Pedaalemre schreef:
En wat is er überhaupt gebeurd met vrije wil.
Als deze crisis me iets heeft geleerd is dat bepaalde mensen iets teveel ‘‘vrije wil’’ hebben die er helaas niet zo goed mee om kunnen gaan.
De verwachting alleen al dat andere mensen maar begrip moeten hebben voor deze keuzes: keuzes die simpelweg negatieve impact hebben op het effect van de vaccinaties en de gezondheidszorg in het algemeen. Nou nee. Ik ben echt volledig klaar met de zelfbenoemde deskundigen die allerlei non-argumenten aandragen om zich maar niet te laten vaccineren. Nu er eindelijk weer licht is aan het eind van de tunnel is het tijd om de handen ineen te slaan en deze crisis zo snel mogelijk weer achter ons te laten. Ik ga dan zeker niet de ‘‘vrije wil’’ respecteren van mensen die daar actief niet aan mee willen werken.
Het enige argument waar ik nog
enigszins in kan komen is dat we de langetermijneffecten van de vaccinatie niet precies weten. Prima, maar dat weten we van COVID ook niet, dus wat dat betreft is het kiezen tussen 2 kwaden. Alsnog lijkt een wereldwijd goedgekeurd vaccin mij dan een betere kandidaat.
Pedaalemre schreef:
Ik vind gewoon dat er teveel nadruk op het nemen ervan ligt, en dat weert mij gewoon af. Hoe meer druk er op iets ligt, hoe minder behoefte ik eraan heb.

Oke dan. Klinkt als tegen het systeem zijn om maar ergens tegen te zijn.
Norther66 schreef:
Waarom zou er geen nadruk gelegd mogen worden op de snelste manier om uit de crisis te komen?

Precies dit.