Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Nuracore schreef:
Eerst was het doel om de groep immumiteit te creeeren. Vervolgens komt de Jonge met het argument dat er ook een klein groepje mensen zijn die niet willen vaccineren die dat we die moeten beschermen

heh?
Ja wat wil je dan, die mensen geen zorg aanbieden omdat ze geen vaccin nemen?
Nee, het is tweeledig.
1. Je kan deze mensen beschermen omdat het doel altijd is geweest om groeps immumiteit te realiseren, wat er nu is aangezien de grootste groep nu gevaccineerd is. Dit houd dus in dat de zorg voldoende capiciteit heeft om de selectie ernstig zieken te kunnen verzorgen. De cijfers laten namelijk vooralsnog zien dat de meeste zieken gewoon thuis zitten en dat de ziekenhuis cijfers nog steeds laag zijn.
2. De mens heeft eigen keuze om te vaccineren of niet, hier zitten risico's aan. Waarom moet dit de verantwoording zijn van de maatschappij en miljarden aan geld uitgeven om dit kleine groepje te op dit niveau te beschermen? Dan kan je net zo goed alle gevaccineerde kinderen voor altijd in een lockdown flikkeren omdat er een selectie ouders kiezen zijn die hun kind nooit willen vaccineren want autisme.
Ik zeg toch niet dat je ze dan de zorg moet ontnemen?
Mijn punt is beetje dat je het altijd voor de ongevaccineerden doet. Als in theorie alle volwassen zouden zijn gevaccineerd, dan hadden we geen probleem.
Daarbij komt dat doelen kunnen veranderen. Groepsimmuniteit bereiken met de originele of Engelse variant was echt mogelijk. Israël heeft dat laten zien. Die hadden soms dagen lang geen corona besmetting of maar 1 of 2. Terwijl hun maatschappij weer terug naar normaal was. Maar deze nieuwe variant is zo bizar besmettelijk, dat je een hele hoge vaccinatiegraad hebt. Ik dacht dat ze aan 80+ procent dachten ipv de originele 60. Dat is moeilijk te doen en daardoor zal corona waarschijnlijk gewoon endemisch worden.
Ik vind het ook belachelijk dat ze niet toegeven fout te zitten. We bespraken letterlijk paar pagina's terug dat het te vroeg is om te openen en dan doet de regering alsof ze verbaasd zijn. Ze openden de maatschappij bijna volledig ipv kleine stapjes, terwijl de meeste 40/50 plussers en griepprik groep nog geen tweede prik hadden. We hadden gewoon pas open moeten gaan als we richting de 50/60% volledig gevaccineerd zaten.