Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 15:53 

Hardtraxx Addict

Ik ben het eens met deze man:

https://www.at5.nl/artikelen/209976/omt ... ewijs-meer

Je kunt het virus namelijk alsnog bij je dragen en dus overdragen ondanks vaccinatie.

Vaccinatie is dus vooral nuttig voor het voorkomen van ernstig ziekteverloop en helpt ook zeker mee met het indammen van het virus, maar voor dingen als discotheken en waarschijnlijk ook festivals is het niet waterdicht genoeg. Uiteindelijk is iemand met een negatieve test namelijk een minder groot risico dan iemand die Janssen heeft (lullig dat nou net zoveel jongeren daarmee geprikt zijn). Alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat het tijdelijk is, want je wil mensen niet tot in de eeuwigheid gaan testen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 15:55 

Hardtraxx Veteran

1 en 3 zijn besproken Broken Balance, gok dus dat het kabinet dat wel overneemt. 2 is uitvoering, dat is natuurlijk lastiger om als politiek grip op te hebben op zaterdagavond om 2 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:07 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Je kunt het virus namelijk alsnog bij je dragen en dus overdragen ondanks vaccinatie.

Vaccinatie is dus vooral nuttig voor het voorkomen van ernstig ziekteverloop en helpt ook zeker mee met het indammen van het virus, maar voor dingen als discotheken en waarschijnlijk ook festivals is het niet waterdicht genoeg. Uiteindelijk is iemand met een negatieve test namelijk een minder groot risico dan iemand die Janssen heeft (lullig dat nou net zoveel jongeren daarmee geprikt zijn). Alles natuurlijk wel onder de voorwaarde dat het tijdelijk is, want je wil mensen niet tot in de eeuwigheid gaan testen.

Oneens, wat schieten we hier mee op? Festivals zullen toch pas op z'n vroegst weer plaatsvinden vanaf midden augustus en rond die tijd heeft ook iedereen de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Moeten gevaccineerde mensen zich dan maar continu laten testen omdat er mensen rondlopen op het feest die niet gevaccineerd zijn? Tijdelijk kan een oplossing zijn, maar waar trek je dan de lijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:08 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:
1 en 3 zijn besproken Broken Balance, gok dus dat het kabinet dat wel overneemt. 2 is uitvoering, dat is natuurlijk lastiger om als politiek grip op te hebben op zaterdagavond om 2 uur.

Nouja, nu BOA's weinig meer te doen hebben gezien de regels voor buiten niet meer gelden, kan je deze inzetten op controles bij feesten. Gezien kroegen toch eerst niet opengaan is de willekeur ook niet nodig.

Maak het verplicht voor controleurs om aanwezig te zijn bij elk feest om te zien of de organisator en de bezoeker zich wel aan de regels houden. We hebben in de laatste twee weken laten zien dat dit niet normaal kan, dan moet het maar hardhandig en met gevolgen.

Als men niet een beetje wilt normaal doe en meewerken zodat iedereen gewoon naar festivals en feesten kan, dan vallen ze maar buiten de boot en wachten ze maar totdat alles weer mag. Tot die tijd hebben ze zich gewoon aan de regels te houden.

Heb geen zin dat alle feesten weer de prullenbak in kunnen omdat een paar stoïcijnse simpele figuren niet mee willen werken en niet verder kunnen denken dan hun neus lang is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:16 

Hardtraxx Addict

Indy schreef:
Sarabande schreef:

Oneens, wat schieten we hier mee op? Festivals zullen toch pas op z'n vroegst weer plaatsvinden vanaf midden augustus en rond die tijd heeft ook iedereen de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Moeten gevaccineerde mensen zich dan maar continu laten testen omdat er mensen rondlopen op het feest die niet gevaccineerd zijn? Tijdelijk kan een oplossing zijn, maar waar trek je dan de lijn?

Het gaat erom dat je ook met een vaccin positief kunt testen waardoor de besmettingscijfers altijd kut zullen blijven. In Israël geven ze mensen nu alweer een derde prik (booster) omdat de besmettingscijfers weer oplopen ondanks zeer hoge vaccinatiegraad en onderzoekers aangeven dat na een half jaar de werking/effectiviteit van vaccin alweer stukken minder is.

Persoonlijk vind ik overigens dat ziekenhuisopnames leidend moeten zijn en niet de besmettingscijfers. Wat mij betreft gooien ze dus alles open zolang de ziekenhuizen het aankunnen.

Wat we nu zien gebeuren met corona is dat er een steeds besmettelijkere maar ook steeds minder dodelijkere mutatie van het virus komt. Dit ligt ook geheel in lijn der verwachting volgens de experts. Ik denk dat we moeten gaan accepteren dat corona net als influenza onderdeel zal gaan worden van ons leven. Dus net als met griep: kwetsbare beschermen met vaccins, capaciteit van ziekenhuizen en personeel vergroten en voor de rest gewoon het leven weer oppakken zolang de ziekenhuizen niet overspoelen.

Hoe lang willen we met deze onzin doorgaan? Hoe vaak willen boosters gaan geven aan de gehele bevolking zoals nu in Israel? Twee keer? Drie keer? Tien keer? Ik heb een vaccin genomen maar daar pas ik echt voor, zeker gezien corona steeds muteert in een minder schadelijkere variant.

Edit: dit klinkt misschien wat tegenstrijdig wat betreft testen voor toegang en geen vaccinatiebewijzen, maar het ging mij er meer om dat als we het echt veilig willen doen een vaccinatiebewijs eigenlijk ook helemaal niet volstaat (zeker aangezien zoveel jongeren Janssen hebben) en iemand die negatief getest is een veel minder groot risico vormt om de besmettingscijfers omhoog te gooien dan iemand met een vaccin, hoe paradoxaal dat wellicht ook mag klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:18 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Wanneer een venue/organisator of een bezoeker de regels overtreedt of fraude pleegt, mag er voor mijn part een fikse boeten op komen te staan. Neem desnoods de subsidies weg. Je loopt daar dan moedwillig voor het hele land en jezelf alles te verpesten voor je eigen gewin, en dan janken natuurlijk als de boel op slot weer gaat. Eveneens bezoekers mogen imo een flinke boete krijgen omdat ze blijkbaar de gezondheid van anderen die wel netjes zich aan de regels houden niet belangrijk vinden, zolang ze zelf maar kunnen.

In België pakken ze dat beter aan :thumbsup:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2833488 ... est-reisde

Citaat:
BRUSSEL - De rechtbank in Brussel heeft maandag een gevangenisstraf van één jaar uitgesproken tegen een man die geprobeerd had het vliegtuig te nemen met een valse PCR-test. Het is de tweede keer dat zo’n veroordeling plaatsvindt in België. Eerder werd al door de autoriteiten gewaarschuwd dat er streng gecontroleerd zou worden. Tussen 19 april en 11 juni mei werden op de Brusselse luchthaven al 576 mensen betrapt met zo’n vervalste PCR-test, meldt Belga.

Op 7 mei had de man zich op de luchthaven gemeld met de resultaten van een PCR-test waaruit moest blijken dat hij negatief had getest op het coronavirus. Navraag bij het lab dat de test zogenaamd had afgenomen, leerde dat er geen test met die referentienummers was afgenomen en dat ook de naam van de betrokken man niet opdook in hun gegevens. De reiziger bekende daarop dat hij het vervalste bewijs had gekocht voor 30 euro.

Het parket stelde de man nog een schikking van 750 euro voor, maar daar ging hij niet op in. De man daagde vervolgens ook niet op in de rechtbank, waarna hij maandag bij verstek werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van 1 jaar en een geldboete van 4.000 euro.

„Het gaat om zeer ernstige feiten”, aldus de rechtbank in haar vonnis. „Internationaal vliegverkeer is de manier bij uitstek waarop een pandemie zich globaal verspreidt. Betrokkene heeft blijk gegeven van een asociale en gevaarlijke houding. Niet alleen getuigt ze van een volslagen gebrek aan respect voor de zorgverleners, ze brengt ook de gezondheid en veiligheid van zijn medereizigers in gevaar.”

Al heeft ie 't vooral aan zichzelf te danken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:23 

Hardtraxx Addict

^ dat gaat toch veel te ver zeg. Wel dom natuurlijk dat hij niet is komen opdagen, maar €750 boete… wtf
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:26 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Het gaat erom dat je ook met een vaccin positief kunt testen waardoor de besmettingscijfers altijd kut zullen blijven. In Israël geven ze mensen nu alweer een derde prik (booster) omdat de besmettingscijfers weer oplopen ondanks zeer hoge vaccinatiegraad en onderzoekers aangeven dat na een half jaar de werking/effectiviteit van vaccin alweer stukken minder is.

Persoonlijk vind ik overigens dat ziekenhuisopnames leidend moeten zijn en niet de besmettingscijfers. Wat mij betreft gooien ze dus alles open zolang de ziekenhuizen het aankunnen.

Wat we nu zien gebeuren met corona is dat er een steeds besmettelijkere maar ook steeds minder dodelijkere mutatie van het virus komt. Dit ligt ook geheel in lijn der verwachting volgens de experts. Ik denk dat we moeten gaan accepteren dat corona net als influenza onderdeel zal gaan worden van ons leven. Dus net als met griep: kwetsbare beschermen met vaccins, capaciteit van ziekenhuizen en personeel vergroten en voor de rest gewoon het leven weer oppakken zolang de ziekenhuizen niet overspoelen.

Hoe lang willen we met deze onzin doorgaan? Hoe vaak willen boosters gaan geven aan de gehele bevolking zoals nu in Israel? Twee keer? Drie keer? Tien keer? Ik heb een vaccin genomen maar daar pas ik echt voor, zeker gezien corona steeds muteert in een minder schadelijkere variant.

Ben het volledig eens met alles wat je benoemt hoor. Het gaat iig nog heel interessant worden de komende tijd als zowat iedereen gevaccineerd is. Als dan nog steeds de besmettingscijfers hoog liggen, dan is het jammer maar moeten we inderdaad leren leven met het virus. Ik hoef ook geen 15 extra shots van het vaccin, want ik heb nu corona + een Janssen vaccin, moet genoeg zijn denk ik toch? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:30 

Kraak... Piep...

Sarabande schreef:
^ dat gaat toch veel te ver zeg. Wel dom natuurlijk dat hij niet is komen opdagen, maar €750 boete… wtf

Terecht, dit is gewoon vervalsing van papieren met mogelijk gezondheidsschade tot dodelijke gevolgen toe in andere landen/bij andere mensen. En gezien hij het heeft gekocht, is het moedwillig gedaan om maar even op vakantie of w/e te kunnen. En buiten heel corona om is het vervalsen van reispapieren iets waar je al een soortgelijke boete voor krijgt, hoger zelfs geloof ik.

Dat niet komen opdagen en het zo verhogen is wel extreem wellicht, maar de initiële boete is meer dan terecht voor zo'n vergreep. Laten we met 4 miljoen doden en niet overal een even grote vaccinatiegraad en beleid wereldwijd niet doen alsof dit even een simpel "oeps oh sorry" is.

Als we zo mild gaat doen naar dit soort egoïstische overtredingen kunnen we sowieso wel gedag zeggen tegen versoepelingen.

@Indy, je bent niet permanent immuun voor Corona als je het hebt gehad. De geschatte tijd dat dit blijft zit om en nabij 5 a 6 maanden. En zeker met Janssen weet ik nou niet of een genoeg is, maar dat krijg je vanzelf wel te horen gok ik. Voor nu ben je haast wel dubbel beschermd idd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:38 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Sarabande schreef:

Terecht, dit is gewoon vervalsing van papieren met mogelijk gezondheidsschade tot dodelijke gevolgen toe in andere landen/bij andere mensen. En gezien hij het heeft gekocht, is het moedwillig gedaan om maar even op vakantie of w/e te kunnen. En buiten heel corona om is het vervalsen van reispapieren iets waar je al een soortgelijke boete voor krijgt, hoger zelfs geloof ik.

Dat niet komen opdagen en het zo verhogen is wel extreem wellicht, maar de initiële boete is meer dan terecht voor zo'n vergreep. Laten we met 4 miljoen doden en niet overal een even grote vaccinatiegraad en beleid wereldwijd niet doen alsof dit even een simpel "oeps oh sorry" is.

Als we zo mild gaat doen naar dit soort overtredingen kunnen we sowieso wel gedag zeggen tegen versoepelingen.

@Indy, je bent niet permanent immuun voor Corona als je het hebt gehad. De geschatte tijd dat dit blijft zit om en nabij 5 a 6 maanden. En zeker met Janssen weet ik nou niet of een genoeg is, maar dat krijg je vanzelf wel te horen gok ik. Voor nu ben je haast wel dubbel beschermd idd :P

Tsja, ik blijf het overdreven hoog vinden, maar goed, meningen mogen verschillen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:40 

Hardtraxx Veteran

In België niet op komen dagen in de rechtbank wordt niet bepaald gewaardeerd heb ik ooit begrepen :P

Die 750 euro boete is dan wel weer aan de lichte kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:42 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Nouja, nu BOA's weinig meer te doen hebben gezien de regels voor buiten niet meer gelden, kan je deze inzetten op controles bij feesten. Gezien kroegen toch eerst niet opengaan is de willekeur ook niet nodig.

Maak het verplicht voor controleurs om aanwezig te zijn bij elk feest om te zien of de organisator en de bezoeker zich wel aan de regels houden. We hebben in de laatste twee weken laten zien dat dit niet normaal kan, dan moet het maar hardhandig en met gevolgen.

Als men niet een beetje wilt normaal doe en meewerken zodat iedereen gewoon naar festivals en feesten kan, dan vallen ze maar buiten de boot en wachten ze maar totdat alles weer mag. Tot die tijd hebben ze zich gewoon aan de regels te houden.

Heb geen zin dat alle feesten weer de prullenbak in kunnen omdat een paar stoïcijnse simpele figuren niet mee willen werken en niet verder kunnen denken dan hun neus lang is.

I'm on your side he ;). Ik denk alleen niet dat we daar met zijn tweeen achter een schermpje uit gaan komen, vandaar mijn vorige opmerking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:47 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Hier ben ik het dus niet mee eens. Je wilt juist de besmettingscijfers hebben om te kunnen anticiperen op mogelijke ziekenhuisopnames. Je wilt niet te laat zijn aangezien het plots zo hard kan gaan.

Ook zie ik dat de prognose de RIVM hier op wilt handelen door de stijging om te zetten naar daling. Zij geven ook aan dat de jongeren geen kwetsbare groep is maar wel de risicovolle decontacten met andere leeftijdsgroepen moeten beperken zodat dit zich niet naar de kwetsbare verspreid. Zoals vaker aangegeven betekend een vaccinatie niet direct dat je 100% beschermd bent en kan je het alsnog dragen en/of krijgen.

Ook bij een hogere vaccinatiegraad onder de oudere hoeft dit niet te betekenen tot overbelasting van de zorg.
Dit valt alleen nog niet uit te sluiten door te kort aan gegevens die ze hopelijk voor het najaar hebben.

Er is nu gewoon een nieuwe situatie gecreerd omdat er nu een grotere groep jongeren besmet is en het onduidelijk is hoe de verspreiding zich zal ontwikkelen naar de ouderen of andere beschermde. Dit is dus allemaal nieuw en hierdoor is de huidige prognose nog in een wat fragiele staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 16:58 

Hardtraxx Addict

Het gaat mij erom dat je een land niet voor altijd “dicht” kunt houden (in dit geval doel ik dan vooral op het dichthouden van discotheken en festivals) enkel op basis van de besmettingscijfers. Nu is het nog enigszins in te komen omdat er nog veel onzekerheid is, maar er zit een keer een grens aan wat mij betreft. Je hoort ook nog te weinig over het opschalen van de zorg, terwijl dat topprioriteit zou moeten zijn (wat ik een paar pagina’s geleden ook al noemde).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:01 

Hardtraxx Veteran

Wanneer iedereen getest moet worden voor feesten en festivals, mogen ze wel wat meer locaties gaan openen zodat je niet 1 uur in de rij hoeft te staan. Anders zal t voor mij totaal geen draagvlak hebben. Daarnaast vind ik dat het testen tijdelijk moet zijn (Max. 3 maanden) zodat iedereen die het wilt uiteindelijk beschermd is. Ik ben zeer zeer tegen een langdurige testmaatschappij en zal in dat geval zeker ook op het Malieveld oid te vinden zijn. Net als wat Iris boven mij zegt, de grens is op een gegeven moment bereikt. Hopelijk volgen we gauw het nuchtere beleid van de Engelsen

Word ook gepikeerd van de mensen die alweer om een mondkapjesplicht zitten te zeuren. Prima dat je angstig bent, maar val er de andere 50-75% van Nederland niet mee lastig die bijna niet meer bang is voor het virus
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:01 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Het gaat mij erom dat je een land niet voor altijd “dicht” kunt houden (in dit geval doel ik dan vooral op het dichthouden van discotheken en festivals) enkel op basis van de besmettingscijfers. Nu is het nog enigszins in te komen omdat er nog veel onzekerheid is, maar er zit een keer een grens aan wat mij betreft. Je hoort ook nog te weinig over het opschalen van de zorg, terwijl dat topprioriteit zou moeten zijn (wat ik een paar pagina’s geleden ook al noemde).

Eens, zorg word al jaren gedrukt helaas en het word ook jongeren niet aantrekkelijk gemaakt om zorgopleidingen te volgen. Vele hebben beperkt plaats vanwege het budget wat ze hebben voor opleidingen. Mijn vrouw liep hier bijvoorbeeld ook tegen aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:06 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Wat we nu zien gebeuren met corona is dat er een steeds besmettelijkere maar ook steeds minder dodelijkere mutatie van het virus komt. Dit ligt ook geheel in lijn der verwachting volgens de experts.

Waar zie jij dit dan gebeuren? De Delta variant is besmettelijker én heeft potentie om je zieker te maken. Verder komt die hypothese die jij aanhaalt uit een tijd dat we nog niet in de huidige hypergeblobaliseerde samenleving leefden en is bij deze hypothese de meest kenmerkende karakteristiek van COVID19, dat je besmettelijk kan zijn voordat je ziekteverschijnselen vertoont, niet meegewogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:06 

Hardtraxx Veteran

Maar hoe wil je de zorg dan opschalen? IC ruimte maken kost tijd, extra personeel werven en trainen kost tijd.. Je zult ook ruimtes bij moeten bouwen, want de gewone zorg zal door moeten draaien. Die betogen van veel mensen dat dit "al lang had kunnen gebeuren" zijn echt niet realistisch.

Sturen op de ziekenhuisbesmettingen is te traag, dat hebben we afgelopen week ook duidelijk gezien toch?
Als je ziet dat de twee weken exponentieel groeien nu eruit ziet en wat nu de verwachting is wat dat doet met de IC capaciteit ben je dus veel te laat met bijsturen mocht je dat willen doen.

De modelleringen van het RIVM afdoen als "hebben het toch altijd fout" vind ik eerlijk gezegd ook een beetje makkelijk. De afzwakking van het aantal besmettingen en de ziekenhuizen van afgelopen lente was bijvoorbeeld bijna perfect gemodelleerd in Maart. Er zijn super veel factoren die je gewoon niet altijd kan simuleren of voorspellen.

Geloof me, ik wil ook niets liever dan weer doen waar ik zin in heb, maar afgelopen weken maken toch vrij duidelijk dat dit momenteel nog niet mogelijk is en dat geduld dus de enige oplossing is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:08 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Maar hoe wil je de zorg dan opschalen? IC ruimte maken kost tijd, extra personeel werven en trainen kost tijd.. Je zult ook ruimtes bij moeten bouwen, want de gewone zorg zal door moeten draaien. Die betogen van veel mensen dat dit "al lang had kunnen gebeuren" is echt niet realistisch.

Een groot probleem is dat het opschalen van de ICs niet in het verdienmodel van de ziekenhuizen past. Je zult het dus moeten bekijken op de achtergrond van de prvatisering van de zorg. Tegenlicht heeft daar al eens een aflevering aan gewijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:19 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Sarabande schreef:
Wat we nu zien gebeuren met corona is dat er een steeds besmettelijkere maar ook steeds minder dodelijkere mutatie van het virus komt. Dit ligt ook geheel in lijn der verwachting volgens de experts.

Waar zie jij dit dan gebeuren? De Delta variant is besmettelijker én heeft potentie om je zieker te maken. Verder komt die hypothese die jij aanhaalt uit een tijd dat we nog niet in de huidige hypergeblobaliseerde samenleving leefden en is bij deze hypothese de meest kenmerkende karakteristiek van COVID19, dat je besmettelijk kan zijn voordat je ziekteverschijnselen vertoont, niet meegewogen.

De Braziliaanse variant lijkt een stuk agressiever en besmettelijker te zijn dan originele corona. Dus dat gaat idd niet op. Lees sowieso veel over hoe dit een achterhaalde gedachte is. Mutaties zouden 'random' muteren, niet met een doel. Soms worden ze besmettelijker, soms dodelijker, soms minder besmettelijker etc. Corona hoeft helemaal niet minder dodelijk te worden, want het is al besmettelijk voordat je klachten krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:22 

Hardtraxx Veteran

Je hebt natuurlijk ook niet zoveel aan een hele grote IC capaciteit. Zelfs Gommers zei ooit al eens dat IC personeel er ook niet op zit te wachten om duimen te draaien. Nu met deze pandemie hebben we de capaciteit hard nodig maar normaal gesproken totaal niet.

Moet je miljoenen (of meer) investeren in iets wat je niet nodig hebt? Behalve in zo'n uitzonderlijke crisis als waar we nu in zitten? Hoe vaak gaat dit nog gebeuren de komende jaren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:25 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Sarabande schreef:

De Braziliaanse variant lijkt een stuk agressiever en besmettelijker te zijn dan originele corona. Dus dat gaat idd niet op. Lees sowieso veel over hoe dit een achterhaalde gedachte is. Mutaties zouden 'random' muteren, niet met een doel. Soms worden ze besmettelijker, soms dodelijker, soms minder besmettelijker etc. Corona hoeft helemaal niet minder dodelijk te worden, want het is al besmettelijk voordat je klachten krijgt.

Een virus wil juist zoveel mogelijk mensen besmetten. Hoe zieker iemand van een virus wordt, hoe waarschijnlijker het is dat die persoon in bed blijft en dus geen mensen meer besmet.

https://www.umcutrecht.nl/nieuws/klunzi ... leven-niet

Citaat:
Sommige varianten zijn dus mogelijk besmettelijker of minder vatbaar voor immuunreacties, dat wil echter niet zeggen dat mensen er ook zieker van worden. Monique: “Een virus kan in de loop van tijd wel andere klachten of een ander verloop van de ziekte veroorzaken. Zo was er in het verleden een coronavirus bij varkens dat eerst darmklachten veroorzaakte en na een aantal jaar luchtwegklachten. Echt besmettelijke virussen veroorzaken vaak minder ernstige klachten. Dat is op zich ook logisch, want als je je niet echt ziek voelt ben je meer actief en kun je meer mensen besmetten. Iemand die heel ziek wordt, blijft thuis in bed. Als een virus iemand snel ernstig ziek maakt, kan het zich dus minder goed verspreiden en zal het minder dominant worden.”

Het is momenteel nog speculeren natuurlijk, maar van zowel de Britse als de deltavariant wordt nu gezegd dat die minder dodelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:29 

Hardtraxx Addict

ULTIMO schreef:
Je hebt natuurlijk ook niet zoveel aan een hele grote IC capaciteit. Zelfs Gommers zei ooit al eens dat IC personeel er ook niet op zit te wachten om duimen te draaien. Nu met deze pandemie hebben we de capaciteit hard nodig maar normaal gesproken totaal niet.

Moet je miljoenen (of meer) investeren in iets wat je niet nodig hebt? Behalve in zo'n uitzonderlijke crisis als waar we nu in zitten? Hoe vaak gaat dit nog gebeuren de komende jaren?

De wachttijden voor planbare zorg zijn anders ook niet mis, en dat komt voornamelijk door tekorten in verplegend personeel. Opschalen van personeel door het aantrekkelijker te maken om in de zorg te werken is dus een prima oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:30 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Maar hoe wil je de zorg dan opschalen? IC ruimte maken kost tijd, extra personeel werven en trainen kost tijd.. Je zult ook ruimtes bij moeten bouwen, want de gewone zorg zal door moeten draaien. Die betogen van veel mensen dat dit "al lang had kunnen gebeuren" zijn echt niet realistisch.

Sturen op de ziekenhuisbesmettingen is te traag, dat hebben we afgelopen week ook duidelijk gezien toch?
Als je ziet dat de twee weken exponentieel groeien nu eruit ziet en wat nu de verwachting is wat dat doet met de IC capaciteit ben je dus veel te laat met bijsturen mocht je dat willen doen.

De modelleringen van het RIVM afdoen als "hebben het toch altijd fout" vind ik eerlijk gezegd ook een beetje makkelijk. De afzwakking van het aantal besmettingen en de ziekenhuizen van afgelopen lente was bijvoorbeeld bijna perfect gemodelleerd in Maart. Er zijn super veel factoren die je gewoon niet altijd kan simuleren of voorspellen.

Geloof me, ik wil ook niets liever dan weer doen waar ik zin in heb, maar afgelopen weken maken toch vrij duidelijk dat dit momenteel nog niet mogelijk is en dat geduld dus de enige oplossing is?

Het opschalen van de zorg zit hem vooral in personeel, niet eens zozeer in materiaal en ruimte. Werken in de zorg zou dus aantrekkelijker gemaakt moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2021 17:34 

Hardtraxx Veteran

Dat klopt, maar dan blijf je nog steeds met het probleem hangen dat je een aantal jaar nodig hebt om dit te realiseren terwijl je volgens mij binnenkort al resulstaat wilt zien als ik je verhaal goed begrijp. Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe je naar de rest van mijn verhaal kijkt.
Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic