Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 261  Volgende
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 12:45 

Hardtraxx Elite

Je haalt sterke punten aan. Denk ook niet dat mijn voorbeeld een makkelijk en haalbare oplossing is.

Het stoort mij enorm dat nu vrijwel niets sociaal meer mogelijk is. Waar dit vrij goed verliep in de horeca. Nu deze dicht zijn grijpen ze in op het persoonlijke leven. Dat gaat voor mij veel te ver. De overheid hoort ons te dienen niet te gijzelen.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 12:52 

Artiest

simon10pont schreef:
Goh, die lockdownretoriek is zeker de schuld van de overheden. Als je draagvlak wilt, moet iets in verhouding staan tot het beoogde doel. Wat is nu het doel?

Nou fijn dat ik dat als individu mag bepalen... Er zijn al verschillende voorstellen geweest om het actieve leven van -60/-65 terug open te stellen op basis van het beperkte risico. Hierin moet goed doordacht worden hoe de oudere generatie zich het beste verhoudt zonder sociaal geïsoleerd te worden.

Blijkbaar is het vaccin de oplossing, we zullen zien.

Je mist een beetje het punt. De lockdown werkt niet omdat schijnbaar in Nederland teveel mensen zich niet aan de regels hounden. Het bewijs hiervoor zie je overal op reportages, cijfers, interviews en meer.
Zeggen dat het de schuld van de overheid is slaat kant nog wal aangezien wij als bevolking zelf verantwoordelijk zijn.

Ik erger me kapot aan mensen die daadwerkelijk denken dat de overheid dit voor hun plezier doet.

Het vaccin is ook de oplossing want de ziekenhuizen lopen vol en IC verpleegkundigen zit het water tot aan de lippen. Zeggen dat we de maatschappij door moeten laten gaan voor iedereen onder de 60 is een veel te makkelijk en vooral dom argument omdat daar natuurlijk veel meer bij komt kijken.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 12:57 

Hardtraxx Elite

Ons gedrag is helaas wel een gevolg van de gebrekkige strategie. Bovendien zijn we mensen, geen robots.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:06 

Artiest

simon10pont schreef:
Ons gedrag is helaas wel een gevolg van de gebrekkige strategie. Daarbij zijn we mensen geen robots.

Fout, ons gedrag is een gevolg van hoe Nederlanders (en een groot deel van de wereld) in elkaar zit. En je bent nu zelf het perfecte voorbeeld. Mensen zijn tegenwoordig overal hun vraagtekens bij aan het zetten, alles over analyseren en "zelf maar even uitzoeken".

Dat de strategie beter kan, ben ik het mee eens. Alleen wil dit niet zeggen dat het een vrijspel is voor de bevolking om dan maar te doen wat we willen. Dit zijn basis verantwoordelijkheden die je leert in je opvoeding.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:14 

Hardtraxx Elite

Ik heb mijn baan verloren een groot deel van het jaar thuis gezeten. Dan is het niet gek dat je dingen in vraag stelt toch. Jammer dat je mij nu mee verantwoordelijk stelt voor de situatie waar we allemaal deels of volledig in zitten.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:22 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Ik heb mijn baan verloren een groot deel van het jaar thuis gezeten. Dan is het niet gek dat je dingen in vraag stelt toch. Jammer dat je mij nu mee verantwoordelijk stelt voor de situatie waar we allemaal deels of volledig in zitten.

Is dit niet zo dan? Hier dragen wij allemaal de verantwoordelijkheid toch?
Helaas ben je dan één van de vele die hier de dupe van zijn maar zo werkt een gemeenschap en zal de overheid de nodige sluizen opengooien om je hier bij te ondersteunen.

Het is te gek voor woorden dat je de verantwoordelijkheid zelf draagt aangezien je deel uit maakt van de gemeenschap en de overheid je hier in steunt en je vervolgens alles behalve je zelf de schuld geeft als je niet de maatregelen hanteert. Beetje hypocriet toch of begrijp ik je nu verkeerd?
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:23 

Hardtraxx Veteran

Dat is heel vervelend dat je je baan bent verloren. Ik hoop dat je snel iets passends kan vinden!

simon10pont schreef:
Het stoort mij enorm dat nu vrijwel niets sociaal meer mogelijk is. Waar dit vrij goed verliep in de horeca. Nu deze dicht zijn grijpen ze in op het persoonlijke leven. Dat gaat voor mij veel te ver. De overheid hoort ons te dienen niet te gijzelen.

Ik denk niet dat de overheid dit doet om iedereen persoonlijk te treffen of leven zo onaangenaam mogelijk te maken. We zullen toch vrijheden tijdelijk in moeten leveren om situaties zoals in Bergamo of delen van de VS te voorkomen. Mochten mensen toch dingen toch te vrijblijvend met maatregelen omgaan moeten we naar een zwaarder regime om de druk van de zorg te houden. Ik denk dat helemaal niemand uitkijkt naar een lockdown, maar de redenen zijn wel gegrond. Het enige wat ik hoop is dat de vaccinaties veilig blijken en vlot gedistribueerd kunnen worden zodat we weer vrijer kunnen leven. Tot die tijd zal het schommelen worden met maatregelen, zoveel is ondertussen wel duidelijk.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:26 

Hardtraxx Elite

Gelukkig heb ik mezelf weer op de rails gekregen. Ik vind het verontrustend hoe veel draagvlak er nog steeds is na alles wat we dit jaar hebben meegemaakt.

Bergamo en de VS? Zoek het niet te ver, België staat los op kop.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:32 

Artiest

simon10pont schreef:

Ik ben mijn baan, mijn passie en mijn toekomst ook kwijt. En dat je dingen in vraag stelt mag, alleen moet je dit niet vanuit emotie doen.

En ja, ik stel jou ook verantwoordelijk voor deze situatie, net zoals dat ik mijzelf ook verantwoordelijk stel, of mijn moeder, mijn beste vriend etc.
Hoe je het went of keert, we zitten hier met de hele wereld in. De regels tellen voor iedereen.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:37 

Hardtraxx Elite

Ik geef niet om mijn eigen imago, ik hoef mij nergens groot te houden en kan gerust ook emoties tonen die misschien minder fraai zijn. Het laatste wat ik wil is een klein beetje autonomie over mijn eigen leven. En niet als 'het probleem' worden bestempeld.

Daarbij ben ik als persoon die zich op het forum uit. Niet geheel dezelfde persoon als in de echte wereld en ben ik niet die klootzak die je denkt dat ik ben.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:41 

Artiest

simon10pont schreef:
Ik geef niet om mijn eigen imago, ik hoef mij nergens groot te houden en kan gerust ook emoties tonen die misschien minder fraai zijn. Het laatste wat ik wil is een klein beetje autonomie over mijn eigen leven. En niet als 'het probleem' worden bestempeld.

En met die laatste zin laat je zien dat je het toch wel redelijk persoonlijk opvat. En dat heb ik zelf ook een tijd gehad, maar dat is niet de uitweg.

Echter heeft het geen nut om in een sociale discussie als deze argumenten te tonen die vanuit emotie en gevoel komen. Gevoel kan je niet tegen spreken en heeft niet altijd een reden, het is ook voor iedereen weer anders.

Ik vind het verschrikkelijk om te horen dat je je baan bent verloren, je bent ook niet de enige (wat het nog veel kutter maakt). Maar links om of rechts om, feit blijft: er is een pandemie en wij nederlanders zijn eigenwijs.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:42 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Gelukkig heb ik mezelf weer op de rails gekregen. Ik vind het verontrustend hoe veel draagvlak er nog steeds is na alles wat we dit jaar hebben meegemaakt.

Bergamo en de VS? Zoek het niet te ver, België staat los op kop.

Waar ik op doel is dusdanig veel doden dat mensen niet eens begraven kunnen worden. Dat mensen niet afscheid mogen nemen van hun dierbaren. Dat er koelwagens voor ziekenhuizen staan om lijken in te plaatsen. Dat mensen anoniem in massagraven werden gegooid. Dat zorgpersoneel van de stress niet meer kunnen functioneren. Een stukje menselijkheid. Dit is hetgene wat deze ziekte blijkbaar kan veroorzaken: een sterftegolf waar we niet op kunnen anticiperen zonder maatregelen te nemen.

Ik snap oprecht niet waarom je het nu betrekt op draagvlak voor maatregelen. Ik zou het zelfs om durven draaien: ik vind het verontrustend dat mensen na 9 maanden nog steeds niet inzien wat een potentieel gevaar een substantieel deel van de bevolking loopt. We zullen naar ons gedrag moeten kijken om te voorkomen dat deze ziekte niet als een razende tekeer gaat, daar is iedereen verantwoordelijk voor. Het liefste wens dat deze pandemie er nooit was geweest en iedereen met minder zorgen door kon leven en ik denk velen met mij, maar dat is de realiteit waar we mee om moeten zien te gaan.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:42 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
simon10pont schreef:
Goh, die lockdownretoriek is zeker de schuld van de overheden. Als je draagvlak wilt, moet iets in verhouding staan tot het beoogde doel. Wat is nu het doel?

Nou fijn dat ik dat als individu mag bepalen... Er zijn al verschillende voorstellen geweest om het actieve leven van -60/-65 terug open te stellen op basis van het beperkte risico. Hierin moet goed doordacht worden hoe de oudere generatie zich het beste verhoudt zonder sociaal geïsoleerd te worden.

Blijkbaar is het vaccin de oplossing, we zullen zien.

Je mist een beetje het punt. De lockdown werkt niet omdat schijnbaar in Nederland teveel mensen zich niet aan de regels hounden. Het bewijs hiervoor zie je overal op reportages, cijfers, interviews en meer.
Zeggen dat het de schuld van de overheid is slaat kant nog wal aangezien wij als bevolking zelf verantwoordelijk zijn.

Ik erger me kapot aan mensen die daadwerkelijk denken dat de overheid dit voor hun plezier doet.

Het vaccin is ook de oplossing want de ziekenhuizen lopen vol en IC verpleegkundigen zit het water tot aan de lippen. Zeggen dat we de maatschappij door moeten laten gaan voor iedereen onder de 60 is een veel te makkelijk en vooral dom argument omdat daar natuurlijk veel meer bij komt kijken.

Dit! Je kan het niet eens zijn met de maatregelen, ik vind persoonlijk dat deze harde lockdown veeeeeel te laat is. Niet te beginnen over de fouten wat betreft test capaciteit. Maar ik snap niet waarom men denkt dat de overheid ons wil pesten. Want dan ga je gewoon richting de complottheorieën. Die vinden dit ook niks. Rutte en de Jonge zijn ook maar mensen, Simon. Los ervan of ik het met ze eens ben of niet, ik heb diep respect voor ze. Werkweken maken van 100 uur en het maakt niet uit wat ze besluiten, er zullen altijd (grote) groepen zijn die boos zijn.

simon10pont schreef:
Een rationeel beleid waar niet alle gewicht in één mandje wordt gelegd. Als het niet goed gaat zijn de burgers de schuldige. Gaat het beter, dan zijn het de 'fantastische' maatregelen geweest.

Dit is natuurlijk onzin. De regering hier heeft de bevolking veel complimenten gegeven voor de eerste lockdown destijds. Dit is gewoon wat jij wil zien, zodat je je haat voor de regering nog meer kan voeden.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:51 

Hardtraxx Addict

Het meest schandalige vind ik nog dat al het zorgpersoneel wordt gevraagd om geen vrij te vragen/nemen tijdens de feestdagen. Om vervolgens te zien dat de rest van het land elkaar doodleuk zal gaan opzoeken tijdens deze dagen. Werkelijk te schofterig voor woorden.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:58 

Hardtraxx Veteran

Ik snap echt niet hoe mensen de regering de schuld kunnen geven, die werken zich helemaal kapot. En ik snap al helemaal niet dat er mensen denken dat ze het voor de lol doen, want dan hadden ze niet zolang gewacht met deze harde lockdown die aangekondigd is. Ik vind die lockdown ook veel te laat, maar ik snap wel dat het een onwijs lastig aspect is en ze de economie zoveel mogelijk draaiende wilden houden en de mensen zoveel mogelijk tevreden wilden houden.
Nu hopen dat deze lockdown goed werkt en de boel daarna onder controle blijft, maar het zal wel kwakkelend blijven. Laat dat vaccin maar snel komen wat mij betreft... :)
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 13:59 

Artiest

JeroenB93 schreef:
Het meest schandalige vind ik nog dat al het zorgpersoneel wordt gevraagd om geen vrij te vragen/nemen tijdens de feestdagen. Om vervolgens te zien dat de rest van het land elkaar doodleuk zal gaan opzoeken tijdens deze dagen. Werkelijk te schofterig voor woorden.

Mijn vriendin werkt op de IC in het LUMC. Als ze na een dag Covid afdeling thuis komt valt ze per direct in slaap op de bank door de vermoeidheid. Ik maak me verschrikkelijk veel zorgen om haar mentale gezondheid in deze pandemie.

En om dan te zien dat er mensen zijn die nog steeds beweren dat er niks aan de hand is, dat de overheid in Den Haag gek is geworden, dat ze dit doen om onze vrijheiden in te pikken en dat het allemaal doorgestoken kaart is maakt mij echt meer dan pissig.

Goed, mijn pauze op werk is voorbij :thumbdown:
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 14:07 

Hardtraxx Addict

SL8492 schreef:
Nu hopen dat deze lockdown goed werkt en de boel daarna onder controle blijft, maar het zal wel kwakkelend blijven. Laat dat vaccin maar snel komen wat mij betreft... :)

Wees eerlijk, wat denk je er zelf van? Ik denk dat als iedereen elkaar opzoekt met de feestdagen dat je bijna niks beter wordt van deze lockdown. Ik denk eerder dat het na de lockdown ongeveer hetzelfde is als nu, en dat de lockdown is puur om erger te voorkomen.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 14:21 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:
SL8492 schreef:

Wees eerlijk, wat denk je er zelf van? Ik denk dat als iedereen elkaar opzoekt met de feestdagen dat je bijna niks beter wordt van deze lockdown. Ik denk eerder dat het na de lockdown ongeveer hetzelfde is als nu, en dat de lockdown is puur om erger te voorkomen.

Ik denk dat de lockdown bewust tot bijna 3 weken na de feestdagen van kracht gaat zijn. De kans wordt aanzienlijk kleiner dat er tegen de tijd van het eind van de lockdown nog mensen ergens anders besmet raken dan in hun thuissituatie (afgezien van de essentiële beroepen en de supermarkten dan). Door tot de 19e verder alles dicht te houden kan het na de feestdagen even een paar weken rondrazen waarna het hopelijk snel afneemt. Ik bemerk bij mezelf dat ik inmiddels wel goed klaar ben met al deze corona-taferelen en continue halfslachtige maatregelen. Echter merk ik nu met het invoeren van een lockdown wel dat ik me er bewuster voor in wil zetten dan vorige keren. Ik hoop van harte dat het grootste deel van het land er ook nog een keer de schouders onderzet en dat het perspectief voor komend jaar hier wat rooskleuriger door gaat worden.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 14:49 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Eén van de grootste denkfouten van dit moment, nergens is een aantoonbaar positief effect van mondkapjes te zien op de besmettingscurve.

Die curve hangt van zoveel factoren af dat je niet kan zeggen 'Vanaf 1 december is het opgelopen, dus mondkapjes werken niet.'

Maar er zijn zoveel onderzoeken op het internet te vinden waaruit blijkt dat het helpt. Het is niet 100% effectief zoals je misschien zou willen, maar het vermindert van alles.

Zoals: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02801-8
Citaat:
Although scientists can’t control many confounding variables in human populations, they can in animal studies. Researchers led by microbiologist Kwok-Yung Yuen at the University of Hong Kong housed infected and healthy hamsters in adjoining cages, with surgical-mask partitions separating some of the animals. Without a barrier, about two-thirds of the uninfected animals caught SARS-CoV-2, according to the paper7 published in May. But only about 25% of the animals protected by mask material got infected, and those that did were less sick than their mask-free neighbours (as measured by clinical scores and tissue changes).
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 15:04 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij had iemand een mooi voorbeeld (in de ijskou) dat je dus het verschil zag met en zonder masker.
Het is inderdaad niet 100% tegenhoudend maar houd meer tegen dan zonder masker.

(zal is kijken of ik dit nog ergens vind)

Merk bij elke maatregel of preventiemiddel dat het voor vele 100% of niets is maar dat zijn gewoon te hoge eisen.
Je eist een no-fault tolerence wat in deze situatie gewoon niet mogelijk is.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 15:27 

Hardtraxx Veteran

En ja hoor het hamsteren is ook weer begonnen in de supermarkt :/
De boeren vonden het nodig om weer te moeten protesteren voor diverse distributiecentra :thumbdown:
Zet het leger maar in om die vitale functies vrij te houden nu
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 15:40 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
De boeren vonden het nodig om weer te moeten protesteren voor diverse distributiecentra :thumbdown:

Dat is toch niet zo zeer het hamsteren maar eerder dat producten gewoon slecht leverbaar zijn??
Overigens vind ik dat die boeren die nu protesteren en bewust andermans werk belemmeren gewoon gestraft moeten worden. Ben het met ze eens over waarover ze protesteren maar niet op deze manier en zeker niet nu.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 15:47 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
hurricane schreef:

Dat is toch niet zo zeer het hamsteren maar eerder dat producten gewoon slecht leverbaar zijn??
Overigens vind ik dat die boeren die nu protesteren en bewust andermans werk belemmeren gewoon gestraft moeten worden. Ben het met ze eens over waarover ze protesteren maar niet op deze manier en zeker niet nu.

En de ellende begint bij het feit dat mensen zien dat er zaken niet geleverd zijn, legere schappen leiden weer tot hamstergedrag. Ben benieuwd hoe het verder gaat de komende tijd. Voor de Kerst zie je normaal al toenemende drukte bij supermarkten, ik verwacht dat dat alleen maar erger wordt.
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 16:09 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Niet mee eens. Ik vind best dat boeren mogen protesteren bij de distributie centra van supermarkten, want de supermarkten knijpen de boeren helemaal uit. Het is terecht dat ze daar staan, en niet de snelweg overnemen.

Maar over de maatregelen. Die lockdown zing ik wel uit. Als we daarna maar meteen het vaccinatie proces in kunnen zodat we met het aanbreken van de lente er allemaal eindelijk eens een einde in zicht komt :)
Bericht Geplaatst op 14 dec 2020 16:11 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Nuracore schreef:
Het is terecht dat ze daar staan, en niet de snelweg overnemen.

Je vind het ok dat de boeren de in- en uitgang blokkeren voor de voedselvoorziening van nederland? :huh:
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic