Pedaalemre schreef:
Dat is toch ook zo, zoals die wijven die 'depressief' zijn omdat Anne-Fleur aanvoerster werd van het hockeyteam ipv hun. Neemt niet weg dat een veel te groot deel depressie ziet als iets kleins omdat ze het zelf niet kennen. Die toxic 'Stel je niet aan' shit van mensen die zelf niks meegemaakt hebben altijd, walgelijk.
Ik snap jou echt voor geen meter. Enerzijds moeten we mensen met mentale problemen serieus nemen en anderzijds haal je iedereen die niet jouw maatstaaf aan depressie heeft naar beneden en stellen ze zich aan.
Ik ga je niet proberen naar beneden te halen, want daar heeft niemand wat aan, maar als ik jou was zou ik internet (En dan vooral de discussies er op) de aankomende maanden aan de kant leggen. Vanaf juli is er een grote kans dat we grotendeels ons leven kunnen hervatten zoals voor corona en in de maanden daarna zullen de maatregelen verdwijnen. Jezelf tot die tijd irriteren aan alles, klagen over alle maatregelen en alles wat het meebrengt gaat je niet helpen. Nee, ik zeg niet 'Dit is de oplossing om uit een depressie te halen', maar je haalt teveel op je nek. Neem het goeie advies van Khadber aan en probeer jezelf rustig te houden en zit het nog even uit, hoe zwaar dat ook is.