Cryex schreef:
simon10pont schreef:
Goh, die lockdownretoriek is zeker de schuld van de overheden. Als je draagvlak wilt, moet iets in verhouding staan tot het beoogde doel. Wat is nu het doel?
Nou fijn dat ik dat als individu mag bepalen... Er zijn al verschillende voorstellen geweest om het actieve leven van -60/-65 terug open te stellen op basis van het beperkte risico. Hierin moet goed doordacht worden hoe de oudere generatie zich het beste verhoudt zonder sociaal geïsoleerd te worden.
Blijkbaar is het vaccin de oplossing, we zullen zien.
Je mist een beetje het punt. De lockdown werkt niet omdat schijnbaar in Nederland teveel mensen zich niet aan de regels hounden. Het bewijs hiervoor zie je overal op reportages, cijfers, interviews en meer.
Zeggen dat het de schuld van de overheid is slaat kant nog wal aangezien wij als bevolking zelf verantwoordelijk zijn.
Ik erger me kapot aan mensen die daadwerkelijk denken dat de overheid dit voor hun plezier doet.Het vaccin is ook de oplossing want de ziekenhuizen lopen vol en IC verpleegkundigen zit het water tot aan de lippen. Zeggen dat we de maatschappij door moeten laten gaan voor iedereen onder de 60 is een veel te makkelijk en vooral dom argument omdat daar natuurlijk veel meer bij komt kijken.
Dit! Je kan het niet eens zijn met de maatregelen, ik vind persoonlijk dat deze harde lockdown veeeeeel te laat is. Niet te beginnen over de fouten wat betreft test capaciteit. Maar ik snap niet waarom men denkt dat de overheid ons wil pesten. Want dan ga je gewoon richting de complottheorieën. Die vinden dit ook niks. Rutte en de Jonge zijn ook maar mensen, Simon. Los ervan of ik het met ze eens ben of niet, ik heb diep respect voor ze. Werkweken maken van 100 uur en het maakt niet uit wat ze besluiten, er zullen altijd (grote) groepen zijn die boos zijn.
simon10pont schreef:
Een rationeel beleid waar niet alle gewicht in één mandje wordt gelegd. Als het niet goed gaat zijn de burgers de schuldige. Gaat het beter, dan zijn het de 'fantastische' maatregelen geweest.
Dit is natuurlijk onzin. De regering hier heeft de bevolking veel complimenten gegeven voor de eerste lockdown destijds. Dit is gewoon wat jij wil zien, zodat je je haat voor de regering nog meer kan voeden.