Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 15:16 

Hardtraxx Veteran

Denk het ja, laatst wel vaker dromen gehad dat er van alles niet wil lukken op m'n telefoon of de PC xd
Maar dit is iets voor een ander topic
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 18:48 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Ja nu kon ze tegen het systeem aanschoppen maar daarmee schopte ze ook tegen haar date lol
voor degene die t niet gezien hebben

:x :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 19:28 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 20:00 

Hardtraxx Veteran

Mensen met principes. Ik houd er wel van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 20:19 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Noisekick

Ok prima. Maar dan ook geen gebruik maken van het zorgsysteem als je kapot dreigt te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 20:19 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

https://www.facebook.com/Deltahardstyle/posts/3760145397428112&show_text=true&width=500

Ik val wel voor 'm in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 22:31 

Hardtraxx Veteran

Die reacties ook op feesbook onder Noisekick :lol:
Dat verschrikkelijke vaccin, verandering van DNA tot gevolg. Mannen veranderen in vrouwen en andersom, mensen denk na doe het niet!!1!!1 Zogenaamd weten ze tot op molecuulniveau wat er in een vaccin zit
Maar ondertussen gooien ze van allerhande drugs in hun mik en hebben ze geen idee wat daar in zit xd
Tis allemaal zo logisch :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 22:53 

Hardtraxxer

Waarom meteen zo afkeurend reageren? Legt hij ook uit waarom? Ik denk dat er best redelijke argumenten te bedenken zijn tegen een vaccinatiesamenleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2021 23:33 

Hardtraxx Veteran

come on, Noisekick en inhoudelijke argumenten? Ik heb ze niet gezien en geloof er ook geen fluit van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 08:35 

Hardtraxx Veteran

Net zoveel hersencellen als bpm
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 08:44 

Kraak... Piep...

Melanoisia schreef:
Waarom meteen zo afkeurend reageren? Legt hij ook uit waarom? Ik denk dat er best redelijke argumenten te bedenken zijn tegen een vaccinatiesamenleving.

Nee, die zijn er niet meer. Ik snap dat er eerst nog twijfel was, maar onderhand spreken de resultaten voor zich.

Paspoort kan je nog discussie over voeren, echter zijn het gros van de argumenten van het tegenkamp kan "ja maar wat als". Ofwel situaties verzinnen die er niet zijn en op basis daarvan bij voorbaat al alles afkeuren. Er zijn al vaccinatiepaspoorten, namelijk het gele boekje en dat heeft bijna iedereen. Vroeger bij andere uitbraken van ziektes moest je voor reizen ook bepaalde medische info (zoals vaccinaties) in je paspoort hebben staan omdat je anders een gevaar was voor de rest van de bevolking of zelf ziektes kon oplopen en mee terug kon brengen naar je eigen land.

Dan kan je wel zeggen dat je vrijheid ingeperkt wordt, maar iedereen met een gezond verstand weet gewoon dat dat in de huidige situatie een bak onzin en puur egoïsme is. Als je lekker de egoist wilt uithangen onder het mom van vrijheid, verkas dan naar de VS, daar pas je er zo tussen.

Als iemand gaat roken in een restaurant, luidruchtig gaat schreeuwen en de boel sloopt, moet dat persoon dan ook maar zijn zin krijgen omdat je anders zijn vrijheid inperkt? Er zijn nou eenmaal regels t.b.v. de gehele bevolking, dat heet de wet. Te veel mensen denken nog wel eens dat ze daar boven staan en noemen het vrijheid. En als de wet niet terecht is, dan zie je vanzelf genoeg mensen er tegen in opstand komen via de politiek. Maar het is hun ogen toch altijd de schuld van de schapen of de overheid omdat ze niet cateren naar hun zin.

Ik snap de zorgen van mensen omtrent een vaccinatiepaspoort in de zin van vrijheid en privacy. En zodra dit werkelijkheid wordt (wat nu niet zo is) moet er inderdaad voor worden opgekomen, maar dit is nu niet het geval. Nu heb je dit gewoon nodig om de samenleving weer op te pakken voor een aantal maanden. Als het paspoort blijft heb je m.i. idd een probleem wat aangepakt moet worden, maar dit nu niet zo.

De keuze is zo. Optie een is de samenleving wordt opgepakt als iedereen gevaccineerd is. Optie twee waarbij je meer vrijheid hebt is: wil je niet gevaccineerd worden? Prima. Maar om te zorgen dat het virus zich alsnog niet verspreid (onder het mom van 0 risico's nemen) wil je dat iedereen op het desbetreffende evenement, in de ruimte, winkel, whatever, immuun is en niks kan verspreiden. Dit kan door aan te tonen dat je een prik hebt gehad of negatief bent getest. Zo kom je sneller terug op het normale en pikt de economie ook sneller op. Een andere optie is er niet.

Het vaccinatiepaspoort kan echter vermeden worden als het gros zich gewoon laat inenten. Hoe meer mensen het vaccin hebben, des te minder is het paspoort nodig. Mensen met gegronde medische redenen om niet een vaccin te nemen zijn een daadwerkelijk klein percentage dat je alsnog wel het virus er mee kan uitroeien. Deze mensen die geen vaccin kunnen krijgen, die moeten m.i. ook kostenloos zich kunnen laten testen met snelle testen om met de rest van de samenleving mee te kunnen doen.

Dit virus los je op door vaccinaties, punt. Dit zien we terug in de huidige cijfers van meerdere landen omtrent de doelgroepen die al gevaccineerd zijn. Dat maakt dit statement van Noisekick verwerpelijk, er zijn buiten gegronde medische redenen geen redelijke argumenten meer omtrent het niet vaccineren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 10:02 

Hardtraxx Veteran

Aaaaah Noisekick, daar zitten we op te wachten ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 13:27 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Voor degenen die nog twijfelen aan de intenties van Noisekick
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 13:28 

Hardtraxx Newbie

3 maanden voor Decibel...

Mijn hoop op mogelijkheden deze zomer ligt wel wat hoger dan een paar maanden terug, maar de kans dat het daadwerkelijk doorgaat lijkt me nog niet meer dan 30%.
Maar als aan deze voorwaarden voldaan wordt.....
- 75% gevaccineerd of natuurlijke bescherming
- testen max. 24 uur voor binnenkomst
- aantal besmettelijke mensen in NL <2500 (Statistisch gezien hebben dan 10 besmettelijken een Decibel-ticket, waarvan er dan 8 door testen uitgepikt worden)

....dan zie ik eigenlijk geen obstakels, maar ben bang voor valse hoop :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 13:30 

Kraak... Piep...

Norther66 schreef:

Voor degenen die nog twijfelen aan de intenties van Noisekick

Maar misschien heeft hij ook nog redelijke argumenten die hij expres niet opnoemt, je weet het niet!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 13:36 

Hardtraxx Veteran

Bambambam schreef:
- aantal besmettelijke mensen in NL <2500 (Statistisch gezien hebben dan 10 besmettelijken een Decibel-ticket, waarvan er dan 8 door testen uitgepikt worden)

En hopelijk dat die andere 2 dan thuis blijven. Vorig jaar lag het dal van het aantal besmettelijken in de zomer op 3.400, hopelijk deze zomer nog lager vanwege vaccinaties :)

Q-Dance heeft gisteren een evenement aangekondigd voor 28 augustus (in Aalborg, Denemarken), dus die lijken ook enigszins hoopvol over de situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 16:18 

Hardtraxx Veteran

Mooi statement van Noisekick, hopelijk volgen er meer, bijvoorbeeld GPF, Fraw, Sickmode...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 01:24 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Nee, die zijn er niet meer. Ik snap dat er eerst nog twijfel was, maar onderhand spreken de resultaten voor zich.

Paspoort kan je nog discussie over voeren, echter zijn het gros van de argumenten van het tegenkamp kan "ja maar wat als". Ofwel situaties verzinnen die er niet zijn en op basis daarvan bij voorbaat al alles afkeuren. Er zijn al vaccinatiepaspoorten, namelijk het gele boekje en dat heeft bijna iedereen. Vroeger bij andere uitbraken van ziektes moest je voor reizen ook bepaalde medische info (zoals vaccinaties) in je paspoort hebben staan omdat je anders een gevaar was voor de rest van de bevolking of zelf ziektes kon oplopen en mee terug kon brengen naar je eigen land.

Dan kan je wel zeggen dat je vrijheid ingeperkt wordt, maar iedereen met een gezond verstand weet gewoon dat dat in de huidige situatie een bak onzin en puur egoïsme is. Als je lekker de egoist wilt uithangen onder het mom van vrijheid, verkas dan naar de VS, daar pas je er zo tussen.

Als iemand gaat roken in een restaurant, luidruchtig gaat schreeuwen en de boel sloopt, moet dat persoon dan ook maar zijn zin krijgen omdat je anders zijn vrijheid inperkt? Er zijn nou eenmaal regels t.b.v. de gehele bevolking, dat heet de wet. Te veel mensen denken nog wel eens dat ze daar boven staan en noemen het vrijheid. En als de wet niet terecht is, dan zie je vanzelf genoeg mensen er tegen in opstand komen via de politiek. Maar het is hun ogen toch altijd de schuld van de schapen of de overheid omdat ze niet cateren naar hun zin.

Ik snap de zorgen van mensen omtrent een vaccinatiepaspoort in de zin van vrijheid en privacy. En zodra dit werkelijkheid wordt (wat nu niet zo is) moet er inderdaad voor worden opgekomen, maar dit is nu niet het geval. Nu heb je dit gewoon nodig om de samenleving weer op te pakken voor een aantal maanden. Als het paspoort blijft heb je m.i. idd een probleem wat aangepakt moet worden, maar dit nu niet zo.

De keuze is zo. Optie een is de samenleving wordt opgepakt als iedereen gevaccineerd is. Optie twee waarbij je meer vrijheid hebt is: wil je niet gevaccineerd worden? Prima. Maar om te zorgen dat het virus zich alsnog niet verspreid (onder het mom van 0 risico's nemen) wil je dat iedereen op het desbetreffende evenement, in de ruimte, winkel, whatever, immuun is en niks kan verspreiden. Dit kan door aan te tonen dat je een prik hebt gehad of negatief bent getest. Zo kom je sneller terug op het normale en pikt de economie ook sneller op. Een andere optie is er niet.

Het vaccinatiepaspoort kan echter vermeden worden als het gros zich gewoon laat inenten. Hoe meer mensen het vaccin hebben, des te minder is het paspoort nodig. Mensen met gegronde medische redenen om niet een vaccin te nemen zijn een daadwerkelijk klein percentage dat je alsnog wel het virus er mee kan uitroeien. Deze mensen die geen vaccin kunnen krijgen, die moeten m.i. ook kostenloos zich kunnen laten testen met snelle testen om met de rest van de samenleving mee te kunnen doen.

Dit virus los je op door vaccinaties, punt. Dit zien we terug in de huidige cijfers van meerdere landen omtrent de doelgroepen die al gevaccineerd zijn. Dat maakt dit statement van Noisekick verwerpelijk, er zijn buiten gegronde medische redenen geen redelijke argumenten meer omtrent het niet vaccineren.

Het is helemaal nog niet bekend of het vaccineren van jonge, gezonde mensen iets bijdraagt aan het bestrijden van de pandemie. Ik laat niks in mij spuiten als het niet nodig is. En dan vind ik dat ik wel recht heb op toegang tot de samenleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 03:03 

Hardtraxx Veteran

Melanoisia schreef:
Het is helemaal nog niet bekend of het vaccineren van jonge, gezonde mensen iets bijdraagt aan het bestrijden van de pandemie. Ik laat niks in mij spuiten als het niet nodig is. En dan vind ik dat ik wel recht heb op toegang tot de samenleving.
Dan zul je je voorlopig voor een aantal activiteiten vaker moeten laten testen.
Vaccinatie doe je niet alleen voor jezelf, ik vind het zelf ook wel een goed gevoel geven dat ik daarmee minder snel mijn familie enzo kan besmetten.
En verder, de stelling dat niet bekend is of het iets helpt is wat kort door de bocht denk ik.
https://edition.cnn.com/2021/05/05/heal ... index.html
(niet geschikt voor MSM wappies)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 08:04 

Hardtraxxer

Melanoisia schreef:
Broken Balance schreef:

Sorry, maar ik vind dit echt ontzettend egoistisch. Als je je niet laat vaccineren ben je gewoon een gevaar voor de mensen die wel gevaccineerd zijn. Hoe meer mensen zich niet laten hoe groter de kans het virus heeft om rond te blijven gaan en hoe groter de kans is dat er een mutatie ontstaat die niet door het vaccin wordt opgepakt. Zodra dat gebeurt ben je weer terug bij af.

Ik vind het echt meer dan terecht dat mensen die zich niet vaccineren aan zwaardere voorwaarden moeten voldoen of wat mij betreft misschien zelfs voor sommige activiteiten volledig buitengesloten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 08:24 

Kraak... Piep...

Melanoisia schreef:

Dacht het niet maat. Een beetje wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt het niet. En er zijn al tig jongeren geprikt in andere landen die eveneens bijdragen aan de grote daling van de cijfers en zelfs de complete uitroeiing van het virus (zoals in Zuid Korea, Nieuw Zeeland, Denemarken, Canada, Australië en Engeland). Zelfs hier in Nederland zijn ze al begonnen met het prikken van jongeren die in de risicogroep vallen en we dalen nog steeds, als het niet werkte op lagere leeftijden en onder 60, dan stagneerde de cijfers wel.

Hoe je het ook wendt of keert, je pakt een vaccin of je moet via een paspoort testen om mee te doen met de rest. En dat hele recht op dit en dat is helemaal niet vanzelfsprekend, in geen enkel land behalve de VS wellicht. Dit omdat jij een risico voor de rest bent omdat je alleen maar aan jezelf denkt en je plakt een slechte naam op mensen die oprechte redenen hebben om zich niet te laten vaccineren. Je laat het voor hun ook alleen maar langer duren.

Nogmaals, dit paspoort is tijdelijk zodat iedereen zo snel mogelijk kan meedoen. Als je weigert beiden te doen, is het jouw probleem en duurt het alleen maar langer.

brianfct65 schreef:
Ik vind het echt meer dan terecht dat mensen die zich niet vaccineren aan zwaardere voorwaarden moeten voldoen of wat mij betreft misschien zelfs voor sommige activiteiten volledig buitengesloten worden.

Dit vind ik dan weer te heftig, omdat er mensen zijn met echte medische redenen om zich niet te laten vaccineren. En die testen moeten dan ook gratis zijn. Iedereen moet mee kunnen doen, daarom is dat paspoort er. Zodat je met een negatieve test of het vaccin gewoon mee kan doen.

Daarbij wel dat als je beiden weigert je wel gewoon uitgesloten bent tot het mogelijk is om wel mee te doen en de veiligheid van anderen gegarandeerd kan worden. En hoe meer men vaccineert, hoe sneller het beter wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 08:50 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Melanoisia schreef:

Dacht het niet maat. Een beetje wel de lusten maar niet de lasten, zo werkt het niet. En er zijn al tig jongeren geprikt in andere landen die eveneens bijdragen aan de grote daling van de cijfers en zelfs de complete uitroeiing van het virus (zoals in Zuid Korea, Nieuw Zeeland, Denemarken, Canada, Australië en Engeland). Zelfs hier in Nederland zijn ze al begonnen met het prikken van jongeren die in de risicogroep vallen en we dalen nog steeds, als het niet werkte op lagere leeftijden en onder 60, dan stagneerde de cijfers wel.

Hoe je het ook wendt of keert, je pakt een vaccin of je moet via een paspoort testen om mee te doen met de rest. En dat hele recht op dit en dat is helemaal niet vanzelfsprekend, in geen enkel land behalve de VS wellicht. Dit omdat jij een risico voor de rest bent omdat je alleen maar aan jezelf denkt en je plakt een slechte naam op mensen die oprechte redenen hebben om zich niet te laten vaccineren. Je laat het voor hun ook alleen maar langer duren.

Nogmaals, dit paspoort is tijdelijk zodat iedereen zo snel mogelijk kan meedoen. Als je weigert beiden te doen, is het jouw probleem en duurt het alleen maar langer.

brianfct65 schreef:

Dit vind ik dan weer te heftig, omdat er mensen zijn met echte medische redenen om zich niet te laten vaccineren. En die testen moeten dan ook gratis zijn. Iedereen moet mee kunnen doen, daarom is dat paspoort er. Zodat je met een negatieve test of het vaccin gewoon mee kan doen.

Daarbij wel dat als je beiden weigert je wel gewoon uitgesloten bent tot het mogelijk is om wel mee te doen en de veiligheid van anderen gegarandeerd kan worden. En hoe meer men vaccineert, hoe sneller het beter wordt.

Vraag me dus oprecht af of dat van minder besmettelijkheid terug te zien is in de cijfers (hoop het). Maar als je de dalende trend vergelijkt met voorgaand jaar is het een op een toe te wijzen aan het weer? Weet alleen even niet meer zo goed hoe streng het nog was in mei vorig jaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:11 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:

brianfct65 schreef:

Uiteraard, als iemand om medische redenen zich niet laat vaccineren dan zijn er altijd oplossingen als testen, medische verklaringen etc, maar als je je vaccin weigert en je niet laat testen dan houdt het gewoon op hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:12 

Kraak... Piep...

Richting de zomer nam het toen af omdat we alles dicht hadden gegooid in het midden van maart. Alle winkels behalve supermarkten. In juni ging de boel weer open door versoepelingen, maar 2 maand later (in de zomer zelf) stegen de cijfers al weer waardoor er in augustus weer restricties bij kwamen. Toen daalde ze rond oktober weer eventjes waarna weer iets werd versoepeld en in de winter steeg het enorm.

Het fluctueert, en waarschijnlijk zal het weer wel een factor zijn op de besmettingen, maar niet de bepalende factor of een grote. Eveneens hebben we nou niet echt zomerweer gehad.

Het grootste verschil is hier namelijk dat je ziet dat de leeftijdsgroepen die gevaccineerd zijn niet meer terugkomen in ziekenhuizen en de besmettingscijfers. Waar dat vorig jaar wel zo was. De gemiddelde leeftijd van de besmette of opgenomen personen daalt, en het weer discrimineert niet op leeftijd, dat is het bewijs dat het vaccin de oplossing is.

In other news, WHO heeft uit onderzoek de conclusie getrokken dat de Indische variant ook niet immuun is voor onze vaccins. Dus dat scheelt ook weer, leek even dat dat een mutatie als uitzondering werd (omdat de UK en Braziliaanse varianten dus ook niet immuun zijn voor het vaccin).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:17 

Hardtraxxer

Deanster schreef:
Broken Balance schreef:
Melanoisia schreef:

brianfct65 schreef:

Maar als je de dalende trend vergelijkt met voorgaand jaar is het een op een toe te wijzen aan het weer? Weet alleen even niet meer zo goed hoe streng het nog was in mei vorig jaar?

Dus de 90, 80 en 70 jarigen hebben in februari, maart en april ander weer gehad dan de mensen buiten die leeftijdscategorie? Je zie sinds de start van de vaccinatie een sterke daling in die leeftijdsgroep. Nu is de vaccinatie voor de 60ers bijna afgerond en de 50ers is bezig - de groep die het sterkst vertegenwoordigd is in de ziekenhuizen - en je ziet het aantal opnamen en mensen in de ziekenhuizen ineens super hard dalen. Dan kan je toch niet stellen dat dat aan het weer ligt.
Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic