Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2021 23:13 

Hardtraxx Veteran

Vanwege het niet sluitende en definitieve bewijs acht ik de nieuwswaarde gewoon vrij laag :P. Dr heerst al genoeg angst. Imo niet nodig om het nog meer te verspreiden op basis van studies met weinig bewijskracht
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2021 23:57 

Hardtraxx Veteran

Hoezo zou een dergelijke studie angst opwekken? Bij mensen waarbij dat het geval is gaan ze toch eerst een keer naar zichzelf moeten kijken. Dit is gewoon wetenschap. Als wetenschap je angst inboezemt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 09:03 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Gelijkaardig artikel over een zelfde soort studie (meer pollen = meer infecties) gelezen op VRT NWS (Vlaamse nieuwsdienst gesubsidieerd door de overheid). Het/de(?) paper die onderaan dit artikel staat, en waarop het artikel gebaseerd is, is een studie die data gebruikt van 31 landen wereldwijd in plaats van enkel NL zoals gedaan is in de studie die jij deelt, MWAT.

RoyAPO schreef:
Maar ik las vandaag juist in het nieuws dat hooikoorts de kans om Corona te krijgen vergroot :lol:. Wat is het nou haha

xd gvd

Nouja als je 30 landen op een hoop gooit krijg je niet echt een solide beeld lijkt mij. Ieder land heeft andere culturen met ander gedrag welke een rol kan spelen. Maar de studie die ik opgooide sprak over een hoge significantie, maar de onderzoeker zegt er ook dat er nog gecontroleerde experimenten plaats moeten vinden om de hypothese meer te bevestigen

RoyAPO schreef:
Wat mij vooral stoort aan de hele druppel theorie op 1,5m, is dat het gebaseerd is op een studie uit 1930-1940 ofzo. En dan ging het volgens mij ook nog eens over de verspreiding van een bacterie ipv een virus (correct me if wrong).

Ik denk dat je op dit experiment doelt, gaat idd over een bacterie en niet een virus. Echter is een virus veel kleiner dan een bacterie dus lijkt het mij het in het geval van een virus ook wel standhouden.

https://hub.jhu.edu/2020/07/22/richard- ... rne-virus/

Overigens lijkt mij de discussie niet zo zwart-wit, maar ook grijstinten kennen. Druppeltjes kunnen namelijk ook overgaan in aerosolen (als de lucht droog is).

makrooy schreef:
Alleen jammer van de complot gevoelige naam. M'n vooroordeel ging ervan uit dat het een site is vol complot theorieën. Om eerlijk te zijn ga ik ervan uit dat dat het niet is, want kan de site niet bekijken.

https://www.ftm.nl/over-ftm
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 11:14 

Hardtraxx Veteran

Las een reactie van iemand op Facebook (die universitaire studies heeft afgerond) dat die studies over pollen helemaal nergens over gaan en dat er helemaal geen correlatie is gevonden tussen pollen en Corona maar tussen pollen en tijd. Ze hebben maar data van twee maanden gepakt en in die twee maanden van het begin van het jaar neemt altijd de pollen concentratie toe met de tijd. Hij verwacht dan ook dat de studies nog ingetrokken gaan worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 11:42 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Las een reactie van iemand op Facebook (die universitaire studies heeft afgerond)

Zoooo
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 11:56 

Hardtraxx Veteran

Anders lijkt het wel heel erg op ‘Hep op Facebook gestaan’ he
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 12:20 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Anders lijkt het wel heel erg op ‘Hep op Facebook gestaan’ he

Nu niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Er is wel een verschil tussen of Dr Fauci iets zegt op Facebook of wanneer Sjannie Achternaamzegikniet er iets op plaatst he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 13:38 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Las een reactie van iemand op Facebook (die universitaire studies heeft afgerond)

http://www.ahmeneerisexpert.be/

RoyAPO schreef:
dat die studies over pollen helemaal nergens over gaan en dat er helemaal geen correlatie is gevonden tussen pollen en Corona maar tussen pollen en tijd. Ze hebben maar data van twee maanden gepakt en in die twee maanden van het begin van het jaar neemt altijd de pollen concentratie toe met de tijd. Hij verwacht dan ook dat de studies nog ingetrokken gaan worden :P

Gaat dat dan over die Nederlandse studie?

Telegraaf had er dit over te zeggen iig;

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1453183 ... -als-griep

Lijkt me nog weinig sluitend bewijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 14:46 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Sjannie Achternaamzegikniet

Ah, dat is de zus van John Boeitniet. Ik ken ze, ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2021 15:20 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Delt-A schreef:
Sjannie Achternaamzegikniet

Ah, dat is de zus van John Boeitniet. Ik ken ze, ja.

Altijd gniffelen als ik zo iemand voorbij zie komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 12:13 

Hardtraxx Veteran

https://www.instagram.com/tv/CMQPdFLjBD ... wxfnc19gfw

Hugo is een smerige engnek. Fijn dat hij bepaalt wat essentieel is voor anderen, zolang het niet in zijn interessegebied ligt. Altijd de mensen die totaal niet getroffen worden door de maatregelen die zich er vervolgens totaal niet in de levensbehoeften van anderen kunnen verplaatsen.

Maar als je dan juist andersom beredeneert, en de financiële en mentale schade belangrijker vind dan de minimale coronaschade ben je zogenaamd egoïstisch. Ik kots op die vent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 12:17 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
https://www.instagram.com/tv/CMQPdFLjBDk/?igshid=tvwxfnc19gfw

Hugo is een smerige engnek. Fijn dat hij bepaalt wat essentieel is voor anderen, zolang het niet in zijn interessegebied ligt. Altijd de mensen die totaal niet getroffen worden door de maatregelen die zich er vervolgens totaal niet in de levensbehoeften van anderen kunnen verplaatsen.

Maar als je dan juist andersom beredeneert, en de financiële en mentale schade belangrijker vind dan de minimale coronaschade ben je zogenaamd egoïstisch. Ik kots op die vent.

Gast, denk eens na. Hij zegt letterlijk dat een festival niet essentieel is, wat het ook niet is. Je moet niet naar een festival om te kunnen leven. Dingen die wel essentieel zijn, zijn supermarkten, apotheken, drogisterijen enz. Het is volkomen logisch wat ie hier zegt.

Ik had dit debat live gekeken en wist dat FvD hier moeilijk over ging doen, want het is natuurlijk super simpel om te roepen 'Jij bepaalt niet wat essentieel is', wat in zo'n geval wel nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 12:20 

Hardtraxx Veteran

Forum zijn pas engnekken
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 12:21 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Pedaalemre schreef:
https://www.instagram.com/tv/CMQPdFLjBDk/?igshid=tvwxfnc19gfw

Gast, denk eens na. Hij zegt letterlijk dat een festival niet essentieel is, wat het ook niet is. Je moet niet naar een festival om te kunnen leven. Dingen die wel essentieel zijn, zijn supermarkten, apotheken, drogisterijen enz. Het is volkomen logisch wat ie hier zegt.

Ik had dit debat live gekeken en wist dat FvD hier moeilijk over ging doen, want het is natuurlijk super simpel om te roepen 'Jij bepaalt niet wat essentieel is', wat in zo'n geval wel nodig is.

Prima dat het voor jou ook niet essentieel is. Maar deze engnek moet kappen met voor anderen te praten. Is dezelfde soort line als laatst voorbij kwam: 'mensen beginnen te wennen aan de maatregelen'. Spreek voor jezelf vieze engnekken. Ik zie essentieel niet enkel als 'eten en drinken'. Dingen die voor veel mensen nodig zijn om mentaal stabiel te blijven zijn in mijn ogen ook essentieel. Eropuit kunnen gaan. Plezier hebben zoals festivals, horeca, theater. Een leven met alleen werken en slapen is geen leven. Alleen de mensen die met heel weinig prikkels tevreden zijn noemen plezier maken niet-essentieel. DAT is egoïstisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 12:35 

Hardtraxx Veteran

Het is egoïstisch om alles open te gooien, want vrijheid, terwijl we in een pandemie zitten. Het niet eens zijn met maatregelen is 1 ding, maar niet snappen wat 'essentieel' betekent en dan nog zeiken dat je geliefde hobby daar niet bijzitten, is de puurste vorm van een egocentrische gedachtegang. Op het moment dat er zo'n groot iets gebeurd waar de hele wereld last van heeft en je dan nog niet je eigen ego even opzij kan zetten, zegt genoeg over jou als persoon en je deelname in de maatschappij.

Het gaat ook totaal niet om bepalen wat voor iemand essentieel is. Essentieel gaat niet om wat je leuk vind of mentaal graag wilt doen, het gaat om de dingen die je nodig hebt om niet te overlijden (Nee, zelfmoord omdat je al een jaar je hobby niet kan uitoefenen telt niet).

Maarja, je hebt al duidelijk gemaakt dat FvD je ding is en dat je alles geloofd wat zij je voorschotelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 13:04 

Hardtraxx Veteran

Sowieso valt die Van Haga echt totaal niet serieus te nemen. Vind die nog bijna vervelender dan Baudet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 13:14 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
Forum zijn pas engnekken

Amen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 13:29 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Het is egoïstisch om alles open te gooien, want vrijheid, terwijl we in een pandemie zitten. Het niet eens zijn met maatregelen is 1 ding, maar niet snappen wat 'essentieel' betekent en dan nog zeiken dat je geliefde hobby daar niet bijzitten, is de puurste vorm van een egocentrische gedachtegang. Op het moment dat er zo'n groot iets gebeurd waar de hele wereld last van heeft en je dan nog niet je eigen ego even opzij kan zetten, zegt genoeg over jou als persoon en je deelname in de maatschappij.

Het gaat ook totaal niet om bepalen wat voor iemand essentieel is. Essentieel gaat niet om wat je leuk vind of mentaal graag wilt doen, het gaat om de dingen die je nodig hebt om niet te overlijden (Nee, zelfmoord omdat je al een jaar je hobby niet kan uitoefenen telt niet).

Maarja, je hebt al duidelijk gemaakt dat FvD je ding is en dat je alles geloofd wat zij je voorschotelen.

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 13:29 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
smerige engnek

Pedaalemre schreef:
deze engnek

Pedaalemre schreef:
Spreek voor jezelf vieze engnekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 13:59 

Hardtraxx Veteran

Denken dat het me alleen om mijn hobby gaat en even vergeten dat miljoenen mensen mentaal en financieel naar de kloten gaan. En dan met mij geen discussie willen voeren. :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 14:06 

Hardtraxx Veteran

Waar zeg ik dat ik het niet wil? Ik ben het aan het doen, toch?
En het ging helemaal niet om 'miljoenen mensen die er mentaal doorheen zitten' (Ps. Cijfers roepen zonder bron = FvD), het ging over het punt dat jij vindt dat de regering niet mag bepalen wat essentieel is. Geef daar eens antwoord op i.p.v. de gebeten hond spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 14:09 

Hardtraxx Veteran

Je kan met rationele argumenten smijten wat je wilt, maar mensen zoals Pedaalemre zijn gewoon gefrustreerd en zullen daar niet zo snel comfort in vinden. Het gemis, waar bepaalde mensen meer of minder goed mee om kunnen gaan, zowel in emotionele als in economische zin, blijft, en dat is natuurlijk een gruwelijke voedingsbodem voor emotiepartijen zoals FVD die lekker dingen schreeuwen die mensen graag willen horen.

patrickjeb schreef:

In onze maatschappij waar de basisbehoeftes vervult zijn en waarin we al geruime tijd verslaafd zijn gemaakt aan de jacht op emotionele voldoening snap ik heel goed dat het voor veel mensen heel troebel is om dat zo nog in te zien.

Kreeg deze week trouwens een advertentie op FB met Baudet die spreekt over 'het vlaggenschip van de renaissancevloot die klaar ligt om uit te varen' oid met daar tussen Pirates of the Caribbean achtige beelden van 18e eeuse zeilschepen tussendoor gecut :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 14:14 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Waar zeg ik dat ik het niet wil? Ik ben het aan het doen, toch?
En het ging helemaal niet om 'miljoenen mensen die er mentaal doorheen zitten' (Ps. Cijfers roepen zonder bron = FvD), het ging over het punt dat jij vindt dat de regering niet mag bepalen wat essentieel is. Geef daar eens antwoord op i.p.v. de gebeten hond spelen.

Ik denk dat de ene persoon gewoon beter om kan gaan met geen flikker te doen hebben dan de ander. En het dus totaal verschilt per persoon hoeveel prikkels/voldoening diegene nodig heeft om mentaal stabiel te blijven. Het lijkt er alleen maar om te gaan om sterfgevallen zoveel mogelijk te beperken. En over je zelfmoord telt niet.. Depressief zijn is erger dan dood zijn. Maar daar kan jij je wss niet in verplaatsen. Zoals zovelen.

Edit: 'cijfers gooien zonder bron'. Denk maar gewoon eens realistisch na ipv overal een bronnetje voor te willen hebben. 7+ miljard inwoners op aarde. Als je echt denkt dat de hoeveelheid mensen die er mentaal compleet doorheen zitten om honderdduizenden gaat ipv miljoenen, heb je echt een massive bord voor je kop. Maar de maatregelen doen jou weinig tot niets dus kan je je het niet voorstellen. Je bent gewoon het zoveelste gevalletje 'mij raakt het niet dus ik kan het me niet voorstellen dat anderen er wel zoveel last van hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2021 14:44 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Ik denk dat de ene persoon gewoon beter om kan gaan met geen flikker te doen hebben dan de ander. En het dus totaal verschilt per persoon hoeveel prikkels/voldoening diegene nodig heeft om mentaal stabiel te blijven.

Natuurlijk en zoals ik al eerder heb geroepen mag er best meer gedaan worden aan mentale gezondheid, maar 'engnek' gaan roepen als je het ergens niet mee eens bent, wat wel klopt, is precies wat je een wappie maakt.

Pedaalemre schreef:
Het lijkt er alleen maar om te gaan om sterfgevallen zoveel mogelijk te beperken.

Volgens mij vergeet jij, net als vele andere PVV/FvD stemmers, hoeveel last je kan hebben na een besmetting. Natuurlijk heeft niet 100% van de mensen die corona heeft gehad er last van, maar de aantallen zijn hoog genoeg en je hoort de verhalen te vaak dat ze maanden na besmetting nog steeds niet volledig zijn hersteld. Ik ken sowieso al 2 collega's die 3 maand na besmetting uitgeput zijn na een trap oplopen. Ook mensen die 'vitaal en gezond' zijn, die na het minste in het huishouden rust moeten nemen. We weten niet of mensen jaren na besmetting alsnog last hebben, maar er zijn genoeg tekenen om jezelf te beschermen tegen een virus dat dit aanricht.

Pedaalemre schreef:
En over je zelfmoord telt niet.. Depressief zijn is erger dan dood zijn. Maar daar kan jij je wss niet in verplaatsen. Zoals zovelen.

Heb zelf ook in een halve depressie gezeten en jezelf op zo'n moment negatief opstellen en negativiteit opzoeken gaat je niet helpen om daaruit te komen. Daarnaast bedoelde ik 'dat telt niet' als dat de regering niet bij iedere maatregel kan denken 'Misschien gaat iemand hierdoor zelfmoord plegen'.

Pedaalemre schreef:
Edit: 'cijfers gooien zonder bron'. Denk maar gewoon eens realistisch na ipv overal een bronnetje voor te willen hebben. 7+ miljard inwoners op aarde. Als je echt denkt dat de hoeveelheid mensen die er mentaal compleet doorheen zitten om honderdduizenden gaat ipv miljoenen, heb je echt een massive bord voor je kop. Maar de maatregelen doen jou weinig tot niets dus kan je je het niet voorstellen.

Tuurlijk zijn er mensen die hierdoor minder lekker in hun vel zitten en een gedeelte daarvan zal daarvan een depressie hebben. Daar moet zeker iets aan gedaan worden, maar roepen dat alles maar open moet is niet reëel. Dat is denken 'Dit is mijn probleem en dat los ik zo op' zonder na te denken wat de gevolgen voor anderen zijn.

Pedaalemre schreef:
Je bent gewoon het zoveelste gevalletje 'mij raakt het niet dus ik kan het me niet voorstellen dat anderen er wel zoveel last van hebben.

Totaal niet. Ik heb ook genoeg last van de maatregelen en vooral mensen om me heen. M'n vader zit letterlijk al een jaar thuis, zonder bezoek, de dagen af te tellen tot hij weer dingen kan. Hij doet letterlijk niks anders dan thuis zitten. Zijn werk laat hem thuis, omdat hij een risicofactor is. Ik heb hem in deze tijd 2 keer gezien, voor zijn verjaardag in hartje zomer, toen de cijfers laag waren, en 1 keer toen ik in 3 weken tijd zo goed als niemand had gezien of op werk was geweest. Ik weet precies wat het met je kan doen, maar ik blijf wel reëel en hij gelukkig ook. Gedeeltelijk hetzelfde met m'n schoonouders. Die komen ook bijna niet buiten de deur en zelfs hun dochter langs laten komen heeft niet de voorkeur.

Deze hele pandemie laat zien wat je over hebt voor een ander. Wat voor risico's jij wilt nemen. Welke dingen jij wilt laten liggen, zodat een ander waarschijnlijk geen virus krijgt met de mogelijke gevolgen.
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic