Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 14:24 

Hardtraxxer

Grim schreef:
brianfct65 schreef:
Maar ik zie in de Coronacheck app dat je aan één vaccinatie voldoende hebt om een internationale QR code te maken. Begrijp ik dan goed dat als ik a.s. woensdag m'n eerste prik heb gehad, ik zonder te testen al naar bijvoorbeeld Duitsland kan? Of moet ik daarvoor wel twee keer gevaccineerd zijn + twee weken inwerktijd afwachten?
Als dat het geval is, waar is dan die internationale QR code na één prik goed voor?

Omdat landen zelf kunnen beslissen of 1 dosis (momenteel) voldoende is of dat ze de algemeen aanvaarde regeling gebruiken van laatste dosis +2 weken. Dit moet je dus checken voor het specifieke land waar je naartoe wilt.

Klinkt plausibel. Thanks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 19:25 

Hardtraxx Addict

Als Nederland op de lijst van groene landen komt heb je als het goed is helemaal geen QR code meer nodig en kan je zonder vaccinatiebewijs of negatieve test het land van bestemming in de EU in reizen. Groningen en Friesland zijn inmiddels groen. De rest van Nederland is nog oranje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 02:49 

Hardtraxx Veteran

Nu mijn prik dichterbij kom krijg ik wel enige twijfels. Ik heb de 30ste een prik en ga 3 juli naar een festival. Ik zou het echt doodzonde vinden als ik er toch last van ga krijgen . Het is niet dat ik hem helemaal niet meer zou willen maar ik ben toch nog steeds heel bang voor (heftige)bijwerkingen. Als ik 3 juli mis zou ik mijzelf wel voor de kop kunnen schieten. Wat denken jullie, is 3 juli te kort dag als je de prik 30ste hebt of zou het prima moeten kunnen.
M.a.w. wie had er na 2 dagen nog last van die prik ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 08:11 

Hardtraxx Veteran

De kans is natuurlijk aanwezig. Maar die kans is klein. Veel mensen ervaren bijna geen bijwerkingen. De mensen die bijwerkingen ervaren hebben dan alleen last van misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid of koorts. Met de meeste van deze bijwerkingen kun je prima feesten lijkt me.

En dat is 3 dagen na je prik toch? Hoor niet vaak dat mensen 3 dagen na hun prik nog last hebben. Meestal is dat alleen de dag zelf of de volgende dag.

Je kunt altijd bellen en vragen of ze je afspraak naar 5 juli ofzo kunnen verzetten. Dan weet je zeker dat je het safe speelt en heb je alsnog je prik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 08:56 

Hardtraxxer

RickZ schreef:
Zojuist ook volledig gevaccineerd. Hopelijk wordt het snel bijgewerkt @ MijnRIVM Vaccinaties, zodat ik het in de CoronaCheck app kan omzetten in een QR code. Zou mooi zijn als het allemaal geregeld zou zijn voor de eerste festivals beginnen. :cool:

Dit ging sneller dan verwacht, binnen 24 uur alles online en geregeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 08:57 

Hardtraxxer

Ik heb gister ook mijn Janssen vaccin gehad en vandaag met vrienden afgesproken om Defqon at home te kijken en deze ochtend een andere belangrijke afspraak. Ik was ook best zenuwachtig en twijfelde om het naar volgende week te verzetten, maar ik heb alleen slecht geslapen maar voel me verder prima. Nu hopen dat het in de loop van de dag zo blijft maar tot nu toe geen spijt van gehad.

Mijn vriendin merkte helemaal niks na haar 1e Moderna prik. Alleen na haar 2e prik een dag last gehad van redelijk heftige koorts, dit was ook alleen de dag daarna en na 2 dagen was alles weer prima. Ik denk inderdaad dat 3 dagen na de prik feesten prima moet kunnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 09:59 

Hardtraxx Veteran

Ja idd, spierpijn in je arm zal misschien hooguit 3 dagen duren maar andere bijwerkingen (als je ze al hebt) duren vaak maar 1 en maximaal 2 dagen.

Gewoon doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 10:17 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor alle reacties.

Gisteren heb ik de inenting gehad en netjes van te voren bij een arts kunnen uitgeleggen wat mijn situatie is. Die hebben voor dit soort gevallen een soort van VIP behandeling waar je naar een privé kamer word meegenomen en op een massage tafel mag liggen en ze alle tijd voor je nemen, genoeg water voor je hebben en je door alle stappen helpen.

Helaas bleef ik gespannen en moest het uiteindelijk gezet worden dus de spierpijn is wel max :lol: maar het ging verder goed op wat zenuwpezen en angstaanvallen na. Maar ik werd goed opgevangen, werd stap voor stap geholpen en er mocht ook iemand van mijn kant mee naar binnen om me te ondersteunen.

Ben gelukkig niet out gegaan maar het was wel weer een zenuwslopend en angstaanjagend avontuur voor me.
Op naar 31 jul voor de volgende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 10:48 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
op een massage tafel mag liggen en ze alle tijd voor je nemen,

:whistle:

Maar goed om te horen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 11:39 

Hardtraxx Veteran

Happy ending was wel nice, 10/10
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 11:46 

Hardtraxx Veteran

Respect dat je hem laat zetten ondanks je angst. Had je janssen of moet je nog eens terug voor een tweede prik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 11:49 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Respect dat je hem laat zetten ondanks je angst. Had je janssen of moet je nog eens terug voor een tweede prik?

Ik moet nog terug, 31 juli 08:55.
Geen idee waarom ik niet heb gekozen voor Janssen, heb me niet verdiept in dit alternatief maar begrijp idd dat je er maar 1 nodig hebt.

Het is wat het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 12:41 

Hardtraxx Veteran

Morgen afspraak voor een Janssen vaccin :). Heb deze week alleen net voor de eerste keer m’n armen getraind. Net wat teveel waardoor ik m’n arm amper kan strekken. Gaat gelukkig al wat beter maar het vaccin zal hierbij niet gaan helpen denk ik xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 21:03 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Nu mijn prik dichterbij kom krijg ik wel enige twijfels. Ik heb de 30ste een prik en ga 3 juli naar een festival. Ik zou het echt doodzonde vinden als ik er toch last van ga krijgen . Het is niet dat ik hem helemaal niet meer zou willen maar ik ben toch nog steeds heel bang voor (heftige)bijwerkingen. Als ik 3 juli mis zou ik mijzelf wel voor de kop kunnen schieten. Wat denken jullie, is 3 juli te kort dag als je de prik 30ste hebt of zou het prima moeten kunnen.
M.a.w. wie had er na 2 dagen nog last van die prik ??
Had met Pfizer wel spierpijn maar dat was de 2e dag erna toch wel bijna over. Ik zou hem nemen, dan heb je op 3 juli ten minste ook wat bescherming met dat vaccin
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2021 23:32 

Hardtraxxer

Volgende week weer knallen in 013 met Sound Rush. Gisteren vaccinatie gehad, nergens (nog) geen last van :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 00:10 

Hardtraxx Veteran

HardDB schreef:
nergens (nog) geen last van

:huh: overal last van dus xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 12:20 

Hardtraxx Veteran

Ben ik de enige die het oprecht spannend vindt dat alle clubs al open mogen? Niet dat ik het mensen niet gun. Maar stink benauwde hokjes waar honderden man in kunnen feesten is een perfecte cocktail voor corona. Uit een meer egoïstische reden ben ik bang dat de open lucht festivals komende tijd niet door kunnen gaan omdat de cases weer exploderen als gevolg van de delta variant.

Clubs zouden de absoluut laatste maatregelen zijn dat eraf zouden mogen imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ben ik de enige die het oprecht spannend vindt dat alle clubs al open mogen? Niet dat ik het mensen niet gun. Maar stink benauwde hokjes waar honderden man in kunnen feesten is een perfecte cocktail voor corona. Uit een meer egoïstische reden ben ik bang dat de open lucht festivals komende tijd niet door kunnen gaan omdat de cases weer exploderen als gevolg van de delta variant.

Supermarkten, winkels,l en gyms niet?
Kijk even hoe druk dat is en hoe op elkaar mensen daar zijn tijdens piek uren
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 12:46 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
makrooy schreef:

Supermarkten, winkels,l en gyms niet?
Kijk even hoe druk dat is en hoe op elkaar mensen daar zijn tijdens piek uren

Nee, daar heb ik minder moeite mee. Je kunt niet alles gesloten houden, vooral niet als de cases zo laag zijn als nu.

Maar deze dingen zijn imo niet te vergelijken met clubs. Clubs zijn propvol, totaal geen ventilatie en mensen staan er uren lang. Ook mag iedereen met janssen vaccin nu al naar binnen, terwijl je natuurlijk niet nu al immuniteit hebt.

Winkels is daarentegen meer vluchtig contact. Ben zelf paar keer naar winkels geweest en daar viel het in mijn ervaring nog redelijk mee. Als het alleen tijdens piekuren in het weekend druk is, is dat ook nog geen groot probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 13:56 

Hardtraxx Veteran

K ben het met je eens ja. Clubs zijn vaak enorm slecht geventileerd. Buitenfeesten helemaal prima, gyms hebben vaak ook wel goede ventilatie

Winkels ben je vaak maar kort en de mensen om je heen ook. Daarnaast is het er over het algemeen niet super druk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 14:16 

Hardtraxx Veteran

Plus dat in clubs en discotheken mensen lopen te schreeuwen, iets wat in een gemiddelde supermarkt niet het geval is.
Als iedereen netjes een PCR test heeft dan zal het hopelijk wel meevallen.
Maar hoor ook al geluiden dat een aantal horeca zaken het niet zo nauw neemt met de check-app.
Tja dan is het wel spelen met vuur natuurlijk. Als er dan 1 tussen zit die de hele nacht daar zn virusdeeltjes loopt rond te blaffen dan gaat t hard, vooral met die delta variant wat echt een lelijke mutatie is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2021 15:55 

Hardtraxxer

Heb nog steeds niet echt officieel kunnen vinden dat direct na 2e vaccinatie voldoende zou zijn om ergens binnen te komen. (Dus niet 2 weken wachten)
Mijn vriendin kan echter na 2 vaccinaties binnen 2 weken een QR code aanmaken, ga er daarom vanuit dat dat voldoende is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2021 13:47 

Hardtraxx Veteran

Ik had vrijdag mijn Janssen vaccinatie en een aantal uur daarna stond m'n vaccinatiebewijs al in de app. Ook gewoon met de QR-code toegang gekregen tot een club.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2021 18:08 

Hardtraxx Veteran

Afgelopen zondag het Janssen vaccin laten zetten. Op het moment dat de naald uit mijn arm ging, werd er bij mij een angst reactie getriggered. Ik begon een beetje wazig te zien, werd duizelig en ik werd drijfnat van het zweet. Ik kon mijn hoofd afvegen en er kwam alweer een nieuwe lading zweet aan xd. Gelukkig ging het na 2 dextro’s en een bekertje water van een medewerker daar alweer beter. Ben blij dat ik zo’n reactie al een keer eerder heb meegemaakt, zodat ik mezelf gerust kon stellen dat het wss maar een paniekaanval was. Anders zou ik bijna denken dat het een allergische reactie is, wat precies hetgeen is wat vgm de reactie triggert. Ik ben niet angstig aangelegd wat prikken betreft, maar ontwikkel toch zo’n reactie. Wel vreemd. Vond de situatie ook niet echt fijn met al die mensen die op een rijtje zaten te wachten en dan ook nog eens in een benauwde zaal

Verder als bijwerkingen alleen beetje hoofdpijn, spierpijn en moeheid gehad maar dit was heel prima te overleven. Heb dr nou al bijna geen last meer van :). Blij dat ik hem eindelijk heb laten zetten zodat ik het hele wel/niet vaccineren verhaal uit mijn hoofd kan zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2021 09:46 

Hardtraxx Elite

Gisteren mijn 1e en laatste Pfizer gekregen.
Vandaag een taffes lamme arm.. :lol:
Vorige  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic