Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:22 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:

Daarnaast vind ik het de grootste onzin dat er nu wéér een reden is om de evenementbranche te naaien, want mensen moeten op vakantie (Waar een groot deel weer besmet raakt en het meeneemt naar Nederland).

Jep, dat hele reizen is de oorzaak van dat we nu zo diep in de shit zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:40 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Net als vele anderen heb ik tot nu toe (bijna) alle maatregelen begrepen, maar geen onderscheid maken tussen binnen en buiten na alle testevenementen waaruit is gebleken dat buiten wel verantwoord kan, is echt niet best.

Als ik zo om mij heen hoor dat er toch besmettingen te herleiden zijn naar Verknipt Festival (paar stages buiten, met twee stages overdekt), hoe kan het dan wel veilig buiten? Kijk voor de vorm eens naar de reacties onder de instagram posts van Verknipt events.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook niets liever willen om festivals bij te wonen en van de muziek te genieten. Maar blijkbaar is het nu niet mogelijk op dit moment, in deze vorm, met deze regels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:43 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
patrickjeb schreef:
Net als vele anderen heb ik tot nu toe (bijna) alle maatregelen begrepen, maar geen onderscheid maken tussen binnen en buiten na alle testevenementen waaruit is gebleken dat buiten wel verantwoord kan, is echt niet best.

Als ik zo om mij heen hoor dat er toch besmettingen te herleiden zijn naar Verknipt Festival (paar stages buiten, met twee stages overdekt), hoe kan het dan wel veilig buiten? Kijk voor de vorm eens naar de reacties onder de instagram posts van Verknipt events.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook niets liever willen om festivals bij te wonen en van de muziek te genieten. Maar blijkbaar is het nu niet mogelijk op dit moment, in deze vorm, met deze regels.

Pff is het echt lastig.... Hoeveel mensen zullen daar onbeschermd zonder test middels een Janssen prik in de laatste week hebben gelopen (weer een mislukt H. de Jonge experiment/projectje)? Dat is natuurlijk de grote aanjager van eventuele clusters....
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:44 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Kijk voor de vorm eens naar de reacties onder de instagram posts van Verknipt events.

Daar claimt Verknip dat het wel meevalt met de besmettingen die direct te zijn herleiden tot het evenement. Dit hebben ze bij de GGD gepeilt zeggen ze.

Maar neemt naast wat besmettingen op het evenement zelf niet weg dat er buiten de poorten van het evenement vanalles voor en/of na heeft afgespeeld wat de besmettingen wel in de hand werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:49 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
patrickjeb schreef:

Is het festival de bron of alle afters met 35+ man tegelijk in een huiskamer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:49 

Hardtraxx Veteran

Stel, ze verhogen morgen de maximumsnelheid in de bebouwde kom naar 120, met de opmerking dat je wel goed moet blijven opletten. Na een week blijkt het aantal dodelijke ongevallen te zijn vertienvoudigd. Dan kun je toch niet de mensen verwijten dat ze te onoplettend zijn? Dit is eigenlijk precies hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:50 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Stel, ze verhogen morgen de maximumsnelheid in de bebouwde kom naar 120, met de opmerking dat je wel goed moet blijven opletten. Na een week blijkt het aantal dodelijke ongevallen te zijn vertienvoudigd. Dan kun je toch niet de mensen verwijten dat ze te onoplettend zijn? Dit is eigenlijk precies hetzelfde.

Dit is precies wat ik me een uur gelden inbeelde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:52 

Hardtraxx Veteran

Zeker, ik ben ook bij Verknipt geweest op zaterdag. Ik heb afgelopen week drie maal getest (dinsdag testen voor toegang, woensdag zelftest en gisteren GGD), allen negatief. Een vriendin waar ik de hele dag 3 meter naast heb gestaan is echter wel besmet geraakt en schijnbaar is ze dus niet de enige. Kan aan een hoop factoren liggen, maar blijkbaar is de huidge opzet niet goed genoeg om besmettingen zo veel mogelijk uit te sluiten..

Deanster schreef:
Pff is het echt lastig.... Hoeveel mensen zullen daar onbeschermd zonder test middels een Janssen prik in de laatste week hebben gelopen (weer een mislukt H. de Jonge experiment/projectje)? Dat is natuurlijk de grote aanjager van eventuele clusters....

Dat zal ontzettend goed kunnen, ik heb ook al eerder in dit topic gezegd dat ik de beslissing om Janssen direct na vaccinatie een certificaat te geven echt het stomste idee ooit vind. Nu zit je met de gevolgen en zullen eerst de besmettingen moeten dalen, de vaccinaties moeten stijgen en de regels rondom testen voor toegang herzien moeten worden, daarna kunnen we het nog eens proberen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:56 

Hardtraxx Addict

En de Fieldlabs hebben ook echt bewezen dat het veilig kan. Van de 129.000 bezoekers in 3 maanden zijn er slechts 103 mensen positief getest daarna. (Bron: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2021/juli/Evenementen-krijgen-de-rekening-van-falend-Testen-Voor-Toegang.html)

Dan lijkt het me toch vooral in de fraude, het slecht controleren en direct toegang na vaccinatie te zitten. Waarom niet het hele testen voor toegang eerst flink verscherpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:59 

Hardtraxx Veteran

Denkeleda schreef:
En de Fieldlabs hebben ook echt bewezen dat het veilig kan. Van de 129.000 bezoekers in 3 maanden zijn er slechts 103 mensen positief getest daarna. (Bron: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2021/juli/Evenementen-krijgen-de-rekening-van-falend-Testen-Voor-Toegang.html)

Dan lijkt het me toch vooral in de fraude, het slecht controleren en direct toegang na vaccinatie te zitten. Waarom niet het hele testen voor toegang eerst flink verscherpen?

Je moet je wel beseffen dat ten tijden van de Fieldlabs evenementen de veel besmettelijkere Delta variant nog niet rond ging in NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:01 

Hardtraxxer

Iets wat me ook enorm stoort en Radical nu ook benoemt. Dat zo code gewoon meerdere keren gescand kon worden terwijl de evenementenindustrie dit decennia op orde heeft dat je code ongeldig wordt na scannen. Het is een groot ongeregeld zooitje bij de overheid... Alles moet weer uitbesteed worden (naar mogelijke vriendjes) in plaats van gebruikmaken van partijen die er al (meer) verstand van hebben..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:17 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Denkeleda schreef:

Je moet je wel beseffen dat ten tijden van de Fieldlabs evenementen de veel besmettelijkere Delta variant nog niet rond ging in NL.

Dit inderdaad. De Britse viel in mijn ogen wel mee, maar die delta variant is wel echt heavy shit qua besmettelijkheid. Denk dat het niet langer dan 5 minuten kost, om besmet te raken wanneer je hierbij in de aerosolen staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:27 

Hardtraxx Veteran

Deanster schreef:
Iets wat me ook enorm stoort en Radical nu ook benoemt. Dat zo code gewoon meerdere keren gescand kon worden terwijl de evenementenindustrie dit decennia op orde heeft dat je code ongeldig wordt na scannen. Het is een groot ongeregeld zooitje bij de overheid... Alles moet weer uitbesteed worden (naar mogelijke vriendjes) in plaats van gebruikmaken van partijen die er al (meer) verstand van hebben..

Echt he, fucking amateurs. Echt gewoon alles wat ze daar proberen te regelen gaat fout. Maar wel trots gaan blaten dat we zulke geweldige evenementen op touw kunnen zetten, doe dan ook iets met die mensen man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:29 

Hardtraxx Veteran

Bijna 7000 besmettingen erbij, gister nog dik 5000
Gaat hard nu
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:32 

Hardtraxx Addict

Deanster schreef:

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het misschien wel gewoon een strategie was van de overheid. Zo van: we hebben het geprobeerd, maar zie je wel: het kan niet. Maar goed, beetje complotgedachten dit, maar zo komt dit hele debacle wel op me over :’)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:32 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Bijna 7000 besmettingen erbij, gister nog dik 5000
Gaat hard nu

Niet onbelangrijk: percentage wat positief test stijgt ook.
Afbeelding

Sarabande schreef:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het misschien wel gewoon een strategie was van de overheid. Zo van: we hebben het geprobeerd, maar zie je wel: het kan niet. Maar goed, beetje complotgedachten dit, maar zo komt dit hele debacle wel op me over :’)

Lijkt me onwaarschijnlijk. Wat zou de rede zijn om dat te doen? Ze worden er zeker niet populairder op namelijk als niemand meer leuke dingen mag doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:37 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Sarabande schreef:

Lijkt me onwaarschijnlijk. Wat zou de rede zijn om dat te doen? Ze worden er zeker niet populairder op namelijk als niemand meer leuke dingen mag doen.

Ze kregen al langere tijd commentaar van alle kanten dat er te weinig perspectief was. Draagvlak was ook echt wel stukken minder, vooral onder jongeren. Nu zijn jongeren natuurlijk nog meer over de zeik, maar ze kunnen nu wel met hun vingertje gaan wijzen: “jullie [jongeren en controleurs bij evenementen/clubs/etc] hebben het verpest want jullie hebben gefraudeerd met de codes” (deels ook nog eens waar, hoewel de overheid daar zelf ook deels verantwoordelijk voor is). Maar goed, is slecht een gedachte, zeg niet dat het daadwerkelijk zo is. Misschien dachten ze oprecht dat het een goed idee was om mensen meteen dezelfde avond op pad te sturen met Janssen en dat er geen misbruik gemaakt zou worden van de codes. Wel beetje naïef dan van de overheid imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 15:58 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Bronnen noemen het toegangstestsysteem ‘niet mislukt’, alleen is het nog niet ‘waterdicht'.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:03 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Citaat:
Bronnen noemen het toegangstestsysteem ‘niet mislukt’, alleen is het nog niet ‘waterdicht'.

:lol:

Gaat ook niet snel waterdicht worden om dezelfde reden dat de beste cybersecurity kan falen; de menselijke factor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:26 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/algemeen/6144664/maatregelen-evenementen-en-horeca-vanaf-zaterdag-gelden-tot-13-augustus.html

Gvd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:28 

Hardtraxx Veteran

Zouden de festivalorganisatoren van dit weekend al onderweg zijn naar Den Haag? Kunnen ze zich persoonlijk laten naaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:28 

Hardtraxx Veteran

Maar buitenfestivals mogen (vooralsnog) doorgaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:31 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Maar buitenfestivals mogen (vooralsnog) doorgaan

Uh wat, waar zie je dat dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:35 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Buitenevenementen alleen maar met een beperkt aantal mensen, zodat voldoende afstand gehouden kan worden. Dat bevestigen bronnen.

https://www.bndestem.nl/dossier-coronav ... ~af730aa3/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 16:37 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Citaat:
Buitenevenementen alleen maar met een beperkt aantal mensen, zodat voldoende afstand gehouden kan worden. Dat bevestigen bronnen.

https://www.bndestem.nl/dossier-coronav ... ~af730aa3/

Ja niet dus
Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic