Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 11:21 

Hardtraxx Elite

Voor de 3e keer in 1 week tijd met GGD Backoffice gebeld omtrent mijn registratie.
Let wel: Ik ben hersteld van corona (binnen halfjaar positief regel) + 1 vaccinatie

1e keer, niet volledig gevaccineerd melding
2e keer, niet volledig gevaccineerd melding, ook niet hersteld melding
3e keer, alleen hersteld QR code, niet volledig gevaccineerd melding

:slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 11:36 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Oh ja, ik ben wel zeer teleurgesteld in het feit dat jongeren onder de 18 jaar gevaccineerd gaan worden.

Ik zou ook zeer teleurgesteld zijn als het weer uit de klauwen gaat lopen door een of andere gekke mutatie. De vaccinatiegraad moet zo hoog mogelijk zijn en het vaccineren van jongeren helpt daar gewoon bij, niks mis mee imo. In de Gezondheidsraad zitten geen palingvissers oid, dus die zullen er wel kijk op hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 13:44 

Hardtraxx Veteran

beetje een nare onterechte sneer naar cro Indy... zo niet nodig
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 14:34 

Hardtraxx Veteran

Jordi schreef:
beetje een nare onterechte sneer naar cro Indy... zo niet nodig

Garnalen maat
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 14:48 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
RoyAPO schreef:
Oh ja, ik ben wel zeer teleurgesteld in het feit dat jongeren onder de 18 jaar gevaccineerd gaan worden.

Ik zou ook zeer teleurgesteld zijn als het weer uit de klauwen gaat lopen door een of andere gekke mutatie. De vaccinatiegraad moet zo hoog mogelijk zijn en het vaccineren van jongeren helpt daar gewoon bij, niks mis mee imo. In de Gezondheidsraad zitten geen palingvissers oid, dus die zullen er wel kijk op hebben.

Tuurlijk, dr zitten zeer kundige mensen in dat team. Maar er moet niet vergeten worden dat er aardig wat maatschappelijke en politieke druk op de besluitvorming ligt. Andere landen zijn bijvoorbeeld al begonnen met het vaccineren van 18 minners. Het is dan een beetje raar om als vreemde eend in de bijt te zeggen ‘wij gaan geen jongeren vaccineren’. En daarnaast, tegen de mutaties is toch niet op te vechten. In de armere landen ligt de vaccinatiegraad echt ongelooflijk laag. Daar kan altijd nog een mutatie plaatsvinden, die dan overgebracht wordt naar Nederland. Dan kan je testen wat je wilt, maar dr zullen altijd wel enkele besmettingen doorheen glippen die dan in nederland de mutatie verspreiden.
Verder vind ik het zelf discutabel om een groep te vaccineren zodat een andere groep beschermd kan worden (die überhaupt al gevaccineerd is). Een medicijn/vaccin neem je imo hoofdzakelijk om jezelf te beschermen, en dan pas op de tweede plaats een ander beschermen. Zeker wanneer een middel een (zeer kleine) kans heeft op (ernstige) bijwerkingen.
Het argument van de Gezondheidsraad dat jongeren meer vrijheid krijgen doordat ze niet meer in quarantaine hoeven bij besmettingen in bijv de klas en dus gezondheidswinst oplevert, vind ik ook niet steekhoudend. Dat soort maatregelen kunnen ook gewoon opgeheven worden over een paar maanden, aangezien 75-80% van Nederland gewoon beschermd is. Hoef je ook geen risico te nemen met mensen die nog hun hele leven Voor zich hebben

Verder vallen in andere landen de kwetsbaren bij bosjes dood neer, terwijl we hier tering egoïstisch de jongeren gaan vaccineren die toch niet dood gaan. De WHO is volgens mij ook zeker niet blij met dit gedrag van de rijkere landen.

Deze huisarts wordt er zelfs emotioneel van dat jongeren gevaccineerd gaan worden: https://www.google.nl/amp/s/eenvandaag. ... en-corona/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 15:09 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Indy schreef:
RoyAPO schreef:

Tuurlijk, dr zitten zeer kundige mensen in dat team. Maar er moet niet vergeten worden dat er aardig wat maatschappelijke en politieke druk op de besluitvorming ligt. Andere landen zijn bijvoorbeeld al begonnen met het vaccineren van 18 minners. Het is dan een beetje raar om als vreemde eend in de bijt te zeggen ‘wij gaan geen jongeren vaccineren’. En daarnaast, tegen de mutaties is toch niet op te vechten. In de armere landen ligt de vaccinatiegraad echt ongelooflijk laag. Daar kan altijd nog een mutatie plaatsvinden, die dan overgebracht wordt naar Nederland. Dan kan je testen wat je wilt, maar dr zullen altijd wel enkele besmettingen doorheen glippen die dan in nederland de mutatie verspreiden.
Verder vind ik het zelf discutabel om een groep te vaccineren zodat een andere groep beschermd kan worden (die überhaupt al gevaccineerd is). Een medicijn/vaccin neem je imo hoofdzakelijk om jezelf te beschermen, en dan pas op de tweede plaats een ander beschermen. Zeker wanneer een middel een (zeer kleine) kans heeft op (ernstige) bijwerkingen.
Het argument van de Gezondheidsraad dat jongeren meer vrijheid krijgen doordat ze niet meer in quarantaine hoeven bij besmettingen in bijv de klas en dus gezondheidswinst oplevert, vind ik ook niet steekhoudend. Dat soort maatregelen kunnen ook gewoon opgeheven worden over een paar maanden, aangezien 75-80% van Nederland gewoon beschermd is. Hoef je ook geen risico te nemen met mensen die nog hun hele leven Voor zich hebben

Verder vallen in andere landen de kwetsbaren bij bosjes dood neer, terwijl we hier tering egoïstisch de jongeren gaan vaccineren die toch niet dood gaan. De WHO is volgens mij ook zeker niet blij met dit gedrag van de rijkere landen.
dat er geen (of weinig)jongeren dood gaan wil niet zeggen dat je dan maar moet stoppen met de pandemie te bestrijden. Ten eerste zullen helaas niet alle volwassenen gevaccineerd worden, waardoor je toch bij jongeren aankomt om de vaccinatiegraad hoog te krijgen.
Ten tweede, je wilt niet dat varianten onder jongeren een kans krijgen om voort te woekeren. Een pandemie bestrijden doe je door barrières op te werpen voor tegen virus. Vaccinatie is het beste middel wat je daarvoor kunt inzetten.

Oh en edit: die huisarts moet zich even vermannen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 15:18 

Hardtraxx Veteran

Oh en nog even wat: waarom wel vraagtekens zetten bij lange termijn effecten van het vaccin bij adolescenten en geen vraagtekens zetten bij de langetermijneffecten die het virus kan hebben op het lichaam? Ook al zou men geen directe klachten hebben na een besmetting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 15:30 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Oh en nog even wat: waarom wel vraagtekens zetten bij lange termijn effecten van het vaccin bij adolescenten en geen vraagtekens zetten bij de langetermijneffecten die het virus kan hebben op het lichaam? Ook al zou men geen directe klachten hebben na een besmetting.

De eventuele lange termijn effecten, anders dan Vaccine Associated Enhanced Disease (VAED), maak ik mij niet zo druk om. Myocarditis en pericarditis komen namelijk ook voor bij infecties met het virus. VAED doet dat daarentegen niet en VAED is een ernstige complicatie die in veel gevallen tot sterfte kan leiden. Dit is dus een risico die je loopt door nu jongeren te gaan vaccineren. Verder zullen dr ook jongeren tussen zitten die een ernstigere bijwerking op de korte termijn oplopen zoals een allergische reactie of aangezichtsverlamming. Zonder het vaccin zouden zij deze klachten niet gehad hebben

De varianten gaan nu inderdaad misschien niet voortwoekeren onder Nederlandse jongeren, maar die doen dat wel in de armere landen. Mocht daar een variant ontstaan die de bescherming van vaccinaties ontwijkt, heb je dr alsnog niks aan dat je hier in Nederland jongeren hebt gevaccineerd. En dr gaan dus bovendien in die armere landen oudere mensen dood omdat de rijke landen zo nodig vaccins moesten opkopen voor het vaccineren van jongeren

Het valt me trouwens op dat artsen die kritiek hebben op het beleid, veelvuldig internist zijn (breed vakgebied die zich bezig houdt met alle facetten van het menselijk lichaam). Wel een geinige waarneming
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 15:32 

Kraak... Piep...

hurricane schreef:

Sterk punt, dat is ook eigenlijk net zo. Je kiest gewoon tussen twee kampen.

Of je hebt een virus waar je mogelijk op lange termijn ook last van hebt (sommigen hebben dat al met hun smaak/geur/conditie/longen al is dat nog relatief kort natuurlijk). Of je hebt een vaccin waar je mogelijk op lange termijn last van hebt maar daar is nu nog niks structureels van bewezen.

In beide gevallen is er wel wat onderzoek. Maar dit is voor zo'n minuscuul percentage aan mensen tot nu toe bewezen dat de angst gegrond, maar niet realistisch is. Er zijn soortgelijke of zelfs grotere gevaren bij andere medicijnen of middelen (drugs/tabak/alcohol/suiker) die we wel accepteren en nemen.

In beide gevallen is het argument onzekerheid, en ik vertrouw dan de wetenschap liever dan een virus. Je weegt het medicijn waar we om schreeuwden tegen de ziekte/het virus zelf af. Tot nu toe heeft het medicijn toch echt bewezen by far het minste kwaad van beiden te zijn. De argumenten die tegen het medicijn worden gebruikt tot nu toe zijn bijna alleen maar what if's van mensen die niet gekwalificeerd zijn om daar accurate voorspellingen over te maken.

Goed onderzoek is belangrijk, maar laten we eerlijk met onszelf en anderen zijn, in 99% van de gevallen is het gewoon selectieve verontwaardiging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 17:00 

hurricane schreef:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Trolleyprobleem

(en nee, ik ben niet antivac)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 17:11 

Hardtraxx Veteran

:x :x

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 17:46 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

verassend
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 18:44 

Hardtraxx Veteran

De tweede golf begon op eenzelfde manier, met vooral de jongeren die besmet raakten. Tijd om die mondkapjesplicht maar weer terug in te voeren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 19:15 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
De tweede golf begon op eenzelfde manier, met vooral de jongeren die besmet raakten. Tijd om die mondkapjesplicht maar weer terug in te voeren...

Maar nu betekent een corona besmetting veel minder snel een COVID ziektebeeld.

En verder wat David_ zegt:

David_ schreef:
Dit is natuurlijk zorgelijk, maar laten we niet vergeten dat er nu elk weekend door alle evenementen ook tussen de 160.000 en 250.000 extra tests gedaan worden die we normaalgesproken niet zouden doen. Daarvan is het grootste deel asymptomatisch en je zal er vast ook een paar vals positieve testen tussen hebben zitten. Ook kijkend naar de doelgroep zijn dit vooral jongeren die (nog) niet volledig gevaccineerd zijn, wat betekent dat dit over een aantal weken wat aan zal trekken. Degen die wel positief testen komen niet in het ziekenhuis terecht en worden over het algemeen ook niet (heel) ziek..

Als de besmettingen iets omhoog gaan, maar de ziekenhuizen en ICs blijven leeglopen gaat het lastig worden voor de overheid om te verantwoorden waarom ze festivals willen cancellen. Ik denk dat we de komende weken/maanden nog wel goed zitten, zolang alle jongeren ook gewoon die prik gaan halen.

Maar dan moord en brand gaan roepen over de festivals terwijl het probleem obviously veel meer bij het indoor nachtleven ligt. Tjongejongejongejonge.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 20:54 

Hardtraxx Veteran

https://nos.nl/artikel/2388081-mondkapj ... n-engeland

Boris Johnson is z’n nuchterheid gelukkig ook niet verloren. Daar moeten we er meer van hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 22:15 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
https://nos.nl/artikel/2388081-mondkapje-en-afstand-houden-straks-eigen-verantwoordelijkheid-in-engeland

Boris Johnson is z’n nuchterheid gelukkig ook niet verloren. Daar moeten we er meer van hebben

Toch niet raar dat dit gezegd wordt. Zodra de meesten gevaccineerd zijn of er niet meer serieuze schade of de dood aan kunnen overhouden, is het gewoon je eigen verantwoordelijkheid. Op dat punt is het op de besmettingsgraad na echt niets meer dan een griepje.

Dus ja, zoals eerder gezegd en aangehaald; iedereen die prik in de arm en we hebben, met alle onderzoeken van dien omtrent late bijwerkingen van het virus zelf en het vaccin, realistisch gezien de minste zorgen omtrent dit ding.

Natuurlijk moet je waakzaam blijven op mutaties en bijwerkingen, maar zodra er nog geen duidelijk en structureel bewijs is dat het vaccin ons kapot maakt in een later stadion moet je niet bij voorbaat al dat als argument gebruiken. Want voor het zelfde geld krijg je later nog last van het virus, of tast het je levensverwachting aan, wat ik eerder zie gebeuren. Voor beide kanten is nog geen bewijs en daar moet zodoende ook niet naar gehandeld worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 10:47 

Hardtraxx Elite

Klaar met corona check app gezeik.
2e vaccinatie gepland
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

Afgelopen weekend ook me 2e vaccinatie gehad. Geen bijwerkingen gehad behalve die nacht wakker worden met zwetende knieën wtf xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 14:48 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Mensen die volledig gevaccineerd zijn, moeten voortaan toch twee weken wachten voordat ze toegang kunnen krijgen tot horecagelegenheden of evenementen waar ze geen 1,5 meter afstand kunnen houden. Pas na 14 dagen krijgen ze een geldige QR-code die toegang geeft.

Dat heeft het kabinet besloten na de oplopende besmettingscijfers van de afgelopen tijd. Demissionair minister De Jonge van VWS zei dat die stijging deels wel te verwachten was vanwege de versoepelingen, maar dat de snelheid waarmee dat gebeurt "wel reden tot zorg" is.

https://nos.nl/artikel/2388170-toch-wac ... ge-qr-code

Gelukkig, ik vond het eigenlijk al gek dat je nog niet volledig beschermd was, maar wel al overal heen mocht met alle gevolgen van dien. Ik ben hier wel voor, zeker als je ziet hoe snel de besmettingen stijgen met feestjes, horeca etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 14:53 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
Afgelopen weekend ook me 2e vaccinatie gehad. Geen bijwerkingen gehad behalve die nacht wakker worden met zwetende knieën wtf xd

Ik heb komende maandag m'n afspraak staan voor de tweede prik, ben ook totaal niet bang voor bijwerkingen, van de eerste prik alleen wat last gehad van vermoeidheid de avond van prikken daarna niks meer.

Het zal hier ongetwijfeld al besproken zijn maar, hoe groot is de kans dat je positief test na vaccinatie? Ik ben hier niet helemaal in thuis en aangezien ik die week ook moet testen voor toegang zou ik het zonde vinden om hierdoor net m'n eerste echte feestje in anderhalf jaar te moeten gaan missen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 15:16 

Hardtraxx Veteran

Trekdroppie schreef:
Het zal hier ongetwijfeld al besproken zijn maar, hoe groot is de kans dat je positief test na vaccinatie? Ik ben hier niet helemaal in thuis en aangezien ik die week ook moet testen voor toegang zou ik het zonde vinden om hierdoor net m'n eerste echte feestje in anderhalf jaar te moeten gaan missen.

Niet. Althans, zolang je niet besmet raakt met het Corona virus. Ligt er daarbij ook aan wat voor test je gaat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 16:23 

Hardtraxx Addict

Nou eerste Pfizer zit erin. Moet zeggen dat ik het erg spannend vond en ik ben dan ook liggend in een aparte ruimte geprikt. Arts maakte een praatje en voor ik er erg in had, was het alweer klaar. Heb eigenlijk de hele dag nog getwijfeld of ik zou gaan, maar uiteindelijk is voor mij doorslaggevend geweest dat er steeds meer berichten/cases zijn van fitte jongeren (vooral vrouwen) evenals atleten/topsporters die last hebben van long COVID. Los van het feit dat deze gezondheidsschade (i.e., langere tijd last houden van bijv. extreme vermoeidheid of spierpijn) natuurlijk je hele leven qua werk en privé op z'n kop zet, zou dit ook funest zijn voor mijn sportieve prestaties, en aangezien ik dit jaar een goede kans maak op het behalen van een A-status als atleet wil ik dus absoluut geen COVID krijgen voor het WK in september.

Hoewel het voor mij nog altijd een beetje voelt als kiezen tussen twee kwaden (aangezien ook van het vaccin nog lang niet alle gezondheidsrisico's op middellange termijn (zeg 6 tot 18 maanden na vaccinatie) goed zijn onderzocht of überhaupt onderzocht kunnen zijn omdat we nog niet eens zo lang mensen vaccineren), denk ik dat al met al het vaccin de minst slechte optie van de twee is (i.e., de minste gezondheidsrisico’s oplevert) en zo maak ik het risico om COVID te krijgen toch een behoorlijk stuk kleiner. Vond het ook een geruststelling dat ik van tevoren wist dat ik Pfizer zou krijgen. Is toch het vaccin waar al de meeste mensen mee zijn geprikt en dus ook het meeste over bekend is. Bijwerkingen schijnen ook het mildst te zijn van alle vaccins. Nu hopen dat ik er geen spijt van krijg :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 16:52 

Hardtraxx Veteran

Geruststellend dat ook koekiemonster zn prik heeft gekregen :clap:
Last van spierpijn in de arm wss vanaaf
Hopelijk hoefde je die niet te trainen vandaag :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 16:54 

Hardtraxx Addict

Haha, vanochtend al gebencht. Ben nu nog even snel aan het deadliften voordat waarschijnlijk de spierpijn inkickt. Ze heeft me wel heel beheerst geprikt, dus misschien valt het mee allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2021 16:58 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Haha, vanochtend al gebencht. Ben nu nog even snel aan het deadliften voordat waarschijnlijk de spierpijn inkickt. Ze heeft me wel heel beheerst geprikt, dus misschien valt het mee allemaal.

Dat heb je goed gepland! :P Had er de dag erna ook nog wat last van
Net bekend geworden dat binnenkort na de 2e prik alsnog eerst 2 weken wachttijd wordt ingesteld voor je de QR code kunt krijgen om te stappen etc. Dit n.a.v. oplopende besmettingen
Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic