Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:48 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Het is zeker. Wie gaat er mee naar het Malieveld?

Waarom zou je hiervoor naar het Malieveld willen?
Blijkbaar zijn de grote festivals, ook buiten, een bron van besmettingen die momenteel exponentieel omhoog lopen. Ik heb er eerlijk gezegd wel begrip voor. Uithuilen, wachten tot er meer mensen een tweede prik hebben en opneuw proberen.

Ik hoop in ieder geval dat ze duidelijkheid geven en melden dat het Janssen experiment icm testen voor toegang hier flink tekort heeft geschoten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:51 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Delt-A schreef:
Ze hebben het steeds over meerdaagse evenementen, wat is het verschil qua besmettingen/risico tov evenmenten die 1 dag duren?
En bedoelen ze hier camping festivals mee, of dingen als Live Again, met een zaterdag en zondag zonder camping.
En hoe zit het met hetzelfde terrein, maar dag 2 een andere invulling, zoals #BeetjeDansen en Reawake.

Ik vind het maar vaag allemaal.

Het doel is om het zo vaag mogelijk te maken, dan is het makkelijker om je overal tussenuit te lullen.

Maar het klopt wel wat je zegt. Het gaat continu over meerdaagse events, niet over festivals of andere evenementen die 1 dag duren.

Snel Decibel re-branden, zodat elke dag een 'ander festival' is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:52 

Hardtraxx Veteran

Volgens de NOS kan mogelijk halverwege augustus het testen voor toegang weer worden ingevoerd.
Maar of dat voor organisaties dan voldoende zekerheid biedt om door te gaan met het voorbereiden van bijv. Decibel en Mysteryland das maar zeer de vraag. De vergunning moet dan ook nog worden afgegeven.
Ik heb er op dit moment een hard hoofd in dat bij zoveel onzekerheden een organisatie zich daar nog aan gaat wagen.
Ik weet niet op wie ik het meest kwaad moet zijn op dit moment maar ik heb nu even de neiging de boel kort en klein te slaan :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:53 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:

Blijkbaar zijn de grote festivals, ook buiten, een bron van besmettingen die momenteel exponentieel omhoog lopen. Ik heb er eerlijk gezegd wel begrip voor. Uithuilen, wachten tot er meer mensen een tweede prik hebben en opneuw proberen.

Ik hoop in ieder geval dat ze duidelijkheid geven en melden dat het Janssen experiment icm testen voor toegang hier flink tekort heeft geschoten.

Ja maar dit betekent dus dat wanneer er veel Corona besmettingen zijn, er altijd maatregelen nodig zullen zijn. En we dus bij een rare mutatie, jarenlang in een half totalitaire maatschappij moeten leven. Ik hoef en accepteer dat niet. Ik wil gewoon vrijheid zolang er geen doden vallen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:55 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:

Zie eerder de punten die ik opnoem.

Wanneer stel jij voor dan alles open te gooien?

Krijgt dan exact dezelfde effecten, er moet ergens een punt gekozen worden dat je zegt van groei besmettingen niet relevant want minimale ziekenhuisbesmettingen want gevaccineerd. Dit paniekvoetbal van een demissionair kabinet is echt lachwekkend, Hugo sloopt de hele horecasector en evenementenbranche met ze Dansen Met Janssen experiment....
Daarnaast sturen we eerst op ziekenhuisbezetting? Dan besmettingen? Dan een gevaarlijke variant? Dan moet iedereen op vakantie? Wat is de volgende stap? Verzinnen elke keer iets nieuws om niet terug te gaan naar het normaal.

Paniekzaaierij dat is het enige juiste woord voor dit tragische kabinet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:57 

Hardtraxx Veteran

Wat Deanster zegt idd. Het zal altijd wat blijven zijn. Ben daarom ook bang dat de Corona wappies gewoon gelijk gaan krijgen dat het oude normaal nooit of iedergeval voor jaren lang niet meer terug komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:59 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ja maar dit betekent dus dat wanneer er veel Corona besmettingen zijn, er altijd maatregelen nodig zullen zijn. En we dus bij een rare mutatie, jarenlang in een half totalitaire maatschappij moeten leven. Ik hoef en accepteer dat niet. Ik wil gewoon vrijheid zolang er geen doden vallen

Als er een vertienvoudiging van het aantal besmettingen is in een week tijd en het duidelijk aan te wijzen is waarom dat zo is, waarom zou je daar dan niets aan doen?

Ziekenhuizen is momenteel een non-argument, want dat is een lagging incidator, daar zie je twee weken later pas de effecten ervan.

Het kabinet heeft gegokt en verloren. Dat is ze aan te rekenen, maar ik ben blij dat ze de fout in ieder geval herstellen.

Deanster schreef:

Over een maand of iets dergelijks, als er veel meer tweede prikken zijn gezet. Blijkbaar helpt de tweede prik beter tegen de delta-variant. Een hoop jongeren zullen eind juli / begin augustus een tweede prik krijgen. Daar lijkt me de oplossing liggen.

Het is in ieder geval vrij duidelijk dat dit te vroeg was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Op een gegeven moment is het gewoon klaar natuurlijk. Heb alles geaccepteerd de afgelopen 1,5 jaar, maar op dit moment begint het echt een ongelofelijke zooi te worden. Je kunt dit gewoon niet doen, het is continu mensen aan het lijntje houden met een nieuw excuus. Heel leuk ook dat ze roepen dat het half augustus misschien weer kan, maar wat is het tegen die tijd? Vakantiegangers die een nieuwe variant hebben meegebracht? Vaccins die ineens te laat komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:02 

Hardtraxx Veteran

Ziekenhuizen vind ik wel een goed argument aangezien in het VK ook de opnames niet toenemen. Daar is het land al wat langer open. En ik vind t makkelijk gezegd: als je bang bent voor long covid, ga je lekker niet naar een festival of een feestje. Laat mensen daar zelf een afweging in maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:03 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:

Als er een vertienvoudiging van het aantal besmettingen is in een week tijd en het duidelijk aan te wijzen is waarom dat zo is, waarom zou je daar dan niets aan doen?

Ziekenhuizen is momenteel een non-argument, want dat is een lagging incidator, daar zie je twee weken later pas de effecten ervan.

Het kabinet heeft gegokt en verloren. Dat is ze aan te rekenen, maar ik ben blij dat ze de fout in ieder geval herstellen.

Deanster schreef:

Over een maand of iets dergelijks, als er veel meer tweede prikken zijn gezet. Blijkbaar helpt de tweede prik beter tegen de delta-variant. Een hoop jongeren zullen eind juli / begin augustus een tweede prik krijgen. Daar lijkt me de oplossing liggen.

Het is in ieder geval vrij duidelijk dat dit te vroeg was.

Die lagging indicator is hier niet van toepassing, aangezien de 50+ mensen al zijn gevaccineerd volledig. De experts zelf zeggen ook dat er geen overbelasting van ziekenhuis meer komt, maar dat ze dit advies geven inzake vakanties/code rood e.d.
Tevens over een maand hebben ze weer een nieuwe variant waarover ze het kunnen hebben of moet je als gevaccineerde ook testen, dus het wordt een soort vicieuze cirkel waarin we zijn terechtgekomen waarin altijd besmettingen zullen zijn.

Totdat het volk het een keer niet meer pikt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:04 

Hardtraxx Veteran

Deanster schreef:
Dit paniekvoetbal van een demissionair kabinet is echt lachwekkend, Hugo sloopt de hele horecasector en evenementenbranche met ze Dansen Met Janssen experiment....

Paniekzaaierij dat is het enige juiste woord voor dit tragische kabinet...

Ik deel dit sentiment. Dat de festivals moeten worden afgelast door een stijgende bezetting, tsja dat is gewoon maar zo misschien, maar dat het te verwijten valt aan een wanbeleid van het kabinet, daar begint het bij mij wel te koken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:09 

Hardtraxx Elite

Wat mij betreft begint dit kabinet steeds ongeloofwaardiger te worden. Ze kunnen alles wel gaan dichtgooien, maar ik vermoed dat de horeca dit niet zonder slag of stoot gaat accepteren. En dan de meerdaagse festivals (DB, ML). Die hebben zoveel uitgegeven voor reclamedoeleinden.

Dat dit er aan zat te komen, wist ik al toen ze de versoepelingen alsmaar naar voren haalden. Als het kabinet dacht dat de jongeren niet als een horde schapen richting de discotheek/cafés zouden gaan, stap dan gewoon op. Dan ben je mijn inziens niet geschikt om je functie uit te voeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:10 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ziekenhuizen vind ik wel een goed argument aangezien in het VK ook de opnames niet toenemen. Daar is het land al wat langer open. En ik vind t makkelijk gezegd: als je bang bent voor long covid, ga je lekker niet naar een festival of een feestje. Laat mensen daar zelf een afweging in maken

Zeker wel.

4 juni: 962 mensen in ziekenhuis
4 Juli: 2149

Dat is toch al wel meer dan het dubbele in een maand tijd. Het is natuurlijk bij lange na niet zelfde tempo als de besmettingen, maar het stijgt wel degelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:10 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Op een gegeven moment is het gewoon klaar natuurlijk. Heb alles geaccepteerd de afgelopen 1,5 jaar, maar op dit moment begint het echt een ongelofelijke zooi te worden. Je kunt dit gewoon niet doen, het is continu mensen aan het lijntje houden met een nieuw excuus. Heel leuk ook dat ze roepen dat het half augustus misschien weer kan, maar wat is het tegen die tijd? Vakantiegangers die een nieuwe variant hebben meegebracht? Vaccins die ineens te laat komen?

Mee eens, eigenlijk voor alles wel begrip gehad het afgelopen 1,5 jaar, maar nu ben ik wel goed pissig, mede door het #dansenmetjanssen fiasco, vervalsing/slechte controle van QR-codes, te weinig onderscheid tussen indoor/outdoor maken, en het op het moment alleen naar besmettingscijfers kijken en niet naar ziekenhuisopnames.

:mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:14 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Basshunterzz schreef:

Mee eens, eigenlijk voor alles wel begrip gehad het afgelopen 1,5 jaar, maar nu ben ik wel goed pissig, mede door het #dansenmetjanssen fiasco, vervalsing/slechte controle van QR-codes, te weinig onderscheid tussen indoor/outdoor maken, en het op het moment alleen naar besmettingscijfers kijken en niet naar ziekenhuisopnames.

Hier sluit ik me volledig bij aan. :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:15 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Als NL als rood wordt aangemerkt, dan ben je mogelijk nergens welkom in een ander land.
Dat heeft weer impact voor de vakanties, voor heel veel mensen toch wel belangrijk.

Dan gaan Greet en Andre volgend jaar maar weer naar de Franse zuidkust. Tyf lekker een eind op met dat vakantie argument man. Zorg dan dat het hier in het binnenland aangenaam is voor alle inwoners.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:20 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Zeker wel.

Dat is toch al wel meer dan het dubbele in een maand tijd. Het is natuurlijk bij lange na niet zelfde tempo als de besmettingen, maar het stijgt wel degelijk.

My bad, amper moest t zijn idd :P

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:24 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:

Hier ook helemaal mee eens. Afgelopen 1,5 jaar altijd alles zonder weerstand geaccepteerd. Het was niet anders. Maar het gevaarlijke nu is dat ze mij (en heel Nederland) hoop hebben gegeven op een mooie zomer en deze hoop een week later volledig onderuit trappen. Dat is een zwaardere mentale tik dan alle maatregelen uit de afgelopen 1,5 jaar bij elkaar opgeteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:34 

Hardtraxx Veteran

Heb op dit moment maar even 1 gedachte >.<
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:45 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Zeker wel.

Nouja, ook daar zie je dus een toename van de stijging. Dus zeggen dat het geen effect heeft is ook niet waar. Toegegeven, het is godzijdank niet zo erg als afgelopen winter, maar een dergelijke piek moet je ook niet willen.

Verder vind ik het wel opvallend als je naar Israel kijkt, ook een land met veel vaccinaties en veel pfizer in tegenstelling tot de UK, dat je daar de hospitalization rates wel laag ziet blijven, al lijken die qua besmettingen nu ook te stijgen.. Lastig allemaal in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:51 

Hardtraxxer

Ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen, ik ben er in ieder geval echt goed ziek van. Clubs dicht en daar geen testen voor toegang meer, oke. Maar geen onderscheid maken tussen binnen en buiten en festivals ook direct verbieden schiet mij echt in het verkeerde keelgat. Al helemaal na 1 week proberen, geen grote clusters bij de buitenfestivals en het feit dat het vooral om jongeren gaat die besmet raken.

In de nieuwsberichten staat dat het een en ander juridisch nog moeilijk te regelen is, dus laten we hopen dat de festivals die deze week geplanned stonden nog wel door kunnen gaan, niet alleen voor mezelf (lekker egoïstisch) maar ook voor de organisatoren die helemaal klaar zijn voor morgen en zondag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:52 

Hardtraxx Newbie

RomanAnthony schreef:
Delt-A schreef:

Hier ook helemaal mee eens. Afgelopen 1,5 jaar altijd alles zonder weerstand geaccepteerd. Het was niet anders. Maar het gevaarlijke nu is dat ze mij (en heel Nederland) hoop hebben gegeven op een mooie zomer en deze hoop een week later volledig onderuit trappen. Dat is een zwaardere mentale tik dan alle maatregelen uit de afgelopen 1,5 jaar bij elkaar opgeteld.

Er is te zien dat de gevaarlijke cocktail van de verandering in de wetgeving omtrent ventilatie in de horeca, de algemene versoepelingen en het dubieuze testen voor toegang gevolgen heeft voor heel Nederland. Dit heeft weer indirect gevolgen voor vakantiegangers (verplicht in quarantaine op vakantiebestemming in bepaalde landen afhankelijk van beleid en vaccinatiegraad) en direct voor de horeca (ik loop op de zaken vooruit, maar dus waarschijnlijk de sluitingstijd 00.00u). De Jonge en Rutte zouden er goed aan doen om vanavond bij de persconferentie te erkennen dat het beleid steken heeft laten vallen en dat dit niet alleen het gevolg is van jongeren. Het beleid loopt achter de feiten aan, ook in het VK is al te zien wat te vroeg versoepelen betekent.

Besmettingscijfers zijn in mijn optiek net zo belangrijk als ziekenhuiscijfers, naast het feit dat deze twee cijfers niet direct te vergelijken zijn op dagbasis doordat ziekenhuiscijfers achterlopen. Een hoog aantal besmettingen geeft het virus een verhoogde kans zich te muteren. Het virus muteert zich constant, dus hoe meer het zich muteert, bestaat er ook een kans dat er een mutatie optreedt die gevaarlijk is voor de mens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 13:55 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:
makrooy schreef:

Zeker wel.

Nouja, ook daar zie je dus een toename van de stijging. Dus zeggen dat het geen effect heeft is ook niet waar. Toegegeven, het is godzijdank niet zo erg als afgelopen winter, maar een dergelijke piek moet je ook niet willen.

Verder vind ik het wel opvallend als je naar Israel kijkt, ook een land met veel vaccinaties en veel pfizer in tegenstelling tot de UK, dat je daar de hospitalization rates wel laag ziet blijven, al lijken die qua besmettingen nu ook te stijgen.. Lastig allemaal in ieder geval.

Komt ook omdat er in de VK een andere aanpak is gekozen en er meer tijd tussen de eerste en tweede prik zat. Heel veel mensen in VK hebben tweede nog niet gehad, en daardoor zijn er dus meer ziekenhuisopnames, althans zo begreep ik het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:00 

Hardtraxx Veteran

Ja klopt, er zijn veel variabelen, dus ik vind het lastig om er conclusies aan vast te hangen. Naast het feit dat ik natuurlijk geen medische studie of achtergrond heb, dat zal ook niet helpen.

Ik hoop in ieder geval dat wel snel de juiste actie kunnen vinden.. Lijkt me fijn als het weer verantwoord kan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 14:15 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Lijkt me fijn als het weer verantwoord kan!

Dat was het, tot het kabinet heel veel steken liet vallen en de schuld legt bij de jeugd die ze alle vrijheid gaven.

Net als vele anderen heb ik tot nu toe (bijna) alle maatregelen begrepen, maar geen onderscheid maken tussen binnen en buiten na alle testevenementen waaruit is gebleken dat buiten wel verantwoord kan, is echt niet best.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... onferentie

Daarnaast vind ik het de grootste onzin dat er nu wéér een reden is om de evenementbranche te naaien, want mensen moeten op vakantie (Waar een groot deel weer besmet raakt en het meeneemt naar Nederland).
Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic