Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 11:27 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
hurricane schreef:
Als je in een jeugd GGZ instelling komt, dan is het toch eigenlijk al laat?

Ik hoor niet echt plannen om te voorkomen dat jongeren daar belanden.

Nee en met dit kabinet en ben bang met het volgende kabinet hoef je daar ook geen rekening mee t houden. Zolang we Rutte aan het roer hebben zal er alleen maar aan economie gedacht worden en niet aan de mens. Dat is waar rechts in mijn ogen helaas voor staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 11:29 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Als je in een jeugd GGZ instelling komt, dan is het toch eigenlijk al laat?

Ik hoor niet echt plannen om te voorkomen dat jongeren daar belanden.

Dat ga je ook niet zomaar tegen want het zit diep gefundeerd in onze maatschappij. De GGZ is wat ik mag geloven compleet onderbezet en uitgehold. Ze hangen je simpelweg aan de medicatie en sturen je terug naar huis want ze kunnen niet veel meer. Zo heb ik dat bij 2 in mijn oude vriendengroep zien gebeuren.

Nee en met dit kabinet en ben bang met het volgende kabinet hoef je daar ook geen rekening mee t houden. Zolang we Rutte aan het roer hebben zal er alleen maar aan economie gedacht worden en niet aan de mens. Dat is waar rechts in mijn ogen helaas voor staat.

Survival of the fittest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 12:31 

Kraak... Piep...

:lol: :lol:

Mares ouwe linkse rakker!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 14:02 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
:lol: :lol:

Mares ouwe linkse rakker!!

Normaal ben je inhoudelijk vrij sterk. Vertel wat is jouw mening hier over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 14:35 

Kraak... Piep...

Mijn mening is dat je aan het overdrijven bent en onzin praat.

De hele zorg is onderbezet en er zijn maar weinig partijen die daar echt naar kijken, de partijen die het wel willen zitten zowel in rechts als in links (PVV, PVDA). Er is overal crisis en geld nodig. Waar na de crisis het meeste geld heen gaat zal je dan wel zien (of in maart zelfs al) en dan kan je daarop stemmen. Al betwijfel ik dat je het zal toegeven als straks alleen rechts met serieuze plannen voor de zorg komt.

Alles op zorg focussen helpt de economie om zeep en alles op de economie storten helpt de zorg om zeep en beide gevallen hebben weer gevolgen voor de andere kant. Je moet een economie in stand houden en een crisis vermijden want als je in een crisis raakt is er uberhaupt nergens mankracht en geld voor. Dus dat er een tekort nu is, is logisch, zeker in deze tijd, er is nou eenmaal geen mankracht, geld en materiaal voor. Dus zoals gezegd, pas tegen de volgende verkiezingen zal je zien wie zich echt er voor gaat inzetten na de crisis, want nu kan het niet.

Dus loop niet te janken dat het een of ander rechts front is. Ben zelf absoluut niet rechts, maar dit is gewoon onzin. Dit topic staat al vol met genoeg onzin, we hoeven nog niet eens hersenloos links vs rechts debat te hebben. Beide partijen zijn gebrekkig en met fout. Een goede partij behartigt beide belangen met compromis en niet hun eigen domme ideoloog.

Daar is je inhoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 14:46 

Hardtraxx Veteran

Ach ja, ik heb zelf behoorlijk wat met de zorg te maken, misschien dat ik daarom niet helemaal objectief ben. Dus ja ik reageer misschien wat uit frustratie of flink ongenoegen over het beleid van de afgelopen jaren en is dat de reden dat ik zo reageer. Misschien niet juist, maar ik kan het moeilijk relativeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 12:57 

Hardtraxx Veteran

Nieuw Zeeland rond de jaarwisseling!

Mijn zusje en moeder hebben meteen hun vaccinatie afspraak gemaakt. Voelt voor mij het begin van het einde :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 13:57 

Mijn zusje en moeder hebben meteen hun vaccinatie afspraak gemaakt. Voelt voor mij het begin van het einde :)

Hoe en is er een rede dat zij mogen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 18:08 

Hardtraxx Veteran

Zijn verplegers (in de ouderenzorg).

Hebben gewoon een mail gehad waarna ze de GGD hebben gebeld voor een afspraak (in Eindhoven).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 18:25 

Ah :thumbup: Ik ben jaloers, denk dat het moment dat die spuit in je zit euphorisch wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 18:51 

Hardtraxx Veteran

Vaccinatiestrategie zoals die er nu uit ziet
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... oadmap.pdf (downloadlink pdf)

Mensen 18-60 jaar is de planning start april/mei

en de flowchart: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... wchart.pdf (downloadlink pdf)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 18:51 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:
Ah :thumbup: Ik ben jaloers, denk dat het moment dat die spuit in je zit euphorisch wordt

Denk dat je voor dat soort spuitjes ergens anders moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 19:02 

xd lol xoxo
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2021 19:19 

Hardtraxx Addict

Gezonde 18-60 jarigen (die niet in de zorg werken) krijgen dus een “ouderwets” vaccin en geen vaccin op basis van mRNA?

Edit: ik zie dat CureVac ook een mRNA-vaccin is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 09:57 

Hardtraxx Veteran

Duidelijke infographic wat mij betreft. Ben benieuwd wat de snelheid is waarmee de "gewone" groep kan worden ingeent en of eventueel de tieners er nog bijkomen ivm de nieuwe UK-variant. Benieuwd hoe evenementen zich hier op gaan aanpassen en waar het heen geschoven gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 10:00 

Ik vraag mij af waarom, na het inenten van de kwetsbare doelgroep, niet alles gewoon weer als normaal kan? Daarna zal het de zorg toch niet meer zo hard overbevolken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 10:10 

Hardtraxx Veteran

Ik neem aan dat er langzaam aan gekeken kan worden naar het terugdraaien van restricties. Vergeet echter niet dat er nog veel achterstallig werk is. De zorgmedewerkers hebben ook tijd nodig om op adem te komen, want er zijn er schijnbaar veel die zwaar overwerkt zijn. Daarnaast hebben we nog steeds de "reguliere" zorg die weer op gang moet komen, operaties voor minder urgente ziektes bijvoorbeeld. Ook die achterstand zal ingehaald moeten worden en extra druk op de zorg helpt daar niet bij.

Het lijkt me in ieder geval dat grote evenementen met veel mensen dicht op elkaar als een van de latere dingen vrijgegeven gaat worden, aangezien die een hoger risico meebrengen. We gaan het zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 11:31 

Hardtraxx Addict

Het geeft in elk geval wel hoop dat het einde in zicht is. Nu hopen dat er niet een of andere gekke mutatie komt waarop het vaccin niet werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 11:42 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Het geeft in elk geval wel hoop dat het einde in zicht is. Nu hopen dat er niet een of andere gekke mutatie komt waarop het vaccin niet werkt.

En zelfs dan beweert Pfizer dat ze dankzij de rna techniek, hun vaccin binnen 6 weken kunnen aanpassen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

Mocht een mutatie een aanpassing vereisen aan de vaccins, dan maak ik me vooral zorgen over de snelheid van de (massa)productie van de nieuwe ladingen. Want dat is op dit moment ook de grootste horde, het kunnen voldoen aan de vraag van de hele wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 12:19 

Hardtraxx Veteran

Uiteraard, maar aan de andere kant: de enige invloed die je op de mutatie hebt is je laten testen bij klachten en als je besmettelijk bent je aan de quarantaine regels te houden. Mooier kan ik het helaas ook niet maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 12:30 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Mocht een mutatie een aanpassing vereisen aan de vaccins, dan maak ik me vooral zorgen over de snelheid van de (massa)productie van de nieuwe ladingen. Want dat is op dit moment ook de grootste horde, het kunnen voldoen aan de vraag van de hele wereld.

Daar kan vast aan gewerkt worden, het staat nu nog in zn kinderschoenen. Daarbij komt dat Pfizer niet het enige RNA based vaccin is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 14:17 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Sarabande schreef:

En zelfs dan beweert Pfizer dat ze dankzij de rna techniek, hun vaccin binnen 6 weken kunnen aanpassen :)

Klopt, maar dan moeten er wel voldoende vaccin geproduceerd worden en iedereen moet vervolgens ook dat vaccin weer krijgen. In die flowchart kan je zien hoeveel tijd daar overheen gaat. Voor je het weet ben je weer een half jaar verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 14:30 

Hardtraxx Veteran

Hangt er ook vanaf natuurlijk of er ook niet uit dat soort bedrijven opgeschaald kan worden. Niet makkelijk, dat weet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet naar willen kijken. Vind ik erg lastig om iets van te vinden. Laten we ons vooral concentreren op het hier en nu. Blij dat er morgen begonnen kan worden en er een duidelijke kaart is nu!

Vind de NOS infographic ook wel duidelijk:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2021 17:00 

Hardtraxx Veteran

Overigens uit het debat zonet:
Er wordt nog steeds nagedacht over de proefevenementensector om de sector te ondersteunen en om te kijken hoe evenementen in corona-tijd werken.
De proefevenementen zijn 2x een voetbalwedstrijd, een theatervoorstelling en een zakelijk congres.
Er zal een brief komen naar de tweede kamer als daar meer informatie over is.
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic