Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 18:33 

Hardtraxx Veteran

Ach Hugo is alleen de persvoorlichter/verkoper/voorman. Die doet dat echt niet alleen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 18:35 

Hardtraxx Veteran

Je wordt toch ook gebeld bij een positieve testuitslag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 18:40 

Hardtraxx Veteran

Als de evenementen morgen afgeblazen worden, hebben we dus echt lang kunnen genieten van de ‘summer of love’ :x. Hopelijk laat de evenementenindustrie + dj’s zich zeer kritisch uit over dit wanbeleid mocht het zo ver komen

Verder had de hele huidige situatie misschien gedeeltelijk voorkomen kunnen worden, wanneer de overheid zich zou richten op ventilatie bij uitgaansgelegenheden. Maar nee, het maakte allemaal niet veel uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 19:14 

Hardtraxx Veteran

Ook al lijkt me open air evenementen nauwelijks iets bijdragen, het zal me niets verbazen als de overheid het gehele uitgaansleven over één kam gaat scheren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 19:42 

Hardtraxxer

Hahaha dat kan toch helemaal niet? Eerst met natte ogen vertellen: dit is een historisch moment, we gaan weer zo goed als open!… de cafe’s, de clubs, de sporthallen. Je kan zelfs feesten als je dezelfde middag nog een prik krijgt en nog niet beschermd bent. Een qr code is nog makkelijker te krijgen dan een reep chocola en het land leeft weer!
Vervolgens 1,5 week later alsnog de keutel intrekken en alles weer dicht gooien? Neeeeeee.
De cafe’s en clubs Oke, dat snapte ik sowieso al niet, maar buitenevenementen en theaters ed moet prima kunnen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:08 

Hardtraxx Veteran

Eerlijk gezegd vraag ik me af of die buitenevementen ook zo verstandig zijn.. Als ik hier in Utrecht hoor hoeveel mensen er besmet zijn op Verknipt, dat is niet weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:11 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Eerlijk gezegd vraag ik me af of die buitenevementen ook zo verstandig zijn.. Als ik hier in Utrecht hoor hoeveel mensen er besmet zijn op Verknipt, dat is niet weinig.

La la la
I'm not listening

Gewoon knallen morgen en overmorgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:25 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
Hahaha dat kan toch helemaal niet? Eerst met natte ogen vertellen: dit is een historisch moment, we gaan weer zo goed als open!… de cafe’s, de clubs, de sporthallen. Je kan zelfs feesten als je dezelfde middag nog een prik krijgt en nog niet beschermd bent. Een qr code is nog makkelijker te krijgen dan een reep chocola en het land leeft weer!
Vervolgens 1,5 week later alsnog de keutel intrekken en alles weer dicht gooien? Neeeeeee.
De cafe’s en clubs Oke, dat snapte ik sowieso al niet, maar buitenevenementen en theaters ed moet prima kunnen toch?

Maar voorkomen dat Nederland rood kleurt op de kaart zodat Bertha en Henk een week lang op hun reet kunnen zitten op Kos is natuurlijk belangrijker voor het kabinet dan de jeugd een hart onder de riem te steken die zich al anderhalf jaar lang opvreet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:33 

Hardtraxx Veteran

Citaat uit AD:

De hoogleraar vermoedt daarnaast dat onvoldoende ventilatie in nachtclubs, cafés en andere etablissementen bijdraagt aan besmettingen. ,,Zeker bij grote uitbraken binnen, zoals het superspreader event in Enschede. Met Fieldlabs hebben we duidelijke aanbevelingen over de noodzaak van adequate ventilatie gedaan, afgestemd op het aantal bezoekers.’’ Door het kabinet zijn de aanbevelingen echter niet overgenomen. Als voorwaarde voor horecagelegenheden en evenementenlocaties om weer open te mogen, zijn geen eisen aan de ventilatie gesteld.

Sterker: de ventilatie-eisen die voor horecagelegenheden golden, zijn sinds 1 juli afgeschaft. Sinds een week geldt voor de horeca nieuwe wetgeving. Moest de lucht in een café of nachtclub tot voor kort minstens vijf maal per uur volledig worden ververst met buitenlucht, nu is dat nog maar één keer. Daardoor stijgt de kans om besmet te worden met het coronavirus met 100 procent, becijferde Binnenklimaat Nederland, dat daarover samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een brandbrief stuurde naar de Tweede Kamer. ,,Onder de huidige omstandigheden van de coronacrisis vinden wij de nieuwe regels onbegrijpelijk’’, stelt KHN.

Na alle inspanningen die in de Fieldlabs zijn gestoken, zou het ontzettend jammer zijn als het kabinet nu alweer besluit om evenementen te staken, vindt hoogleraar Voss. ,,Zeker buitenevenementen. We hebben echt goed onderzoek gedaan, met harde data. Daaruit blijkt dat het kan.’’

Dit is toch ronduit belachelijk te noemen. Alle adviezen worden in principe ter harte genomen, behalve het ventilatieadvies. Het lijkt wel alsof de regering en het RIVM, als een van de enigen geen ruk geeft om ventilatie. Heb al in verscheidene apotheken gewerkt of stage gelopen en alle apothekers (universitair geschoold) hebben het wel over ventilatie gehad. Begin de regering onderhand gewoon nalatig te vinden op dit vlak
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:36 

Hardtraxxer

Het demissionaire kabinet ontvangt binnen enkele uren een advies van het Outbreak Management Team over de noodzaak van nieuwe coronamaatregelen, nu het aantal positieve tests explosief is gestegen.

Een nieuwe tijdelijke sluiting van clubs en discotheken en het afblazen van meerdaagse evenementen liggen in het verschiet.

:thumbdown: :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:37 

Hardtraxx Veteran

Het gehele stukje:

https://www.ad.nl/binnenland/festivals- ... ~a9addfb2/

Doodschamen, dat moeten ze zich daar. Wat een ongelofelijke prutsers zijn het ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:45 

Hardtraxx Veteran

Yorick Bleijenberg schreef:
Vraag
@FleurAgemaPVV
vraagt naar meer aandacht voor ventilatie in het volgende OMT advies.

Jaap van Dissel: "In Duitsland doen ze bijna niets aan ventilatie".

Agema: Merkel heeft er een hele PersCo aan gewijd!

Jaap van Dissel: Ventilatie laat "soms te wensen over".

* einde *

Citaat:
3/ Als de huidige trend zich doorzet (en % pos <4%):
- 10-7: 50% kans dat NL rood is
- 11-7: 95% kans dat NL rood is

- 13-7: 50% kans dat NL donkerrood is
- 14-7: 95% kans dat NL donkerrood is

Mogelijk duurt het 1 of enkele dagen langer als onze testinfrastructuur het begeeft.

Citaat:
4/ Volgende week bereiken we dus code donkerrood. ECDC zegt dan: 'Because of the particular risk in ‘dark red’ areas, all Member States should require persons travelling from such an area to do a pre-departure test and undergo quarantine/self-isolation.'

https://twitter.com/HJWesteneng/status/ ... 2033128452
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:46 

Hardtraxxer

Het begint echt een triest bij elkaar geraapt zooitje te worden:
- Geen woord over het mislukte Janssen Experiment;
- Letterlijke woorden Hugo: De versoepelingen zijn te gretig omarmd (Natuurlijk niet zijn fout...);
- Duizenden ondernemingen sluiten zodat mensen op vakantie kunnen 1-2 weken aangezien ze het zo zwaar hebben;
- Geen onderscheid tussen indoor/outdoor;
- Geen ventilatie;
- Enkel besmettingen voor leeftijdsgroepen die niet gevaccineerd zijn, zal nooit in overbelasting zorg resulteren;

Conclusie, alles dichtgooien maar weer. Als op deze manier wordt gedacht wordt het toch waarheid dat we nooit meer teruggaan naar normaal. In het bedrijfsleven was deze vent er al dertig keer uitgegooid, zijn blunders en mislukte projecten blijven zich maar opstapelen.... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:47 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Sterker: de ventilatie-eisen die voor horecagelegenheden golden, zijn sinds 1 juli afgeschaft. Sinds een week geldt voor de horeca nieuwe wetgeving. Moest de lucht in een café of nachtclub tot voor kort minstens vijf maal per uur volledig worden ververst met buitenlucht, nu is dat nog maar één keer. Daardoor stijgt de kans om besmet te worden met het coronavirus met 100 procent, becijferde Binnenklimaat Nederland, dat daarover samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een brandbrief stuurde naar de Tweede Kamer. ,,Onder de huidige omstandigheden van de coronacrisis vinden wij de nieuwe regels onbegrijpelijk’’, stelt KHN.

soms lijkt het bijna alsof ze willen dat het fout gaat :lol: :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 09:49 

Hardtraxx Veteran

Zondag feestje op het malieveld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 11:03 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Citaat:
Zondagavond volgde de ontnuchtering. Een van de bezoekers meldde dat hij, bij nader inzien, thuis had moeten blijven. Hij was immers op zaterdagmiddag positief getest. De Roo: ,,Een bijzonder verhaal. Hij had zich zaterdag eerst laten vaccineren met het Janssen-vaccin. Omdat de QR-code niet door kwam, heeft hij zich ook nog laten testen. Want hij wilde per se ons feest meemaken. Vervolgens kwam de QR-code van de vaccinatie alsnog en heeft hij de uitslag van zijn test niet meer bekeken. Ja, de volgende dag heeft hij, hoewel hij geen klachten had, zijn mail alsnog gecheckt. En vervolgens mij gebeld.”

https://www.gelderlander.nl/oost-gelre/ ... ~a73ef18a/

Dan krijg je dus dit soort dingen.

Hoppa City bedankt grolsen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:00 

Hardtraxx Veteran

Persconferentie om 7 uur
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:04 

Hardtraxx Veteran

Ze hebben het steeds over meerdaagse evenementen, wat is het verschil qua besmettingen/risico tov evenmenten die 1 dag duren?
En bedoelen ze hier camping festivals mee, of dingen als Live Again, met een zaterdag en zondag zonder camping.
En hoe zit het met hetzelfde terrein, maar dag 2 een andere invulling, zoals #BeetjeDansen en Reawake.

Ik vind het maar vaag allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:06 

Hardtraxx Veteran

De lastige afweging zit m in het feit dat de besmettingen nu natuurlijk vooral onder de jeugd rond gaat. Maar dat gelukkig de ziekenhuis opnames nog dalende zijn. Als de jeugd er 2-3 dagen of helemaal niet ziek van wordt is dat niet zo erg lijkt me. Maar aan de andere kant zit daar een gevaar in dat de jeugd toch weer kwetsbaren gaat aansteken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:09 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Ze hebben het steeds over meerdaagse evenementen, wat is het verschil qua besmettingen/risico tov evenmenten die 1 dag duren?
En bedoelen ze hier camping festivals mee, of dingen als Live Again, met een zaterdag en zondag zonder camping.
En hoe zit het met hetzelfde terrein, maar dag 2 een andere invulling, zoals #BeetjeDansen en Reawake.

Ik vind het maar vaag allemaal.

Het doel is om het zo vaag mogelijk te maken, dan is het makkelijker om je overal tussenuit te lullen.

Maar het klopt wel wat je zegt. Het gaat continu over meerdaagse events, niet over festivals of andere evenementen die 1 dag duren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:35 

Hardtraxx Veteran

Goh, echt verbazend dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:36 

Hardtraxx Veteran

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... onferentie

Het is zeker. Wie gaat er mee naar het Malieveld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:37 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
De lastige afweging zit m in het feit dat de besmettingen nu natuurlijk vooral onder de jeugd rond gaat. Maar dat gelukkig de ziekenhuis opnames nog dalende zijn. Als de jeugd er 2-3 dagen of helemaal niet ziek van wordt is dat niet zo erg lijkt me. Maar aan de andere kant zit daar een gevaar in dat de jeugd toch weer kwetsbaren gaat aansteken.

Als de besmettingen boven een bepaald aantal komt, dan ga je als land naar een andere kleurcodering.
Ook al worden tieners/ jongeren mss niet ernstig ziek, dat maakt voor de codering niet uit.
Als NL als rood wordt aangemerkt, dan ben je mogelijk nergens welkom in een ander land.
Dat heeft weer impact voor de vakanties, voor heel veel mensen toch wel belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:40 

Hardtraxx Veteran

Het was een mooi festivalweek in 2021 :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2021 12:46 

Hardtraxx Veteran

Ik vind niet dat een demissionair kabinet zulke beslissingen mag en dus kan maken :whistle:
Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic