Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2021 18:54 

Hardtraxx Veteran

Iemand tips om je voor te bereiden op de prik?

Klinkt misschien heel knullig maar ik krijg hem vrijdag maar heb trypanophobia, wat een deftig woord is voor een angst voor naalden/medische instrumenten die het lichaam in gaan.

Zit als sinds zondag mij goed druk te maken...al is het iets kleins
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2021 19:12 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:

Klinkt misschien heel knullig maar ik krijg hem vrijdag maar heb trypanophobia, wat een deftig woord is voor een angst voor naalden/medische instrumenten die het lichaam in gaan.

Andere kant op kijken. Je voelt er niks van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2021 19:25 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Oortjes in met muziek en andere kant op kijken.
Je zult er dan echt niets van voelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2021 21:05 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Ik heb er ook een ontzettende hekel aan. Eerste keer ging ik ook bijna k.o. :lol:

Sowieso je arm ontspannen. Laat je prikken in de arm waar je niet op slaapt anders heb je een rotnacht. Gewoon ergens op focussen,behalve op de prik. Ik weet niet waar je geprikt wordt maar probeer naar buiten te kijken en focus op iets wat je daar ziet. Dat gevoel in je arm valt best mee. Op 't moment dat die naald erin gaat voel je iets maar dat gevoel wordt daarna niet anders (de grootste pijn heb je meteen in het begin). Bij mij hielp het echt om ergens anders op te focussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2021 22:03 

Hardtraxx Veteran

Iemand die ik ken is eerder bij het zetten van een andere prik flauwgevallen, dat heeft hij aangegeven bij vaccinatie en mocht op een bedje liggen om z'n vaccinatie te ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2021 23:18 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Iemand die ik ken is eerder bij het zetten van een andere prik flauwgevallen, dat heeft hij aangegeven bij vaccinatie en mocht op een bedje liggen om z'n vaccinatie te ontvangen.

Eind goed al goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 08:18 

Hardtraxx Addict

Nuracore schreef:

Gisteren mijn prik gehad. En heb niks gevoeld van dat de naald in de arm ging. Ik ging zitten en ze zei laat je arm maar gewoon hangen en zij en die andere vrouw die mijn vaccinatie registreerde knoopten een gesprekje aan en voor ik het wist was het al klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 08:54 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:

Ik moet dit straks ook wel even aangeven, anders dan gaat het geheid mis xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 09:10 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Is niets knulligs aan!

Mijn tip: geef het vooral aan bij je intake gesprekje! Je bent absoluut niet de enige en als je het van tevoren aangeeft wordt er extra tijd en zorg in je gestoken zodat het je zo prettig mogelijk wordt gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 10:44 

Hardtraxx Veteran

Gewoon een sloot bier naar binnen werken voor je het vaccin gaat halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 11:55 

Hardtraxx Veteran

Eerste prik vanochtend gehad. Heb al via mijn gedachten met Bill Gates kunnen bellen om hem te bedanken. Werkt top!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 12:18 

Hardtraxx Veteran

5G ontvangst is echt top :thumbsup: Liggend laten prikken en dat ging zonder problemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 14:22 

Hardtraxx Veteran

Mijn 1e prik staat eindelijk geregistreerd op mijn.rivm.nl na 2,5 week
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 14:59 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Zou het zeker aangeven aan de medewerker die je vaccin gaat zetten. Als deze persoon zich bewust is van jouw angst voel jij je wellicht ook wat meer op je gemakt bij hem/haar. Verder duurt het wel enkele seconden voor de spuit gezet is, maar je voelt echt nauwelijks wat. Hoop dat deze geruststelling wat zal helpen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 16:14 

Hardtraxx Veteran

Ik ben ook voor 50% connected nu! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 17:32 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Ik ben ook voor 50% connected nu! :yay:

Vind het persoonlijk prettig dat vele hier blij zijn met de 1e of 2e vaccinatie :)
Zelf had ik mijn 1e afgelopen dinsdag (Pfizer), @Nura zelf was ik ook erg zenuwachtig, meer dan ikzelf had verwacht. Heb zelf een flauw grapje gemaakt (of ik een pleister met een plaatje kreeg) om voor mijzelf de spanning te breken en voordat de dame antwoord kon geven was ik al klaar.

Kwartiertje gewacht en weer naar huis gegaan. Had er toch meer last van dan gedacht, werd thuis na een uur beetje naar en hoofdpijn, alsof ik een zeurende kater had. Vroeg naar bed gegaan en woensdag nergens last van, ze had top geprikt want niet eens spierpijn of iets :thumbsup: Ben een uitzondering met die kwaaltjes want niemand nog van mijn vrienden heeft ergens last van gehad, ben blijkbaar de zwakkere van de groep ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 17:39 

Hardtraxx Addict

^ of juist de sterkere. Ik lees namelijk dat fitte mensen (de studies/ervaringen die ik las waren specifiek in atleten) vaker last hebben van bijwerkingen van het vaccin omdat hun immuunsysteem beter is en daardoor sterker reageert op het vaccin :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2021 22:23 

Hardtraxx Veteran

Hier miniem last ervan. Had vanochtend heel lichte hoofdpijn maar kan met geen enkele zekerheid zeggen of het van het vaccin komt of niet. Ik heb het namelijk wel vaker. Als je met iets anders bezig bent merk je het vaak niet eens. Was na enkele uren ook weer weg, zoals anders ook het geval is.

Daarnaast wat stijfheid in mijn schouder ter hoogte van de prikplek maar dat is te verwachten als ze met een naald van enkele centimeters in je spier steken.

Zonet nog 7 km gaan lopen en dat ging ook zoals gewoonlijk. Helemaal top dus :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 13:11 

Hardtraxxer

Zojuist ook volledig gevaccineerd. Hopelijk wordt het snel bijgewerkt @ MijnRIVM Vaccinaties, zodat ik het in de CoronaCheck app kan omzetten in een QR code. Zou mooi zijn als het allemaal geregeld zou zijn voor de eerste festivals beginnen. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 13:29 

Hardtraxx Veteran

Hier in België gaat het heel snel. Ik kan vandaag al zien dat mijn vaccinatie gisteren was en kan een Europees covid-passpoort downloaden waar opstaat dat ik gisteren de eerste van de 2 dosissen heb gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 13:45 

Hardtraxxer

Grim schreef:
Hier in België gaat het heel snel. Ik kan vandaag al zien dat mijn vaccinatie gisteren was en kan een Europees covid-passpoort downloaden waar opstaat dat ik gisteren de eerste van de 2 dosissen heb gekregen.

Hopelijk is Nederland net zo snel dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 13:46 

Hardtraxx Veteran

RickZ schreef:
Zojuist ook volledig gevaccineerd. Hopelijk wordt het snel bijgewerkt @ MijnRIVM Vaccinaties, zodat ik het in de CoronaCheck app kan omzetten in een QR code. Zou mooi zijn als het allemaal geregeld zou zijn voor de eerste festivals beginnen. :cool:

Ik heb zaterdag m'n tweede prik Pfizer gehad en gisteren stond het in mijn RIVM. Schoot best op dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 13:47 

Hardtraxxer

Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Voor een Nederlandse QR code die je voor festivals wilt gebruiken moet je volledig gevaccineerd zijn. Het Nederlandse vaccinatiepaspoort is dan direct geldig.

Maar ik zie in de Coronacheck app dat je aan één vaccinatie voldoende hebt om een internationale QR code te maken. Begrijp ik dan goed dat als ik a.s. woensdag m'n eerste prik heb gehad, ik zonder te testen al naar bijvoorbeeld Duitsland kan? Of moet ik daarvoor wel twee keer gevaccineerd zijn + twee weken inwerktijd afwachten?
Als dat het geval is, waar is dan die internationale QR code na één prik goed voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 13:58 

Hardtraxx Veteran

brianfct65 schreef:
Maar ik zie in de Coronacheck app dat je aan één vaccinatie voldoende hebt om een internationale QR code te maken. Begrijp ik dan goed dat als ik a.s. woensdag m'n eerste prik heb gehad, ik zonder te testen al naar bijvoorbeeld Duitsland kan? Of moet ik daarvoor wel twee keer gevaccineerd zijn + twee weken inwerktijd afwachten?
Als dat het geval is, waar is dan die internationale QR code na één prik goed voor?

Omdat landen zelf kunnen beslissen of 1 dosis (momenteel) voldoende is of dat ze de algemeen aanvaarde regeling gebruiken van laatste dosis +2 weken. Dit moet je dus checken voor het specifieke land waar je naartoe wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2021 14:01 

Hardtraxx Veteran

Om een voorbeeld te geven van een afwijkende regel per land: in Frankrijk is een Janssen prik pas “geldig groen” na vier weken. :huh:
Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic