Indy schreef:
RoyAPO schreef:
Oh ja, ik ben wel zeer teleurgesteld in het feit dat jongeren onder de 18 jaar gevaccineerd gaan worden.
Ik zou ook zeer teleurgesteld zijn als het weer uit de klauwen gaat lopen door een of andere gekke mutatie. De vaccinatiegraad moet zo hoog mogelijk zijn en het vaccineren van jongeren helpt daar gewoon bij, niks mis mee imo. In de Gezondheidsraad zitten geen palingvissers oid, dus die zullen er wel kijk op hebben.
Tuurlijk, dr zitten zeer kundige mensen in dat team. Maar er moet niet vergeten worden dat er aardig wat maatschappelijke en politieke druk op de besluitvorming ligt. Andere landen zijn bijvoorbeeld al begonnen met het vaccineren van 18 minners. Het is dan een beetje raar om als vreemde eend in de bijt te zeggen ‘wij gaan geen jongeren vaccineren’. En daarnaast, tegen de mutaties is toch niet op te vechten. In de armere landen ligt de vaccinatiegraad echt ongelooflijk laag. Daar kan altijd nog een mutatie plaatsvinden, die dan overgebracht wordt naar Nederland. Dan kan je testen wat je wilt, maar dr zullen altijd wel enkele besmettingen doorheen glippen die dan in nederland de mutatie verspreiden.
Verder vind ik het zelf discutabel om een groep te vaccineren zodat een andere groep beschermd kan worden (die überhaupt al gevaccineerd is). Een medicijn/vaccin neem je imo hoofdzakelijk om jezelf te beschermen, en dan pas op de tweede plaats een ander beschermen. Zeker wanneer een middel een (zeer kleine) kans heeft op (ernstige) bijwerkingen.
Het argument van de Gezondheidsraad dat jongeren meer vrijheid krijgen doordat ze niet meer in quarantaine hoeven bij besmettingen in bijv de klas en dus gezondheidswinst oplevert, vind ik ook niet steekhoudend. Dat soort maatregelen kunnen ook gewoon opgeheven worden over een paar maanden, aangezien 75-80% van Nederland gewoon beschermd is. Hoef je ook geen risico te nemen met mensen die nog hun hele leven Voor zich hebben
Verder vallen in andere landen de kwetsbaren bij bosjes dood neer, terwijl we hier tering egoïstisch de jongeren gaan vaccineren die toch niet dood gaan. De WHO is volgens mij ook zeker niet blij met dit gedrag van de rijkere landen.
Deze huisarts wordt er zelfs emotioneel van dat jongeren gevaccineerd gaan worden:
https://www.google.nl/amp/s/eenvandaag. ... en-corona/