Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 18:58 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Overigens uit het debat zonet:
Er wordt nog steeds nagedacht over de proefevenementensector om de sector te ondersteunen en om te kijken hoe evenementen in corona-tijd werken.
De proefevenementen zijn 2x een voetbalwedstrijd, een theatervoorstelling en een zakelijk congres.
Er zal een brief komen naar de tweede kamer als daar meer informatie over is.

Tsja, niet per sé de evenementen zoals het in ons woordenboekje komt. Die staan helemaal achteraan helaas.

Maar goed laten we er positief over blijven en hopen dat er schot in de zaak komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 21:19 

Hardtraxx Veteran

Las net op Twitter dit en vond het wel een goede instelling:

'Ik denk dat we het punt naderen dat we het idee van de festivalzomer as we know it los moeten laten en moeten hopen op nieuwe initiatieven die nu nog niet bestaan. Kleinschalig, lokaal gericht (zowel artiesten als publiek). En waarschijnlijk helemaal te gek'
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 23:11 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

'Ik denk dat we het punt naderen dat we het idee van de festivalzomer as we know it los moeten laten en moeten hopen op nieuwe initiatieven die nu nog niet bestaan. Kleinschalig, lokaal gericht (zowel artiesten als publiek). En waarschijnlijk helemaal te gek'

Bedoel je voor dit jaar of permanent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 00:46 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

Vind dat eerlijk gezegd nog te vroeg, laten ze eerst die fieldlab tests eens uitvoeren.
Bezoekers toelaten met een vaccin of een negatieve Covid test lijkt me echt geen onwerkbaar plan.
Als de overheid maar garant staat voor de eventsector volgens het Duits model.
Dit soort 'straatfeesten' zijn altijd nog last minute op te zetten lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 09:52 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

Yeah echt helemaal te gek!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 10:56 

Hardtraxxer

ErikZ schreef:

Hahahaha, welke randdebiel plaatst zoiets op Twitter dan, zeker een bericht van Grapperhaus? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 11:28 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:

Voor dit jaar natuurlijk

Brainweavers schreef:
Hahahaha, welke randdebiel plaatst zoiets op Twitter dan, zeker een bericht van Grapperhaus? xd

Wat is er zo debiel aan dan? Zat namelijk een logica achter qua organisatie. Het opzetten van grote evenementen kost maanden voorbereiden, vaak hebben we al gehoord/gelezen dat evenementen als Lowlands en DQ bijna meteen weer starten met de volgende editie als de huidige is afgelopen. Internationale acts (ik kijk dus verder dan ons genre) en bands zijn huiverig en houden alles on hold.

Dus stel het zou weer allemaal mogen dan is vooral de vragen of het letterlijk wel kan/haalbaar is.

Evenementen als B-Fronts Coffeeclub maar dan met 500 man bijvoorbeeld, of zelfs 1500, is in mijn ogen veel logischer, beter haalbaar dan weer mega events (ook al verlang ik daar zelf ook naar)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 11:38 

Hardtraxxer

Okay, het oorspronkelijke bericht klonk meer als 'voor altijd' dan voor alleen dit jaar. Dus dan is het alweer wat genuanceerder.

Toch zijn er (ook internationaal) al genoeg organisaties weer bezig met 'festivals as we know it' te plannen/organiseren, ik denk dat als je je dan als zelfrespecterende organisator alleen uitsluitend op kleinschalig focust (terwijl dat niet je core business is) je eigen glazen ingooit. We zullen zien hoe het loopt, maar dat bericht is al de handdoek in de ring gooien voordat de strijd gestreden is ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 13:32 

Hardtraxx Veteran

Oud fragment maar voor mij wel hamer op spijker
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 14:00 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
SL8492 schreef:

Voor dit jaar natuurlijk

Brainweavers schreef:

Wat is er zo debiel aan dan? Zat namelijk een logica achter qua organisatie. Het opzetten van grote evenementen kost maanden voorbereiden, vaak hebben we al gehoord/gelezen dat evenementen als Lowlands en DQ bijna meteen weer starten met de volgende editie als de huidige is afgelopen. Internationale acts (ik kijk dus verder dan ons genre) en bands zijn huiverig en houden alles on hold.

Dus stel het zou weer allemaal mogen dan is vooral de vragen of het letterlijk wel kan/haalbaar is.

Evenementen als B-Fronts Coffeeclub maar dan met 500 man bijvoorbeeld, of zelfs 1500, is in mijn ogen veel logischer, beter haalbaar dan weer mega events (ook al verlang ik daar zelf ook naar)

Merk dat er voor mijzelf wat onduidelijkheid bestond omtrent het concept 'festivalzomer'. Voor mij is dat iig niet exclusief voorbehouden aan evenementen van tienduizenden personen, maar ook het dorpsfestival om de hoek. De retoriek van de politiek slaat wat dit betreft vgm voornamelijk op het eerste. Laat dat duidelijk zijn.

Maar in het filmpje een paar pagina's terug op het kanaal van Intents Festival kwam er best duidelijke taal naar voren. De Nederlandse overheden gaan liever polderen en wil ieder risico vermijden.

Ik heb ook gedraaid op de locatie van B-Front's coffee club en ja dat is best lachen maar dan moet het niet zo zijn dat je om de paar minuten door de microfoon moet schreeuwen dat iedereen moet gaan zitten :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 14:09 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Oud fragment maar voor mij wel hamer op spijker

Hier valt onderzoeksjournalistiek op de deurmat. Die zijn een paar dagen of een week later met hun artikelen, maar daardoor vaak een stuk holistischer / genuanceerder etc.

Om hier op in te haken. Jeremy Clarkson zou voor zijn leven hebben gevochten vanwege COVID volgens de tabloids / kranten.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2021 14:30 

Hardtraxx Elite

ErikZ schreef:

Yeah... let's go... gasten.. let's go.. yeah...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2021 16:17 

Hardtraxx Veteran

Uit de NOS nieuwblog:
Citaat:
Teleurstelling en begrip over uitstel van proeven met evenementen

De organisator die later deze maand bij vier evenementen als proef publiek mocht toelaten, is teleurgesteld over het besluit om de experimenten uit te stellen. "We hebben nog steeds de overtuiging dat onze praktijkonderzoeken in een veilige omgeving plaatsvinden, zelfs met de Britse variant die nu is opgedoken", zegt Riemer Rijpkema van Fieldlab Evenementen. Onder meer de evenementensector, de Alliantie van Evenementenbouwers en meerdere ministeries zijn hierbij betrokken.

"Maar we hebben er begrip voor dat men de impact van die variant nader wil onderzoeken", zegt Rijpkema. "We weten dat van dit uitstel geen afstel komt. De onderzoeken van Fieldlab zijn en blijven nodig voor het perspectief van de gehele evenementenbranche."

Het ging om experimenten voor voetbalwedstrijden, concerten en bioscoopbezoek. De proeven waren in november aangekondigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2021 16:40 

Hardtraxx Veteran

Heel toegankelijke toelichting:

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 09:23 

Hardtraxx Elite

Goede filmpjes, heel duidelijk uitgelegd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 17:46 

Hardtraxx Veteran

Heftig als je hierin gelooft dat dit allemaal staat te gebeuren, nog heftiger als het daadwerkelijk ook zo is

Citaat:
WAT er zou gebeuren, WAAROM het zou gebeuren, en HOE het zou gebeuren.

Hierbij wat er verder voor de wereldbevolking op het programma staat.

Men zal de 'overmacht' verder opvoeren. Er zal beweerd worden dat mensen met bossen dood neervallen. De schuld zal gegeven worden aan de 'complotdenkers'. Een groot deel van de bevolking zal dat geloven, en eisen dat de overheid strenger gaat optreden. Mediakanalen zullen worden geblokkeerd, en streng gecensureerd. Dissidenten zullen worden vervolgd. De bevolking zal worden opgezet tegen 'dwarsliggers' en er zal worden aangestuurd op (fysieke) conflicten.

De maatregelen zullen extreem worden opgevoerd. Denk aan avondklok, werkverbod voor iedereen die niet 'essentieel' genoemd wordt, verbod het huis te verlaten zonder toestemming, reisverboden, distributieverbod voor 'niet-essentiële goederen', etc. Kortom, de hele samenleving zal worden stilgelegd.

Vervolgens zal men de situatie laten voortduren totdat de meerderheid van de bedrijven (behalve de grootste bedrijven) failliet is. Uiteindelijk zal meer dan de helft van de mensen zijn baan en inkomen verliezen. Omdat de staatskas dan leeg is, kunnen er geen WW-uitkeringen verstrekt worden.

De toevoer van voedsel zal steeds verder stagneren. Dakloosheid en honger zullen uiterst zichtbaar gemaakt worden. Als de verontwaardiging en angst daarvoor voldoende opgelopen is, zal er na enige tijd een distributiesysteem / rantsoeneringssysteem worden opgezet. 'Om te voorkomen dat de rijken alles wegkapen' zullen geldtegoeden 'tijdelijk' worden bevroren.

De regering zal roepen dat de massale dakloosheid onacceptabel is, en de overheid zal daarom de gehele huizenvoorraad in beheer nemen. Onderdak zal worden toegewezen. Gezinnen zullen bij elkaar in woningen gestopt worden.

Omdat de gehele economie tot stilstand gebracht is, kunnen mensen geen uitweg meer vinden. Een 'basisinkomen' zal worden ingevoerd. Alle schulden zullen worden kwijtgescholden, en al het eigendom van mensen zal worden onteigend (ook de zeggenschap over zichzelf en hun eigen leven). Uiteindelijk ook van mensen die geen persoonlijke schulden hebben (bijv. mensen die hun huis hebben afbetaald).

Het basisinkomen zal 'voorlopig' in natura zijn. Het rantsoen kan 'gratis' worden verkregen. Wie niet volledig gehoorzaam is, zal erop worden gekort. Digitale controle van de gehoorzaamheid. Overtreding lijdt tot verlies van het rantsoen, en dus geen (of minder) toegang tot voedsel en onderdak. Er zal een verbod komen om 'dissidenten' te helpen, op straffe van rantsoenverlies.

Verplichte vaccinatie zal worden ingevoerd. Regeringen zullen roepen dat ze 'grote waarde hechten aan keuzevrijheid', maar dat 'deze noodsituatie ze geen andere optie laat dan te verplichten'.

Kortom, iedereen zal worden opgesloten (huisarrest) en wie braaf is zal worden gevoed. Mensen zullen een 'basisbaan' toegewezen krijgen. Tewerkgesteld dus, in ruil voor rantsoen. Weigering leidt tot het verlies van rantsoen. Dit alles onder het mom van "iedereen moet nu de schouders eronder zetten. We kunnen nu geen egoïsten gebruiken!".

De gewenste totale slavernij is nu geïnstalleerd. Geleidelijk, maar vlot zal de levensstandaard van de slaven worden verbeterd. De meeste mensen zullen dat toejuichen.

Iedereen zal meerde malen per jaar worden geïnjecteerd, totdat mensen dit als volkomen normaal beschouwen.

Voor alles is expliciete, individuele toestemming van het regime nodig. Reizen, communiceren, en zelfs het toegewezen huis verlaten kan niet meer zonder digitale privileges, die uitsluitend verdiend kunnen worden met strikte gehoorzaamheid.

Geleidelijk zal de levensstandaard nog verder verbeterd worden, totdat vrijwel iedereen tevreden is. Mensen die bezwaar maakten tegen de slavernij zullen onschadelijk gemaakt zijn. Hetzij omdat ze uiteindelijk het hoofd gebogen hebben, of (degenen die volharden) letterlijk uitgeschakeld zijn.

Geld zal niet meer bestaan. Alles zal 'gratis' zijn, maar de mate van toegang tot producten en diensten zal bepaald worden door ieders digitale 'gehoorzaamheidspunten'. Wie veel punten heeft, zal soms iets van luxe gegund worden. Wie weinig punten heeft, zal honger en kou lijden.

De bedoeling is dat deze situatie nooit meer verandert. Om de controle en surveillance gemakkelijker te maken, zal iedereen worden geïnjecteerd met nanotech, en worden aangesloten op de grid. Geleidelijk zal het systeem mensen in steeds grotere mate (letterlijk) besturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 18:13 

Hardtraxx Veteran

Ik durf van tijd tot tijd wel eens teveel na te denken over bepaalde zaken maar dit is toch wel van een niveau hoger dan de Everest. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 18:16 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Ik durf van tijd tot tijd wel eens teveel na te denken over bepaalde zaken maar dit is toch wel van een niveau hoger dan de Everest. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 18:19 

Hardtraxx Veteran

Als dit het wereldcomplot is dan weten ze het verdomd slecht geheim te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 18:49 

Citaat:
Het basisinkomen zal 'voorlopig' in natura zijn.

niet verkeerd niet verkeerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 18:49 

Hardtraxx Elite

Ik ga niet zeggen dat ik deze ideeën in mij hoofd heb zitten, eerder niet. Maar het lijkt toch wel dat deze situatie in een groter geheel moet passen.

The Great Reset dat is toch wat 'ze' willen? Of was dat slechts een fabeltje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:00 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Maar het lijkt toch wel dat deze situatie in een groter geheel moet passen.

Jazeker, er heerst een pandemie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:18 

Hardtraxx Elite

Dat wij domme Belgen de winkels sloten een aantal maanden terug, dat kon ik nog geloven. Maar dat ze bij jullie niet het verstand hebben dat alleen maar voor een rush op de winkels zorgt voor en na de lockdown, dat kan ik niet bevatten. Loop je daar met je ragebol op je kop omdat de kappers hun werk niet meer mogen uitvoeren... Waanzin.

Stilaan bekruipt je toch het gevoel dat er misbruik wordt gemaakt van de situatie? De avondklok. Wat draagt dat weer bij? Als mensen op fiësta/visite willen gaan doen ze dat toch gewoon wat eerder of blijven ze maffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:35 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Stilaan bekruipt je toch het gevoel dat er misbruik wordt gemaakt van de situatie?

Wie zou hier baat bij hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 19:38 

Hardtraxx Elite

Goede vraag, de allerrijksten kennelijk. Die boeren lekker verder. Mensen die uit zijn op een ander (financieel) systeem (onder de noemer TGR). Verder kan je er ook gewoon naar raden... Maar ik denk niet dat dit ver van de werkelijkheid staat.

Het World Economic Forum is bijvoorbeeld een organisatie die daar geen geheim van maakt.
Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic