Grim schreef:
Sarabande schreef:
En dan te bedenken dat ze in het VK, Duitsland en Frankrijk al vanaf december de oudjes aan het vaccineren zijn. Wij beginnen daar pas over twee maanden mee.
Wordt een leuke lente.
Nederland is het enige(?) West-Europese land dat ervoor gekozen heeft om eerst de zorgmedewerkers in te enten en dan pas de 'oudjes'. De andere landen doen dit omgekeerd, eerst de oudjes, dan de zorg.
Dat is dus een bewuste keuze die jullie overheid heeft gemaakt en die moet je accepteren.
I know. Maar wat is je punt?
Imo is het vooral kenmerkend voor onze corona-aanpak. Wel een avondklok instellen maar niet je vaccinatiebeleid op orde hebben. De keuze voor het beginnen met zorgmedewerkers komt namelijk alleen maar omdat ze het hier logistiek niet voor elkaar kregen om op zo'n korte termijn te beginnen met de ouderen.
Grim schreef:
Sarabande schreef:
Zo’n avondklok is vooral debiel voor supermarkten, die nu drukker bezocht zullen worden tussen 18-20. Je kunt beter de drukte wat spreiden lijkt me zo.
Zijn bij jullie dan zoveel supermarkten open na 20u? Voor zover ik weet sluit het overgrote deel van de supermarkten om 20u in België. Ter controle even gekeken bij mij in de gemeente en, nachtwinkels niet meegeteld, kom ik geen enkele supermarkt tegen die na 20u open is (10+ winkels gecontroleerd).
Hier in België is er voor Vlaanderen een nachtklok vanaf middernacht en in Brussel+Wallonië vanaf 22u. Dergelijke uren voor een avondklok zijn gewoon goed want dat heeft minimale impact op de grote massa terwijl de 'cowboys' er makkelijk uitgehaald worden.
Ja, hier in Groningen zijn de meeste gewoon open tot 22:00 uur. Dat is in heel veel steden (en zelfs dorpen) in Nederland zo. Een avondklok die ingaat om 22/23/24 uur zou ik zelf helemaal prima vinden. Dan kan je gewoon nog prima een wandeling maken 's avonds. Op de meeste doordeweekse avonden lig ik sowieso toch al om 23:00 uur in m'n nest. Maar vanaf 20:00 uur is echt vroeg, zeker als je zo'n beetje de hele dag binnen zit thuis te werken. Ik zie doordeweeks eigenlijk helemaal niemand behalve m'n vriend, en nou mag ik niet even tussen 20-21 een wandeling meer maken? Vind dat wel echt heel ver gaan.
Moet maar een robothondje kopen.