Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 17:13 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Last van spierpijn in de arm wss vanaaf

Had ik wel met pfizer gisteren ja :P nu nog een klein beetje last van maar niet zo erg als vannacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 19:07 

Hardtraxx Addict

hurricane schreef:
Sarabande schreef:
Haha, vanochtend al gebencht. Ben nu nog even snel aan het deadliften voordat waarschijnlijk de spierpijn inkickt. Ze heeft me wel heel beheerst geprikt, dus misschien valt het mee allemaal.

Dat heb je goed gepland! :P Had er de dag erna ook nog wat last van
Net bekend geworden dat binnenkort na de 2e prik alsnog eerst 2 weken wachttijd wordt ingesteld voor je de QR code kunt krijgen om te stappen etc. Dit n.a.v. oplopende besmettingen

Haha, jaja, is over nagedacht -.- Morgen rustdag, en dan hopelijk donderdag weer trainen.

Vind het een goede zaak dat ze die wachttijd hebben ingesteld trouwens. Uit het gedane onderzoek blijkt ook dat je pas volledig beschermd bent na ongeveer 2 weken. Vond het sowieso al heel vreemd dat mensen direct na hun Janssen-vaccin alweer mochten stappen. In mijn ogen bijna een soort marketingtrucje om jongeren massaal aan het toch niet zo heel gewilde Janssen vaccin te helpen. Wel succesvol geweest in elk geval :P

(overigens wel zuur voor mezelf, aangezien ik mijn tweede prik 11 dagen voor Decibel krijg, maar goed, niet hoeven testen voor festivals is voor mij toch nooit een reden geweest om het vaccin te nemen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 20:46 

Hardtraxx Elite

Zojuist mijn 2de vaccinatie gehad gelukkig nergens last van. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 10:45 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Trekdroppie schreef:
Het zal hier ongetwijfeld al besproken zijn maar, hoe groot is de kans dat je positief test na vaccinatie? Ik ben hier niet helemaal in thuis en aangezien ik die week ook moet testen voor toegang zou ik het zonde vinden om hierdoor net m'n eerste echte feestje in anderhalf jaar te moeten gaan missen.

Niet. Althans, zolang je niet besmet raakt met het Corona virus. Ligt er daarbij ook aan wat voor test je gaat doen.

Oke, het was voor mij geen reden geweest om de 2e prik uit te stellen maar toch hadden m'n vriendin en ik wel het gevoel dat ik dan net de bofkont zou zijn die dan positief zou testen. Hebben we ons al die tijd zo goed mogelijk aan alle maatregelen gehouden, ook in verband met het werk van mijn vriendin in de zorg, en contact met kwetsbaren en dan zou je nu alsnog niet kunnen. Zou echt enorm balen zijn, met goede hoop naar de test volgende week nu :thumbsup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 10:51 

Hardtraxx Addict

Wakker geworden met klein beetje (spier)pijn in de arm waar is geprikt, maar valt me alles mee tot nu toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 11:05 

Hardtraxxer

Sarabande schreef:
Wakker geworden met klein beetje (spier)pijn in de arm waar is geprikt, maar valt me alles mee tot nu toe.

Ah hetzelfde als ik had, gelukkig ook niet meer dan dat en een beetje vermoeidheid gehad de eerste avond. Eigenlijk is iedereen waarvan ik hoorde dat die met Pfizer is geprikt er wel redelijk goed vanaf gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 11:06 

Hardtraxx Veteran

Trekdroppie schreef:
Sarabande schreef:

Ah hetzelfde als ik had, gelukkig ook niet meer dan dat en een beetje vermoeidheid gehad de eerste avond. Eigenlijk is iedereen waarvan ik hoorde dat die met Pfizer is geprikt er wel redelijk goed vanaf gekomen.

Klopt, hier de statistieken van Lareb die het bijhoudt. Je ziet duidelijk dat Pfizer echt significant lagere frequentie heeft dan de andere vaccins.

https://www.lareb.nl/news/bekende-bijwe ... vaccinatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 11:50 

Hardtraxx Addict

Zou dat kunnen komen doordat de dosering van Pfizer lager is dan van bijv. Moderna? Kan me voorstellen dat bijwerkingen zwaarder worden bij een hogere dosering, net als bij andere medicijnen/drugs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 15:29 

Hardtraxx Veteran

Irritatie moment: Het feit dat Hugo en Co clubs en open lucht festivals simultaan toestaat (en dus behandeld als gelijk) en nu een spoedoverleg wordt aangevraagd. Iedereen zag van mijlenver aankomen dat het openen van clubs een enorm dom idee was. Zul je zien dat ie beide ook weer gaat sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 15:32 

Hardtraxx Veteran

Als ze wijs zijn, zullen ze hopelijk openlucht festivals wel blijven toestaan.
Of in clubs tijdelijk enkel mensen toestaan die volledig gevaccineerd zijn.
Maar dan zullen de wappies wel uit hun plaat gaan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 15:38 

Hardtraxx Veteran

Tja, je zult toch iets moeten doen om het in de hand te houden, de stijging van de besmettingen is momenteel heel flink. De twee grootste factoren lijken nu vakantie en discotheken/horeca/festivals. Testen voor Toegang zoals nu opgezet blijkt niet goed genoeg te werken. Mijn vermoeden (zonder de data te hebben uiteraard) is dat het ook komt doordat je niet meer hoeft te testen voor toegang direct nadat je je Janssen vaccin gehaald hebt, terwijl je totaal niet beschermd bent.

Dat je niet hoeft te testen na terugkomst van vakantie snap ik ook bijzonder weinig van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 15:39 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Irritatie moment: Het feit dat Hugo en Co clubs en open lucht festivals simultaan toestaat (en dus behandeld als gelijk) en nu een spoedoverleg wordt aangevraagd. Iedereen zag van mijlenver aankomen dat het openen van clubs een enorm dom idee was. Zul je zien dat ie beide ook weer gaat sluiten.

Volgens Jaapie zou er nog niet ingegrepen hoeven te worden aangezien er geen besmettingen plaatsvinden bij de kwetsbare groepen. Het doel is voorkomen overbelasting van de zorg en het beschermen van kwetsbaren. Laten we hopen dat de mening van het OMT hetzelfde is

Als we nu maatregelen gaan nemen, gaan we echt een kut tijd krijgen komende jaren aangezien er altijd wel besmettingen zullen zijn. (en ga ik in dat geval zeker Corona wappie modus xd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 15:51 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Volgens Jaapie zou er nog niet ingegrepen hoeven te worden aangezien er geen besmettingen plaatsvinden bij de kwetsbare groepen. Het doel is voorkomen overbelasting van de zorg en het beschermen van kwetsbaren. Laten we hopen dat de mening van het OMT hetzelfde is

Vind niet dat Jaap altijd z'n zaakjes op orde heeft, maar dit is in ieder geval een nuchtere uitspraak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 17:13 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:

Als we nu maatregelen gaan nemen, gaan we echt een kut tijd krijgen komende jaren aangezien er altijd wel besmettingen zullen zijn. (en ga ik in dat geval zeker Corona wappie modus xd)

Dit wordt een interessant dilemma. Want kijkende naar Engeland geloof ik helemaal niet dat we ooit nog overbelaste ziekenhuizen krijgen (of er moeten hele gekke dingen met mutaties gebeuren). Gaan we dan maatregelen nemen uit oude gewoonte? Maatregelen nemen puur om geen mutatie fabriek te worden?

Denk dat dit de belangrijkste vraag zal worden de komende tijd voor gevaccineerde landen. Want zorgen maken om overbelaste ziekenhuizen hoeft niet meer denk ik. Dat denken ze zelf ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 17:41 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Gaan we dan maatregelen nemen uit oude gewoonte? Maatregelen nemen puur om geen mutatie fabriek te worden?

Ben hier al een tijdje bang voor dat ze dat dus wel gaan doen. Of dat de er bij de volgende griepgolf (die volgens virologen wel eens extra heftig kan zijn komend seizoen) ineens ook een lockdown komt. Mocht dat gebeuren dan zal ik ook maar eens gaan koffiedrinken op Malieveld/Museumplein want daar ben ik niet mee akkoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 17:53 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
makrooy schreef:
Gaan we dan maatregelen nemen uit oude gewoonte? Maatregelen nemen puur om geen mutatie fabriek te worden?

Ben hier al een tijdje bang voor dat ze dat dus wel gaan doen. Of dat de er bij de volgende griepgolf (die volgens virologen wel eens extra heftig kan zijn komend seizoen) ineens ook een lockdown komt. Mocht dat gebeuren dan zal ik ook maar eens gaan koffiedrinken op Malieveld/Museumplein want daar ben ik niet mee akkoord.

Voor mij is het simpel. Als de ziekenhuis overbelast zijn dan zit er niets anders op dan weer extra maatregelen aan te gaan. Hoe kut het ook is. Ik wil niet in een land leven waar doktoren moeten kiezen wie behandeld mag worden en wie dan maar dood moet gaan. Gelukkig is het hier niet zover gekomen (net niet).

Als de zorg echter alles aankan, vind ik niet dat we weer terug moeten gaan naar een lockdown. Vind het daarom persoonlijk belangrijker om de ziekenhuis bezettingen in de gaten te houden en niet de dagelijkse besmettingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2021 18:33 

Hardtraxx Veteran

Dr zullen altijd pieken in de zorg blijven ontstaan die ervoor zorgen dat het zorgsysteem erg belast wordt. Gedurende de Corona pandemie, is die piek alleen zwaar opgerekt. Bij een normale epidemie is die piek wat korter en zullen de artsen en verpleegkundigen net wat minder overbelast raken

Overbelasting van de zorg gaat in de toekomst sowieso een zeer groot probleem worden door de babyboom generatie en de daarbij behorende vergrijzing. Vind het daarom ook belangrijk om open de dialoog aan te kunnen gaan wat betreft de eindigheid van het leven (zie nieuwsberichten Armand Girbes van het AMC)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 00:39 

Hardtraxx Veteran

Morgen komt OMT met spoedadvies.. ben benieuwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 08:38 

Hardtraxx Veteran

Verwacht wel weer wat beperkingen, als ze slim zijn gooien ze de clubs (iig indoor dingen met veel personen) dicht. Dit lijkt mij de enige echt nodige maatregel. Hoop niet dat ze nog weer andere dingen op slot gaan gooien, puur om andere mensen hun momentje (lees: vakantie) te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 09:41 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
puur om andere mensen hun momentje (lees: vakantie) te geven.

Dat gaat niet gebeuren. De Jonge had al iets gezegd in de trant van we gaan niet de Nederlandse economie schaden om mensen naar het buitenland te laten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 09:43 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Sarabande schreef:
makrooy schreef:

Voor mij is het simpel. Als de ziekenhuis overbelast zijn dan zit er niets anders op dan weer extra maatregelen aan te gaan. Hoe kut het ook is. Ik wil niet in een land leven waar doktoren moeten kiezen wie behandeld mag worden en wie dan maar dood moet gaan. Gelukkig is het hier niet zover gekomen (net niet).

Als de zorg echter alles aankan, vind ik niet dat we weer terug moeten gaan naar een lockdown. Vind het daarom persoonlijk belangrijker om de ziekenhuis bezettingen in de gaten te houden en niet de dagelijkse besmettingen.

Daar ben ik het mee eens. Echter merk ik nog te weinig over opschalen van de zorg en dat vind ik best zorgelijk (hehe). Bij de griepgolf van 2018 waren de ziekenhuizen ook overbelast (https://nos.nl/l/2152577). Nou zijn beide situaties natuurlijk niet 1-op-1 met elkaar te vergelijken (piek was anders en ik weet bijv. ook niet hoeveel mensen er toen aan de beademing lagen - zal vast minder zijn geweest), maar alsnog moeten we denk ik niet naar een situatie toewillen waarin een heel land in lockdown moet omdat de zorg anders overbelast raakt. In plaats daarvan moeten we de zorg opschalen en zorgen dat er voldoende bedden, personeel en apparatuur is. Om dat te stimuleren zou de overheid naar mijn idee veel meer moeten insteken op gratis opleidingen voor verpleegkundigen (bijv. met de voorwaarde dat je de opleiding moet terugbetalen als je minder dan 5 jaar in de zorg blijft werken oid) en betere salarissen voor zorgpersoneel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 09:52 

Hardtraxx Veteran

Ja eens. Wij hebben dacht ik echt bijna laagste aantal IC bedden van EU (relatief). Omdat wij mensen niet altijd doorbehandelen tot aan de laatste snik. Dat is opzich een mentaliteit waar ik helemaal voor ben, ook niet alle corona patiƫnten boven de 85 kwamen in de ziekenhuizen. Maar nu is het miss wel ff tijd het wel op te schalen. Gaat tijd kosten tho, genoeg mensen voor opleiden etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 15:43 

Hardtraxx Veteran

Bijna 5500 nieuwe besmettingen gemeld. Heel benieuwd wat het effect van de delta variant nu gaat zijn.
Het is echt een race nu tussen vaccinatie en een virus mutant die zich kiplekker lijkt te voelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 15:46 

Hardtraxx Addict

hurricane schreef:
Bijna 5500 nieuwe besmettingen gemeld. Heel benieuwd wat het effect van de delta variant nu gaat zijn.
Het is echt een race nu tussen vaccinatie en een virus mutant die zich kiplekker lijkt te voelen

In mijn omgeving is het echt gekkenhuis met de besmettingen. Stel dit is overal in Nederland zo snap ik eventuele maatregelen volledig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2021 16:06 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

Ik denk dat je de deltavariant in volle glorie ziet.. Ik kan me goed voorstellen dat er maatregelen volgen.
Vorige  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic