Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 03:15 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik hoop alleen niet dat mensen nu wappies gelijk gaan geven, of zelfs hun kant joinen. Want een kapotte klok geeft twee keer per dag ook de goede tijd aan. Ik zie nu al mensen bijna juichen alleen omdat ze 'gelijk' krijgen. Weet überhaupt niet waar ze gelijk in zouden hebben. Iedereen zag dit aankomen.

Deze fout van de overheid is fucked en mag zeker stevig bekritiseerd worden. Ik ben net zo gefrustreerd als de rest. Maar we hebben nu juist rationaliteit nodig en niet complot theorieën.

schaap
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 09:00 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
makrooy schreef:
Ik hoop alleen niet dat mensen nu wappies gelijk gaan geven, of zelfs hun kant joinen. Want een kapotte klok geeft twee keer per dag ook de goede tijd aan. Ik zie nu al mensen bijna juichen alleen omdat ze 'gelijk' krijgen. Weet überhaupt niet waar ze gelijk in zouden hebben. Iedereen zag dit aankomen.

Deze fout van de overheid is fucked en mag zeker stevig bekritiseerd worden. Ik ben net zo gefrustreerd als de rest. Maar we hebben nu juist rationaliteit nodig en niet complot theorieën.

schaap

Ah hier wachtte ik op. Wie is de schaap dan, iemand die constant vanuit emoties handelt en alleen maar boos kan zijn op de roverheid, of iemand die erkent dat de overheid fout en goed kan doen omdat het een gecompliceerd probleem is? Ik was notabene de eerste die paar pagina's terug die zei dat ze een fout maken met het openen van clubs. Maar als je alleen maar zo zwart wit kan denken dan weet ik ook niet wat ik tegen je moet zeggen. Het is niet wij tegen hen. Het is geen debat wedstrijdje. Het is niet zo dat men opeens kritisch zijn. We waren hier allemaal kritisch met de avondklok, begin van de vaccinatieprogramma en hoe ze ventilatie maar niet willen erkennen.

We kunnen altijd kritisch zijn, maar doen alsof ze verkeerde intenties met ons hebben of zelfs de complot hoeken in duiken is niet constructief. De shit die ik alweer lees op twitter is echt insane. Heb soms het idee dat men zoals jij niet begrijpt waar mijn grens van wappies ligt. Ik heb het niet over kritische mensen, ik heb het over mensen die geloven dat vaccins magnetisch zijn of geloven dat er een Neurenberg 2.0 tribunaal komt.

Jawel schreef:
Verhaal.

Ik heb geen flauw idee wat jij probeert te zeggen, we hebben de laatste weken/maande ontzettend goede gesprekken hier gehad over corona aanpak en vaccins met voors en tegens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 09:10 

Hardtraxxer

https://youtu.be/JnYHFiBKfLs

ID&T gaat naar de rechter. Ik raad iedereen aan om deze video eens te checken. Een hele nuchtere blik op de hele situatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 09:16 

Hardtraxx Veteran

Mees-89 schreef:
https://youtu.be/JnYHFiBKfLs

ID&T gaat naar de rechter. Ik raad iedereen aan om deze video eens te checken. Een hele nuchtere blik op de hele situatie

De aller eerste comment

Citaat:
Dit heeft nog NOOIT IETS MET EEN VIRUS TE MAKEN GEHAD, HET WORDT GEBRUIKT OM HET VOLK TE ONDERDRUKKEN, BANG/GEK MAKEN!!!

Dit bedoel ik met mijn vorige comment dus, dit slaat toch echt he-le-maal nergens op? Mensen in de comments doen alsof het een opgezet spelletje is.

Overigens goed dat ID&T dit doen, hoop dat ze er iets mee bereiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 09:32 

Hardtraxx Veteran

Jawel schreef:
Verhaal waarin ik vertel dat ik hoog opgeleid ben.

Wat probeer je nu te vertellen? Ik snap je oprecht niet. Je doet net of dit forum vol verdedigers van het beleid zit.

Ik heb een groot deel van het overheidsbeleid altijd gesteund (niet alles) en ik had begrip voor de fouten die in het begin gemaakt werden omdat covid19 nieuw was en niemand echt wist hoe te handelen. Maar de fouten die nu de laatste weken gemaakt zijn begrijp ik absoluut niet, zeker niet omdat de zaken die nu fout zijn gegaan niet aan gebrek aan kennis lag. Sterker nog, men wist heus wel dat een (Janssen)vaccin niet meteen werkt, en toch mocht je ermee de club/kroeg in.

Overigens wil ik niet zeggen dat het alleen aan het falende beleid heeft gelegen. Er zijn ook teveel jongeren geweest die bewust misbruik van het systeem gemaakt hebben en/of hun verantwoordelijkheid niet genomen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 10:13 

Kraak... Piep...

Jawel schreef:
Nou, nou… eindelijk hoor ik een meer kritische toon op dit forum. We worden er gewoon ingerotzooid. De doelen, en daarmee de spelregels, worden continue verzet. Van ziekenhuisbezetting naar aantal besmettingen en nu gaan we inderdaad naar voorkomen van long-COVID en de lage vaccinatiegraad in bepaalde wijken kijken! Het postviraalsyndroom is al zo oud als de weg naar Rome en we snappen er tot op heden nog geen snars van beste mensen. Sla de literatuur er maar op na. Maar nu gaan we koste wat het kost opeens long-COVID voorkomen? En wat gaan we dan doen met de ziekte van Pfeiffer, het influenzavirus etc doen? Ook supergevaarlijk, want daar kun je ook inderdaad het postviraalsyndroom door oplopen. Het gaat maar door… Gaan we straks ook nog voor zero-COVID zoals ik onze zelfbenoemde ‘expert’ mevr Hertzberger heb horen roepen? Ze was niet weg te slaan bij al die talkshows en niemand die mevrouw even terugfloot. Het is misser op misser en het is een grote schande! Ze rommelen maar wat aan in mijn ogen. Fieldlab heeft groot gelijk met hun kritiek. Er is onderzoek naar evenementen gedaan, niet in clubs en kroegen. Continue mogen onze weledelgeleerde experts van het OMT hun plasje erover doen, alles moet onderbouwd zijn van A tot Z. Maar hier was geen enkele evidentie voor dat dit goed zou gaan en zie hier het resultaat. Verder is het systeem met de QR-codes zo lek als een mandje. Ook dat had werkelijk niemand van al die ontzettend slimme mensen van tevoren kunnen bedenken?
Waar is het vertrouwen in die fantastische vaccins gebleven of zijn ze nu toch niet meer zo zeker van hun zaak? Of is het tijd voor een moment van bezinning en gaan we eerst kijken wat die ziekenhuisopnames gaan doen?

En misschien schop ik overal wel tegenaan, maar ik roep het al vanaf het begin. We worden er gewoon in gerotzooid en ze hebben vrijspel… En dat heeft niks met complottheorieën of wappie te maken. Ik ben hoogopgeleid, probeer regelmatig de literatuur te lezen, distantieer mij van al die onzin theorieën en ben pro-vaccinatie. Hou er alsjeblieft een keer mee op om iedereen zo te polariseren. Er zijn gelukkig nog genoeg kritische denkers in dit land die zich verre van dit soort theorieën houden, maar met goed onderbouwde uitspraken of vragen komen. En tot op heden hebben ze behoorlijk vaak gelijk gekregen. En dat heeft niks te maken met dat je altijd wel een keer gelijk krijgt als je maar lang genoeg volhoudt.

tl;dr
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 11:17 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Duncan Stutterheim (ID&T) zei zojuist bij Humberto dat ze een kort geding gaan aanspannen. Ben benieuwd maar wss gaat het toch niet helpen

https://nos.nl/artikel/2388701-omt-advi ... ing-horeca

Er staat nergens in het OMT advies dat ook evenementen afgelast moeten worden. Laat ID&T dat maar gebruiken in het kort geding

Edit: nogmaals het officiële document gelezen en daar staat wel het advies in. Alleen wel met het feit erbij dat de stijging van het aantal besmettingen NIET door de evenementen komt

https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... ie%20.docx
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 11:55 

Hardtraxx Veteran

Wel redelijk heftig vind ik het trouwens dat zo’n grote organisatie nu ook naar de alternatieve media gaat. De maat lijkt nu echt goed vol te zijn. Ik ben zelfs bijna zo ver, mochten de evenementen ook na augustus/september niet doorgaan, om mensen actief op te roepen zich niet meer te laten testen aangezien dit het land dicht houdt. Daarnaast denk ik ook dat het goed is om mocht t zo ver komen, om massaal in opstand te komen tegen dit beleid. Het is nou gewoon klaar. Oh ja, en Corona moet binnenkort van die fucking A lijst af zodat er niet meer zo panisch om gedaan hoeft te worden. Helaas heeft de kamer deze week nog tegen een motie hierover gestemd (what else is new)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:05 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Wel redelijk heftig vind ik het trouwens dat zo’n grote organisatie nu ook naar de alternatieve media gaat. De maat lijkt nu echt goed vol te zijn. Ik ben zelfs bijna zo ver, mochten de evenementen ook na augustus/september niet doorgaan, om mensen actief op te roepen zich niet meer te laten testen aangezien dit het land dicht houdt. Daarnaast denk ik ook dat het goed is om mocht t zo ver komen, om massaal in opstand te komen tegen dit beleid. Het is nou gewoon klaar. Oh ja, en Corona moet binnenkort van die fucking A lijst af zodat er niet meer zo panisch om gedaan hoeft te worden. Helaas heeft de kamer deze week nog tegen een motie hierover gestemd (what else is new)

Ik denk niet dat dit de juiste manier is. Ik kan goed snappen dat je de cijfers up2date wilt houden om zo de groei en achter de haard wilt komen en dat doe je met deze tests. Echter is de aanpak en de restricties die ze opleggen niet terecht.

Je hebt tenslotte gegevens nodig om ze te verwerken en met een juiste rationele beslissing te komen.
De overheid interpreteerd ze gewoon niet goed, dat blijkt wel weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:06 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik ben zelfs bijna zo ver, mochten de evenementen ook na augustus/september niet doorgaan, om mensen actief op te roepen zich niet meer te laten testen aangezien dit het land dicht houdt.

Volgens mij begint de wijzer bij jou nu door te slaan naar de verkeerde kant... Dit pseudo activistische gedrag gaat nergens toe leiden
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:13 

Hardtraxx Veteran

Nouja, stel de overheid blijft doorgaan met een restrictief beleid opleggen waarin er maatregelen worden genomen op basis van het aantal besmettingen terwijl de ziekenhuisopnames achterwege blijven. Dan kan je toch niet anders dan tegen dit volledige beleid in opstand komen? Je gaat jezelf vanwege het feit dat je een snotneus of in het ergste geval, long covid, kan oplopen toch niet laten beknotten in je vrijheid? Stel we krijgen onze vrijheden gewoon weer terug, zal ik mensen zeker niet ontraden om zich te laten testen

Afgelopen maanden heb ik mijn temperament wat kunnen laten minderen aangezien ik rond begin dit jaar wel in begon te zien dat het wel menens is. Maar zo menens is het nou niet meer en daarom speelt nu mijn (activistische) temperament weer op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:23 

Kraak... Piep...

Ik snap Roy wel, dat zelfde gevoel kwam gisteren ook bij mij op.

Dit krijg je nou ook eenmaal wanneer de overheid op deze manier handelt. Onderzoeken negeren, eigen fouten verbergen of downplayen, de schuld bij de verkeerde mensen neerleggen, overduidelijk beleid niet toepassen, rare nieuwe excuses maken, miljarden mensen qua werk weer in de steek laten, en ga zo maar door.

Miljoenen weggooien voor Fieldlabs, ziekenhuisopnames niet meerekenen, het feit dat er meer getest wordt niet meenemen, de eigen fouten met Janssen niet noemen en ten slotte het orgaan wat afhankelijk is van deze hele crisis en de maatregelen als ENIGE om advies vragen.

Tot voor de laatste persconferentie was ik ook altijd redelijk, maar dit heeft voor veel mensen de druppel doen overlopen omdat het buitenproportioneel onredelijk is waarbij ze gewoon geen zelfreflectie of correctie aan durven te gaan. Het is eenrichtingsverkeer, elk redelijk tegenargument, geluid of andere oplossing wordt glashard genegeerd.

Dus ja, ik snap dat mensen dit soort activisme nu oproepen. Het wil niet zeggen dat ik er ook naar ga handelen of voor dat gedrag ben, maar het is op dit punt veel redelijker te noemen dan voor deze onnozele maatregelen.

Al heb ik veel liever dat de hele branche en zijn bezoekers bij elkaar komen voor een redelijke rechtzaak en dit politiek of via het recht terug te draaien. Gedrag zoals maatregelen negeren werkt ook averechts.

Maar dat gebeurt nog niet, dus nu voelen mensen zich machteloos en bestrijden graag vuur met vuur, en je kan daarvoor vooral het OMT en het CDA bedanken. Wil je dit soort gedrag niet, zorg dan dat het geen voedingsgrond krijgt door dit soort beleid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:24 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Nouja, stel de overheid blijft doorgaan met een restrictief beleid opleggen waarin er maatregelen worden genomen op basis van het aantal besmettingen terwijl de ziekenhuisopnames achterwege blijven. Dan kan je toch niet anders dan tegen dit volledige beleid in opstand komen?
Vandaag 7000 besmettingen betekend niet meteen morgen 100 patiënten in bed heh. Daar zit altijd een vertraging in. Mocht het zo zijn dat er over twee weken de ziekenhuizen niet vol liggen, dan is dat misschien wel goed nieuws. En kunnen wellicht de maatregelen wel weer opgeheven worden per 13 augustus.

Maar wat nu wanneer we jou idee volgen en net doen of het allemaal niet uitmaakt, we gaan lekker zo door zoals we gewend waren en over twee weken zijn er wel veel opnames. Wie zijn schuld is het dan? Ga je dan ook activistisch ten strijde en pleiten voor verstrenging?
Kijkend naar hoe een virus zich gedraagt is dat een risico wat je niet wilt nemen om de boel maar los te laten. Maar goed, als je denkt dat je lekker activistisch bezig wilt zijn en dat we daar beter mee af zijn, veel succes verder :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Nouja, stel de overheid blijft doorgaan met een restrictief beleid opleggen waarin er maatregelen worden genomen op basis van het aantal besmettingen terwijl de ziekenhuisopnames achterwege blijven. Dan kan je toch niet anders dan tegen dit volledige beleid in opstand komen? Je gaat jezelf vanwege het feit dat je een snotneus of in het ergste geval, long covid, kan oplopen toch niet laten beknotten in je vrijheid? Stel we krijgen onze vrijheden gewoon weer terug, zal ik mensen zeker niet ontraden om zich te laten testen

Afgelopen maanden heb ik mijn temperament wat kunnen laten minderen aangezien ik rond begin dit jaar wel in begon te zien dat het wel menens is. Maar zo menens is het nou niet meer en daarom speelt nu mijn (activistische) temperament weer op :P

Ik snap je, ik vind ook dat ziekenhuiscijfers leidend moeten zijn. Maar in opstand komen heeft gewoon echt 0 nut. Er zijn echt heel veel mensen die dit prima vinden en de schuld aan onverantwoordelijke jongeren geven. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou Rutte gewoon vrolijk weer 35 zetels krijgen. De gemiddelde Nederlander boeit dit allemaal minder dan dat het ons boeit.

Prima als je je stem laat horen, prima als er protesten komen die opkomen voor festival organisatoren. Maar de regering en de regels dwars zitten werkt averechts imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 12:35 

Hardtraxx Veteran

Er zal misschien nog wel een klein piekje in de opnames komen. Maar deze zal lang niet zo groot zijn als de vorige pieken. Momenteel heeft 78% van de 18+ers in Nederland al zijn eerste prik gehad. De eerste prik beschermt wss al voldoende tegen ernstige ziekte in de meeste gevallen. En ik vind voor de rest niet dat je een grote groep in de maatschappij moet benadelen omwille van een kleinere groep zoals de mensen die zich niet laten vaccineren of waarbij het vaccin niet werkt.

Er moet ook niet vergeten worden dat er mensen zijn die in eenzaamheid leven en misschien al tijden uitkijken naar een leuk feestje om weer het saamhorigheidsgevoel te ervaren. Ook dat heeft invloed op de volksgezondheid (wat nu misschien een steeds grotere rol gaat spelen aangezien de meeste mensen nu beschermd zijn tegen Corona)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 14:03 

Hardtraxx Veteran

Het is niet erg dat de besmettingen oplopen maar het ging nu gewoon extreem hard. Als je dan vervolgens niet ingrijpt en over 2 weken blijkt dat de ziekenhuizen weer volstromen dan roept men "waarom is er 2 weken geleden niet ingegrepen".

Als over een maand blijkt dat het wel goed gaat in de ziekenhuizen dan kunnen de maatregelen er weer af. Ik heb begrip voor de situatie, alleen niet voor de manier hoe we in deze situatie beland zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 15:23 

Hardtraxx Veteran

Pfff ik was er gisteravond echt doodziek van zeg. Afgelopen anderhalf jaar ben ik het met vrijwel alle maatregelen eens geweest, inclusief de avondklok. Hier sloegen ze de plank wat mij betreft gigantisch mis. Dat het nu teruggedraaid moet worden kan ik nog inkomen want de besmettingen rijzen gigantisch de pan uit. Maar het voelt gewoon dat ze ons valse hoop hebben gegeven en dat vind ik heel pijnlijk. Ik had oprecht liever dat ze hadden gezegd in mei van ja sorry jongens deze zomer nog geen festivals en discotheken open etc om het zekere voor de onzekere te nemen dan dit. Ik geloof heus wel dat er geen kwaad achter zit, maar het zijn gewoon grove fouten die ze gemaakt hebben. Dit voelt als lange tijd licht aan het einde van de tunnel zien, een paar meter voor het einde van de tunnel zijn om vervolgens een paar grote rotsblokken naar beneden te zien vallen. :(

Wat ik ze het meest kwalijk neem is dat ze gewoon klakkeloos alles open gegooid hebben met een testen voor toegang systeem dat zo lek als een mandje is en dat dansen met Janssen gedoe. Ook alle jongeren en kroeg/club/discotheek/festival eigenaren die er lak aan hebben gehad mogen even de tyfus genieten. Het ergste vond ik nog wel dat het kabinet de adviezen vanuit de fieldlabs slechts deels of niet hebben overgenomen. Werk je als evenementenbranche keihard om alles goed voor elkaar te krijgen door onderzoek te doen, doe je zoiets na 2 weken echte werk weer linea recta de prullenbak in. Ongelooflijk.

Voor de evenementenbranches vind ik dit ook echt gigantisch zuur, ze zitten echt met de handen in hun haar. Ik bid voor ze dat ze de kosten die gemaakt zijn voor ze grotendeels vergoed krijgen!

Einde rant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 15:49 

Hardtraxx Veteran

10k besmettingen alweer vandaag. Utrecht lijkt de lijstaanvoerder te zijn (220 per 100k inwoners). Ook niet zo gek met de massale studentenhuizen hier

Straks kan er dus niemand op vakantie en kan er ook niemand naar een feestje. Uiteindelijk heeft er dus niemand plezier. Dit gaat nog een zware kluif worden voor de regering ben ik bang. Ik voel alweer een motie van wantrouwen aan komen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 18:47 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:
Wat ik ze het meest kwalijk neem is dat ze gewoon klakkeloos alles open gegooid hebben met een testen voor toegang systeem dat zo lek als een mandje

Goh bij ons (d'n Belg) lijken de statistieken ook weer allemaal fors te stijgen en wij hebben nog steeds relatief strikte corona maatregelen. In vergelijking met NL is het wel ok ofzo. Het is vaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 19:00 

Hardtraxx Veteran

Een artikel vanuit de Brabantse festivals:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/341 ... lledig-weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 20:25 

Hardtraxx Veteran

Spijker en kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 23:26 

Hardtraxx Newbie

Pedaalemre schreef:

Spijker en kop.

Die comments. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2021 00:11 

Hardtraxx Veteran

Mengpaneel schreef:
Pedaalemre schreef:

Spijker en kop.

Die comments. :x

Idd zeg...uberhaupt de cringe ' mensen word wakker' :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2021 02:05 

Hardtraxx Veteran

Roy en Dennis verwoorden het mooi. Als je het daar niet eens mee kan zijn of daar nog wat tegen in te brengen heb dan verdien je ook gewoon de rest van je leven opgesloten te worden in een lockdown met avondklok.

Wel fijn om te horen dat Duncan en zijn vrouw zo kritisch zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2021 08:52 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:
Pfff ik was er gisteravond echt doodziek van zeg. Afgelopen anderhalf jaar ben ik het met vrijwel alle maatregelen eens geweest, inclusief de avondklok. Hier sloegen ze de plank wat mij betreft gigantisch mis. Dat het nu teruggedraaid moet worden kan ik nog inkomen want de besmettingen rijzen gigantisch de pan uit. Maar het voelt gewoon dat ze ons valse hoop hebben gegeven en dat vind ik heel pijnlijk. Ik had oprecht liever dat ze hadden gezegd in mei van ja sorry jongens deze zomer nog geen festivals en discotheken open etc om het zekere voor de onzekere te nemen dan dit. Ik geloof heus wel dat er geen kwaad achter zit, maar het zijn gewoon grove fouten die ze gemaakt hebben. Dit voelt als lange tijd licht aan het einde van de tunnel zien, een paar meter voor het einde van de tunnel zijn om vervolgens een paar grote rotsblokken naar beneden te zien vallen. :(

Wat ik ze het meest kwalijk neem is dat ze gewoon klakkeloos alles open gegooid hebben met een testen voor toegang systeem dat zo lek als een mandje is en dat dansen met Janssen gedoe. Ook alle jongeren en kroeg/club/discotheek/festival eigenaren die er lak aan hebben gehad mogen even de tyfus genieten. Het ergste vond ik nog wel dat het kabinet de adviezen vanuit de fieldlabs slechts deels of niet hebben overgenomen. Werk je als evenementenbranche keihard om alles goed voor elkaar te krijgen door onderzoek te doen, doe je zoiets na 2 weken echte werk weer linea recta de prullenbak in. Ongelooflijk.

Voor de evenementenbranches vind ik dit ook echt gigantisch zuur, ze zitten echt met de handen in hun haar. Ik bid voor ze dat ze de kosten die gemaakt zijn voor ze grotendeels vergoed krijgen!

Einde rant.

Amen. Als je het hier niet mee eens bent of ook maar waagt een ander mening te hebben, verdien je het wappie genoemd te worden.

grapje he (L)
Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic