Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 00:25 

Hardtraxx Veteran

Thuisbezorgd-jassen en leenhonden populair nu avondklok aanstaande is https://www.nu.nl/coronavirus/6102920/t ... de-is.html (via @NUnl)

:lol: wtf, stelletje mongolen in ons land
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 00:52 

Hardtraxx Veteran

Haha :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 03:21 

Hardtraxx Addict

hurricane schreef:
Ben ook echt niet blij met de avondklok maar laten ze het dan nu maar doen.
Het is na 20u toch donker en koud buiten op dit moment dus kwam toch al amper buiten
Als we zo die Britse mutant kunnen remmen, dan moet dat maar
Want als die echt de overhand gaat krijgen, dan gaat het echt gierend uit de klauw lopen in de zorg

Dat gaat het toch wel. Met of zonder avondklok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 09:45 

Hardtraxx Veteran

Ben het met je eens hoor Mark. De zus van mijn vriendin woont in Londen, dat is echt geen pretje als je hoort hoe het er daar aan toe gaat momenteel. Ik hoop van harte dat we dat bespaard worden, want dat klinkt niet als een goed vooruizicht.

Ach ja, het is misschien ook een beetje een winterdipje van mijn kant. Ik hoop dat we met de lente en zomer wat meer ruimte krijgen, zolang dat kan ben ik al heel blij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 10:05 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Ik sta tot nu toe achter alle maatregelen, hoe kut ze ook zijn. Maar een avondklok slaat echt nergens op. Lekker met zijn allen om 5 uur naar de supermarkt nu.

Gooi eerst die tientallen vluchten vanuit Groot Brittanië eruit.

Helemaal mee eens ja. Zal gezellig worden tussen 18.00 en 20.00 in de supermarkt. Normaal staan ze al in je nek te hijgen, maar dat zal nu nog wel extremer worden. Lekker avondklokje invoeren met 0 onderbouwing waarom het zou werken. Clowns.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 10:32 

Hardtraxx Addict

En dan te bedenken dat ze in het VK, Duitsland en Frankrijk al vanaf december de oudjes aan het vaccineren zijn. Wij beginnen daar pas over twee maanden mee. :lol:

Wordt een leuke lente.

Verder eens met alles wat er gezegd is over de avondklok. Zo’n maatregel doet een vrij grote inbreuk op mensen hun gevoel van vrijheid, met als gevolg het afnemen van het draagvlak. Terwijl er nog een heel scala aan maatregelen genomen had kunnen worden die veel minder ingrijpend zouden zijn en waarschijnlijk ook nog eens meer effect zouden hebben.

Zo’n avondklok is vooral debiel voor supermarkten, die nu drukker bezocht zullen worden tussen 18-20. Je kunt beter de drukte wat spreiden lijkt me zo. Bovendien denk ik dat de mensen die je hier echt wil mee ontmoedigen (namelijk jongeren die nog altijd elkaar veel opzoeken) niet bereikt. Zij gaan gewoon lekker om 20:00 uur al heen en halen door tot 04:00 met nog net ietsje meer drank en drugs dan ze al deden. Hoppaaaaaa
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 10:58 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Verder eens met alles wat er gezegd is over de avondklok. Zo’n maatregel doet een vrij grote inbreuk op mensen hun gevoel van vrijheid, met als gevolg het afnemen van het draagvlak. Terwijl er nog een heel scala aan maatregelen genomen had kunnen worden die veel minder ingrijpend zouden zijn en waarschijnlijk ook nog eens meer effect zouden hebben.

Wat voor maatregelen zou jij dan voorstellen? Ik kan mij buiten het inreisverbod van en naar UK (wat ze ook gaan doen dacht ik) dingen bedenken als thuiswerkplicht, afstandsrestricties, sluiten van alle winkels behalve supermarkten/apotheken bedenken en die lijken mij minstens zo ingrijpend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:21 

Hardtraxx Addict

SL8492 schreef:
Sarabande schreef:

Wat voor maatregelen zou jij dan voorstellen? Ik kan mij buiten het inreisverbod van en naar UK (wat ze ook gaan doen dacht ik) dingen bedenken als thuiswerkplicht, afstandsrestricties, sluiten van alle winkels behalve supermarkten/apotheken bedenken en die lijken mij minstens zo ingrijpend.

Chroman schreef:

Daarnaast zouden ze imo ook moeten onderzoeken of ze het thuiswerk-advies kunnen omzetten in een verplichting. Zijn nog zat mensen die prima thuis kunnen werken, maar toch naar kantoor gaan. Zulke bedrijven moet je imo gewoon een boete geven. Als er blijkbaar mankracht is om de avondklok te handhaven moet dat ook wel lukken, zou je zeggen. Gewoon elke dag wat bedrijven afgaan om te controleren. Ken in mijn omgeving al 3 mensen (allemaal bij een ander bedrijf) waar ze nog vrolijk elke dag met 10 man of meer op kantoor zitten in een shared space, terwijl die alle drie echt prima vanuit huis zouden kunnen werken. Aan het verkeer op de weg te zien gebeurt dit nog veel te veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:22 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
En dan te bedenken dat ze in het VK, Duitsland en Frankrijk al vanaf december de oudjes aan het vaccineren zijn. Wij beginnen daar pas over twee maanden mee. :lol:

Wordt een leuke lente.

Nederland is het enige(?) West-Europese land dat ervoor gekozen heeft om eerst de zorgmedewerkers in te enten en dan pas de 'oudjes'. De andere landen doen dit omgekeerd, eerst de oudjes, dan de zorg.

Dat is dus een bewuste keuze die jullie overheid heeft gemaakt en die moet je accepteren.

Sarabande schreef:
Zo’n avondklok is vooral debiel voor supermarkten, die nu drukker bezocht zullen worden tussen 18-20. Je kunt beter de drukte wat spreiden lijkt me zo.

Zijn bij jullie dan zoveel supermarkten open na 20u? Voor zover ik weet sluit het overgrote deel van de supermarkten om 20u in België. Ter controle even gekeken bij mij in de gemeente en, nachtwinkels niet meegeteld, kom ik geen enkele supermarkt tegen die na 20u open is (10+ winkels gecontroleerd).

Hier in België is er voor Vlaanderen een nachtklok vanaf middernacht en in Brussel+Wallonië vanaf 22u. Dergelijke uren voor een avondklok zijn gewoon goed want dat heeft minimale impact op de grote massa terwijl de 'cowboys' er makkelijk uitgehaald worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:24 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Sarabande schreef:

Wordt een leuke lente.

Nederland is het enige(?) West-Europese land dat ervoor gekozen heeft om eerst de zorgmedewerkers in te enten en dan pas de 'oudjes'. De andere landen doen dit omgekeerd, eerst de oudjes, dan de zorg.

Dat is dus een bewuste keuze die jullie overheid heeft gemaakt en die moet je accepteren.

Sarabande schreef:
Zo’n avondklok is vooral debiel voor supermarkten, die nu drukker bezocht zullen worden tussen 18-20. Je kunt beter de drukte wat spreiden lijkt me zo.

Zijn bij jullie dan zoveel supermarkten open na 20u? Voor zover ik weet sluit het overgrote deel van de supermarkten om 20u in België. Ter controle even gekeken bij mij in de gemeente en, nachtwinkels niet meegeteld, kom ik geen enkele supermarkt tegen die na 20u open is (10+ winkels gecontroleerd).

Hier in België is er voor Vlaanderen een nachtklok vanaf middernacht en in Brussel+Wallonië vanaf 22u. Dergelijke uren voor een avondklok zijn gewoon goed want dat heeft minimale impact op de grote massa terwijl de 'cowboys' er makkelijk uitgehaald worden.

Bij ons echt geen enkele supermarkt later dan 20:00... Behalve de Jumbo XL en AH XL in tilburg. Maar die is vrijwel helemaal leeg na 20:00. Dus daar heeft een avondklok niet zoveel effect op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:28 

Bij ons is er amper een die dichtgaat om 20:00 (Randstad) xd Begon met de jumbo en toen kon de AH niet achterblijven volgens mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:30 

Hardtraxx Elite

De Plus bij ons in het dorp is elke dag tot 21u open.
idem voor 2 Jumbo's, 1 Lidl en een AH
1 andere Jumbo, de Aldi en de Nettorama tot 20.00

We hebben eigenlijk best veel supermarkten als ik het zo bekijk :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:30 

Hardtraxx Addict

Grim schreef:
Sarabande schreef:

Wordt een leuke lente.

I know. Maar wat is je punt?

Imo is het vooral kenmerkend voor onze corona-aanpak. Wel een avondklok instellen maar niet je vaccinatiebeleid op orde hebben. De keuze voor het beginnen met zorgmedewerkers komt namelijk alleen maar omdat ze het hier logistiek niet voor elkaar kregen om op zo'n korte termijn te beginnen met de ouderen.

Grim schreef:
Sarabande schreef:

Ja, hier in Groningen zijn de meeste gewoon open tot 22:00 uur. Dat is in heel veel steden (en zelfs dorpen) in Nederland zo. Een avondklok die ingaat om 22/23/24 uur zou ik zelf helemaal prima vinden. Dan kan je gewoon nog prima een wandeling maken 's avonds. Op de meeste doordeweekse avonden lig ik sowieso toch al om 23:00 uur in m'n nest. Maar vanaf 20:00 uur is echt vroeg, zeker als je zo'n beetje de hele dag binnen zit thuis te werken. Ik zie doordeweeks eigenlijk helemaal niemand behalve m'n vriend, en nou mag ik niet even tussen 20-21 een wandeling meer maken? Vind dat wel echt heel ver gaan.

Moet maar een robothondje kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:47 

Hardtraxx Veteran

Maar wat vind je precies niet op orde dan? Als ik naar andere landen kijk zijn ze eerder begonnen, maar liepen ze tegen problemen aan waar in Nederland wel over nagedacht is (register met welk vaccin iedereen krijgt), vaccins naar bejaardentehuizen brengen met alle logistiek erbij etcetera.
We hebben een trage start gemaakt, maar zo ontzettend slecht doen we het geloof ik nou ook weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 11:52 

Hardtraxx Addict

Maar dat kan je toch helemaal nog niet zeggen? Wij zijn nog helemaal niet begonnen met het vaccineren van ouderen en pas sinds twee dagen met de mensen in verpleeghuizen.

Wie willen we beschermen met de maatregelen? Ouderen en kwetsbaren. Lijkt me dus dat je daarmee begint, want juist die mensen zijn oververtegenwoordigd in het ziekenhuis en op de IC.

Overigens liepen ze in de VK helemaal niet zo tegen logistieke problemen aan toen ze begonnen met ouderen. In Duitsland wel, dat klopt, maar dus zeker niet in elk land waar ze met de ouderen zijn gestart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 12:12 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Maar wat vind je precies niet op orde dan? Als ik naar andere landen kijk zijn ze eerder begonnen, maar liepen ze tegen problemen aan waar in Nederland wel over nagedacht is (register met welk vaccin iedereen krijgt), vaccins naar bejaardentehuizen brengen met alle logistiek erbij etcetera.
We hebben een trage start gemaakt, maar zo ontzettend slecht doen we het geloof ik nou ook weer niet.

Precies. Dit zijn de nuances die niet opvallen in de media. Veel landen zijn symbolisch al vroeg begonnen met vaccineren, maar lopen tegen allerlei problemen. Frankrijk ligt bijvoorbeeld onder vuur dat het ver achter ligt. VK hoefde niet op de approval van de EMA te wachten.

https://www.spectator.co.uk/article/Fra ... ne-problem

Overigens was er net op de radio dat een avondklok in het buitenland 8 tot 13% van de besmettingen zouden voorkomen. Dat is een percentage wat net het verschil kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

Hier kun je zien hoeveel % er gevaccineerd is per land:

https://tinyurl.com/y6quow59

Even een tinyurl van gemaakt want hij was pagina brekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 12:39 

Hardtraxx Addict

Mark With A Tarrel schreef:
Khadber schreef:

Precies. Dit zijn de nuances die niet opvallen in de media. Veel landen zijn symbolisch al vroeg begonnen met vaccineren, maar lopen tegen allerlei problemen. Frankrijk ligt bijvoorbeeld onder vuur dat het ver achter ligt. VK hoefde niet op de approval van de EMA te wachten.

https://www.spectator.co.uk/article/Fra ... ne-problem.

Frankrijk ligt dan misschien wel achter. Ze staan nog altijd voor op Nederland. Sterker nog, vrijwel alle Europese landen staan voor op Nederland. En laten die landen dan ook nog eens zijn begonnen met de mensen die dat vaccin het hardste nodig hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 12:56 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Thuisbezorgd-jassen en leenhonden populair nu avondklok aanstaande is https://www.nu.nl/coronavirus/6102920/t ... de-is.html (via @NUnl)

:lol: wtf, stelletje mongolen in ons land

:lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 13:00 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Frankrijk ligt dan misschien wel achter. Ze staan nog altijd voor op Nederland. Sterker nog, vrijwel alle Europese landen staan voor op Nederland. En laten die landen dan ook nog eens zijn begonnen met de mensen die dat vaccin het hardste nodig hebben.

Je zal dit wel interessant vinden:

https://www.groene.nl/artikel/code-zwar ... -de-bedden

Citaat:
Maar nee, dat lukte bij ons niet vanwege logistieke problemen; de vaccins konden niet gekoeld op -70 graden Celsius naar de verpleeghuizen gebracht worden. Vandaar dat De Jonge heeft besloten om eerst de medewerkers te laten prikken, die wel naar de uit de grond gestampte hallen kunnen afreizen. In Duitsland rijden inmiddels al weken mobiele teams langs de verpleeghuizen. De minister onderzoekt nu of ‘wellicht een dergelijke constructie in Nederland ook mogelijk is’.

Delt-A schreef:
Hier kun je zien hoeveel % er gevaccineerd is per land:

https://tinyurl.com/y6quow59

Even een tinyurl van gemaakt want hij was pagina brekend.

Nice, handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 13:02 

Hardtraxx Veteran

Tsja wat is wijsheid in deze tijden. We willen in ieder geval geen Londen praktijken hier.

Zoals ik het begrepen heb staan veel van onze vrijheden in de lente op het spel aan de hand van ons gedrag op dit moment. Als we met een lage besmettingsgraad de lente in gaan dan heeft het buiten-en-zon effect in combinatie met de vaccinaties hopelijk genoeg tractie om corona grotendeels de baas te worden waardoor veel (strenge) maatregelen weer op tijd terug gedraaid kunnen worden.

Laten we de Britse variant er doorheen slippen dan komen er een boel IC opnames en onbekende factoren bij. Afgelopen zomer was goed te doen, gaat dat ook zo zijn met een besmettelijkere variant? Er is geen zekerheid dat het vaccin op tijd een vangnet biedt om de zomer te 'redden'.

Ik zou er voor gaan om te proberen de verspreiding van de Britse variant in de kiem te smoren. Het effect van de avondklok zal vooral die van oorlogstaal zijn, het duidelijk maken van een noodsituatie en dat je niet steeds de grens moet opzoeken, maar je bolle verstand moet gebruiken om op de langere termijn een betere situatie over te houden.

Het vaccin komt eigenlijk net te laat en de lente zon laat nog iets te lang op zich wachten om het te laten bij wat het is.

Je zou toch denken dat we tot aan de zomer alle 3 a 4 miljoen 60+ers en risico groepen kunnen vaccineren om weer stuk meer open te gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 13:07 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Je zou toch denken dat we tot aan de zomer alle 3 a 4 miljoen 60+ers en risico groepen kunnen vaccineren om weer stuk meer open te gaan?

Dan zal je naar 40/50.000 vaccinaties per dag moeten gaan. Dat heeft tot nu toe anderhalve week gekost.

Je zal dan wss dag en nacht moeten gaan vaccineren net zoals in Israel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 13:31 

Hardtraxx Veteran

Ik kom wel helpen, opschieten gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 13:32 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Dan zal je naar 40/50.000 vaccinaties per dag moeten gaan. Dat heeft tot nu toe anderhalve week gekost.

Je zal dan wss dag en nacht moeten gaan vaccineren net zoals in Israel.

Maar je kunt de huidige vaccinatie cijfers toch helemaal niet als represetatief zien. De grootste leveringen moeten nog komen en andere vaccins moeten nog goedgekeurd worden (zoals Astra).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2021 13:38 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Is dat ook zo naar ratio per bevolking? Ik weet persoonlijk het antwoord niet. Maar het is natuurlijk wel zo dat we een kleiner inwonersaantal hebben en daarom "minder" vaccineren dan bijvoorbeeld Frankrijk. We krijgen in totaal ook minder vaccins dan in Frankrijk.

Ik ben het persoonlijk wel eens met de zorgmedewerkers die voor gaan in vaccinatie. Zij hebben er dagelijks mee te maken. Als dit het hoge ziekteverzuim terug kan dringen scheelt dat enorm in de capaciteit van de ICs. Daarmee zou je ook extra ouderen in leven kunnen houden. Zoals je ziet hebben veel landen moeite met het feit dat de ouderen minder mobiel zijn en ze dus lastig naar een centraal punt kunnen. Bij zorgmedewerkers kan dat gewoon een stuk makkelijker. Als je in de tussentijd die logistieke problemen aanpakt ben je alsnog wel een belangrijke groep aan het inenten.
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic