Pedaalemre schreef:
Ik denk dat de ene persoon gewoon beter om kan gaan met geen flikker te doen hebben dan de ander. En het dus totaal verschilt per persoon hoeveel prikkels/voldoening diegene nodig heeft om mentaal stabiel te blijven.
Natuurlijk en zoals ik al eerder heb geroepen mag er best meer gedaan worden aan mentale gezondheid, maar 'engnek' gaan roepen als je het ergens niet mee eens bent, wat wel klopt, is precies wat je een wappie maakt.
Pedaalemre schreef:
Het lijkt er alleen maar om te gaan om sterfgevallen zoveel mogelijk te beperken.
Volgens mij vergeet jij, net als vele andere PVV/FvD stemmers, hoeveel last je kan hebben na een besmetting. Natuurlijk heeft niet 100% van de mensen die corona heeft gehad er last van, maar de aantallen zijn hoog genoeg en je hoort de verhalen te vaak dat ze maanden na besmetting nog steeds niet volledig zijn hersteld. Ik ken sowieso al 2 collega's die 3 maand na besmetting uitgeput zijn na een trap oplopen. Ook mensen die 'vitaal en gezond' zijn, die na het minste in het huishouden rust moeten nemen. We weten niet of mensen jaren na besmetting alsnog last hebben, maar er zijn genoeg tekenen om jezelf te beschermen tegen een virus dat dit aanricht.
Pedaalemre schreef:
En over je zelfmoord telt niet.. Depressief zijn is erger dan dood zijn. Maar daar kan jij je wss niet in verplaatsen. Zoals zovelen.
Heb zelf ook in een halve depressie gezeten en jezelf op zo'n moment negatief opstellen en negativiteit opzoeken gaat je niet helpen om daaruit te komen. Daarnaast bedoelde ik 'dat telt niet' als dat de regering niet bij iedere maatregel kan denken 'Misschien gaat iemand hierdoor zelfmoord plegen'.
Pedaalemre schreef:
Edit: 'cijfers gooien zonder bron'. Denk maar gewoon eens realistisch na ipv overal een bronnetje voor te willen hebben. 7+ miljard inwoners op aarde. Als je echt denkt dat de hoeveelheid mensen die er mentaal compleet doorheen zitten om honderdduizenden gaat ipv miljoenen, heb je echt een massive bord voor je kop. Maar de maatregelen doen jou weinig tot niets dus kan je je het niet voorstellen.
Tuurlijk zijn er mensen die hierdoor minder lekker in hun vel zitten en een gedeelte daarvan zal daarvan een depressie hebben. Daar moet zeker iets aan gedaan worden, maar roepen dat alles maar open moet is niet reëel. Dat is denken 'Dit is mijn probleem en dat los ik zo op' zonder na te denken wat de gevolgen voor anderen zijn.
Pedaalemre schreef:
Je bent gewoon het zoveelste gevalletje 'mij raakt het niet dus ik kan het me niet voorstellen dat anderen er wel zoveel last van hebben.
Totaal niet. Ik heb ook genoeg last van de maatregelen en vooral mensen om me heen. M'n vader zit letterlijk al een jaar thuis, zonder bezoek, de dagen af te tellen tot hij weer dingen kan. Hij doet letterlijk niks anders dan thuis zitten. Zijn werk laat hem thuis, omdat hij een risicofactor is. Ik heb hem in deze tijd 2 keer gezien, voor zijn verjaardag in hartje zomer, toen de cijfers laag waren, en 1 keer toen ik in 3 weken tijd zo goed als niemand had gezien of op werk was geweest. Ik weet precies wat het met je kan doen, maar ik blijf wel reëel en hij gelukkig ook. Gedeeltelijk hetzelfde met m'n schoonouders. Die komen ook bijna niet buiten de deur en zelfs hun dochter langs laten komen heeft niet de voorkeur.
Deze hele pandemie laat zien wat je over hebt voor een ander. Wat voor risico's jij wilt nemen. Welke dingen jij wilt laten liggen, zodat een ander waarschijnlijk geen virus krijgt met de mogelijke gevolgen.