Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 261  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 13:42 

Hardtraxx Veteran

Helicaze schreef:
ULTIMO schreef:
Paling schreef:
Vaccinatiebereidheid ligt juist bij de groep 25-39 jaar het laagst van alle groepen volgens de laatste meting. In mijn vriendengroep (iedereen is 27/28) weet ik bijvoorbeeld van 4 v/d 11 dat zij zich (nog) niet willen laten vaccineren.

Veel vriendinnen van mijn vriendin laten zich ook (nog) niet vaccineren (26/27/28 jaar) omdat die nog menen dat ze straks niet zwanger kunnen worden.

Je kan ook niet zwanger worden met zo'n domme uitspraak. Niemand wil je nog volblaffen.

Hahah tering het ziet je diep of niet :lol:

Vrouwen die zwanger zijn en voorzichtig zijn is compleet logisch. Niet alles is zo zwart op wit: wappie vs 'normaal'.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 13:46 

Hardtraxx Veteran

Het ging me ook vooral om de opmerking van Helicaze. En wat is er überhaupt gebeurd met vrije wil. Je krijgt nog net geen doodsbedreigingen als je het vaccin niet wil. Die split in de samenleving gaat gewoon veel te ver. Leef en laat leven. Er zijn wel ergere dingen. Weet je wat trouwens pas echt wappie is? Religies die vrouwen als minderwaardig behandelen. Homofilie een keus vinden. Dat je geen donor mag zijn in bepaalde landen als je homo of bi bent. Braziliaanse gangs die mensen onthoofden op straat. Dat is pas ziek. In plaats daarvan zijn we zo ver gezonken dat we mensen die geen prikje willen tegen een virus dat (of je het nou wil horen of niet) voor het overgrote deel van de mensen geen kwaad kan compleet de grond in trappen.

Die haat lijkt wel steeds erger te worden, wat is er mis met 'ik neem hem wel, voor de rest ieder z'n eigen keus'?
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 14:00 

Hardtraxx Veteran

Ik heb moeite met mensen die geen prik willen op basis van facebook, twitter en andersinds onzinnige bronnen maar vervolgens wel moord en brand schreeuwen dat “de samenleving” weer open moet want ze hebben het zo zwaar.
Vervolgens kunnen de mensen die wel een prik nemen, vertrouwen in de wetenschap hebben en informatie van betrouwbare bronnen inwinnen de kastanjes uit het vuur halen en de bovengenoemde personen kijken domweg toe en blijven door blaten over langetermijn bijwerkingen en andere bullshit.
Je wil een normale samenleving maar vervolgens wel de lusten en niet de lasten.
Dat soort mensen kan ik slecht tegen.
Nu zet ik die prikjes met liefde, sterker nog ik heb het voordeel dat ik straks niet meer continue een staaf in mn neus hoef, maar met dat gezeik ben ik klaar mee als je geen onderdeel van de oplossing wilt zijn!
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 14:17 

Hardtraxx Veteran

Emre, dat zijn heel veel verschillende whataboutisms in een stukje tekst, heeft helemaal niets met het onderwerp te maken of de vragen die ik je had gesteld. Wat zit je dan dwars qua onderzoek of andere zaken?

Pedaalemre schreef:
De haat lijkt wel steeds erger te worden, wat is er mis met 'ik neem hem wel, voor de rest ieder z'n eigen keus'?

Het is geen haat, het is eerder frustratie en onbegrip. Er wordt door de gehele wereld een oplossing gezocht om het leven zo goed als mogelijk weer op te pakken en terug te gaan naar een zo "normaal mogelijke" samenleving. Er zijn weer anderen die de kennis en kunde hebben om de uitvinders van zo'n vaccin te controleren. Dan mag je toch dankbaar zijn voor het feit dat hier in Nederland als een van de eerste landen aan de beurt mag zijn, dat je onderdeel kan zijn van een uitweg uit deze situatie? Dan wil je toch ook onderdeel zijn van die oplossing omdat we het "normale" leven zo missen?
Je kan blijven hangen in verwijten naar anderen, maar uiteindelijk zijn de meesten hier bezig om de situatie voor Nederland en de rest van de wereld beter te maken en een van die oplossingen is om twee keer een half uurtje uit te trekken om je te vaccineren. Dat je daar kritisch tegenover staat: prima. Maar het continue treineren en bediscussieren van mogelijk de belangrijkste oplossing die we momenteel hebben is vooral heel irritant omdat je argumenten totaal niet onderbouwd zijn met enige kennis, maar alleen met je onderbuik en dingen die je op het internet leest.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:08 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Het ging me ook vooral om de opmerking van Helicaze. En wat is er überhaupt gebeurd met vrije wil. Je krijgt nog net geen doodsbedreigingen als je het vaccin niet wil. Die split in de samenleving gaat gewoon veel te ver. Leef en laat leven. Er zijn wel ergere dingen. Weet je wat trouwens pas echt wappie is? Religies die vrouwen als minderwaardig behandelen. Homofilie een keus vinden. Dat je geen donor mag zijn in bepaalde landen als je homo of bi bent. Braziliaanse gangs die mensen onthoofden op straat. Dat is pas ziek. In plaats daarvan zijn we zo ver gezonken dat we mensen die geen prikje willen tegen een virus dat (of je het nou wil horen of niet) voor het overgrote deel van de mensen geen kwaad kan compleet de grond in trappen.

Die haat lijkt wel steeds erger te worden, wat is er mis met 'ik neem hem wel, voor de rest ieder z'n eigen keus'?

Mijn visie; redelijk prima als een percentage mensen geen prik wil voor wat voor reden dan ook, maar schreeuw het dan niet zo van de daken dat het je opgelegd wordt maar accepteer gewoon dat er dan beperkingen voor je in het verschiet liggen in deze uitzonderlijke situatie in de wereld. Ik denk dat uiteindelijk veel twijfelaars alsnog over de streep gaan door het groepsgevoel sentiment wat nu met het openbreken van de zomer, het EK, en dingen weer kunnen weer begint op te leven.

Maar hé wel een vaccin weigeren gebaseerd op een revolutionaire nieuwe technologie maar daarintegen wel het liefste iedere dag op je stadsbalkonnetje in het zonnetje een half pakje per dag weghoesten terwijl we hier in NL met zo ongeveer de slechtste luchtkwaliteit van heel Europa leven wat bewezen de levensjaren kort. Daar kraait dan weer bijna geen haan naar.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:10 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
En wat is er überhaupt gebeurd met vrije wil.

Je hebt vrije wil, maar dat betekent niet dat niemand daar iets van mag vinden. Net als dat jij nu een grote lening mag afsluiten en het allemaal in dogecoin kan flikkeren. Je hebt de kans. Mensen gaan er wel iets van vinden.

Daarnaast wordt het vaccin je niet opgelegd, maar wel aangemoedigd.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:12 

Hardtraxx Elite

Ja en prima dat je geen vaccin neemt. Moet je zelf weten. Maar het is wel mega irritant dat veel mensen die besluiten om dit niet te doen, dit ook echt via alle mogelijke manieren aan de rest van de wereld moeten laten weten. Dan roep je toch echt zelf een weder reactie op jezelf af. Ik ga toch ook niet onder elk nieuwsbericht reageren dat ik wél een vaccinatie neem om deze en deze reden? Dat is minstens zo irritant. Maak je keuze voor jezelf, sta lekker achter je keuze en val de rest van de wereld (en dan met name mij) er alsjeblieft niet te veel mee lastig.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:15 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Pedaalemre schreef:

Mijn visie; redelijk prima als een percentage mensen geen prik wil voor wat voor reden dan ook, maar schreeuw het dan niet zo van de daken dat het je opgelegd wordt maar accepteer gewoon dat er dan beperkingen voor je in het verschiet liggen in deze uitzonderlijke situatie in de wereld. Ik denk dat uiteindelijk veel twijfelaars alsnog over de streep gaan door het groepsgevoel sentiment wat nu met het openbreken van de zomer, het EK, en dingen weer kunnen weer begint op te leven.

Maar hé wel een vaccin weigeren gebaseerd op een revolutionaire nieuwe technologie maar daarintegen wel het liefste iedere dag op je stadsbalkonnetje in het zonnetje een half pakje per dag weghoesten terwijl we hier in NL met zo ongeveer de slechtste luchtkwaliteit van heel Europa leven wat bewezen de levensjaren kort. Daar kraait dan weer bijna geen haan naar.

Hier zeker wel mee eens, is ook hypocriet. Maar ik skip hem ook niet omdat ik denk dat het ongezond zou zijn, druk genoeg ongezonde shit in m'n lichaam dus om gezondheidsredenen skippen zie je mij niet doen.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:17 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
Ja en prima dat je geen vaccin neemt. Moet je zelf weten. Maar het is wel mega irritant dat veel mensen die besluiten om dit niet te doen, dit ook echt via alle mogelijke manieren aan de rest van de wereld moeten laten weten. Dan roep je toch echt zelf een weder reactie op jezelf af. Ik ga toch ook niet onder elk nieuwsbericht reageren dat ik wél een vaccinatie neem om deze en deze reden? Dat is minstens zo irritant. Maak je keuze voor jezelf, sta lekker achter je keuze en val de rest van de wereld (en dan met name mij) er alsjeblieft niet te veel mee lastig.

Snap je punt hoor, maar mensen die hem wel nemen schreeuwen het net zo van de daken (in mijn ervaring dan). Ik zie meerdere keren per dag een instastory met een vaccinatiebrief of bovenarm. Zou ik dit andersom doen met 'ik neem hem niet' zou er stukken minder positief op gereageerd worden. Dus niet eens.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:21 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Pedaalemre schreef:

Hier zeker wel mee eens, is ook hypocriet. Maar ik skip hem ook niet omdat ik denk dat het ongezond zou zijn, druk genoeg ongezonde shit in m'n lichaam dus om gezondheidsredenen skippen zie je mij niet doen. Ik vind gewoon dat er teveel nadruk op het nemen ervan ligt, en dat weert mij gewoon af. Hoe meer druk er op iets ligt, hoe minder behoefte ik eraan heb.

Oke ik heb er niks op tegen als mensen hem niet nemen, want ieder zijn of haar keus. Maar sorry, dit is wel echt een heel zwak argument.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:24 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Ik vind gewoon dat er teveel nadruk op het nemen ervan ligt, en dat weert mij gewoon af. Hoe meer druk er op iets ligt, hoe minder behoefte ik eraan heb.

Waarom zou er geen nadruk gelegd mogen worden op de snelste manier om uit de crisis te komen?
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 15:25 

Hardtraxx Veteran

Gevoelskwestie, laten we het daar op houden.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 16:04 

Hardtraxx Veteran

Als je iets wel doet is het toch logisch dat je het laat weten aan anderen. Als je iets niet doet valt er ook niets te vertellen toch?

'Ik heb vanavond niet gegeten!'
'Ik heb deze week geen boodschappen gedaan!'

En dan vervolgens de mensen die wel eten of boodschappen doen betichten van onverstandig gedrag.

Daarnaast is mijn ervaring dat mensen die wel een vaccin nemen daar eenmalig een foto van posten/sturen maar mensen die niet gevaccineerd willen worden dat het liefst onder 15 verschillende Facebook berichten moeten laten weten.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 16:48 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
En wat is er überhaupt gebeurd met vrije wil.

Als deze crisis me iets heeft geleerd is dat bepaalde mensen iets teveel ‘‘vrije wil’’ hebben die er helaas niet zo goed mee om kunnen gaan.
De verwachting alleen al dat andere mensen maar begrip moeten hebben voor deze keuzes: keuzes die simpelweg negatieve impact hebben op het effect van de vaccinaties en de gezondheidszorg in het algemeen. Nou nee. Ik ben echt volledig klaar met de zelfbenoemde deskundigen die allerlei non-argumenten aandragen om zich maar niet te laten vaccineren. Nu er eindelijk weer licht is aan het eind van de tunnel is het tijd om de handen ineen te slaan en deze crisis zo snel mogelijk weer achter ons te laten. Ik ga dan zeker niet de ‘‘vrije wil’’ respecteren van mensen die daar actief niet aan mee willen werken.

Het enige argument waar ik nog enigszins in kan komen is dat we de langetermijneffecten van de vaccinatie niet precies weten. Prima, maar dat weten we van COVID ook niet, dus wat dat betreft is het kiezen tussen 2 kwaden. Alsnog lijkt een wereldwijd goedgekeurd vaccin mij dan een betere kandidaat.

Pedaalemre schreef:
Ik vind gewoon dat er teveel nadruk op het nemen ervan ligt, en dat weert mij gewoon af. Hoe meer druk er op iets ligt, hoe minder behoefte ik eraan heb.

:lol: Oke dan. Klinkt als tegen het systeem zijn om maar ergens tegen te zijn.

Norther66 schreef:
Waarom zou er geen nadruk gelegd mogen worden op de snelste manier om uit de crisis te komen?

:yes: Precies dit.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 17:11 

Kraak... Piep...

Pedaalemre schreef:

Dus je bent gewoon tegendraads en je doet het omdat jouw gevoel zegt dat het moet. Maar waarom moet je dat dan op anderen afschuiven alsof het hun schuld is dat jij zo bent?

Prima dat je een eigen keuze en gevoel hebt, maar dat betekent niet dat je gelijk hebt of dat je de goede keuze maakt. Iedereen heeft het recht op een persoonlijke keuze of mening, maar dat betekent nooit dat het de correcte is. Dat lijken veel mensen nog wel te denken in deze crisis (en de allerdaagse politiek).

Er is gewoon overweldigend wetenschappelijk bewijs en argumentatie aanwezig dat de vaccinatie werkt en geen lange of korte termijn effecten heeft, dus het is dan ook goed dat dit meer van de daken wordt geschreeuwd dan het tegenovergestelde. Je gaat niet iets wat niet onderbouwd is en een onderbuik gevoel is de wereld inhelpen als de waarheid, dan val je zo in het rijtje van UFO's, geesten en al die dingen. En wat Randy zegt
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 18:31 

Hardtraxxer

Pedaalemre schreef:

je bent gewoon een zeikerd. Eerst loop je te schreeuwen dat alles weer open moet omdat zo veel mensen het zwaar hebben. Nu is er een manier gevonden waardoor alles weer open kan en dan wil je daar ook weer niet aan meedoen.
Je weet jezelf goed buiten de samenleving te zetten
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 19:27 

Hardtraxx Veteran

Zo hee... Allereerst was het een overduidelijke (dacht ik dan) troll reactie. Dat het au serieux overkwam is misschien niet geheel onlogisch, aangezien ik hier wel vaker redelijk strikt ben geweest wat betreft vaccineren. My bad. Het is een gevoelig onderwerp wat veel frustraties teweegbrengt. Dat is nogmaals duidelijk geworden.

Natuurlijk valt het te begrijpen dat bepaalde individuen vraagtekens hebben. Zwangere vrouwen hoeven van mij helemaal geen prik te nemen bijvoorbeeld. Al denk ik niet dat het doormaken van Corona tijdens de zwangerschap goed kan zijn. We moeten wel realistisch zijn en kijken waar het vaccineren ons momenteel brengt. De cijfers liegen er niet om. En het ging hier trouwens over vrouwen die "misschien wel eens binnen dit en 5 jaar zwanger willen worden". Dat vind ik anders liggen dan vrouwen die nu zwanger zijn.

Het is ook geen haat richting personen die zich niet laten vaccineren. Ik ken er ook wel wat in mijn persoonlijke omgeving. Het is zoals hier ergens eerder stond meer onbegrip. Wanneer je sterke argumenten op tafel legt is het allemaal prima voor mij hoor. Dat ontbreekt bij 99% van de gevallen gewoon.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 19:54 

Hardtraxx Veteran

brianfct65 schreef:
Pedaalemre schreef:

je bent gewoon een zeikerd. Eerst loop je te schreeuwen dat alles weer open moet omdat zo veel mensen het zwaar hebben. Nu is er een manier gevonden waardoor alles weer open kan en dan wil je daar ook weer niet aan meedoen.

'zeikerd' :lol: je hebt echt geen idee wat ik heb meegemaakt en wie ik ben man. :sleep:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 20:26 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
brianfct65 schreef:
Pedaalemre schreef:

'zeikerd' :lol: je hebt echt geen idee wat ik heb meegemaakt en wie ik ben man. :sleep:

Dat hoeft ook niet want dat reflecteer je wel met je opmerkingen. En dat bedoel ik niet op een vervelende manier.
Om even niet op de man te spelen spreken je opmerkingen vaak elkaar wel tegen. De ene keer geef je aan dat je het nog lang niet ziet versoepelen en dat je het onzin vind dat er bepaalde restricties zijn maar zodra het uiteindelijk toch versoepeld word en de mens steeds vrijer word naar het oude wil je er niet meer aan meedoen en lijk je het er niet mee eens te zijn.

Vervolgens uit jij je maar is het altijd een ander zijn schuld maar kom je niet tegemoet met wat jij dan wel anders zou willen zien of met een duidelijk wederword dan alleen 'mijn gevoel zegt'.

Misschien ervoer jij dit anders hoor en zeg je het één maar bedoel je wat anders maar dat is even het beeld wat je schetst.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 20:37 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Dat hoeft ook niet want dat reflecteer je wel met je opmerkingen. En dat bedoel ik niet op een vervelende manier.
Om even niet op de man te spelen spreken je opmerkingen vaak elkaar wel tegen. De ene keer geef je aan dat je het nog lang niet ziet versoepelen en dat je het onzin vind dat er bepaalde restricties zijn maar zodra het uiteindelijk toch versoepeld word en de mens steeds vrijer word naar het oude wil je er niet meer aan meedoen en lijk je het er niet mee eens te zijn.
Vervolgens uit jij je maar is het altijd een ander zijn schuld maar kom je niet tegemoet met wat jij dan wel anders zou willen zien of met een duidelijk wederword dan alleen 'mijn gevoel zegt'.

Misschien ervoer jij dit anders hoor en zeg je het één maar bedoel je wat anders maar dat is even het beeld wat je schetst.

Ik vind/vond de maatregelen op zich niet per sé onzin, ik vind, nog steeds, dat de mensen met mentale problemen werden genegeerd en dat is gewoon zo. Dat was trouwens ook al voor corona edg, er is te weinig aandacht voor mentale issues. En dat blijf ik zeggen.

En ik ga zeker terug naar het oude, maar niet 'op voorwaarde van dit en dat en dit en dat'. Het oude normaal moet ook echt het oude normaal zijn dan. Dus dan, omdat het niet anders kan, maar testjes doen voor elk event. Mag ik zelf weten toch?

En ja, niemand weet hier m'n achtergrond, als er iemand geen zeikerd is ben ik het. Ik heb voor mezelf op duizenden manieren bewezen dat ik een vechter ben ondanks alles, dat ik geen prikje neem veranderd daar niks aan.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 20:54 

Kraak... Piep...

Pedaalemre schreef:

En ja, niemand weet hier m'n achtergrond, als er iemand geen zeikerd is ben ik het. Ik heb voor mezelf op duizenden manieren bewezen dat ik een vechter ben ondanks alles, dat ik geen prikje neem veranderd daar niks aan.

Ach please. Dit hele verhaal excuseert je niet. Als je zo'n goed persoon in het echt bent dan zou je ook beter moeten weten.

Als iemand je op je shit roept dan klap je altijd 600x zo hard terug ipv zelf verantwoording te nemen. Al sinds je hier weer terug bent nadat je een hele tijd terug gebanned was.

Ik jank ook dagen alles bij elkaar, daarom het hele zuur en discussie meme om mij heen, zelfs ik zie daar gewoon de waarheid van in. Wil je zo zijn, prima, maar doe niet alsof jij het morele hoogpunt hier bent, want hoe jij denkt dat je zelf bent, ben je hier absoluut niet.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 20:59 

Hardtraxx Veteran

Nee joh? Komt omdat je op het internet maar een miniscuul deel van iemands persoonlijkheid kan zien. Ik ga hier toch ook niet m'n hele leven neerplempen. Punt blijft. Je kent me niet.

Overigens heb ik nooit gezegd dat ik een geweldig persoon IRL ben of whatever, alleen dat ik veel heb meegemaakt en dus reageer ik op het woordje 'zeikerd', wat ik gewoonweg niet ben, niks meer niks minder.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 23:19 

Hardtraxx Veteran

Ik zou het gewoon lekker houden op chickies proberen ronselen op Reddit ouwe, de tering wat zijn jouw bijdrages vermoeiend om te lezen zeg :lol:
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 23:46 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Komt omdat je op het internet maar een miniscuul deel van iemands persoonlijkheid kan zien.

Soms zegt dat kleine beetje meer dan genoeg
Bericht Geplaatst op 18 jun 2021 23:51 

Kraak... Piep...

Pedaalemre schreef:
Nee joh? Komt omdat je op het internet maar een miniscuul deel van iemands persoonlijkheid kan zien. Ik ga hier toch ook niet m'n hele leven neerplempen. Punt blijft. Je kent me niet.

Ik hoor genoeg van mensen die jou wel kennen, in het echt of via socials ;)
Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic