Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 10:55 

Hardtraxx Veteran

Tijdens beide lockdowns in België heb ik steeds mijn pa mijn haar laten doen met de tondeuse. Eerste lockdown 2x gedaan, 20mm boven, 15mm zijkant/achterkant.

Tweede lockdown wat drastischer gegaan en alles op 10mm. Na een paar weken doe je zelf de zijkanten en achterkant nog eens opnieuw zodat het er een beetje deftiger uitziet dan alles op dezelfde lengte. Dat werkt met kort haar maar niet zo goed wanneer het wat langer wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 12:27 

Hardtraxxer

Dit is toch wel heel positief nieuws voor de festival branche. Hopen op goede resultaten en dat het echt werkelijkheid wordt :)

https://www.ad.nl/show/digitale-testbewijzen-moeten-evenementen-weer-mogelijk-maken~ae22b8d7/?fbclid=IwAR1TzETy9KZ5SpoUYFVh8444U76iFTq4AWGa7pVh82yHYqoIca3MU1QAauM
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 12:39 

Hardtraxx Veteran

Ik heb beetje het gevoel, dat dit allemaal te laat komt. Dat we tot dat het bureaucratisch allemaal wordt geregeld al ergens in de zomer zijn, en dat corona al anyways (voor de mensen die een hekel hebben aan Engels woordgebruik (L) ) afgezwakt is vanwege vaccins.

Maar goed, hopelijk dat het wel lukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 12:51 

Hardtraxx Veteran

Als we het over te laat handelen hebben van de regering ben ik het daar absoluut en 100 % mee eens. Al dat overleggen en zo ben ik echt een beetje zat geworden, daarom kon ik me ook best wel opwinden om de toespraak van onze premier. Zo veel dingen die hij vertelde dat ik dacht, goh dat jullie daar nu pas mee aan komen, terwijl dit echt al 2 a 2,5 maand eerder had moeten gebeuren.
Dingen als pretparken en tuincentra enzo die gewoon lekker open bleven tot en met de Black Friday perikelen, maar dingen als de horeca die moesten sluiten waar het minst aantal besmettingen uit voortkwamen (2,6 %).
Maar goed beter laat dan nooit zeg ik dan toch maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 13:23 

Hardtraxx Veteran

Goku schreef:
Dit is toch wel heel positief nieuws voor de festival branche. Hopen op goede resultaten en dat het echt werkelijkheid wordt :)

https://www.ad.nl/show/digitale-testbewijzen-moeten-evenementen-weer-mogelijk-maken~ae22b8d7/?fbclid=IwAR1TzETy9KZ5SpoUYFVh8444U76iFTq4AWGa7pVh82yHYqoIca3MU1QAauM

Ben bang dat dit niet echt te realiseren valt. Het komt vandaag de dag nog steeds voor dat er vals negatieve uitslagen geconstateerd worden. Het zullen er misschien niet veel zijn, maar elke vals negatieve uitslag is er 1 teveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 13:26 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Als we het over te laat handelen hebben van de regering ben ik het daar absoluut en 100 % mee eens. Al dat overleggen en zo ben ik echt een beetje zat geworden, daarom kon ik me ook best wel opwinden om de toespraak van onze premier. Zo veel dingen die hij vertelde dat ik dacht, goh dat jullie daar nu pas mee aan komen, terwijl dit echt al 2 a 2,5 maand eerder had moeten gebeuren.
Dingen als pretparken en tuincentra enzo die gewoon lekker open bleven tot en met de Black Friday perikelen, maar dingen als de horeca die moesten sluiten waar het minst aantal besmettingen uit voortkwamen (2,6 %).
Maar goed beter laat dan nooit zeg ik dan toch maar.

Helemaal mee eens. Zodra ze de horeca gingen sluiten, moesten ze gewoon meteen in een strikte lockdown. Niet eerlijk tegenover de horeca en ik denk dat iedereen wel zag aankomen dat het niet genoeg zou helpen. Werd destijds al geroepen dat het voor de economie juist gunstig kan zijn als er direct een harde lockdown komt.

Misschien niet helemaal een fair vergelijking, maar in Nieuw Zeeland gaat het super goed. Die hebben een super strenge lockdown gehad: https://theprint.in/world/new-zealand-s ... ds/567584/

Ja, het is een eiland dus dat gaat makkelijker. Maar ook landen als Australië, Japan, Singapore, Taiwan en Vietnam doen het goed. Waar dat precies aan ligt is moeilijk te zeggen, maar in Azië is er wel meer een groupthinking dan een individuele zoals in Nederland. Dat helpt in ieder geval wel mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:18 

Hardtraxx Veteran

Ja en nu breekt me echt helemaal de klomp.... Net op het nieuws even een item over de drukte op Schiphol, van die asociale gekken die na de toespraak van afgelopen dinsdag nog steeds denken dat de wereld alleen voor hun is. Gewoon op reis gaan, naar Curaçao, Tenerife, wat mij betreft moeten ze deze mensen terugsturen naar huis en tot de lockdown over is of nog veel langer een enkelband om doen en ze dwingen niet verder te mogen gaan dan de supermarkt 100 m verderop.

Ik kan hier zo pissig om worden he :x :x :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:26 

Hardtraxx Addict

Misschien gaan ze na thuiskomst wel gewoon keurig in quarantaine. Weet jij veel. Collega van me vliegt ook naar familie in Tenerife en gaat zowel daar als hier weer terug in NL gewoon netjes in thuisisolatie.

Wat betreft de landen die je noemt @makrooy: zijn hoofdzakelijk landen die de landsgrenzen al sinds maart dicht hebben en waar je het land nagenoeg niet inkomt. Bij Nieuw-Zeeland is het een lockdown in het begin (maart) + grenzen dicht (nog altijd dicht trouwens, alleen sinds kort wel open voor mensen uit Australië) geweest wat ervoor heeft gezorgd dat er daar nu nauwelijks nieuwe gevallen zijn. Thailand idem dito (land kom je nu ook alleen in met toestemming van de ambassade + verplichte hotelquarantaine). Dat is in Nederland denk ik niet haalbaar. Daarom hebben dit soort lockdowns als wat we nu doen ook vrij weinig zin op de lange termijn. Stel alles gaat weer open 20 januari dan zitten we een maand later waarschijnlijk weer in precies dezelfde situatie. Hopelijk komt dat vaccin er snel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:29 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Misschien gaan ze na thuiskomst wel gewoon keurig in quarantaine. Weet jij veel.

Mensen moeten het niet eens in hun hoofd halen als er dringend advies (helaas niet dwingend) gegeven wordt om niet te gaan reizen. Sorry voor mijn best wel pissige reactie, maar ik kan er gewoon heel erg slecht tegen. Er wordt alles gedaan om dit virus onder controle te krijgen (weliswaar te laat) en dan halen mensen het toch in hun hoofd om maar lekker schijt aan alles en iedereen te hebben. Zij brengen echt de mensen in diskrediet die zich wel aan de maatregelen houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:33 

Hardtraxx Addict

Unknown schreef:
Sarabande schreef:
Misschien gaan ze na thuiskomst wel gewoon keurig in quarantaine. Weet jij veel.

Mensen moeten het niet eens in hun hoofd halen als er dringend advies (helaas niet dwingend) gegeven wordt om niet te gaan reizen. Sorry voor mijn best wel pissige reactie, maar ik kan er gewoon heel erg slecht tegen. Er wordt alles gedaan om dit virus onder controle te krijgen (weliswaar te laat) en dan halen mensen het toch in hun hoofd om maar lekker schijt aan alles en iedereen te hebben. Zij brengen echt de mensen in diskrediet die zich wel aan de maatregelen houden.

Tsja, niet mee eens. Als jij gewoon keurig in quarantaine gaat bij terugkomst in Nederland is er niks aan de hand. Momenteel heerst er ook wel een beetje de mentaliteit “als ik niks mag, dan mag een ander ook niks”. De situatie in Curaçao en Tenerife is een stuk beter dan hier, dus eigenlijk loop je daar waarschijnlijk minder risico dan als je in Nederland naar een hotel gaat, wat weer wel mag. Maar goed, daarin mogen we van mening verschillen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:35 

Hardtraxx Veteran

Oh ik zeg ook nergens dat ze niet mogen, ik zeg alleen dat ik het asociaal vind naar de mensen die zich wel inzetten om dit virus onder controle te kunnen krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:39 

Hardtraxx Addict

Hmm, ja, mwah. Snap je reactie wel hoor, en als je bij terugkomst niet in quarantaine gaat ben je ook zeker asociaal. De mensen die wel in thuisisolatie gaan, vind ik eigenlijk niks mis mee.

Sarabande schreef:
Chroman schreef:
Let's go lockdown. Voelen jullie nog een drastische impact? Voor mij verandert er eigenlijk niet veel, ik werkte toch al thuis en ik heb mijn kerstinkopen al gedaan. Het enige minpunt is dat ik eigenlijk binnenkort naar de kapper wilde, dus dat wordt met een lange mat het nieuwe jaar in.

Mijn onderzoek komt weer grotendeels stil te liggen, aangezien ik waarschijnlijk geen kinderen meer mag testen (nog geen officiële bevestiging van het Faculteitsbestuur, maar kan me niet voorstellen dat het bestuur onderzoek met proefpersonen doorgang laat vinden komende weken). Lekker stressvol jaar zo voor mijn PhD, aangezien ik nauwelijks verlenging krijg van mijn contract. Hopelijk krijg ik mijn promotor ervan overtuigd dat ik nu echt wel voldoende proefpersonen heb om een proefschrift mee te schrijven. Het overige werk deed ik al thuis, dus daar verandert niet veel aan.

Hier op terugkomend: de faculteit heeft besloten niet-medisch onderzoek met kinderen en volwassenen doorgang te laten vinden. Dat vind ik dan weer onbegrijpelijk. Scholen dicht, niet-medische contactberoepen op slot, maar laten we vooral kinderen gaan testen op hun taalvaardigheid in een hokje van 2 bij 2 zonder mondkapje want dan zijn de onderzoeksresultaten niet betrouwbaar. Like what.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 14:45 

Hardtraxx Veteran

Goku schreef:

Zou natuurlijk heel erg mooi zijn wanneer hiermee de 1,5 m. regel komt te vervallen en we weer kunnen feesten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2020 17:25 

Hardtraxxer

Unknown schreef:
Oh ik zeg ook nergens dat ze niet mogen, ik zeg alleen dat ik het asociaal vind naar de mensen die zich wel inzetten om dit virus onder controle te kunnen krijgen.

Ik vind het alleen asociaal van de mensen die nu op vakantie gaan als hun verweten kan worden dat het draagvlak voor de maatregelen afneemt door hun gedrag. Maar ik weet niet of ik hun dat kwalijk neem als het draagvlak door dat soort gedrag zou afnemen. Ik erger me er sowieso al aan dat mensen zovaak op vakantie moeten, maar dat is puur uit emotie gereageerd. En het is iets dat sowieso fout bij mij zit, want het heeft geen zin om me eraan te ergeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 13:30 

Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 13:52 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 13:52 

Hardtraxx Veteran

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 14:37 

Artiest

Iemand tips om niet met domme mensen in discussie te gaan op Facebook over Covid?
Ik merk dat ik er met de dag minder tegen kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 14:39 

Hardtraxxer

Cryex schreef:
Iemand tips om niet met domme mensen in discussie te gaan op Facebook over Covid?

Facebook verwijderen. Wat een verademing is dat zeg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 14:45 

Hardtraxx Elite

Cryex schreef:

Proberen open in de discussie te gaan en je voor te stellen waarom 'andere' mensen anders tegen zaken aankijken. Maar soms is het ook fijner om slechts toeschouwer te zijn. :innocent: Maar goed, van mij moet je dat helemaal niet aannemen hoor. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 14:52 

Hardtraxx Addict

brianfct65 schreef:
Cryex schreef:

Facebook verwijderen. Wat een verademing is dat zeg :)

Dit!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 15:04 

Hardtraxx Veteran

Soms wel grappig om die reacties onder nieuwsberichten over COVID te lezen, maar ergens ook wel weer erg pijnlijk en deprimerend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 16:33 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:

De comments niet openen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 17:09 

Hardtraxx Addict

Cryex schreef:

Je kunt ze niks wijs maken of iets in laten zien. Staan niet open voor discussie, beginnen te beledigen als ze geen inhoudelijk antwoord klaar hebben. En met beledigen krijgen ze alleen maar likes waardoor ze zich nog lekkerder voelen. Lekker laten gaan man
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2020 17:41 

Hardtraxx Veteran

Misschien kunnen Dunning & Kruger het uitleggen.
Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic