Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:39 

Hardtraxx Veteran

Mag toch hopen dat de beste heren vanavond tijdens hun persmomentje de hand in eigen boezem steken voor hun (wederom) falende beleid. Heb de hooivork al klaar staan om anders naar het Malieveld af te reizen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:41 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Bronnen noemen het toegangstestsysteem ‘niet mislukt’, alleen is het nog niet ‘waterdicht'.

Nee joh, echt maar een paar kleine foutjes. Dat is ook geen schande na 1 jaar en 1 miljard verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 18:08 

Hardtraxx Veteran

Ik hoop alleen niet dat mensen nu wappies gelijk gaan geven, of zelfs hun kant joinen. Want een kapotte klok geeft twee keer per dag ook de goede tijd aan. Ik zie nu al mensen bijna juichen alleen omdat ze 'gelijk' krijgen. Weet überhaupt niet waar ze gelijk in zouden hebben. Iedereen zag dit aankomen.

Deze fout van de overheid is fucked en mag zeker stevig bekritiseerd worden. Ik ben net zo gefrustreerd als de rest. Maar we hebben nu juist rationaliteit nodig en niet complot theorieën.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 18:39 

Hardtraxx Veteran

Misschien vreemd voor vele, ook beetje voor mijzelf, maar heb echt een knoop in mijn maag van vandaag.

Niet dat ik zelf tickets heb voor feesten maar ik kan mij zo inleven in degene die het wel hebben, zich optimaal zin kweken door iets te hebben om naar uit te kijken. Mij inleven in de organisaties lukt mij niet want dit moet een enorme klap zijn.

Zoveel verkeerde beslissingen en het dan op de jeugd gooien komt er bij mij niet in en zorgt voor nog veel meer verdelingen bij familie en vrienden ben ik bang
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:16 

Hardtraxx Veteran

Eerst was het doel om de groep immumiteit te creeeren. Vervolgens komt de Jonge met het argument dat er ook een klein groepje mensen zijn die niet willen vaccineren die dat we die moeten beschermen :/ heh?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:19 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Eerst was het doel om de groep immumiteit te creeeren. Vervolgens komt de Jonge met het argument dat er ook een klein groepje mensen zijn die niet willen vaccineren die dat we die moeten beschermen :/ heh?

Eigen schuld als je ziek wordt terwijl je je niet laat vaccineren toch? Overdreven empathisch gedoe altijd allemaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:20 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Ja wat wil je dan, die mensen geen zorg aanbieden omdat ze geen vaccin nemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:21 

Hardtraxx Veteran

Dus we moeten de #ikdoenietmeermee crowd beschermen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:24 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Nuracore schreef:

Tuurlijk wel, maar niet miljoenen mensen daarom hun plezier afnemen door festivals af te lasten
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:26 

Kraak... Piep...

makrooy schreef:
Nuracore schreef:

Nee, dat is gewoon hun verantwoording, je moet niet de hele maatschappij gaan aanpassen naar een klein groepje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:29 

Hardtraxx Veteran

Dr worden wel weer vieze psychologische spelletjes gespeeld lijkt het. Laatste stukje komt op mij over alsof het land niet open kan wanneer de vaccinatiegraad niet tering hoog is. Over vaccinatiedrang gesproken. Gaat het nou om de zorg ontlasten of big pharma supporten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:30 

Hardtraxx Veteran

Echt, het is net een aflevering van Koefnoen. Het is allemaal ernstig en het kan zo niet langer, dus gooien we vanavond alles nog even open! En als het sluit, dan is natuurlijk een feestje, bbq of borreltje geen probleem. Maar wel klein houden. Is goed vent, dat zal iedereen vast doen als je het brengt als een adviesje.

En het mooiste is. We kijken op 13 augustus verder, eerst vakantie. Ja joh, laat al die organisaties lekker in onzekerheid. Zolang je zelf maar op vakantie kan. Poppenkast
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:49 

Hardtraxxer

Ik heb echt met verbazing gekeken..... Nul reflectie bij deze clowns. Daarnaast zijn er opeens weer nieuwe pijlers:
- mensen waar vaccin niet goed werkt
- long Covid
- wijken waar weinig vaccinatie is

Hoe lang pikt het volk nog dat de overheid bepaald wat wij als individu moeten laten om andere mensen te beschermen (die vaak bewust zelf voor kiezen om niet beschermd te zijn).

Ik denk dat we niet uit deze vicieuze cirkel meer komen tenzij het volk de straat op gaat. Op naar het Malieveld...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:53 

Hardtraxxer

Echt in alle staten hier :mad:
Heb dan het gore lef om toe te geven dat je verkeerd hebt gezeten, ipv zo’n onwijs lulverhaal op te hangen.
Heb lang geloofd in de goede bedoelingen van dit kabinet, maar dit slaat gewoon echt helemaal nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:55 

Kraak... Piep...

Zelfs dat helpt niet, dit blijft toch doorgaan zolang er geen politiek draagvlak is voor tegengas. En de partijen die tegen zijn, zijn van zichzelf al compleet doorgedraaid en doen het niet voor de goede redenen.

Hoop echt op zsm ander kabinet waar de CDA vooral VER van weg blijft.

Ben ook voorbij het punt van goodwill gezien dit blinde vingers wijzen en de schuld maar weer neer te leggen bij de bevolking die zich wel aan de regels houdt.

Lekker anti-vaccinatie en andere bekrompen mongolen in de hand helpen, goed werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:57 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Nuracore schreef:

Nee, het is tweeledig.

1. Je kan deze mensen beschermen omdat het doel altijd is geweest om groeps immumiteit te realiseren, wat er nu is aangezien de grootste groep nu gevaccineerd is. Dit houd dus in dat de zorg voldoende capiciteit heeft om de selectie ernstig zieken te kunnen verzorgen. De cijfers laten namelijk vooralsnog zien dat de meeste zieken gewoon thuis zitten en dat de ziekenhuis cijfers nog steeds laag zijn.

2. De mens heeft eigen keuze om te vaccineren of niet, hier zitten risico's aan. Waarom moet dit de verantwoording zijn van de maatschappij en miljarden aan geld uitgeven om dit kleine groepje te op dit niveau te beschermen? Dan kan je net zo goed alle gevaccineerde kinderen voor altijd in een lockdown flikkeren omdat er een selectie ouders kiezen zijn die hun kind nooit willen vaccineren want autisme.

Ik zeg toch niet dat je ze dan de zorg moet ontnemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 19:59 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Nuracore schreef:

Je mag ze best zorg aanbieden. Maar rekening mee houden is wel het laatste. Als je geen vaccin wil, dan moet je weten dat je het risico loopt dat je het op kunt lopen. Net alsof we op de snelweg zachter moeten rijden rondom mensen die geen gordel dragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 20:00 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Zelfs dat helpt niet, dit blijft toch doorgaan als er een lang politiek draagvlak is voor tegenwoorden en de partijen die tegen zijn, zijn van zichzelf al compleet doorgedraaid en doen het niet voor de goede redenen.

Hoop echt op zsm ander kabinet waar de CDA vooral VER van weg blijft.

Ben ook voorbij het punt van goodwill gezien dit blinde vingers wijzen en de schuld maar weer neer te leggen bij de bevolking die zich wel aan de regels houdt.

Lekker anti-vaccinatie en andere bekrompen mongolen in de hand helpen, goed werk.

Het enige wat zou helpen is dat zo grote getale de straat opgaan, dat ze niet anders kunnen. Kan me voorstellen dat de normale begripvolle burger er nu echt helemaal klaar mee is. Zeker omdat het nu lijkt alsof het vaccineren ook niet boeit omdat we er toch in blijven, op basis van als redeneringen en nieuwe pijlers....

De SBS journalist vroeg een keer kritisch door bij Hugo of die ergens fouten had gemaakt of schuldig voelde, gingen ze gewoon lachen.

Nou ik ga op een tennistoernooi me lekker kapot drinken, dood en doodziek van :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 20:10 

Kraak... Piep...

Ik denk dat de gewone mens het alsnog niet uitmaakt, het draait hier puur en alleen om de stappende mensen en festivalgangers, en 100% dat dat niet genoeg is voor tegengas. Er moet namelijk politiek draagvlak voor zijn, en qua jongeren is daar echt niks.

Zelfs na tig boerenprotesten wordt het nog steeds genegeerd, dus je kan je voorstellen wat een protest van deze groep voortbrengt. Niks, want ze kijken er niet naar en de politiek interesseert het niet.

Naast dat de politiek natuurlijk schuld heeft aan het wanbeleid wil ik ook vriendelijk alle frauderende kroegen en tokkies bedanken voor deze situatie. Die mensen zijn ook voor een groot deel schuldig aan deze situatie. Dus brullen naar de politiek kan best, maar er wordt eveneens niet hard genoeg optreden tegen mongolen die er voor zorgen dat alles weer ongedaan wordt gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 20:43 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Nuracore schreef:

Nee, het is tweeledig.

1. Je kan deze mensen beschermen omdat het doel altijd is geweest om groeps immumiteit te realiseren, wat er nu is aangezien de grootste groep nu gevaccineerd is. Dit houd dus in dat de zorg voldoende capiciteit heeft om de selectie ernstig zieken te kunnen verzorgen. De cijfers laten namelijk vooralsnog zien dat de meeste zieken gewoon thuis zitten en dat de ziekenhuis cijfers nog steeds laag zijn.

2. De mens heeft eigen keuze om te vaccineren of niet, hier zitten risico's aan. Waarom moet dit de verantwoording zijn van de maatschappij en miljarden aan geld uitgeven om dit kleine groepje te op dit niveau te beschermen? Dan kan je net zo goed alle gevaccineerde kinderen voor altijd in een lockdown flikkeren omdat er een selectie ouders kiezen zijn die hun kind nooit willen vaccineren want autisme.

Ik zeg toch niet dat je ze dan de zorg moet ontnemen?

Mijn punt is beetje dat je het altijd voor de ongevaccineerden doet. Als in theorie alle volwassen zouden zijn gevaccineerd, dan hadden we geen probleem.

Daarbij komt dat doelen kunnen veranderen. Groepsimmuniteit bereiken met de originele of Engelse variant was echt mogelijk. Israël heeft dat laten zien. Die hadden soms dagen lang geen corona besmetting of maar 1 of 2. Terwijl hun maatschappij weer terug naar normaal was. Maar deze nieuwe variant is zo bizar besmettelijk, dat je een hele hoge vaccinatiegraad hebt. Ik dacht dat ze aan 80+ procent dachten ipv de originele 60. Dat is moeilijk te doen en daardoor zal corona waarschijnlijk gewoon endemisch worden.

Ik vind het ook belachelijk dat ze niet toegeven fout te zitten. We bespraken letterlijk paar pagina's terug dat het te vroeg is om te openen en dan doet de regering alsof ze verbaasd zijn. Ze openden de maatschappij bijna volledig ipv kleine stapjes, terwijl de meeste 40/50 plussers en griepprik groep nog geen tweede prik hadden. We hadden gewoon pas open moeten gaan als we richting de 50/60% volledig gevaccineerd zaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 21:47 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik vind het ook belachelijk dat ze niet toegeven fout te zitten. We bespraken letterlijk paar pagina's terug dat het te vroeg is om te openen en dan doet de regering alsof ze verbaasd zijn. Ze openden de maatschappij bijna volledig ipv kleine stapjes, terwijl de meeste 40/50 plussers en griepprik groep nog geen tweede prik hadden. We hadden gewoon pas open moeten gaan als we richting de 50/60% volledig gevaccineerd zaten.

Goed punt, veel van die 40-ers en 50-ers zijn ouders van tieners/ jongeren die het virus mee kunnen nemen naar huis. Met maar 1 prik is de bescherming tegen het deltavirus nog echt niet goed genoeg en kunnen ouders daardoor ook weer besmet en/of ziek worden.
Vind ook dat de regering dat beter hadden moeten realiseren en hadden moeten versoepelen op basis van de vaccinatiegraad van de 2e prik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 21:59 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ik denk dat de gewone mens het alsnog niet uitmaakt, het draait hier puur en alleen om de stappende mensen en festivalgangers, en 100% dat dat niet genoeg is voor tegengas. Er moet namelijk politiek draagvlak voor zijn, en qua jongeren is daar echt niks.

Zelfs na tig boerenprotesten wordt het nog steeds genegeerd, dus je kan je voorstellen wat een protest van deze groep voortbrengt. Niks, want ze kijken er niet naar en de politiek interesseert het niet.

Er zijn heel veel meer jeugdigen die getroffen worden door de nieuwe maatregelen en daardoor nu heel ontevreden zijn dan agrariërs. Laat ik wel voorop stellen dat ook de stikstofcrisis een resultaat is van tientallen jaren aan wanbeleid (en heel verassend, het CDA, rot aub op met die partij). Al zie ik de jeugd niet snel protesteren. Ik merk echt een enorme onvrede in mijn sociale kring en een hoog dit-is-de-druppel gehalte. Ik ben benieuwd wat het doet.

Verder, zie het hef-de-snelheidslimiet-in-de-bebouwde-kom-argument.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 22:33 

Hardtraxx Veteran

Duncan Stutterheim (ID&T) zei zojuist bij Humberto dat ze een kort geding gaan aanspannen. Ben benieuwd maar wss gaat het toch niet helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 02:13 

Hardtraxx Veteran

De meeste 50+ers zijn volgende week volledig gevaccineerd, over 3 weken dus volledig beschermd. Wat doet Hugo ‘we zijn er bijna, maar nog niet helemaal’ de Jonge, in het zicht van de haven? Kroegen open zuipen heuuuu. Onbegrijpelijk. Festival door de neus geboord. Ik hoop echt dat Decibel weer kan doorgaan, anders hebben ze aan mij een kwaaie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2021 02:18 

Hardtraxxer

Nou, nou… eindelijk hoor ik een meer kritische toon op dit forum. We worden er gewoon ingerotzooid. De doelen, en daarmee de spelregels, worden continue verzet. Van ziekenhuisbezetting naar aantal besmettingen en nu gaan we inderdaad naar voorkomen van long-COVID en de lage vaccinatiegraad in bepaalde wijken kijken! Het postviraalsyndroom is al zo oud als de weg naar Rome en we snappen er tot op heden nog geen snars van beste mensen. Sla de literatuur er maar op na. Maar nu gaan we koste wat het kost opeens long-COVID voorkomen? En wat gaan we dan doen met de ziekte van Pfeiffer, het influenzavirus etc doen? Ook supergevaarlijk, want daar kun je ook inderdaad het postviraalsyndroom door oplopen. Het gaat maar door… Gaan we straks ook nog voor zero-COVID zoals ik onze zelfbenoemde ‘expert’ mevr Hertzberger heb horen roepen? Ze was niet weg te slaan bij al die talkshows en niemand die mevrouw even terugfloot. Het is misser op misser en het is een grote schande! Ze rommelen maar wat aan in mijn ogen. Fieldlab heeft groot gelijk met hun kritiek. Er is onderzoek naar evenementen gedaan, niet in clubs en kroegen. Continue mogen onze weledelgeleerde experts van het OMT hun plasje erover doen, alles moet onderbouwd zijn van A tot Z. Maar hier was geen enkele evidentie voor dat dit goed zou gaan en zie hier het resultaat. Verder is het systeem met de QR-codes zo lek als een mandje. Ook dat had werkelijk niemand van al die ontzettend slimme mensen van tevoren kunnen bedenken?
Waar is het vertrouwen in die fantastische vaccins gebleven of zijn ze nu toch niet meer zo zeker van hun zaak? Of is het tijd voor een moment van bezinning en gaan we eerst kijken wat die ziekenhuisopnames gaan doen?

En misschien schop ik overal wel tegenaan, maar ik roep het al vanaf het begin. We worden er gewoon in gerotzooid en ze hebben vrijspel… En dat heeft niks met complottheorieën of wappie te maken. Ik ben hoogopgeleid, probeer regelmatig de literatuur te lezen, distantieer mij van al die onzin theorieën en ben pro-vaccinatie. Hou er alsjeblieft een keer mee op om iedereen zo te polariseren. Er zijn gelukkig nog genoeg kritische denkers in dit land die zich verre van dit soort theorieën houden, maar met goed onderbouwde uitspraken of vragen komen. En tot op heden hebben ze behoorlijk vaak gelijk gekregen. En dat heeft niks te maken met dat je altijd wel een keer gelijk krijgt als je maar lang genoeg volhoudt.
Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic