Mengpaneel schreef:
RoyAPO schreef:
Nou we moeten het allemaal nog maar gaan zien hoe de komende maanden gaan verlopen. Ik reken echt nergens meer op… ik hoop ook dat de doemscenario’s van de wappies niet uit komen (alhoewel ook door enkele wetenschappers voorspeld). Een lange tijd heb ik niet met de doemscenario’s rekening gehouden, maar na de afgelopen week hou ik er steeds meer rekening mee
Bij mij ligt er gewoon een principiële grens als je ook gevaccineerden wilt gaan testen. Ik hoef gewoon niet naar een maatschappij toe waarin je moet kunnen aantonen dat je iets niet onder de leden hebt. Elke keer weer een uur in de rij staan om je te laten testen terwijl ik toch wel van mezelf weet dat ik het niet onder de leden heb.
Ik ben onderhand bijv al gevaccineerd en heb al Corona gehad. Zie Corona nou zeer zeer weinig kans meer bij mij maken. En dit geldt voor genoeg mensen die naast gevaccineerd te zijn geweest, ook besmet zijn geweest
Ja, er zijn ook wetenschappers die doemscenario's aanhalen. Dat is ook nodig, een weerwoord in een debat over een kwestie waar men nog niet van weet welke kant het op zal gaan. Zolang dit met degelijke wetenschappelijke verantwoording gebeurt, is er niks aan de hand.
Waar het bij complotdenkers/wappies vaak misgaat, is dat zij juist selectief de informatie uit onderzoeken halen die hun op voorhand bedachte standpunt zal bevestigen. Dat polariseert het wereldbeeld dat zij hebben in grote mate. Het maakt daarbij soms niet uit of de data compleet uit de originele context gehaald wordt, zolang het hun wereldbeeld maar bevestigt. Het geeft een te makkelijk antwoord op een complexe kwestie, maar is tegelijkertijd iets wat veel mensen rust kan bieden. Het is een vooropgezet, defensief mechanisme waarbij men latere teleurstelling probeert te voorkomen. Zodat er later gezegd kan worden: "Zie je nou wel."
1) Je kunt een virus bij je dragen zonder daar zelf veel van te merken. Anderen worden er juist weer ernstig ziek van. Vandaar dus uit voorzorg testen. Zou je het prettig vinden als je mogelijk medeverantwoordelijk voor een uitbraak bent?
2)
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte > ctrl + f "meerdere keren ziek"
3) Sommige, huidige coronavaccins zijn mogelijk minder effectief tegen de deltavariant. Vandaar dus ook zorgen vanuit het OMT voor de kwetsbare, al gevacinneerde doelgroepen.
Heel veel dingen die de wappies zeggen is natuurlijk onzin (vooral het hele nanochip gebeuren en complot van de overheid). Maar je hebt ook gematigdere wappies die dus idd vanuit dat mechanisme die jij aanhaalt, een donker toekomstbeeld schetsen. En op dit vlak hebben ze het wel vaak aan het juiste eind gehad. Sommigen zullen het vanuit dat mechanisme vertellen, maar sommigen zijn dr ook daadwerkelijk van overtuigd dat de maatregelen nog jaren lang zullen duren. En gezien de theorie van massavorming en de massale angstreacties, klinkt t nog geen eens zo gek.
En dat de vaccins minder effectief zouden zijn, is imo nou eenmaal maar jammer. Ons is een jaar lang beloofd dat vaccins de uitweg zijn. Het is tijd om de dialoog aan te gaan over de eindigheid van het leven want je kan vind ik mensen niet jaren lang beknotten in hun vrijheid. Laat de natuur zijn werk doen wanneer je alle middelen hebt ingezet die er voor handen zijn. Een overbelasting van de zorg zie ik iig echt niet meer gebeuren en dat is het belangrijkste. Dat treft namelijk ook mensen met andere aandoeningen
Corona wordt nu gewoon een endemische ziekte, net als dat influenza dat is. Ook daar overlijden mensen aan en we hebben ook nooit mensen met een beschuldigend vingertje aan gewezen wanneer deze influenza bijv een bejaardentehuis inbrengt