonde en duurzame immuunrespons heeft aangelegd.’
Het was even slikken, toen een jaar geleden de eerste onderzoeksresultaten binnenkwamen van mensen die corona hadden doorgemaakt. Hun eerste golf antistoffen leek sneller te verdwijnen dan verwacht. Geen goed teken, zo zong rond onder wetenschappers: kennelijk is ‘afweer’ tegen corona iets wat ook snel weer verdwijnt. Dat zou erop kunnen uitdraaien dat ook vaccins maar tijdelijk werken.
Maar inmiddels lijkt het er steeds meer op dat coronavaccins wel degelijk langdurig beschermen. Jaren, of misschien wel een heel mensenleven lang, denken sommigen. Dat zou betekenen dat we voorlopig genoeg hebben aan de huidige ronde vaccins en niet elk jaar het hele circus opnieuw hoeven door te maken om onze afweer bij te pompen.
‘De vaccins zijn er nog maar net, het is dus per definitie koffiedik kijken’, benadrukt immunoloog Marjolein van Egmond (Amsterdam UMC) desgevraagd. ‘Maar die paniek van het begin – na een jaar is het uitgewerkt – is wel weggeëbd. De aanwijzingen worden steeds sterker dat dit voor de meeste gevaccineerde mensen niet een jaarlijks terugkerend probleem is.’
Meest recente aanwijzing: een deze week verschenen studie waarbij een team van de Universiteit van Washington monsters afnam uit de lymfeklieren van veertien volledig met Pfizer ingeënte proefpersonen. Daar wachtte de wetenschappers een verrassing: in de ‘kiemcentra’ van de lymfeklieren was het drie maanden na vaccinatie nog een drukte van belang, tjokvol leergierige geheugencellen-in-opleiding.
‘Dit is de kraamkamer van het immuungeheugen’, zegt Van Els. ‘En na maanden wordt daar nog volop gesleuteld aan de B-celrespons. Er wordt hier een heel mooie geheugenrespons klaargelegd.’ Dat zou betekenen dat ons lichaam zich het coronavirus goed herinnert en de volgende keer snel de juiste spullen paraat heeft om het virus te verdrijven.
Concreet kan dat erop neerkomen dat extra inentingen de komende tijd misschien alleen nodig zijn voor broze ouderen, of mensen met een verzwakt immuunsysteem bij wie de vaccins minder goed aanslaan – een strategie, waarnaar het RIVM momenteel onderzoek doet.
Van Egmond vertelt intussen hoe ze ooit werd ingeënt tegen hepatitis-B, een bescherming die vijf jaar zou standhouden. ‘Toen ik na vijf jaar terugbelde, was net bekend dat het vaccin tien jaar beschermt. En nu is dat: levenslang.’ Wie weet staat zoiets ook te gebeuren voor de coronavaccins, wil ze maar zeggen. ‘De enige manier om erachter te komen hoe lang coronavaccins beschermen, is wachten en kijken hoeveel gevaccineerden er ziek worden.’

Citaat:
Er liggen momenteel 129 mensen in het ziekenhuis, waarvan niemand op de IC.

75 mensen liggen nu op de IC ivm Corona ;).

Citaat:
Dat model voorspelde een stijging die sneller ging dan aan het begin van de crisis in maart 2020 terwijl in we in februari 2021 diep in een lockdown zaten, sommige kwetsbaren een eerste prik kregen en dus al iets beter beschermd waren, ziekenhuizen toen alweer veel beter wisten hoe ze moesten behandelen, etc. Zo’n snelle stijging was eigenlijk praktisch onmogelijk. De Volkskrant heeft daar een mooi artikel over geschreven toentertijd: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b07dfe60/

Dit soort groeimodellen zijn ook super gevoelig voor initiële condities en menselijk gedrag laat zich heel slecht in wiskundige formules vastleggen. Dit soort modellen leunen erg op data van weken terug, en doen in principe geen voorspellingen, maar creëren scenarios. Ze laten zien wat een mogelijke uitkomst kan zijn en zijn daarbij een hulpmiddel om politici te waarschuwen, geen leidraad. Modellen zijn per definities gesimplificeerde versies van de werkelijkheid en onderhevig aan een hoop bias geïntroduceerd door menselijke keuzes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 12:43 

Hardtraxx Veteran

Fantazoo schreef:
Het kan prima met de testen die eerder ook gebruikt werden, echter moet de geldigheid van die testen gewoon omlaag. Om maar even een voorbeeld te noemen: ik zou afgelopen zaterdag op Hockeyloverz gedraaid hebben en zondag naar Reawake zijn gegaan. Doordat de test nu 40 uur geldig zou zijn had ik hem zo gepland dat ik ruim voor Hockeyloverz de uitslag had en met dezelfde uitslag ook naar Reawake kon gaan. Ik denk uiteindelijk dat hier dus ook veel op mis is gegaan. Mensen die vrijdagavond zijn gaan stappen, zaterdag weer naar een festival gingen en daarna nog doorgingen naar de kroeg op één test. Op die manier werk je het virus natuurlijk behoorlijk in de kaart.

Ik zou het niet erg vinden als hierin het OMT-advies wordt meegenomen (voorlopig). Gewoon een geldigheid van maximaal 24 uur, misschien zelfs wel een geldigheid van één activiteit. En laat ze dan in godsnaam met een partij als Paylogic samenwerken die het vervalsen van zulke QR-codes makkelijk tegen kunnen gaan. Mocht dit allemaal op tijd geïmplementeerd zijn, zie ik ook niet waarom een Decibel niet gewoon veilig door zou kunnen gaan.

Je gaat gewoon niet tegen dat er vals negatieven uitkomen bij de antigenen testen, of dat mensen een paar uur na de test pas genoeg viral load hebben dat ze dan pas positief zouden testen. Met de besmettelijkheid van de huidige variant ben ik bang dat testen voor toegang tot in detail gewoon niet toereikend is. Je zult dan dus een trade-off moeten maken en dit risico op clusters moeten accepteren wil je het land weer een beetje open gooien. Houdt het dan inderdaad bij één evenement en een kortere periode waarvoor de test geldig is om het een beetje beheersbaar te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Ook bij ploegendienst ruim 400 besmettingen en op dat terrein stond er geen enkele afgesloten tent als ik de foto’s zo bekijk. Maar het is alsnog te makkelijk om de besmettingen toe te schrijven aan het festival. We zullen t alleen weten wanneer de festivals wel open mogen, maar de clubs en feestcafes niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:04 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/muziek/6145492/honderden-bezoekers-positief-getest-op-corona-na-ploegendienst-festival.html

Citaat:
"Al weten we ook dat er mensen zijn geweest die na Ploegendienst naar de kroeg zijn geweest of van tevoren een feestje thuis hebben gehad, zodat je niet helemaal precies kunt weten waar ze het hebben opgelopen", aldus een woordvoerder van GGD West-Brabant.

https://www.nu.nl/muziek/6145525/vereniging-van-evenementenmakers-wijst-op-afterpartys-na-verknipt-festival.html

Citaat:
De Vereniging van Evenementenmakers (VVEM) wil meer duidelijkheid over de coronabesmettingen bij het Verknipt Festival in Utrecht. Ze wijzen erop dat moeilijk is vast te stellen of de festivalgangers allemaal in Utrecht besmet zijn geraakt. "Bovendien vonden er op diverse plaatsen afterparty's plaats", zegt de VVEM.

Twee festivals die nu in het nieuws zijn vanwege grote uitbraken, Verknipt en Ploegendienst. Er wordt weer genoeg met het vingertje gewezen, terwijl er genoeg kanttekeningen te maken zijn over of de besmettingen wel van het festival zelf af komen. Er zullen er ongetwijfeld mensen tussen zitten die op de festivals zelf besmet zijn, maar het is best aannemelijk dat veel van de besmettingen elders in het weekend zijn opgelopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:05 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
We zullen t alleen weten wanneer de festivals wel open mogen, maar de clubs en feestcafes niet :P

Lekker selectief dit. Pak dan het gehele spectrum van een festival mee incl. overvolle party-/pendelbussen, afterparty's et cetera. Een festival is meer dan alleen op een terrein staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:13 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Twee festivals die nu in het nieuws zijn vanwege grote uitbraken, Verknipt en Ploegendienst. Er wordt weer genoeg met het vingertje gewezen, terwijl er genoeg kanttekeningen te maken zijn over of de besmettingen wel van het festival zelf af komen. Er zullen er ongetwijfeld mensen tussen zitten die op de festivals zelf besmet zijn, maar het is best aannemelijk dat veel van de besmettingen elders in het weekend zijn opgelopen.

Je kan natuurlijk wel zo de evenementen verdedigen, want we willen natuurlijk allemaal graag dat die doorgang kunnen vinden. Maar je kan niet ontkennen dat de doorgang van dit soort evenementen ook de randcondities faciliteert waardoor alsnog het virus massaal verspreidt. Dat is de wetenschap. Of we het accepteren is meer een politieke keuze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:39 

Hardtraxx Veteran

Ja idd, wat wil je dan? Je mag wel naar decibel maar je komt maar te voet? Want de trein en bus zijn besmettingshaarden en carpoolen is ook niet zonder risico.

Die randzaken horen bij festivals en als daar het probleem ligt kun je moeilijk dat ene stukje verbieden/verwijderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:41 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
RoyAPO schreef:
We zullen t alleen weten wanneer de festivals wel open mogen, maar de clubs en feestcafes niet :P

Lekker selectief dit. Pak dan het gehele spectrum van een festival mee incl. overvolle party-/pendelbussen, afterparty's et cetera. Een festival is meer dan alleen op een terrein staan.

Jaa zeker een goeie. Alleen met de manier waarop ik t zeg, kan je dus uitsluiten dat besmettingen op een andere uitgaanslocatie plaatsvinden. Randfaciliteiten behoren ook tot het festival. Ik zou eerlijk gezegd geen alternatieven weten voor overvolle pendelbussen. Ja misschien een grotere busbezetting maar of dat ook overal logistiek mogelijk is is de vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 13:49 

Hardtraxx Veteran

Ik probeer vandaag zo veel mogelijk het debat te volgen, zal proberen er een korte samenvatting van te maken.

Tot nu toe: VVD & D66 lijken aan te sturen op openen van evenementen na 13 Augustus, willen kijken hoe dat kan. VVD wil blijven sturen op ziekenhuisopnames.
D66 zegt dat ze kijken naar hoe Duitsland dat doet, daar hebben ze met dat systeem naar het schijnt 20x minder besmettingen op een evenement, significant dus.
edit:kabinet lijkt eenduidig in het willen heropenen van de evenementen per 13 Augustus met strenger testen voor toegang. CDA lijkt eerder te willen remmen dan stijgende ziekenhuisbesmettingen. Het CDA wil verder kijken of evenementen voor 13 Augustus open kunnen als het veilig is en misschien "er een soor fieldlab van maken als een festival dreigt te verdwijnen." Dus geen festivals, behalve de grootste als fieldlab als ze om dreigen te vallen toch maar toestaan? Heel raar verhaal.

PvdA wil graag gaan sturen op besmettingen ipv ziekenhuisopnames en wil iets voorzichtiger te werk gaan wat betreft versoepelingen.
SP geeft aan dat testen voor toegang is mislukt en maakt naast een hele hoop verwijten aan het kabinet een verzoek om te sturen op besmettingen en evenementen volledig te compenseren.
GroenLinks wil meer voorzichtigheid, maar wil wel alles compenseren en testen voor toegang houden.
Wilders zwaait met een donker plaatje van Verknipt Fetival en cteert ongeveer letterlijk Maurice de Hond. Wou twee maanden geleden alle hoerca nog open, maar verwijt het kabinet nu dat er besmettingen waren in diezelfde horeca. Het verhaal draait met name om ventialtie.
FvD vind het tot nu toe allemaal wel ok, maar is bang voor "MeDiScHe AparTHeId".

Conclusie tot nu toe:
Evenementen 100% compenseren komt er wel doorheen, lijkt ruim steun voor
Testen voor Toegang gaat strakker geregeld worden, waarschijnlijk naar 24 uur geldigheid, mogelijk voor maar 1 event of zelfs tot 24 uur voor het EIND van een evenement in plaats van een begin
Meer partijen hebben het over ventialtie (PvdA, CDA), dan eerst
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 14:46 

Hardtraxx Veteran

Die kerel van FvD, wat een ongelooflijke kneus :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 15:03 

Hardtraxx Addict

Indy schreef:

Echt niet te geloven, wat een mafkees. Dit soort populistische idioten mag je wat mij betreft direct de microfoon afpakken en de zaal uitsturen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 15:06 

Artiest

Pannenkoek schreef:
Indy schreef:

Echt niet te geloven, wat een mafkees. Dit soort populistische idioten mag je wat mij betreft direct de microfoon afpakken en de zaal uitsturen :x

Hij gaat wel alle Gerda-op-facebook-argumenten erbij halen. Het is letterlijk een irritante Facebook comment maar dan met een microfoon erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 15:06 

Hardtraxx Veteran

Pannenkoek schreef:
Indy schreef:

Ik heb hem al een paar keer horen praten, maar iedere keer vraag ik het me meer af: waarom stemmen mensen op dit soort partijen? Het is echt een genant slecht, ongefundeerd betoog. Totaal gebaseerd op onderbuik en fake news. Het is echt ontzettend treurig..

Edit: Van Haga doet bijna precies hetzelfde.. Brr..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 15:20 

Hardtraxx Veteran

Klinkt toch als goed nieuws voor de heropening van festivals, nu hopen dat de fouten nog redelijk op tijd hersteld zijn en de piek meevalt. Ik wil zelf graag naar Decibel, maar het moet wel verantwoord zijn en een fatsoenlijke waterdichte app is daar wel een vereiste voor.

@Roy Mag ik vragen waarom je al maanden aan het hameren bent op ventilatie? Volgens jou moet de overheid zelfs investeren in betere ventilatie op scholen etc. Dit lijkt me onhaalbaar, heb je er een idee van wat voor een joekels van kanalen er nodig zijn voor goede ventilatie? Als Maurice de Hond het roept vertrouw ik het al meteen niet. Die gast heeft al meermaals bewezen dat hij totaal geen verstand heeft van zaken buiten zijn vakgebied, en enkel zijn bekendheid gebruikt om dingen te verkopen (mislukt experiment met iPadscholen, waarna bleek dat hier gewoon een geldschieter achter zat). Zou me niet verbazen als hier weer meer achter zit. Hij kan zich beter richten op peilen van zetels, ook al zit hij er daar ook vaak naast, en beïnvloeden zijn peilingen de uitslagen juist. Maar goed, beter ventileren is geen haalbare optie en gaat 1,5 meter/mondkapjes niet vervangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 15:47 

Hardtraxx Veteran

Maurice heeft zich gedurende de Corona periode, gewoon laten zien als een persoon dat op de hoogte is van de actuele inzichten rondom de Corona situatie. Hij doet het iedergeval niet slechter dan sommige andere experts. Hij heeft misschien z’n foutjes gemaakt, net als dat een Van Dissel dat gedaan heeft. Ik beoordeel zijn theorieën aan de hand van mijn biomedische en natuurkundige achtergrond, en vaak klinkt het gewoon heel erg plausibel.

En verder zal het je nog verbazen over hoeveel gemixte belangen er overal in de wetenschappelijke wereld spelen. Maurice de Hond is hier echt totaal niet de enige in. Vond het daarom ook van dat pointer kanaal wel een beetje selectieve verontwaardiging

Gisteren is er nog een brief verstuurd omtrent ventilatie door meerdere hoogleraren van universiteiten. Het aantal professoren onderaan het artikel zegt al genoeg imo. Een van de punten waar ik niet zo stellig over wil zijn is vitamine D suppletie. Misschien levert het wel een bijdrage maar of dit nou zo groot is zoals sommigen willen beweren? Mja, baat het niet dan schaadt het niet principe gaat hier wel op

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... leren.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 15:48 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
zal proberen er een korte samenvatting van te maken.

waarvoor dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:01 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik beoordeel zijn theorieën aan de hand van mijn biomedische en natuurkundige achtergrond, en vaak klinkt het gewoon heel erg plausibel.

Klopt, maar Maurice staat ook bekend om selectief te shoppen om zijn gewenste uitkomst te krijgen. Zo ook bij zijn foto's van verknipt.
https://www.maurice.nl/2021/07/14/besme ... -verknipt/

Vergelijk zijn foto's eens met een youtube filmpje van de tweede, kleinere tent. Bekijk de hoeveelheid "ingangen".

En van de grotere tent (excuses dat het een vlogchick is, kon zo snel niets beters vinden): Kijk rond 2 minuten.

En van de 300 foto's die er zijn neemt hij PRECIES de ene foto van de tent tijdens het laatste uurtje (wanneer het donker is buiten en je de uitgang niet ziet) en PRECIES de foto waarbij je de tent ingangen van de tweede stage niet ziet.. Maakt vervolgens zijn punt en laat de onderbuik van twitter de conclusies trekken.

Leg dat nou eens naast dat verhaal van ploegendienst, dan kom je er op uit dat zo'n tent misschien een beetje helpt, maar dat dus het niet de enige oplossing is zoals hij tot vervelens toe roept.

De conclusie is nameljk veel simpeler: testen voor toegang was niet scherp genoeg. Deze conclusie is nu ook breed in de politiek gedeeld, dus daar gaat wat aan gedaan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:04 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Maurice heeft zich gedurende de Corona periode, gewoon laten zien als een persoon dat op de hoogte is van de actuele inzichten rondom de Corona situatie. Hij doet het iedergeval niet slechter dan sommige andere experts. Hij heeft misschien z’n foutjes gemaakt, net als dat een Van Dissel dat gedaan heeft. Ik beoordeel zijn theorieën aan de hand van mijn biomedische en natuurkundige achtergrond, en vaak klinkt het gewoon heel erg plausibel.

En verder zal het je nog verbazen over hoeveel gemixte belangen er overal in de wetenschappelijke wereld spelen. Maurice de Hond is hier echt totaal niet de enige in. Vond het daarom ook van dat pointer kanaal wel een beetje selectieve verontwaardiging

Gisteren is er nog een brief verstuurd omtrent ventilatie door meerdere hoogleraren van universiteiten. Het aantal professoren onderaan het artikel zegt al genoeg imo

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... leren.html

Je negeert de helft van wat Chroman zegt een beetje, hoe denk je dat de overheid dat gaat fixen? Waar haal je het geld vandaan, waar halen bedrijven het geld en de tijd vandaan, waar haal je de mankracht vandaan?

Want je hebt het hier over lange, dure verbouwingen die over miljoenen gebouwen moeten worden geplaatst. Het kan volgens jouw natuurkundige achtergrond wel kloppen maar in de praktijk is het niet uit te voeren.

En een kant zegt nee, een kant zegt ja, daarom is het misschien ook niet ingevoerd gezien er geen zekerheid over is. Jij loopt te lobbyen van ja en anderen van nee, wat maakt het dat iemand met de zelfde achtergrond en soortgelijke artikelen die nee zegt het dan verkeerd heeft?

Op een punt heeft men naar voor en na gekeken (en moet dat blijven doen) maar op dit punt is het dus nog zo dat studies conflicteren met elkaar en dat het in de praktijk nog niet mogelijk is uit te voeren.

Ik heb meer het idee dat jij De Hond valide vindt omdat hij praat richting jouw eigen overtuigingen. Ik zou jou alleen eerder meer vertrouwen met jouw achtergrond dan een De Hond die, bewezen, nooit compleet valide en integer is geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:06 

Hardtraxx Veteran

Hij had inderdaad wel een betere foto uit kunnen kiezen. Dat viel mij ook al op. Wel benoemt hij de ingangen in zijn verhaal en plaatste hij ook een bericht over de overvolle pendelbussen. Dat doet hij dan wel weer prima, toch?

@BB, praktisch zal het op scholen misschien wat lastiger uitvoerbaar zijn inderdaad. Maar is dat ook zo voor clubs en feestcafes? Deze locaties zijn wel de allergrootste risicofactor van allemaal. En voor besmettingsziekten in het algemeen is het ook al beter om meer nadruk te leggen op ventilatie. Op de lange termijn is het misschien gewoon een hele goede investering die voordelig uit kan pakken voor de volksgezondheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:08 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Hij had inderdaad wel een betere foto uit kunnen kiezen. Dat viel mij ook al op. Wel benoemt hij de ingangen in zijn verhaal en plaatste hij ook een bericht over de overvolle pendelbussen. Dat doet hij dan wel weer prima, toch?

Ja, dat Adolf de autobahn heeft uitgevonden en werk voorziet voor heel Duitsland was ook goed, maar al dat andere is dan zeg maar weer iets minder goed. :P

Zulk soort belangrijke stukken moeten nou eenmaal integer zijn, zeker voor de correcte beeldvorming van het volk. En zeker iemand als De Hond laakt dat, en met zo'n bereik is het belangrijker dat men weet dat zijn conclusies niet altijd correct zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:10 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Ja, maar daar zijn wij als non-onderzoekers ook wel opgekomen in dit topic, of niet? Dat is een beetje gratis bier. Het gaat er om dat deze man een foute conclusie trekt. Immers, Ploegendienst was schijnbaar zonder tenten (zei jij, heb ik overigens niet gecheckt) en had hetzelfde probleem. Het probleem ligt niet bij tenten. Het probleem ligt bij op minder dan 1.5 m staan voor een langere tijd terwijl de toegang niet goed genoeg is gecontroleerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:14 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:

Ja, dat Adolf de autobahn heeft uitgevonden en werk voorziet voor heel Duitsland was ook goed, maar al dat andere is dan zeg maar weer iets minder goed. :P

Zulk soort belangrijke stukken moeten nou eenmaal integer zijn, zeker voor de correcte beeldvorming van het volk. En zeker iemand als De Hond laakt dat, en met zo'n bereik is het belangrijker dat men weet dat zijn conclusies niet altijd correct zijn.

ARBEIT MACHT FREI!!/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2021 16:19 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:

De Autobahn was nooit Hitler's idee, dat is een heel hardnekkig stukje nazi propaganda dat de wereld nog steeds niet uit is. Zie ook: https://www.ozy.com/true-and-stories/ho ... ahn/60861/ en https://en.wikipedia.org/wiki/Reichsautobahn
Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic