Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:23 

Hardtraxx Veteran

En van een zonnige, droge lente kunnen we nou ook niet bepaald spreken, herfstweer dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:30 

Hardtraxx Veteran

Deanster schreef:
Vraag me dus oprecht af of dat van minder besmettelijkheid terug te zien is in de cijfers (hoop het).

Bedenk dit eens voor de landen die al ver zijn met vaccineren, die BB al heeft genoemd. Daar zie je het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:41 

Hardtraxxer

Citaat:
Dus de 90, 80 en 70 jarigen hebben in februari, maart en april ander weer gehad dan de mensen buiten die leeftijdscategorie? Je zie sinds de start van de vaccinatie een sterke daling in die leeftijdsgroep. Nu is de vaccinatie voor de 60ers bijna afgerond en de 50ers is bezig - de groep die het sterkst vertegenwoordigd is in de ziekenhuizen - en je ziet het aantal opnamen en mensen in de ziekenhuizen ineens super hard dalen. Dan kan je toch niet stellen dat dat aan het weer ligt.

Ik stel ook niet dat het vaccin niet werkt bij mensen die het gehad hebben. De daling in die leeftijdsgroepen spreekt voor zich.. Doelde meer op de besmettelijkheid factor naar andere leeftijdsgroepen terwijl ik ook de gelijke trend als voorgaand jaar zag door waarschijnlijk het weer. Maar BB legt duidelijk uit hoe streng het voorgaand jaar nog was, daar was ik me niet meer zo bewust van. Als dan nog is warmer wordt, goede hoop op augustus als festivalmaand! :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:58 

Hardtraxx Veteran

Het is ook niet helemaal 1 op 1 te vergelijken, nu en vorig jaar, omdat we nu varianten hebben die besmettelijker zijn. Dus zelfs als het weer eenzelfde effect heeft als vorig jaar, dan nog moet er een stapje extra gezet worden om het verschil van besmettelijkheid van de varianten te compenseren om tot dezelfde cijfers te komen. En die extra stap is dus vaccinatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 10:03 

Hardtraxx Veteran

Mensen die zo eigenwijs en egoïstisch zijn om zich niet te laten inenten, omdat ze hun eigen 'onderzoek' beter vinden dan op wetenschap gebaseerde feiten en kennis van virologen, mogen wat mij betreft lekker uitgesloten worden, of zich gewoon lekker laten testen bij elke activiteit (en uiteraard zelf voor de kosten opdraaien, want daar is in de TK nogal gedoe over). Echt schrikbarend soms de visie van al die debielen die denken overal meer verstand van te hebben. 'En ik laat me niet vaccineren' 'En ik ga me niet laten testen' 'En gooi alles gewoon open'. Wat een volk zeg. Wel meeliften op versoepelingen die mede komen door vaccinaties, maar zelf geen poot uitsteken vind ik echt dieptriest. Kom maar door met dat vaccinatiepaspoort. Mensen die wel hun nek uitsteken om bij te dragen aan de volksgezondheid en daardoor de kans op mutaties enzo laten verkleinen, mogen wat mij betreft wel wat meer privileges krijgen dan zulke mensen. Mensen met een medische achtergrond daarbuiten gelaten natuurlijk! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 10:40 

Hardtraxxer

Het is ook eigenlijk niet je nek uitsteken. De risico's zijn bijna nihil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 11:04 

Hardtraxx Veteran

Je kan helaas niet uit logica redeneren met zulke mensen, want ze hebben ergens gelezen of gehoord dat het vergif is, je dood gaat of dat de overheid je in de gaten wilt houden. Daar zullen ze helaas altijd aan vast houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 11:07 

Hardtraxx Veteran

Mensen kunnen wel degelijk van mening veranderd worden. Moest denken aan flat-earthers die realiseerden dat ze het toch bij het foute eind hadden.

Bijvoorbeeld:
https://www.boredpanda.com/former-flat-earthers-share-what-made-them-change-their-minds/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 13:05 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Je kan helaas niet uit logica redeneren met zulke mensen, want ze hebben ergens gelezen of gehoord dat het vergif is, je dood gaat of dat de overheid je in de gaten wilt houden. Daar zullen ze helaas altijd aan vast houden.

Sommige tokkies zullens zelfs claimen dat water vergif is.

Delt-A schreef:
Mensen kunnen wel degelijk van mening veranderd worden. Moest denken aan flat-earthers die realiseerden dat ze het toch bij het foute eind hadden.

Bijvoorbeeld:
https://www.boredpanda.com/former-flat-earthers-share-what-made-them-change-their-minds/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

Ooit Behind the Curve gezien? Dat ze dat lazer experiment doen en dat dat weerlegt dat de aarde plat is en dat ze dan zoiets zeggen van "ja dan moeten we ons maar op ander bewijs gaan focussen" :lol:

SciManDan is ook een heel vermakelijk YouTube knaal mbt flat earthers fyi.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 13:31 

Hardtraxx Veteran

Ik ben ook benieuwd hoe ze na dit alles zullen zijn, zouden er mensen zijn die toegeven: 'Ja oké ik zat fout'. Of zullen de meesten al weer overgegaan zijn op het volgende nepnieuws?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 13:37 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe ze na dit alles zullen zijn, zouden er mensen zijn die toegeven: 'Ja oké ik zat fout'. Of zullen de meesten al weer overgegaan zijn op het volgende nepnieuws?

Ooit gezien of gelezen dat het voor deze specifieke groep, Flat Earthers, heel moeilijk is om anders te gaan denken. Niet omdat ze niet kunnen/willen maar vaak zijn ze zo ver gegaan in hun waarheid dat ze vrienden en familie zijn kwijtgeraakt en alleen nog andere Flat Earthers kennen. Vele blijven dan ook ''geloven'' omdat ze anders verder niemand hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 13:42 

Hardtraxx Veteran

True. Maar ik had het nu over de viruswappies, want die wachten op van alles dat uit gaat komen volgens hun voorspellingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 13:51 

Hardtraxx Veteran

Willem Engel gaat straks gewoon gezellig weer verder als dansleraar
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 14:23 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

#Salsapandemie
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 14:31 

Hardtraxxer

K heb echt met een glimlach naar dit filmpje zitten kijken. Mooi dat die Chi met keiharde feiten komt en die zelfverklaarde profeet daar alleen maar tegenin gaat met woorden als fraude, gemanipuleerd, interpretatie, corruptie etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 14:35 

Hardtraxx Newbie

Waarschijnlijk laat ik me wel gewoon vaccineren, om van het gezeik af te komen. Wat natuurlijk eigenlijk een karige reden is.

Vaccinatie zorgt er voor dat je geen ernstig ziektebeeld krijgt.
Verspreiding zal gewoon onder de radar (verminderd) door blijven gaan > mutaties blijven komen

Waarom zou ik me dan als jonge god laten vaccineren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 14:52 

Artiest

Bambambam schreef:
Verspreiding zal gewoon onder de radar (verminderd) door blijven gaan > mutaties blijven komen

Mag ik vragen waar je dit op baseert?

EDIT: het is natuurlijk een beetje eenzelfde discussie als het mondkapje en de maatregelen. Je kan nog zo gezond zijn van jezelf, uiteindelijk doe je het ook voor degene naast je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 14:59 

Kraak... Piep...

Bambambam schreef:
Waarschijnlijk laat ik me wel gewoon vaccineren, om van het gezeik af te komen. Wat natuurlijk eigenlijk een karige reden is.

Er zijn zat redenen, maar maakt dat jou wat uit? En mutaties zijn inderdaad gekomen, wel 5 onderhand en allemaal hebben ze geen effect op het vaccin n.a.v. meerdere onderzoeken. De Indische is ook net bewezen te bezwijken onder het vaccin.

En jij als jonge god kan nog steeds permanent je conditie, smaak, geur e.d. verliezen van Corona. Of dacht je dat Corona gewoon of wel dood of niet dood was zonder permanente schade? Er zijn jonge atleten die niks meer kunnen omdat ze het virus hebben gehad. Maar goed, blijf doorgaan hoe jij wilt verder. Denk dat veel mensen sowieso pas bijdraaien als het hun of iemand dierbaar een keer serieus geschaad heeft. Realiteit is vaak moeilijk onder ogen te komen tot het je in je gezicht slaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 15:19 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
hurricane schreef:

#Salsapandemie

haha zag onder die hashtag dit voorbij komen, langs de A1 bij Muiderberg xd
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 15:20 

Hardtraxxer

Bambambam schreef:

Al zal een verspreiding nooit 100% gestopt worden. Een vaccinatie lijkt verspreiding wel flink verminderen. Dit bericht stond toevallig gisteren op NOS. Uiteraard is dit nog geen bevestiging, maar het lijkt wel een teken in de goede richting.

Citaat:
'Vaccinatie kan helpen bij voorkomen besmettingen bij anderen'
Vaccinatie draagt waarschijnlijk bij aan het voorkomen van besmettingen bij anderen, maar er is meer onderzoek nodig om te bepalen hoe dat precies werkt. De Gezondheidsraad schrijft in een advies dat er tot nu toe een beperkt aantal studies is dat daar veelal indirect bewijs voor levert. Wel wijzen de uitkomsten van de onderzoeken volgens de raad tot nu toe in dezelfde richting.

De Gezondheidsraad baseert zich op een drietal onderzoeken, waarin onder meer is gekeken naar het aantal infecties bij ongevaccineerde en gevaccineerde huisgenoten en zorgmedewerkers. Uit die onderzoeken, die nog niet zijn beoordeeld door vakgenoten, valt af te leiden dat vaccinatie met één doses van BioNTech/Pfizer of AstraZeneca verspreiding vermindert met 30 tot 50 procent. Hoe zich dat vertaalt naar de maatschappij, is nog onduidelijk.

Volgens de Gezondheidsraad is er meer onderzoek nodig naar de mate waarmee verspreiding wordt tegengegaan, hoe lang dat zo is en in welke omstandigheden dat gebeurt. Ook moet nog worden onderzocht of er verschillen zijn tussen types vaccin, virusvarianten en verschillende groepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 15:46 

Hardtraxx Veteran

Van nu.nl

Citaat:
Het vaccin van Pfizer is volgens onderzoek onder zorgmedewerkers ongeveer 85 procent effectief in het voorkomen van alle soorten besmettingen, inclusief de asymptomatische besmettingen. Als je de hele bevolking vaccineert, verwachten experts dat hierdoor het aantal besmettingen in een land gestaag afneemt.

Ga maar na hoe laag de R-waarde dan komt te liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 18:51 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe ze na dit alles zullen zijn, zouden er mensen zijn die toegeven: 'Ja oké ik zat fout'.

Tuurlijk niet. Zij gaan zeggen "kijk, alles is opgelost en ik en al mijn medestrijders hebben ons niet laten vaccineren. Zie je wel dat het allemaal bullshit was!!!!" Wel te danken aan de "schapen" die zich hebben laten vaccineren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 21:25 

Hardtraxx Veteran

Bambambam schreef:

Volgens mij heb ik het hier al ooit eerder ergens getypt maar ik heb collega's (waarvan 2 inmiddels ex-collega's) die na een coronabesmetting behoorlijk ziek zijn geworden en daarna echt nooit meer de oude zijn geworden. Zo erg dus dat zij ontslag hebben genomen omdat ze de kracht niet meer hadden om het werk uit te voeren (een wandeling van 5 minuten was al genoeg om voor de rest van de dag opgebrand te zijn).

Waren dat oude collega's hoor ik je denken? Nee hoor, tussen de 25 en 40.

Hoeveel meer redenen heb je nodig dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 10:07 

Hardtraxx Veteran

Brrr wat krijg ik hier de kriebels van. Corona paspoort of negatief testbewijs, kan ik mee leven mits het voor een kortere tijd is. Dat heeft nog enig nut in de strijd tegen verspreiding van eventuele mutaties. Maar bij dit soort dingen moet ik echt denken aan rassen segregatie. ‘We hebben eindelijk dat ene ding gevonden dat ons allemaal aantrekkelijker maakt: een inenting’ :sick: :sick:. Net alsof je een groot gevaar bent wanneer je niet bent ingeënt. Laat me niet lachen zeg

Ik laat me zelf wel gewoon vaccineren, ik heb mijn afspraken al staan zelfs. Ik zou alleen graag zien dat iedereen zoveel mogelijk gelijk behandeld wordt en dat men niet met dit soort fucking onzin komt aan zetten. Wat blijft de VS toch een Mongolen land

Bericht van de NOS:
Amerikanen kunnen binnenkort via een aantal populaire datingapps naast hun foto's, hobby's en favoriete inspirerende citaten ook laten zien of ze zijn gevaccineerd tegen het coronavirus. Onder meer Tinder, Match en Bumble bieden binnenkort de mogelijkheid om profielen te voorzien van een embleem met de vaccinatiestatus van gebruikers. Gevaccineerden krijgen gratis toegang tot functies die anders geld kosten, zoals 'super likes', waarmee gebruikers bij het 'swipen' extra kunnen opvallen.

De voordeeltjes voor gevaccineerden zijn onderdeel van een samenwerking met het Witte Huis. President Biden wil dat voor 4 juli zeker 70 procent van de bevolking is ingeënt. Om Amerikanen te stimuleren, werden eerder ook al bijvoorbeeld gratis bier en porties friet aangeboden aan mensen die hun prik hadden gehaald.

"Social distancing en daten zijn altijd een beetje een lastige combinatie geweest. We hebben eindelijk dat ene ding gevonden dat ons allemaal veel aantrekkelijker maakt: een inenting", zegt Witte Huis-adviseur Andy Slavitt. In de Verenigde Staten zitten zo'n 50 miljoen mensen op datingapps.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2021 10:19 

Hardtraxxer

Doe maar lekker aan symptoombestrijding. Mensen 'belonen' met friet en bier als ze zich laten inenten :x. Geef ze dan sportabonnementen of kleren ofzo.
Vorige  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic