Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 11:13 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Ooit gezien of gelezen dat het voor deze specifieke groep, Flat Earthers, heel moeilijk is om anders te gaan denken. Niet omdat ze niet kunnen/willen maar vaak zijn ze zo ver gegaan in hun waarheid dat ze vrienden en familie zijn kwijtgeraakt en alleen nog andere Flat Earthers kennen. Vele blijven dan ook ''geloven'' omdat ze anders verder niemand hebben.

Het gaat bij dit soort mensen vaak meer om de community die er om heen zit en het mentale comfort dat ze daar uit ontlenen dan de boodschap van de complottheorie zelf ja.

Bambambam schreef:
Waarschijnlijk laat ik me wel gewoon vaccineren, om van het gezeik af te komen. Wat natuurlijk eigenlijk een karige reden is.

Vaccinatie zorgt er voor dat je geen ernstig ziektebeeld krijgt.
Verspreiding zal gewoon onder de radar (verminderd) door blijven gaan > mutaties blijven komen

Waarom zou ik me dan als jonge god laten vaccineren?

Omdat mutaties alleen kunnen optreden als het virus zich deelt na infectie van een lichaamscel. Ondertussen zijn er bijna 4000 mutaties bekend. Het blijft onzeker of er niet een keer een variant opduikt die de vaccins wel ontduikt.

"CO2 uitstoot gaat toch gewoon door, waarom zou ik als jonge god een reet geven om het klimaatprobleem met mijn consumptie patroon?"

RoyAPO schreef:
Net alsof je een groot gevaar bent wanneer je niet bent ingeënt. Laat me niet lachen zeg

Een oceaan is ook maar een verzameling onschuldige druppels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 11:46 

Hardtraxx Veteran

Die vergelijking loopt niet helemaal spaak imo want in een situatie met 70-80% vaccinatiebereidheid, zijn de druppels (ongevaccineerden) zo ver van elkaar uit gespreid dat ze geen relevant gevaar (een oceaan) meer vormen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 11:57 

Hardtraxx Veteran

Melanoisia schreef:
Doe maar lekker aan symptoombestrijding. Mensen 'belonen' met friet en bier als ze zich laten inenten :x. Geef ze dan sportabonnementen of kleren ofzo.

De mensen die je moet overhalen, zul je sneller overhalen met bier dan met een sport abbo denk ik zo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 13:15 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Brrr wat krijg ik hier de kriebels van. Corona paspoort of negatief testbewijs, kan ik mee leven mits het voor een kortere tijd is. Dat heeft nog enig nut in de strijd tegen verspreiding van eventuele mutaties. Maar bij dit soort dingen moet ik echt denken aan rassen segregatie. ‘We hebben eindelijk dat ene ding gevonden dat ons allemaal aantrekkelijker maakt: een inenting’ :sick: :sick:. Net alsof je een groot gevaar bent wanneer je niet bent ingeënt. Laat me niet lachen zeg

Ik laat me zelf wel gewoon vaccineren, ik heb mijn afspraken al staan zelfs. Ik zou alleen graag zien dat iedereen zoveel mogelijk gelijk behandeld wordt en dat men niet met dit soort fucking onzin komt aan zetten. Wat blijft de VS toch een Mongolen land

Bericht van de NOS:
Amerikanen kunnen binnenkort via een aantal populaire datingapps naast hun foto's, hobby's en favoriete inspirerende citaten ook laten zien of ze zijn gevaccineerd tegen het coronavirus. Onder meer Tinder, Match en Bumble bieden binnenkort de mogelijkheid om profielen te voorzien van een embleem met de vaccinatiestatus van gebruikers. Gevaccineerden krijgen gratis toegang tot functies die anders geld kosten, zoals 'super likes', waarmee gebruikers bij het 'swipen' extra kunnen opvallen.

De voordeeltjes voor gevaccineerden zijn onderdeel van een samenwerking met het Witte Huis. President Biden wil dat voor 4 juli zeker 70 procent van de bevolking is ingeënt. Om Amerikanen te stimuleren, werden eerder ook al bijvoorbeeld gratis bier en porties friet aangeboden aan mensen die hun prik hadden gehaald.

"Social distancing en daten zijn altijd een beetje een lastige combinatie geweest. We hebben eindelijk dat ene ding gevonden dat ons allemaal veel aantrekkelijker maakt: een inenting", zegt Witte Huis-adviseur Andy Slavitt. In de Verenigde Staten zitten zo'n 50 miljoen mensen op datingapps.

Man man man, echt he :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 13:21 

Hardtraxx Veteran

Voorkom je wel situaties mee zoals in dat dating programma
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 16:45 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het juist echt super dat de president zo z'n best doet om aan die 70% te komen. Met de datingapp is beetje apart, maar gekke beloningen als bier en covid loterijen vind ik prachtig. Zeer cruciaal voor de pandemie bestrijding om aantal gevaccineerden te maximaliseren.

Nederlanders zijn gelukkig een stukkie slimmer dan de Amerikanen dus ik verwacht niet dat het hier een probleem wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 22:07 

Hardtraxx Newbie

Mark With A Tarrel schreef:
Omdat mutaties alleen kunnen optreden als het virus zich deelt na infectie van een lichaamscel.

Maar vaccinatie gaat toch geen infectie tegen? Vaccinatie voorkomt dat je niet erg ziek wordt na infectie. Infecties zorgen idd voor mutaties, dus ook onder de radar (want gevaccineerd) blijft corona zich muteren. Het komt dan weer op de radar, wanneer het muteert tot een vaccin residente.

Of zit ik helemaal mis?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 22:10 

Hardtraxx Veteran

Vaccinaties gaan absoluut infecties tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 23:54 

Hardtraxx Veteran

Bambambam schreef:
Omdat mutaties alleen kunnen optreden als het virus zich deelt na infectie van een lichaamscel.

Maar vaccinatie gaat toch geen infectie tegen? Vaccinatie voorkomt dat je niet erg ziek wordt na infectie. Infecties zorgen idd voor mutaties, dus ook onder de radar (want gevaccineerd) blijft corona zich muteren. Het komt dan weer op de radar, wanneer het muteert tot een vaccin residente.

Of zit ik helemaal mis?

Dat ligt er aan op welke manier je het bekijkt. Jij kan met je vaccinatie op zak nog steeds besmet worden, maar het voorkomt dan weer voor laat ik maar even voor het gemak zeggen 80% dat je zelf besmettelijk wordt. Op die manier voorkomt het besmettingen.

Uitgaande van de ideale situaties ruimt je lichaam dan dus het virus op voordat je besmettelijk kan worden. Als er dan mutaties hebben plaatsgevonden in die paar cellen waar het virus nog even de kans had voordat je immuun systeem te werk ginng dan worden die gelijk opgeruimd voordat je de kans krijgt om besmettelijk te zijn waardoor die mutaties niet verder verspreid worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2021 18:09 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik vind het juist echt super dat de president zo z'n best doet om aan die 70% te komen. Met de datingapp is beetje apart, maar gekke beloningen als bier en covid loterijen vind ik prachtig. Zeer cruciaal voor de pandemie bestrijding om aantal gevaccineerden te maximaliseren.

Nederlanders zijn gelukkig een stukkie slimmer dan de Amerikanen dus ik verwacht niet dat het hier een probleem wordt.

Ik ben opzich ook niet fel tegen kleinigheidjes zoals een gratis eenmalige gift voor een voetbal- honkbalwedstrijd oid. Maar de beloningen moeten zich niet gaan opstapelen of dat er sprake is van een chronische gift zoals een vaccinatie badge op een sociaal platform of gratis abonnementen. Zo werk je segregatie op basis van vaccinatiestatus in de hand en het lijkt me dat we dat niet moeten willen als maatschappij na de segregatie van zwarte mensen en joden. Het lijkt me dat zo’n proces zichzelf ook alleen maar versterkt tot er een moment komt dat er echt sprake is van segregatie. Daarom lijkt waakzaamheid hiervoor mij ook wel gepast

Ik hoop iedergeval niet dat onderstaand beeld volledig uit gaat komen:
https://www.dewereldmorgen.be/community ... e-trekken/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2021 19:45 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Zo werk je segregatie op basis van vaccinatiestatus in de hand en het lijkt me dat we dat niet moeten willen als maatschappij na de segregatie van zwarte mensen en joden. Het lijkt me dat zo’n proces zichzelf ook alleen maar versterkt tot er een moment komt dat er echt sprake is van segregatie. Daarom lijkt waakzaamheid hiervoor mij ook wel gepast

Pff wat :lol:
Doe normaal. Een vaccin (of het niet nemen ervan) is een keuze. Je huidskleur niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2021 20:12 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
RoyAPO schreef:
Zo werk je segregatie op basis van vaccinatiestatus in de hand en het lijkt me dat we dat niet moeten willen als maatschappij na de segregatie van zwarte mensen en joden. Het lijkt me dat zo’n proces zichzelf ook alleen maar versterkt tot er een moment komt dat er echt sprake is van segregatie. Daarom lijkt waakzaamheid hiervoor mij ook wel gepast

Doe normaal. Een vaccin (of het niet nemen ervan) is een keuze. Je huidskleur niet.

Los daarvan blijft het hetzelfde principe. En ik ben tegen dat principe. Het Maakt mij niet uit of het daarbij gaat om een eigen keuze of geen eigen keuze. Maar begrijp me niet verkeerd, het lijkt er momenteel in de verste verte nog niet op en gaat er wss ook niet in de buurt van komen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2021 22:40 

Hardtraxx Veteran

Ik vind dat wanneer je als persoon bewust een (bewezen) veilig middel weigert waarmee een globale pandemie de kop ingedrukt kan worden en waarmee je potentieel de levens van je naasten beschermt omdat je de overheid wantrouwt om vage redenen, of het vaccin omdat je op internet wat onzinwebsites leest en gelijkgestemden jou opjutten, je in je leven best beperkt mag worden in je vrijheid. En een ieder die dat middel wel neemt mag daar gerust voor beloond worden, op wat voor manier dan ook.

(wel even los van mensen die het middel niet kunnen nemen om bijv medische redenen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 00:46 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
ULTIMO schreef:
RoyAPO schreef:

Los daarvan blijft het hetzelfde principe. En ik ben tegen dat principe. Het Maakt mij niet uit of het daarbij gaat om een eigen keuze of geen eigen keuze. Maar begrijp me niet verkeerd, het lijkt er momenteel in de verste verte nog niet op en gaat er wss ook niet in de buurt van komen :P

Het is absoluut niet het zelfde principe :lol:

Er is geen segregatie omdat je altijd twee opties hebt met een grote uitzondering. Of je vaccineert, of je test met aparte hulp voor mensen die absoluut geen vaccin kunnen hebben (medisch). Zodra je beiden niet kiest ben jij het probleem.

Dan kan dat volk wel lekker in een slachtofferrol gaan duiken en discrimatie en vrijheidsbeperking roepen maar dit zijn niet meer dan simpele excuses om er onderuit te komen en dat weten ze donders goed.

Uberhaupt is het janken over vrijheidsbeperkingen enorm hypocriet omdat al die mensen die tegenwerken juist de reden zijn dat mensen nog steeds worden beperkt in hun vrijheden. Het is niet de overheid, het is niet het RIVM of het WHO, het zijn zij, degene die zichzelf belangrijker vinden dan de rest en een relativeringsvermogen hebben waar Adolf jaloers op zou zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 11:08 

Hardtraxx Veteran

Het middel is niet bewezen veilig op de langere termijn. Dit wordt ook genoeg herhaald door allerlei wetenschappers en huisartsen. De vaccins hebben ook een voorlopige goedkeuring voor de markt gekregen. Geen definitieve. Ik vind dit gewoon een valide reden om het vaccin niet te nemen. Zeker wanneer je zelf niet veel gevaar loopt op ernstige gevolgen van Corona. Iemand die zich niet laat vaccineren met een BMI van 35 of een leeftijd van 60-90 kan ik lastiger begrijpen.

Zelf vind ik het gewoon niet ethisch verantwoord om op deze manieren bepaalde mate van drang toe te passen voor het nemen van het vaccin door de gehele bevolking. De pandemie lost zichzelf wel op wanneer de meeste kwetsbare mensen gevaccineerd zijn en jaarlijks opnieuw gevaccineerd worden. En Wanneer over 5 jaar opeens een chronische aandoening door het vaccin aan het licht komt, zeggen we weer met z’n allen: “hadden de wappies toch weer gelijk”. Maar misschien komt er ook wel niks aan het licht. We weten het gewoon niet

Bij Het vaccinatiepaspoort of testbewijs is inderdaad geen sprake van segregatie maar wel wanneer er in de VS gezegd wordt dat het nemen van een vaccin je aantrekkelijk maakt. Of dat er badges gedragen kunnen worden dat je gevaccineerd bent. Zo’n badge boeit ook helemaal geen kut want als je zelf gevaccineerd bent, ben je toch gewoon beschermd? Wat boeit het dan wat voor vaccinatiestatus de ander heeft

Schoppen Tegen het verplicht laten testen voor bepaalde activiteiten vind ik zelf ook een beetje overdreven. Het is een kleine moeite. Alhoewel, ik vind de testplicht in Duitsland wel echt te ver gaan. Daar heb je een testbewijs of vaccinatiebewijs nodig voor elke winkel en elk restaurant (supermarkten en drogisten uitgesloten). Voor zo’n kleine activiteit vind ik het testen echt een te grote drempel en is de drang om uiteindelijk toch een vaccin te nemen te groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 11:40 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:21 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Voor gezonde mensen valt die figuurlijke brand om hun heen wel mee. Vandaar mijn toevoeging dat ik het niet snap wanneer kwetsbaren zich niet laten vaccineren. Voor hen is die brand om hun heen idd wel relevant
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:27 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Afbeelding

Voor gezonde mensen valt die figuurlijke brand om hun heen wel mee.

Eh, nou, nee. De kans dat je huis afbrandt is klein, maar zeker geen 0.
Een BMI 40+er of 80-jarige woont in een houten huis, jij en ik in een huis van beton en steen. Uiteraard tref je meer veiligheidsmaatregelen bij die houten huizen, maar moet je bij de beton/stenen huizen niets doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:30 

Hardtraxx Elite

Deze vergelijkingen staan toch wel ver van de werkelijkheid hoor. Dan heeft mijn grootmoeder van 95 toch wel een heel goed houten huis dat het niet is afgebrand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:33 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
En Wanneer over 5 jaar opeens een chronische aandoening door het vaccin aan het licht komt, zeggen we weer met z’n allen: “hadden de wappies toch weer gelijk”.

:lol:

Maarja als ik nu 100 willekeurige dingen ga schreeuwen zal er binnen 5 jaar ook wel één uitspraak uitgekomen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:36 

Hardtraxx Veteran

De situatie ligt ook wel wat complexer dan het gebruik van een brandblusser haha. Het is een risico afweging die iedereen voor zichzelf moet proberen te maken, eventueel met behulp van een expert die er objectief in staat en de risico’s van (niet) vaccineren uitlegt

De wappies schreeuwen ook genoeg onzin idd. In mijn directe omgeving ken ik een ‘wappie’ en veel wat er uit komt is idd wel vrij ernstig :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:42 

Hardtraxxer

Helicaze schreef:
Maarja als ik nu 100 willekeurige dingen ga schreeuwen zal er binnen 5 jaar ook wel één uitspraak uitgekomen zijn.

En laat dat nou precies de reden zijn waarom die stemmen belangrijk zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:44 

Hardtraxx Veteran

Melanoisia schreef:
Helicaze schreef:

Sure, maar je gaat een beleid niet baseren op die 99 onzin theorieën.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 12:56 

Hardtraxx Veteran

Het is maar een meme :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 13:06 

Hardtraxx Veteran

Melanoisia schreef:
Helicaze schreef:

Nee, ook gewoon niet. Als er fouten zijn gemaakt dan leert men ervan. Wappies die 'zie je wel!!!' roepen vanaf de zijlijn omdat ze ergens semi gelijk in hadden, is niet constructief.
Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic