Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:43 

Kraak... Piep...

Om het even normaal te brengen en niet of we in een of andere dystopische wereld leven.

Ik denk niet dat de avondklok er komt om deze simpele redenen:

01. Er is simpelweg niet genoeg aanhang voor, maar twee van de regeringspartijen zijn voor en de andere twee en de rest van het kabinet is, zonder duidelijke bewijzen dat het gaat werken, tegen of gewoon pertinent tegen.

02. Dit is eerder geopperd en neergeschoten, zelfs toen cijfers nog hoger waren.

03. In de kamer is al aangegeven wat er gedaan moet worden omtrent de nieuwe varianten, wat niet een avondklok is. Zoals vliegverkeer uit de desbetreffende landen stil leggen. Verplichte coronatesten bij binnenkomst in land (hoe dan ook) en nog wel andere zaken.

04. Het stellen en bestraffen van een avondklok is niet te handhaven.

05. Voor een nationale avondklok is een landelijke noodvordering nodig, en dat is best wel een heel proces. Alleen gemeentes mogen bij overleg met de driehoek een noodvordering afsluiten

06. Als je bepaalde tijden verboden maakt, dan gaan meer mensen juist in de toegestane tijden naar buiten wat een averechts effect heeft.

07. Er is alleen gevraagd de optie open te houden, er is niet gezegd dat het meteen ingevoerd wordt.

Dus kalm allen. Hetgeen wat ze eerder aan banden moeten leggen is dat mensen die besmet zijn langer in lockdown moeten en het ook strafbaar maken om in die periode buiten je huis te gaan. Onderzoek heeft getoond dat 1 op 4 besmette mensen alsnog naar openbare plekken gaat of naar familie. Eveneens mogen mensen 5 dagen na consistering van het virus gewoon weer uit isolatie.

Dit terwijl er eerder dit jaar een maximum incubatietijd van 2 weken is gegeven. Zeker met de nieuwe variant en gezien dat de 5 dagen uit een gemiddelde wordt gehaald, zou je bij dit soort cijfers het zekere voor het onzekere moeten nemen en iedereen die besmet is (met of zonder klachten) gewoon 2 weken in isolatie moeten doen.

Dat hele derde wereld order gedoe is zo enorm overdreven en komt 9/10x uit mensen die pertinent al een probleem met overheidsinstanties of authoriteit hebben. Men gelooft al snel iets wat ze in eigen kaart speelt zonder dat er hard bewijs voor is. Deze hele situatie bevoordeeld niemand omdat er een economische crisis door komt. Ik zou daarom die hele discussies van hogere macht en "the man is coming for us" weglaten, je overtuigt ze toch niet hoe realistisch je het ook brengt. Eigen wereldje enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:43 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Goede vraag, de allerrijksten kennelijk. Die boeren lekker verder. Mensen die uit zijn op een ander (financieel) systeem (onder de noemer TGR). Verder kan je er ook gewoon naar raden... Maar ik denk niet dat dit ver van de werkelijkheid staat.

Het World Economic Forum is bijvoorbeeld een organisatie die daar geen geheim van maakt.

Maar The Great Reset is toch een prachtig iets om na te streven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:46 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:

:huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:57 

Hardtraxx Veteran

Avondklok is ook een mooi woord om mee te dreigen, zodat iedereen zich aan de regels houdt. Straks gaat het weer ietsje de goede kant op en dan kan het kabinet ons “belonen” door geen avondklok in te voeren.

Politie en gemeente zijn ook tegen, het valt niet te handhaven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 20:02 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:

:huh:

The Great Reset staat toch voor een gezondere economie met verantwoord rentmeesterschap mbt de fysieke leefomgeving. Wat schort daar nou aan?

Of heb je jezelf allemaal rare dingen aan laten praten door dezelfde maffelingen die de Sustainable Development Goals onder het sinister klinkende 'Agenda 2030' verkopen als een route naar de Nieuwe Wereld Orde?

Het zijn onzekere tijden die je angstig kunnen maken en angst en jezelf als slachtoffer zien is precies dé voedingsbodem waar heel die complot gekte door bloeit..

Chroman schreef:
Avondklok is ook een mooi woord om mee te dreigen, zodat iedereen zich aan de regels houdt. Straks gaat het weer ietsje de goede kant op en dan kan het kabinet ons “belonen” door geen avondklok in te voeren.

Zou kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 20:05 

Hardtraxx Elite

Kan je zeggen dat het hier niet beter is geworden met avondklok. En vooral niet sociocultureel. De enige cultuur die blijft, dat zijn de rellen in "hellhole" Brussel. :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 20:10 

Hardtraxx Elite

The Great Reset staat toch voor een gezondere economie met verantwoord rentmeesterschap mbt de fysieke leefomgeving. Wat schort daar nou aan?

Of heb je jezelf allemaal rare dingen aan laten praten door dezelfde maffelingen die de Sustainable Development Goals onder het sinister klinkende 'Agenda 2030' verkopen als een route naar de Nieuwe Wereld Orde?

Het zijn onzekere tijden die je angstig kunnen maken en angst en jezelf als slachtoffer zien is precies dé voedingsbodem waar heel die complot gekte door bloeit..

Denk je dat die bezorgdheid zomaar uit de lucht wordt gegrepen? Er staat wat te gebeuren. En ik betwijfel of we er beter zullen van worden. Er gaan burgerrechten sneuvelen. De tijd zal uitmaken welke dat zullen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 20:25 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:

Denk je dat die bezorgdheid zomaar uit de lucht wordt gegrepen? Er staat wat te gebeuren. En ik betwijfel of we er beter zullen van worden. Er gaan burgerrechten sneuvelen. De tijd zal uitmaken welke dat zullen zijn.

Ik vraag me af hoe jij met jezelf omgaat als het allemaal wel meevalt of zelfs beter wordt. Ik zie keer op keer complotten niet uit komen en ben wel nieuwsgierig hoe mensen die angstig zijn hierop reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 20:27 

Hardtraxx Elite

Dan mag jij mij daar op afrekenen. Of nee toch niet, want ik ben geen politicus of publiek figuur. :whistle:

Voorlopig netjes op schema. (helaas)

Verder ben ik niet angstig maar bezorgd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 21:00 

Kraak... Piep...

Broken Balance schreef:
Ik zou daarom die hele discussies van hogere macht en "the man is coming for us" weglaten, je overtuigt ze toch niet hoe realistisch je het ook brengt. Eigen wereldje enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 21:01 

makrooy schreef:
Ik zie keer op keer complotten niet uit komen .

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 21:10 

Hardtraxx Veteran

Er staat altijd wel wat te gebeuren. Bij iedere grote ontwikkeling of gebeurtenis trommelen de herders op hun borst en staan doem en onheil te preken. Als er vervolgens wéér niets gebeurd wordt het als onderdeel van het complot weg geboekt.

En zo gaat het altijd maar door.

De 'rijken' en de 'elite' zijn op zijn slechtst ook nog altijd mensen zoals jij en ik met een moreel kompas. Het zijn mensen niet veel anders dan je neef, je beste vriend of je tante. En ja, je hebt rotte appels die de excessen leveren waar de sensatiezuchtigen op prooien om hun kranten te verkopen, maar het zijn wat ze zijn, excessen, de uitzonderingen die opvallen en daarmee eerder de regel bevestigen.

Als er één groot wereldwijd complot is, is het misschien wel die ontkoppeling van de menselijkheid en demonisering van de medemens in alle lagen van de bevolking, wat dan weer resulteert in een selffulfilling prophecy. Als we denken dat de medemens slecht is, dan gaan we hem ook zo behandelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 21:13 

Hardtraxx Veteran

fyi

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 00:02 

Hardtraxx Veteran

Als een rijk persoon weet ik niets van deze plannen af. Ik voel me behoorlijk uit de boot gehouden :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:01 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het wel een boeiend stuk proza, maar niet omdat ik het voor waarheid aanneem. Voor voorlopig als je de tekst bekijkt zie je dat het al begint met een dystopisch vergezicht en dat het erna alleen maar meer en meer vergezichten zijn. ALS we al bij dat eerste vergezicht komen (wat ik ongeveer onmogelijk acht) alsof het dan automatisch ook allemaal waar is.

Het speelt in op je angst, geef er niet aan toe.

Er staat altijd wel wat te gebeuren. Bij iedere grote ontwikkeling of gebeurtenis trommelen de herders op hun borst en staan doem en onheil te preken. Als er vervolgens wéér niets gebeurd wordt het als onderdeel van het complot weg geboekt.

En zo gaat het altijd maar door.

Dit. Er zal als deze crisis voorbij is (want dat is hij op een gegeven moment) wel weer een andere komen waar je de meest wilde theorieën en bangmakerij over gaat vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:16 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Er staat wat te gebeuren.

Woeeeee wat spannend zeg, hep er nouwal sin in.
Kom dan ook met iets concreets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:39 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nu een paar keer wat dingen gelezen over de Great Reset en ik kan alleen maar voorstander zijn daarvan.
Bedrijven die zich meer gaan inzetten voor duurzame ontwikkeling? Dikke prima!
Nieuwe financieel systeem? Waarom niet? Ik gebruik zelf eigenlijk toch nooit meer contant geld. En voor de mensen die vinden dat het te snel gaat:

En ja het lijkt alsof Corona gebruikt wordt om een verandering door te drukken, maar dat gebeurt al miljoenen jaren. Meteoriet valt op de aarde - Mens kon ontstaan. Pest brak uit - Daarna ontstond de renaissance. Wereldoorlogen - Veel wetenschappelijke ontwikkelingen.
Een mondiale crisis is juist de beste plaats om veranderingen door te voeren. Zeker als het voor het welzijn van de aarde is.
Maar als je eens dichter gaat inzoomen op het electoraat van mensen die zo anti Great Reset zijn. Dan zie je dat het vooral mensen zijn uit de FVD en PVV stal. Die mensen zijn sowieso al niet perse progressief en ook vrij anti-klimaatwetgevingen.

Dus die hele hetze richting de Great Reset komt niet uit de lucht vallen en laat gewoon zien dat ze nog een gebouw gevonden hebben om tegen aan te schoppen vanuit dezelfde hoek mensen die nog conservatiever zijn dan een conserveblik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:50 

Hardtraxx Veteran

nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 10:58 

Kraak... Piep...

nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 11:12 

Hardtraxxer

fyi

Afbeelding

Die chart is in de vorm van een omgekeerde pyramide!!

Afbeelding

Toeval?! ik dacht het niet!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 11:14 

Kraak... Piep...

*Kwade X-Files geluiden*
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 11:54 

Hardtraxx Veteran

fyi

Afbeelding

Afbeelding

Zeker van toepassing voor een aantal hier. Heb bewust dit toppa vermeden omdat ik er al genoeg mee geconfronteerd word maar jezus christus. Ik heb met jullie te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 13:04 

Hardtraxx Veteran

Huisgenoot van me heeft die conspiracy chart gemaakt :). Ze is vrijwel full time bezig met conspiracy theories bestrijden adv social media (en toegegeven, trekt mij er soms ook flink mee in).

https://www.groene.nl/artikel/maar-we-h ... echt-nodig

Dit is een zeer interessant artikel. Wellicht koren op de molen voor de mensen die de nuances niet (willen) zien. Daarom citeer ik meteen de laatste alinea:

Citaat:
Nog altijd gaan er wereldwijd dagelijks duizenden mensen dood aan het virus en worden er minstens zoveel chronisch ziek door het virus. ‘We hebben deze vaccins gewoon echt nodig’, zegt Szebeni. Phillips: ‘Het voordeel is dat dit soort allergische reacties snel optreden en goed behandelbaar zijn.’
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:33 

Hardtraxx Addict

Huisgenoot van me heeft die conspiracy chart gemaakt :). Ze is vrijwel full time bezig met conspiracy theories bestrijden adv social media (en toegegeven, trekt mij er soms ook flink mee in).

https://www.groene.nl/artikel/maar-we-h ... echt-nodig

Dit is een zeer interessant artikel. Wellicht koren op de molen voor de mensen die de nuances niet (willen) zien. Daarom citeer ik meteen de laatste alinea:

Citaat:
Nog altijd gaan er wereldwijd dagelijks duizenden mensen dood aan het virus en worden er minstens zoveel chronisch ziek door het virus. ‘We hebben deze vaccins gewoon echt nodig’, zegt Szebeni. Phillips: ‘Het voordeel is dat dit soort allergische reacties snel optreden en goed behandelbaar zijn.’

Dit is toch al een keer ter sprake gekomen in dit topic of heb ik vage helderziende krachten :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 15:39 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:
Dit is toch al een keer ter sprake gekomen in dit topic of heb ik vage helderziende krachten :lol:

Ja en ja.

On-topic: Belgische regering neemt uiterlijk midden maart een beslissing over de zomerfestivals: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/14 ... den-maart/

PS: ik zie net een koptitel dat jullie regering ontslag heeft genomen xd maar dit is voor een ander topic uiteraard
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic