Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2020 17:28 

Hardtraxx Veteran

Sneltest of negatief testbewijs van minder dan 24/48 uur oud lijkt me beide goed.

Dat tweede heeft als voordeel dat het wat sneller doorloopt, je verlegt de drukte naar de woonplaatsen van de bezoeker, maar brengt met zich mee dat je in de tussentijd besmet kunt zijn geraakt.

@Unknown, ja dat dan weer wel, dat het allemaal een eeuwigheid duurt voor de overheid dergelijke dingen eindelijk eens goedkeurt, dat het onderhand najaar is voor het geregeld is.

Niet direct gerelateerd aan bovenstaand:
Mijn broer en schoonzus hadden gisteren binnen een uur uitslag, en dat was niet eens een sneltest. (negatief, voor de bezorgden :P ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2020 17:35 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:

Topnieuws! Hopelijk kunnen we de ouderen, zorgbehoevenden en zorgpersoneel er zo snel mogelijk mee helpen, die zullen als eerste aan de beurt zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2020 21:13 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Niet direct gerelateerd aan bovenstaand:
Mijn broer en schoonzus hadden gisteren binnen een uur uitslag, en dat was niet eens een sneltest. (negatief, voor de bezorgden :P ).

Ik hoop dat dit de standaard wordt dan :P . Mag zelf morgen weer opdraven en ben het thuis wel weer zat.

Overigens zou ik t ook prima vinden als je via sneltest of vaccinatiebewijs binnen kunt komen bij een festival als we daarmee weer eerder de wei in kunnen. Maar gezien alle rompslomp die doorlopen zal moeten worden voordat een dergelijk evenement plaats kan vinden, betwijfel ik of dat moment veel eerder gaat zijn dan het moment wanneer alles weer open gegooid gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2020 09:56 

Hardtraxx Veteran

Ik had gisteren ook een test om 16:00 uur en had om 17:45 uur al de uitslag. Dit was in Breda en hoorde dus dat dit ook een sneltest straat is geworden! (Moest er overigens niet voor betalen oid en gelukkig negatief)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2020 10:19 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
gelukkig negatief

Jij bent altijd negatief, maatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2020 11:14 

Hardtraxx Veteran

alles kut enter
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 13:11 

Hardtraxx Addict

https://www.nu.nl/binnenland/6098305/gg ... nemen.html

Citaat:
Jeugd-ggz-instellingen hebben het aantal crisismeldingen in de laatste maanden fors zien toenemen. In sommige regio's steeg het aantal meldingen zelfs met 60 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2019, meldt brancheorganisatie de Nederlandse ggz woensdag op basis van een rondvraag onder twintig grote instellingen.

:(
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 13:26 

Hardtraxx Veteran

Laat maar, frustraties liet ik weer even de vrije loop xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 13:54 

Hardtraxx Addict

Vind het wel bijzonder hoe je “gefrustreerd” kan zijn van een link waarbij verder totaal geen oordeel/mening wordt gegeven, maar slechts een weergave van de situatie. Als zoiets je al frustreert, moet je misschien toch even bij jezelf te rade gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 13:58 

Hardtraxx Veteran

Las het artikel ook net. Niet heel verrassend, maar toch best confronterend om te lezen hoe absurd hoog die stijging is. En dat betreft dan alleen de crisismeldingen die bij de GGZ bekend zijn. Zou me niets verbazen als er buiten de GGZ om nog een fors stijgend aantal mensen met psychische problemen kampen. Overigens zou ik niet zo gauw weten wat er realistisch gezien gedaan kan worden om dit aan te pakken, want versoepelen lijkt me atm ook niet verstandig. Wat dat betreft zou ik ook niet in de schoenen van het kabinet willen staan.

Heb daarna wel met groeiende woede en verbazing sommige comments zitten lezen (had ik ook niet moeten doen natuurlijk). Van die typische figuren die het bagatelliseren als 'even niet uitgaan'. Echt, sommige mensen hebben het empathisch vermogen van een goudvis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 15:02 

Hardtraxx Veteran

Als je in een jeugd GGZ instelling komt, dan is het toch eigenlijk al laat?
Ik hoor niet echt plannen om te voorkomen dat jongeren daar belanden.
Het opvoeden van kinderen lijken veel ouders niet te kunnen, een stabiele omgeving ontbreekt.
Praten met je kinderen over gevoelens is wat anders dan vragen hoe het op school gaat.
Om me heen hoor ik dat best veel ouders uit elkaar gaan, kinderen gefrustreerd achterlatend.
Wat dan weer tegenstrijdig is, is dat uit onderzoek blijkt dat jongeren/kinderen in NL zich als 1 van de gelukkigste op aarde beschouwen. Hoe erg moet het dan zijn in het buitenland qua ggz jeugdzorg :oh:
En corona maakt het helaas alleen maar erger
Hoe het ook zij, hoop dat iedere jongere met psychische problemen er weer uit weet te kruipen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 15:03 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Vind het wel bijzonder hoe je “gefrustreerd” kan zijn van een link waarbij verder totaal geen oordeel/mening wordt gegeven, maar slechts een weergave van de situatie. Als zoiets je al frustreert, moet je misschien toch even bij jezelf te rade gaan.

Ik kan er heel kort over zijn eigenlijk waarom ik mijn frustraties de vrije loop liet. Ik heb zelf met de GGZ te maken en wat er door de jaren heen gebeurt is wat betreft bezuinigingen op de zorg komt nu door de coronapandemie extra goed aan het licht. Ik kan bijna zeggen dat ik eigenlijk wat dat betreft heel blij ben met deze pandemie, omdat nu duidelijk is wat er de afgelopen jaren afgebroken is qua verzorgingsstaat, hopelijk wordt hier enorme lering uit getrokken en laten ze dit niet nog verder uit gaan kleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 16:14 

Hardtraxx Addict

Unknown schreef:
Sarabande schreef:

Ik kan er heel kort over zijn eigenlijk waarom ik mijn frustraties de vrije loop liet. Ik heb zelf met de GGZ te maken en wat er door de jaren heen gebeurt is wat betreft bezuinigingen op de zorg komt nu door de coronapandemie extra goed aan het licht. Ik kan bijna zeggen dat ik eigenlijk wat dat betreft heel blij ben met deze pandemie, omdat nu duidelijk is wat er de afgelopen jaren afgebroken is qua verzorgingsstaat, hopelijk wordt hier enorme lering uit getrokken en laten ze dit niet nog verder uit gaan kleden.

Ahh, ik dacht aan iets heel anders, excuus! :$

Ik hoop het ook. De jarenlange uitkleding van de (geestelijke) gezondheidszorg wordt pijnlijk duidelijk nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 16:30 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Ahh, ik dacht aan iets heel anders, excuus! :$

Geen probleem, daar ging het me dus om, maar ik wilde mezelf in bescherming nemen door uiteindelijk mijn post te editten xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 16:38 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Het opvoeden van kinderen lijken veel ouders niet te kunnen, een stabiele omgeving ontbreekt.
Praten met je kinderen over gevoelens is wat anders dan vragen hoe het op school gaat.
Om me heen hoor ik dat best veel ouders uit elkaar gaan, kinderen gefrustreerd achterlatend.
Wat dan weer tegenstrijdig is, is dat uit onderzoek blijkt dat jongeren/kinderen in NL zich als 1 van de gelukkigste op aarde beschouwen. Hoe erg moet het dan zijn in het buitenland qua ggz jeugdzorg :oh:
Hoe het ook zij, hoop dat iedere jongere met psychische problemen er weer uit weet te kruipen :thumbup:

Laat ik een heel simpele vraag stellen; wat is geluk?

Een paar dagen geleden las ik dit artikel wat hier goed bij aansluit en waar ik me wel in kan vinden.

https://www.groene.nl/artikel/vakmensen-zonder-ziel
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 17:46 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
hurricane schreef:

Een paar dagen geleden las ik dit artikel wat hier goed bij aansluit en waar ik me wel in kan vinden.

Ik zal het artikel nog eens lezen, zag er best uitgebreid uit :P
Geluk betekent voor mij een stabiele samenleving (kun je niet altijd kiezen natuurlijk) , gezondheid, een stabiele sociale achtergrond en opvoeding, geen financiële zorgen. Met die ingrediënten samen kan ik me wel gelukkig maken/ vinden.
Op dit moment heb ik geen werk en relatie. Maar ondanks dat voel ik me wel gelukkig. Dat betekent niet dat het altijd goed gaat, zeker niet. Covid helpt daar bepaald niet aan mee. Misschien komt het omdat ik makkelijk kan relativeren. Ik heb in mijn achterhoofd altijd dat er hele volksstammen het stukken minder hebben dan ikzelf.
Als je in oorlog leeft, vluchteling bent, ernstig ziek bent, etc etc., ja dan wordt het een stuk lastiger om gelukkig te zijn lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 20:42 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
hurricane schreef:

Geluk betekent voor mij een stabiele samenleving (kun je niet altijd kiezen natuurlijk) , gezondheid, een stabiele sociale achtergrond en opvoeding, geen financiële zorgen. Met die ingrediënten samen kan ik me wel gelukkig maken/ vinden.
Op dit moment heb ik geen werk en relatie. Maar ondanks dat voel ik me wel gelukkig. Dat betekent niet dat het altijd goed gaat, zeker niet. Covid helpt daar bepaald niet aan mee. Misschien komt het omdat ik makkelijk kan relativeren. Ik heb in mijn achterhoofd altijd dat er hele volksstammen het stukken minder hebben dan ikzelf.
Als je in oorlog leeft, vluchteling bent, ernstig ziek bent, etc etc., ja dan wordt het een stuk lastiger om gelukkig te zijn lijkt me.

Geluk word ook medebepaald door je omgeving. Daar word je namelijk door gevormd wat ook weer je gedrag en context bepaalt. Maar het blijft inderdaad erg persoonlijk waar iemand zijn geluk uit haalt.

kan mij best voorstellen dat iemand die het altijd heel zwaar heeft gehad minder nodig heeft om zich gelukkig te voelen dan iemand die alles bij wijze van al heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 20:58 

Hardtraxx Veteran

Is zo. We leven in de beste tijden dat je je kunt voorstellen. Nu wel ff kut met corona, maar dat even terzijde. Veiligste tijden ooit. Maar toch reizen de depressie cijfers de pan uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 21:08 

Corona even terzijde zetten, dan onderschat je (en heel veel andere) het denk ik wel een beetje (iig lockdown, thuis werken, enz)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 22:12 

Hardtraxxer

Anonymous schreef:
Corona even terzijde zetten, dan onderschat je (en heel veel andere) het denk ik wel een beetje

Wat wordt onderschat volgens jou?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 22:46 

Hoeveel effect corona heeft op mensen mentaal gezien, zie het best veel om me heen en online
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 22:50 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:
Corona even terzijde zetten, dan onderschat je (en heel veel andere) het denk ik wel een beetje (iig lockdown, thuis werken, enz)

Of jij begrijpt dan niet wat ik zeg. Ik zet corona bewust aan de kant, omdat het een extreme situatie is dat lijdt tot vele mentale klachten. Ik wou dat niet onder het vakje 'veiligste tijden ooit' scharen. Dus even terug gaan naar 2019 met wat ik zeg. Pre corona, veiligste tijden ooit. Toch zijn de depressie cijfers gewoon echt heel hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2020 22:53 

Oh zo, dacht dat je nu bedoelde :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 00:06 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

Het zijn maar een paar alinea's.

hurricane schreef:

En zo krijg je bij iedereen een ander antwoord op de vraag wat geluk inhoudt. Dat maakt het lastig om er over te praten.

Ik zie geluk als voldoening vinden in je leven. Dat hint naar een continue proces waarin je doelen opzet en behaalt. Geluk moet daarmee imo vooral een streven zijn, want een staat van geluk zal nooit blijven hangen maar moet je continue opnieuw uitvinden. Zo is een gezonde sociale omgeving bijvoorbeeld iets waar je uit kan putten om geluk na te streven. Voldoening is geen synoniem voor geluk, maar je kan er gevoelens van geluk wel heel goed mee verklaren.

Dat is ook waar voor veel jongeren de schoen wringt in de huidige maatschappij. Ze laten zich gek maken te moeten voldoen aan verwachtingen die hen vanuit het collectief worden opgelegd en raken uitgeput bij het nastreven ervan. Verwachtingen voornamelijk verpakt in oppervlakkigheid zoals cijfers, materialisme en daarmee opvallen in de massa. Verwachtingen die niet passen bij het karakter van het individu. Na de studie tijd vind dit deze oppervlakkigheid zich opnieuw uit als ze de banenmarkt op gaan. Ik zie zoveel jongeren iets als een bedrijfskundige studie achter hun naam plakken op linkedin en daarmee een tak van sport gaan beoefenen die model staat voor de zielloosheid van de huidige maatschappij. Ik vind daarme die surge aan depressies en burn outs en weet ik veel wat allemaal echt niet gek. Voor veel mensen zaten die moeilijke gedachten er namelijk al. Corona beroofd ze van de nodige uitlaatkleppen om die gevoelens te balanceren.

Je hebt natuurlijk ook een grote groep waar het gebrek aan contact an sich een obstakel vormt, maar dat zijn doorgaans niet de mensen die bij de GGZ belanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2020 00:46 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

Dat ga je ook niet zomaar tegen want het zit diep gefundeerd in onze maatschappij. De GGZ is wat ik mag geloven compleet onderbezet en uitgehold. Ze hangen je simpelweg aan de medicatie en sturen je terug naar huis want ze kunnen niet veel meer. Zo heb ik dat bij 2 in mijn oude vriendengroep zien gebeuren.

Citaat:

Die trend van curling ouders dragen bij aan het probleem; met steeds maar alle moeilijke dingen voor je kind wegschuiven geef je je kind geen weerbaarheid mee. En dan bij een tien minuten gesprek het lef hebben dingen beter te weten dan de leraar. Een leraar ziet jouw kind in de echte wereld, en niet als hij braaf thuis fortnite speelt.

Btw, Sefa noemde zijn album vermoedelijk niet voor niets 'Leven is lijden' naar de uitspraken van Schopenhauer.
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic