Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:39 

Hardtraxx Addict

Lees net dat het Kabinet gevallen is. Ik ben echt een leek als het gaat om politiek, dus mijn vraag: betekent dit dat Rutte en De Jonge dan het coronastokje over geven aan een ander?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:41 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
On-topic: Belgische regering neemt uiterlijk midden maart een beslissing over de zomerfestivals: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/14 ... den-maart/

Nou de onze niet dus. Konden we wel gebruiken dit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:42 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:
Lees net dat het Kabinet gevallen is. Ik ben echt een leek als het gaat om politiek, dus mijn vraag: betekent dit dat Rutte en De Jonge dan het coronastokje over geven aan een ander?

Het vallen van het kabinet was gewoon pure symboolpolitiek. Dit kabinet gaat nu momenteel demissionair verder, waardoor ze kunnen blijven doen waar ze mee bezig waren alleen kunnen er geen 'belangrijke besluiten' meer worden gemaakt. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat deze personen door het vallen van het kabinet dadelijk na de verkiezingen gewoon weer op dezelfde plek zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:53 

Hardtraxx Addict

Fantazoo schreef:
JeroenB93 schreef:

Het vallen van het kabinet was gewoon pure symboolpolitiek. Dit kabinet gaat nu momenteel demissionair verder, waardoor ze kunnen blijven doen waar ze mee bezig waren alleen kunnen er geen 'belangrijke besluiten' meer worden gemaakt. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat deze personen door het vallen van het kabinet dadelijk na de verkiezingen gewoon weer op dezelfde plek zitten.

Ah, duidelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:54 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:

https://www.nu.nl/politiek/6102122/het- ... en-nu.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2021 19:47 

Hardtraxx Veteran

ID&T verschuift focus van testevenementen naar opschalen sneltesten https://www.nu.nl/muziek/6102694/idt-ve ... esten.html (via @NUnl)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 15:03 

Hardtraxx Veteran

Ik kreeg net een melding dat Soenda Festival van eind mei naar eind augustus gaat. Ik denk dat meerdere festivals een vergelijkbare move gaan maken. Ben benieuwd of hierddoor het festivalseizoen doorgang kan vinden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 15:18 

Hardtraxx Addict

Eerst nog de avondklok mensen. Feest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 15:19 

Hardtraxx Veteran

Na 20:00 uur mag het.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 17:30 

Hardtraxx Veteran

Ik hoop dat Q-Dance op de achtergrond bezig is Defqon te verplaatsen naar een later tijdstip dit jaar.
Laat dat laatste weekend in juni gewoon los en ga plannen voor augustus, in overleg met Lowlands.
Bijvoorbeeld, het weekend van 7 augustus zou Lowlands daarna 2 weken tijd geven om op te bouwen.
Eventueel kunnen tenten blijven staan om gedeeld te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 18:14 

Hardtraxx Veteran

Ik weet dat je bijvoorbeeld zegt maar ik wil toch even melden dat 2 weken na het weekend van 7 augustus Decibel is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 18:20 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Ik weet dat je bijvoorbeeld zegt maar ik wil toch even melden dat 2 weken na het weekend van 7 augustus Decibel is.

Das voor mij geen reden om niet naar Defqon en of Decibel te gaan :P
Misschien zou het sommigen kunnen weerhouden een kaart te kopen voor Decibel. Maar volgens mij valt dat wel mee, iedereen wil graag weer feesten en Defqon is eigenlijk al "uitverkocht". Ik denk dat Decibel, ook al zou het vlak na Defqon zijn, wel druk gaan worden*.
Om er in juni achter te komen dat we dan nog niet mogen feesten en eventueel in augustus wel, zou ik heel erg jammer vinden. 2 jaar lang geen Defqon, nee dat kan er bij mij niet in eigenlijk.
*indien mooi weer
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 19:04 

Hardtraxx Veteran

Denk eerlijk gezegd dat augustus ook nog niet haalbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 19:11 

Hardtraxx Veteran

NEGATIEF
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 19:59 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Ik sta tot nu toe achter alle maatregelen, hoe kut ze ook zijn. Maar een avondklok slaat echt nergens op. Lekker met zijn allen om 5 uur naar de supermarkt nu.

Gooi eerst die tientallen vluchten vanuit Groot Brittanië eruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 20:21 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
NEGATIEF

Moet mijn reputatie ook hier hoog houden...

Chroman schreef:
Gooi eerst die tientallen vluchten vanuit Groot Brittanië eruit.

Gelukkig lijkt het erop dat ze dit ook gaan doen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 20:31 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Sarabande schreef:

Ik sta tot nu toe achter alle maatregelen, hoe kut ze ook zijn. Maar een avondklok slaat echt nergens op. Lekker met zijn allen om 5 uur naar de supermarkt nu.

In zowat alle west-Europese landen met slechte cijfers is er een avondklok, met als uitschieter een avondklok van 18u in heel Frankrijk. Ik zie niet in waarom ze in NL daar zo radicaal tegen zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 20:40 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
In zowat alle west-Europese landen met slechte cijfers is er een avondklok, met als uitschieter een avondklok van 18u in heel Frankrijk. Ik zie niet in waarom ze in NL daar zo radicaal tegen zijn?

Ik heb zelf niet zozeer een probleem met de avondklok an sich (kom toch nooit buiten lol) maar ik voorzie alleen maar meer problemen met een avondklok. Je moet de drukte juist spreiden. Broken Balance geeft een mooie opsomming van maatregelen die beter zouden zijn. Nu doen ze alsof avondklok de enige manier en een wondermiddel is.

Edit: Zelfs in Engeland is geen avondklok en nemen de cijfers af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 21:26 

Hardtraxx Veteran

Half november is de motie tegen een avondklok aangenomen.
Nu lijkt de avondklok er toch te komen. Waarom dan een motie aannemen en weken later het toch anders doen.
Het kabinet maakt er een zooitje van en wij krijgen daarom nu huisarrest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 22:29 

Hardtraxx Veteran

Martin Waus schreef:
Nu lijkt de avondklok er toch te komen. Waarom dan een motie aannemen en weken later het toch anders doen.

Ja man, dit is de reden dat wij huisarrest krijgen. Hou toch op man :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 22:37 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Edit: Zelfs in Engeland is geen avondklok en nemen de cijfers af.

In Engeland hebben ze een volledige lockdown en mogen mensen tot half maart helemaal niemand op bezoek hebben of samen buiten afspreken. Dat is de stap NA de avondklok om maar zo te zeggen. Weet niet of dat nou de optie is die ik graag zie..

Martin Waus schreef:

Een motie is niet bindend en het zou nu goed kunnen zijn dat de cijfers er toe leiden.

Ik snap dat de dreiging van die UK variant reëel is. Ik zit persoonlijk ook totaal niet te wachten op een avondklok en zou vele andere opties liever hebben. Ik vind het zelf fijn om in de avond even buiten te hardlopen of te wandelen als het rustig is op straat. Echter zijn de andere opties nu ook een beetje op.. Ik vind het heel lastig om hier nu meteen voor te zijn, dat heb ik niet eerder met de set maatregelen gehad die tot nu toe zijn genomen. Al snap ik wel dat dit de manier is om de hoeveelheid bezoek te verminderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 22:40 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Al snap ik wel dat dit de manier is om de hoeveelheid bezoek te verminderen.

Vraag me sterk af of dat vermindert, gaan nu gewoon meer mensen smiddags op bezoek.

Sowieso, als je een 40-uurs kantoor/thuisbaan hebt? En vervolgens savonds niet de deur uit mag? Nee dat is gezond.. heb je toch ook geen leven meer :lol: nee, kan op geen enkele manier voor deze maatregel zijn ookal zou ik het proberen te begrijpen.

De mentale crisis boeit ze blijkbaar niks meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 22:53 

Hardtraxx Veteran

Nouja, je zult doordeweeks dus minder bezoek ontvangen (voor de mensen die dat al deden). In het weekend zal het meer in de middag zijn, maar daarmee misschien ook minder alcohol genuttigd wat ook niet helpt met regels in acht nemen etc.. Die gedachtegang kan ik ergens wel volgen.

Ik ben het wel met je eens dat dit voor mensen niet lekker in hun vel zitten of die alleen wonen het nu lastig was en nu nog erger wordt. Ik ken ook een paar mensen die alleen wonen of die net lekker in hun vel zitten en daar maak ik me wel zorgen om. Ik denk dat er wat dat betreft alleen maar verliezers zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 23:13 

Hardtraxx Veteran

Tsja wat is wijsheid in deze tijden. We willen in ieder geval geen Londen praktijken hier.

Zoals ik het begrepen heb staan veel van onze vrijheden in de lente op het spel aan de hand van ons gedrag op dit moment. Als we met een lage besmettingsgraad de lente in gaan dan heeft het buiten-en-zon effect in combinatie met de vaccinaties hopelijk genoeg tractie om corona grotendeels de baas te worden waardoor veel (strenge) maatregelen weer op tijd terug gedraaid kunnen worden.

Laten we de Britse variant er doorheen slippen dan komen er een boel IC opnames en onbekende factoren bij. Afgelopen zomer was goed te doen, gaat dat ook zo zijn met een besmettelijkere variant? Er is geen zekerheid dat het vaccin op tijd een vangnet biedt om de zomer te 'redden'.

Ik zou er voor gaan om te proberen de verspreiding van de Britse variant in de kiem te smoren. Het effect van de avondklok zal vooral die van oorlogstaal zijn, het duidelijk maken van een noodsituatie en dat je niet steeds de grens moet opzoeken, maar je bolle verstand moet gebruiken om op de langere termijn een betere situatie over te houden.

Het vaccin komt eigenlijk net te laat en de lente zon laat nog iets te lang op zich wachten om het te laten bij wat het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2021 23:23 

Hardtraxx Veteran

Ben ook echt niet blij met de avondklok maar laten ze het dan nu maar doen.
Het is na 20u toch donker en koud buiten op dit moment dus kwam toch al amper buiten
Als we zo die Britse mutant kunnen remmen, dan moet dat maar
Want als die echt de overhand gaat krijgen, dan gaat het echt gierend uit de klauw lopen in de zorg
Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic