Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2021 12:44 

Hardtraxx Veteran

Heb van Janssen de hele kermis gehad. Ongeveer 10u na vaccineren koorts, misselijk, zo'n typische spierpijn. Een nacht en half dagje last van gehad maar gaat nu wel weer okay.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2021 23:23 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig weinig last van gehad. Werd de ochtend erna wel heel moe wakker met wat lichte hoofdpijn en had ook last van een stijve arm, maar was ook snel weer over! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2021 11:54 

Hardtraxxer

rakkietakkie schreef:
Gisteren mijn 1e en laatste Pfizer gekregen.
Vandaag een taffes lamme arm.. :lol:

Ik heb 'm gisterochtend ook gekregen, eerste (en laatste) Pfizer. Gisteren een beetje een stijve arm, maar vandaag is dat eigenlijk al weer weg. Ook geen koorts of andere klachten gehad. Blij dat 'ie erin zit. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2021 16:22 

Hardtraxx Elite

BroodjeKroket schreef:
rakkietakkie schreef:
Gisteren mijn 1e en laatste Pfizer gekregen.
Vandaag een taffes lamme arm.. :lol:

Ik heb 'm gisterochtend ook gekregen, eerste (en laatste) Pfizer. Gisteren een beetje een stijve arm, maar vandaag is dat eigenlijk al weer weg. Ook geen koorts of andere klachten gehad. Blij dat 'ie erin zit. :thumbsup:

's avonds wel ontiegelijke hoofdpijn, bleh...
Nu alles weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2021 21:37 

Hardtraxx Veteran

GGD doet aangifte van bedreiging vaccinatiemedewerkers door complotdenkers https://www.nu.nl/coronavirus/6142994/g ... nkers.html (via @NUnl)

Wat fucking zielig zeg. Kansloos volk
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2021 21:48 

Hardtraxx Veteran

Mijn god, dit gaat echt te ver.
Het enige risico dat GGD werkers horen te hebben is kans op besmetting. Niet dit soort risico's. Wtf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 09:46 

Hardtraxx Veteran

Nou vandaag eindelijk aan de beurt. 3 maanden geleden al richting de huisarts gereden voor een restvaccin maar toen mocht het ineens weer niet van de huisarts vanwege de AstraZeneca rel.

Ga gewoon voor het mRNA vaccin want mRNA vaccins zijn gewoon cool :cool:.

Dit nieuws kwam naar buiten deze week;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba3ed97f/

Citaat:
Maar inmiddels lijkt het er steeds meer op dat coronavaccins wel degelijk langdurig beschermen. Jaren, of misschien wel een heel mensenleven lang, denken sommigen. Dat zou betekenen dat we voorlopig genoeg hebben aan de huidige ronde vaccins en niet elk jaar het hele circus opnieuw hoeven door te maken om onze afweer bij te pompen.
‘De vaccins zijn er nog maar net, het is dus per definitie koffiedik kijken’, benadrukt immunoloog Marjolein van Egmond (Amsterdam UMC) desgevraagd. ‘Maar die paniek van het begin – na een jaar is het uitgewerkt – is wel weggeëbd. De aanwijzingen worden steeds sterker dat dit voor de meeste gevaccineerde mensen niet een jaarlijks terugkerend probleem is.’
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 09:56 

Hardtraxx Veteran

Inmiddels worden er in andere landen de versoepelingen stopgezet of zelfs terug gedraait vanwege de deltavariant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:29 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Inmiddels worden er in andere landen de versoepelingen stopgezet of zelfs terug gedraait vanwege de deltavariant.

In de context van de Delta variant heb ik daarom ook meer vertrouwen in de mRNA vaccins dan in Janssen. Ik denk daarmee dat het goed is van de overheid om grotendeels niet verder te gaan met dat vaccin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:42 

Hardtraxxer

Nou de cafés en de clubs zijn een weekend open geweest en het aantal besmettingen loopt weer mooi op. Vond het persoonlijk ook nog al ambitieus om de slecht geventileerde kroegen en clubs gelijk al weer open te gooien.
Hopelijk geeft dit geen gedonder voor de evenementen die er nog aan zitten te komen en hoeven we geen stap terug te doen….
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:45 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
Nou de cafés en de clubs zijn een weekend open geweest en het aantal besmettingen loopt weer mooi op. Vond het persoonlijk ook nog al ambitieus om de slecht geventileerde kroegen en clubs gelijk al weer open te gooien.
Hopelijk geeft dit geen gedonder voor de evenementen die er nog aan zitten te komen en hoeven we geen stap terug te doen….

Ik vind dit ook een ontzettend slechte zet om het nachtleven binnen weer op gang te brengen. Natuurlijk krijg je dan smokkelaars. Daarnaast is het zo tering idioot dat je met een Janssen prik dezelfde dag nog op stap mag. Waar zit de overheid met hun hoofd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:47 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Yenssen schreef:

Ik vind dit ook een ontzettend slechte zet om het nachtleven binnen weer op gang te brengen. Natuurlijk krijg je dan smokkelaars. Daarnaast is het zo tering idioot dat je met een Janssen prik dezelfde dag nog op stap mag. Waar zit de overheid met hun hoofd?

Mee eens. Hopelijk vaccineren we (snel) genoeg zodat er niks terug gedraaid hoeft te worden.

Gisteren 1ste gehad, pijn in de arm en een beetje duf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:48 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:

Dit ja. Zou me nu ook niet 100% veilig voelen in een kroeg of club op volle capaciteit. Buiten geeft toch iets meer zekerheid. Blij dat de eerste nu 1.5 week geleden is, dus dat de kans dat ik ernstig ziek wordt almaar kleiner word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:51 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Mee eens. Hopelijk vaccineren we (snel) genoeg zodat er niks terug gedraaid hoeft te worden.

Zolang de ziekenhuis opnames maar stabiel blijven, en de overheid oplaaiende besmettingen ziet als proxy en niet als leidraad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 10:58 

Hardtraxx Veteran

De delta variant is zorgelijk, maar zou me ook (nog) niet teveel zorgen over maken. In Israel bijv. waar de delta variant ook toeneemt, gaat het voornamelijk om asymptomatische besmettingen. In Engeland, waar de besmettingen explosief toenemen voornamelijk onder ongevaccineerde jongeren of jongeren met maar 1 prik, nemen de ziekenhuis opnames amper toe: https://www.nytimes.com/2021/07/01/heal ... gland.html

Ook las ik vanochtend nog dat het janssen vaccin ook effectief is tegen de delta variant, daar waren nog geen resultaten over. Let wel, dit gaat om een laboratorische studie: https://www.reuters.com/business/health ... 021-07-02/

Desalniettemin vind ik ook dat het nachtleven veel te vroeg is open gegaan. Buiten feesten ja, binnen nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 13:00 

Hardtraxx Veteran

Vind t best spannend, morgen SR feest in 013.
Buiten zou ik dat niet hebben maar zo met 3000 (wss wel minder) man, das wel een pak anders.
Hopelijk geen Enschede disco taferelen, iedereen netjes getest en geen kopie testbewijzen etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 14:34 

Hardtraxxer

hurricane schreef:
Vind t best spannend, morgen SR feest in 013.
Buiten zou ik dat niet hebben maar zo met 3000 (wss wel minder) man, das wel een pak anders.
Hopelijk geen Enschede disco taferelen, iedereen netjes getest en geen kopie testbewijzen etc

Mee eens, ik vind het ook wel een dingetje. Dinsdag mn eerste en laatste prik gehad (ivm eerdere coroma besmetting) maar vanmorgen als back up toch maar een test gedaan. Die was gelukkig negatief. Hoop echt dat mensen hun verstand gebruiken. Door te frauderen verpesten die mensen het uiteindelijk ook weer voor zichzelf. Daarnaast vind ik ook dat het nachtleven te snel weer open is gegooid, en om heel eerlijk te zijn had ik ook geen moeite gehad met een maandje langer de mondkapjesplicht op drukke plekken zoals supermarkten o.i.d.

Maar goed, fingers crossed en morgen in ieder geval genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 19:15 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:

Zolang de ziekenhuis opnames maar stabiel blijven, en de overheid oplaaiende besmettingen ziet als proxy en niet als leidraad.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/238766 ... smettingen

Ik heb er nog voor gewaarschuwd een aantal maanden terug maar de nachtmerrie lijkt werkelijkheid te worden met dit soort uitspraken
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2021 19:42 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Delt-A schreef:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/238766 ... smettingen

Ik heb er nog voor gewaarschuwd een aantal maanden terug maar de nachtmerrie lijkt werkelijkheid te worden met dit soort uitspraken

Zul je zien dat ie buiten festivals ook wil sluiten, ondanks dat die er nog nauwelijks zijn geweest en het duidelijk is dat indoor gewoon niet verantwoord is.

Super frustrerend dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2021 02:11 

Hardtraxx Veteran

Johnny Harris waagt zich eraan.

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2021 17:41 

Hardtraxx Veteran

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Man man man, noemde Hugo eerst een flikker als ie festivals weer zou cancellen, maar men heeft het echt aan zichzelf te danken. Fucking idioten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2021 17:50 

Hardtraxx Elite

En dan vervolgens roepen dat de club zich niet aan de regels heeft gehouden.... Begin eens bij je eiguh
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2021 17:56 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5239865/enschede-nachtclub-besmettingen-110-jongeren-besmet-coronavirus

Man man man, noemde Hugo eerst een flikker als ie festivals weer zou cancellen, maar men heeft het echt aan zichzelf te danken. Fucking idioten.

Gewoon een goeie boete gooien op het gebruiken van iemand anders zijn QR code. Dan durft al een gedeelte niet meer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2021 18:16 

Hardtraxxer

Dit is natuurlijk zorgelijk, maar laten we niet vergeten dat er nu elk weekend door alle evenementen ook tussen de 160.000 en 250.000 extra tests gedaan worden die we normaalgesproken niet zouden doen. Daarvan is het grootste deel asymptomatisch en je zal er vast ook een paar vals positieve testen tussen hebben zitten. Ook kijkend naar de doelgroep zijn dit vooral jongeren die (nog) niet volledig gevaccineerd zijn, wat betekent dat dit over een aantal weken wat aan zal trekken. Degen die wel positief testen komen niet in het ziekenhuis terecht en worden over het algemeen ook niet (heel) ziek..

Als de besmettingen iets omhoog gaan, maar de ziekenhuizen en ICs blijven leeglopen gaat het lastig worden voor de overheid om te verantwoorden waarom ze festivals willen cancellen. Ik denk dat we de komende weken/maanden nog wel goed zitten, zolang alle jongeren ook gewoon die prik gaan halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2021 18:55 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat we in een land met nuchtere mensen wonen. In andere landen zouden ze volgens mij nu alweer gaan panikeren dat de besmettingen toenemen.

Oh ja, ik ben wel zeer teleurgesteld in het feit dat jongeren onder de 18 jaar gevaccineerd gaan worden. Met het oog op de onbekende lange termijn effecten, vind ik dat de Gezondheidsraad met hun advies een flink risico neemt. En dan gaat het bij mij vooral om het mogelijk kunnen optreden van VAED (zie link hieronder voor uitleg). Dit risico kan nog niet uitgesloten worden, en ik heb gelezen dat dit fenomeen vooral plaats kan vinden bij jongere mensen (weet ff niet of ik biased ben aangezien de vaccins die dit ziektebeeld veroorzaakten, misschien alleen aan kinderen werden gegeven). Wanneer dit fenomeen zou ontstaan, vallen de effecten van vaccinatie in die leeftijdsgroep al heeel snel negatief uit

https://www.nvmm.nl/media/4122/2021-ntm ... 021-05.pdf (Pagina 4)
Vorige  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic