Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2020 20:27 

Hardtraxx Elite

Alsof het een film is.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/beleidsnotas/2020/12/08/doorontwikkeling-verhaallijn-en-toon

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 09:42 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Khadber schreef:
Omdat ik eerlijk gezegd niet weet of hier een wettelijke grond bestaat om kortingsacties te verbieden.
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik het vrij naief vind van mensen om te gaan winkelen tijdens dat weekend. Zeker die zaterdag en zondag nog terwijl vrijdag uitgebreid op het nieuws was dat er winkels eerder werden gesloten en dat er overal waarschuwingen waren dat het te druk was. Op een gegeven moment moet je ook zelf kunnen besluiten dat dit soort dingen gewoon niet zo handig zijn tijdens een pandemie.

Ja en dus als waarschuwingen niet werken en mensen hun eigen verantwoordelijkheid wilt geven, maar mensen die niet nemen, dan moet je maatregelen aanscherpen en bepaalde dingen, mits ze juridisch kunnen, gewoon verbieden. Begin van het jaar lieten ze bv gewoon de vliegtuigen aan de grond, zodat we niet weg konden, waarom kan dat nu niet en toen wel? Maar we sluiten wel de horeca waar in verhouding de minste besmettingen uit voort kwamen, mede omdat haast alle horeca goede maatregelen genomen hadden.

Wanneer hebben ze de vliegtuigen aan de grond gehouden? Dat kan ik met 123 niet zo herinneren namelijk. Naar mijn herinnering was het zo dat iedereen gerepatrieerd werd en gewoon sterk ontmoedigd om zonder gegronde rede naar het buitenland te gaan. Eigenlijk wat precies nu nog steeds zo is met de oranje gebieden.

zeke schreef:

Wat is hier precies mis mee zeke? Ik denk eerlijk gezegd dat het een goed idee is dat mensen binnen de overheid kijken hoe hun boodschap zo effectief mogelijk aankomt. Sterker nog, ik zou het gek vinden als ze dat niet zouden doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 10:01 

Hardtraxx Addict

Op zich wel goed dat ze een andere benadering kiezen. Wat ik nog wel opmerkelijk vind ik dat zelfs bij de overheid het idee heerst “als we ons allemaal aan de regels houden dan zijn we er sneller vanaf”. Dat lijkt me absoluut onjuist. Want als dat de cijfers na een maand van keurig gedrag weer acceptabel laag zijn en je gaat vervolgens versoepelen, dan zitten we (zeker gezien het nu winter is) over een maand weer in dezelfde situatie als daarvoor. Totdat de risicogroepen en overige mensen die dat willen gevaccineerd zijn, zullen we in deze situatie zitten. Dus nee, we zijn er niet sneller vanaf als we ons allemaal goed gedragen. Stop met het verkopen van lulkoek :’)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 10:09 

Hardtraxx Veteran

Het netjes houden aal de regelsvoorkomt in ieder geval verzwaringen van de maatregelen. We zullen toch iets moeten doen om de zorg niet in te laten storten. Momenteel is het zo dat een deel van de reguliere zorg teruggeschaald is en de mensen in de ziekenhuizen op hun tenen lopen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 10:15 

Hardtraxx Addict

Dat is mijn punt ook niet. Het gaat erom dat het volgens mij gewoon een leugen is die mensen wordt voorgehouden zodat ze zich maar aan de maatregelen houden. Als ze het zouden brengen zoals jij nu, want je hebt daarin helemaal gelijk, dan prima. Maar dit soort onzinpraatjes word ik een beetje triggered van. Ik hoop vooral ook dat het een strategie is om mensen aan te sporen zich te houden aan de maatregelen en niet dat ze het daar in de regering zelf ook geloven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 11:02 

Hardtraxx Veteran

Dat snap ik ook wel, maar ik neem aan dat ze over dit soort dingen hebben nagedacht. Veel mensen praten ook over "perspectief" (dit woord begint echt mijn neus uit te komen), dus misschien is de communicatiestrategie wel dat het mensen ook zelf raakt als ze zich niet aan de voorschriften houden. Uiteindelijk is het nagenoeg onmogelijk om iedereen mee te krijgen, dus dat ze de boodschap op een zo groot mogelijke groep richten.

Over perspectief: ik vind de column van Ben van den Burg hier wel bij passen. Is ook een beetje mijn gevoel dit jaar.
https://www.bnr.nl/podcast/ben-van-der- ... erspectief
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 11:33 

Hardtraxx Elite

Sarabande schreef:
Op zich wel goed dat ze een andere benadering kiezen. Wat ik nog wel opmerkelijk vind ik dat zelfs bij de overheid het idee heerst “als we ons allemaal aan de regels houden dan zijn we er sneller vanaf”. Dat lijkt me absoluut onjuist. Want als dat de cijfers na een maand van keurig gedrag weer acceptabel laag zijn en je gaat vervolgens versoepelen, dan zitten we (zeker gezien het nu winter is) over een maand weer in dezelfde situatie als daarvoor. Totdat de risicogroepen en overige mensen die dat willen gevaccineerd zijn, zullen we in deze situatie zitten. Dus nee, we zijn er niet sneller vanaf als we ons allemaal goed gedragen. Stop met het verkopen van lulkoek :’)

Niet helemaal waar. Als iedereen nu een maand in complete zelfisolatie zou gaan, dan zijn we er gelijk vanaf. Aangezien dat wel erg rigoureus zou zijn (op zowel juridisch, praktisch, mentaal, als economisch vlak), wordt opgeroepen de regels te volgen. Waaronder dus in zelfisolatie wanneer je symptomen vertoont. Daarnaast afstand houden, niet teveel mensen bij elkaar, etc, om zo de kans op besmetting te verkleinen.

Maar inderdaad, op deze wijze roei je het eigenlijk nooit helemaal uit, waardoor de kans altijd bestaat dat het aantal positieve tests bij versoepelingen weer omhoog schiet. Lastige kwestie.

Hopelijk schiet dat vaccin een beetje op :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 12:09 

Hardtraxx Addict

Het zou alleen werken als de hele wereld een maand in isolatie zou gaan. Bedoel je dat met “iedereen”? En wat je zegt, dat is inderdaad niet haalbaar. Totdat het merendeel gevaccineerd is, zullen we in deze shit zitten. Maar laten we vooral mensen laten geloven dat het sneller opgelost is als we ons keurig gedragen, ook al is het onjuist. Uiteindelijk werkt zo’n strategie volgens mij alleen maar averechts. Juist voor mensen die “perspectief willen” (wat volgens mij heel erg logisch is, dat mensen zekerheid willen, ook al is het moeilijk te geven).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 12:21 

Hardtraxx Elite

Met iedereen bedoel ik de hele wereld ja :P

Wat betreft het "er sneller vanaf zijn": volgens mij doelt men vooral op de heftigere, meer beperkende maatregelen. Hoe beter men zich aan de soepele maatregelen houdt, hoe minder er heftige maatregelen nodig zijn om te compenseren voor het niet naleven van de soepele maatregelen.

Of dit nou de handigste manier van communiceren is... tja, ik denk het inderdaad ook niet. De eerdere manier werkte echter ook niet, dus snap best dat men wat anders wil proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 12:33 

Hardtraxx Addict

Zygoma schreef:
Wat betreft het "er sneller vanaf zijn": volgens mij doelt men vooral op de heftigere, meer beperkende maatregelen. Hoe beter men zich aan de soepele maatregelen houdt, hoe minder er heftige maatregelen nodig zijn om te compenseren voor het niet naleven van de soepele maatregelen.

Ja precies, ik denk dat deze boodschap communiceren veel beter zou zijn. Dit is namelijk realistisch gezien de situatie waar we ons in bevinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 19:52 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Unknown schreef:
Khadber schreef:
Omdat ik eerlijk gezegd niet weet of hier een wettelijke grond bestaat om kortingsacties te verbieden.
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik het vrij naief vind van mensen om te gaan winkelen tijdens dat weekend. Zeker die zaterdag en zondag nog terwijl vrijdag uitgebreid op het nieuws was dat er winkels eerder werden gesloten en dat er overal waarschuwingen waren dat het te druk was. Op een gegeven moment moet je ook zelf kunnen besluiten dat dit soort dingen gewoon niet zo handig zijn tijdens een pandemie.

Ja en dus als waarschuwingen niet werken en mensen hun eigen verantwoordelijkheid wilt geven, maar mensen die niet nemen, dan moet je maatregelen aanscherpen en bepaalde dingen, mits ze juridisch kunnen, gewoon verbieden. Begin van het jaar lieten ze bv gewoon de vliegtuigen aan de grond, zodat we niet weg konden, waarom kan dat nu niet en toen wel? Maar we sluiten wel de horeca waar in verhouding de minste besmettingen uit voort kwamen, mede omdat haast alle horeca goede maatregelen genomen hadden.

Wanneer hebben ze de vliegtuigen aan de grond gehouden? Dat kan ik met 123 niet zo herinneren namelijk. Naar mijn herinnering was het zo dat iedereen gerepatrieerd werd en gewoon sterk ontmoedigd om zonder gegronde rede naar het buitenland te gaan. Eigenlijk wat precies nu nog steeds zo is met de oranje gebieden.

Die hebben ze absoluut een tijdje aan de grond gehouden, zeker een maand als het niet langer was. Enige waarom vliegtuigen nog konden vliegen was om mensen terug te halen die vast zaten op bepaalde bestemmingen, maar er was absoluut geen vakantievliegverkeer, dat kwam pas toen de maatregelen versoepeld werden, tegelijkertijd met de horeca en andere dingen.

Khadber schreef:
Het netjes houden aal de regels voorkomt in ieder geval verzwaringen van de maatregelen. We zullen toch iets moeten doen om de zorg niet in te laten storten. Momenteel is het zo dat een deel van de reguliere zorg teruggeschaald is en de mensen in de ziekenhuizen op hun tenen lopen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ja mensen houden zich sneller aan de regels dan als dat eigen verantwoordelijkheid gelul eens op houdt. Gewoon eens wat strenger optreden ipv die slappe lulkoek waar de heer Rutte en consorten steeds op wijzen. Als mensen niet willen luisteren dan moeten ze maar een keer voelen. Zo lang dat eigen verantwoordelijkheid gelul blijft ga je het virus niet onder controle krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 21:14 

Hardtraxx Veteran

Veel landen sloten hun landsgrenzen voor buitenlanders. Dan heeft het ook geen zin meer om op die landen te gaan vliegen, resulteert alleen maar in lege kisten. Maar het vliegen an sich is nooit verboden geweest. Niet in Nederland in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2020 21:18 

Hardtraxx Veteran

Ah ja dat was het, dan is er idd geen verbod op vliegen geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2020 03:00 

Hardtraxx Veteran

Toch wel zuur om die stories van Sub Zero op Rave Culture in Thailand te zien.. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2020 17:16 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Toch wel zuur om die stories van Sub Zero op Rave Culture in Thailand te zien.. :cry:

Of hoopvol ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2020 23:48 

Hardtraxxer

Martin Waus schreef:
Basshunterzz schreef:

Of hoopvol ;)

Met hoe Nederland corona onder 'controle' heeft allesbehalve hoopvol. Thailand had op 12 december 17 nieuwe corona gevallen, na 24 april waren het er elke dag minder dan 20. Tel daar bij op dat er in Thailand in totaal slechts 60 mensen aan overleden zijn en ik kan heel goed begrijpen dat het daar nu wel weer relatief veilig is om een feest te geven.

Ik denk dat het voor ons echt wachten gaat worden op het vaccin en op zijn minst tot alle risicogroepen gevaccineerd zijn voor we weer wat meer mogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 01:19 

Hardtraxx Veteran

David_ schreef:
Met hoe Nederland corona onder 'controle' heeft allesbehalve hoopvol. Thailand had op 12 december 17 nieuwe corona gevallen, na 24 april waren het er elke dag minder dan 20. Tel daar bij op dat er in Thailand in totaal slechts 60 mensen aan overleden zijn en ik kan heel goed begrijpen dat het daar nu wel weer relatief veilig is om een feest te geven.

Je kan in zo'n land moeilijk van de gerapporteerde cijfers uit gaan.

Maar er zit zeker wel wat in dat dit soort landen minder hard getroffen worden. De bevolking is gemiddeld een stukje jonger en het weer zit mee. Misschien zit het ook in de cultuur; Thaise mensen zijn boedhistisch en schudden elkaar niet de hand, maar doen een gebeds teken als groet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 01:49 

Hardtraxx Veteran

Vanavond wss een extra ingelaste persconferentie. Volgens 'bronnen' extra stevige maatregelen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 10:25 

Hardtraxx Elite

Hoe radicaler de maatregelen, hoe duidelijker 'ze' ernaast zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 11:13 

Hardtraxx Veteran

'ze' als in de regering?

Oprechte vraag, maar wat zou jij willen zien, Simon?
De aanpak 'We spreken iedereen hun verantwoordelijkheid aan' werkt niet, want zelfs met veel aanpassingen (Horeca dicht, geen evenementen etc) hebben we bijna 10.000 besmettingen per dag. De zoveelste dag op rij dat het hoger is dan de dag ervoor. 166 opnames gisteren en 36 naar de IC. Daarnaast vorige week 338 overleden.

Ik ben allerminst blij als de maatregelen zwaarder worden, maar het is nodig. Een gedeelte van de bevolking denkt alleen aan zichzelf. Willen doen en laten wat zij willen. Aanpassen is uit den boze. Voor de verplichting van een mondkapje, was dat al teveel moeite, want stel je voor dat je 10 minuten in de winkel een klein beetje ongemak hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 11:18 

Hardtraxx Veteran

Helemaal mee eens.

Dat mensen een stel egoisten zijn is al lang duidelijk want zodra hun eigen belangen ook maar een klein moment onder vuur staan...

Ondertussen zitten we allemaal te klagen maar zijn wij zelf ook de oorzaak van het probleem. De overheid acteert hier op en doet wat volgens hun het best is. De overheid heeft er totaal geen belang aan om alles te sluiten want het rijk krijgt het hier door ook goed te verduren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 11:23 

Hardtraxx Elite

Een rationeel beleid waar niet alle gewicht in één mandje wordt gelegd. Als het niet goed gaat zijn de burgers de schuldige. Gaat het beter, dan zijn het de 'fantastische' maatregelen geweest.

patrickjeb schreef:
'Voor de verplichting van een mondkapje, was dat al teveel moeite, want stel je voor dat je 10 minuten in de winkel een klein beetje ongemak hebt.

Eén van de grootste denkfouten van dit moment, nergens is een aantoonbaar positief effect van mondkapjes te zien op de besmettingscurve. Zelf het gedragsveranderrijke aspect van die maatregel werkt averechts.

Nuracore schreef:
De overheid acteert hier op en doet wat volgens hun het best is. De overheid heeft er totaal geen belang aan om alles te sluiten want het rijk krijgt het hier door ook goed te verduren.

Ze zullen er heus niet armer door worden hoor op de lange termijn.

Twee mogelijke pistes. (nergens op gebaseerd om eerlijk te zijn) :D
-De VN heeft een bepalende rol in de koers die Nederland zal varen in de toekomst. Dus niet veel zeggenschap op het internationale beleid waar de coronamaatregelen dus ook onder vallen.
-Ofwel zijn de poppetjes op het hoogste niveau zo overtuigd van hun gelijk, dat ze vast zitten in een enorme tunnelvisie.

Als je denk de burger te kunnen terroriseren met drones. Dan weet je ook wel dat het niet louter om volksgezondheid draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 11:34 

Hardtraxx Veteran

Dit is Simon al maanden lang in een notendop: Simon: Schuld van de overheid!!

Oke wat zou jij voorstellen dan Simon? ''Ja nou dat weet ik niet hoor...''
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 11:42 

Hardtraxx Elite

Goh, die lockdownretoriek is zeker de schuld van de overheden. Als je draagvlak wilt, moet iets in verhouding staan tot het beoogde doel. Wat is nu het doel?

Nou fijn dat ik dat als individu mag bepalen... Er zijn al verschillende voorstellen geweest om het actieve leven van -60/-65 terug open te stellen op basis van het beperkte risico. Hierin moet goed doordacht worden hoe de oudere generatie zich het beste verhoudt zonder sociaal geïsoleerd te worden.

Blijkbaar is het vaccin de oplossing, we zullen zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2020 12:35 

Hardtraxxer

simon10pont schreef:
Hierin moet goed doordacht worden hoe de oudere generatie zich het beste verhoudt zonder sociaal geïsoleerd te worden.

Maar hoe zou zoiets realistisch gezien dan mogelijk zijn? Stel je voor: We gooien alles weer open voor de jongere generaties en mensen die niet tot een risicogroep behoren. Dan kunnen wij elkaar vrij besmetten, niet (te)ziek worden, de ziekenhuizen niet overbelsten en groepsimmuniteit opbouwen. Op papier klinkt dat natuurlijk geweldig, maar dan zijn (naar mijn mening) er een paar punten die dit onmogelijk maken:

- In ziekenhuizen/verzorgingstehuizen en in de ouderenzorg werken mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren. Als we het leven voor die werknemers ook weer opengooien kunnen zij alsnog kwetsbaren besmetten. Moeten we die groep dan ook toevoegen aan de lijst met mensen die niks mag?
- Iedereen die tot de risicogroep behoort kan dan ook geen bezoek ontvangen van mensen die niet tot die groep behoren. Dan kunnen we dus niet meer op bezoek bij onze eigen famillie en dat was tijdens de 1e lockdown een grote issue. De eenzaamheid onder ouderen die hun famillie niet meer mochten zien, als we dit doen is dat alleen maar erger.
- Denk aan de allerdaagse dingen, zoals boodschappen doen of een bezoekje aan de huisarts voor de kwetsbaren. Dat zou alleen kunnen werken als we kunnen garanderen dat iedereen booschappen en levensmiddelen gratis thuisbezorgd krijgt en dat een bezoek aan de huisarts/apotheek 100% veilig is. Voor veel kwetsbaren die afhankelijk zijn van het OV gaat dit dus ook niet werken, want in de bus kunnen dan weer jongeren zitten die ze kunnen besmetten.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar we kunnen toch niet de vrijheden van 1 groep (kwetsabren/ouderen) volledig inperken zodat jongeren juist weer helemaal los kunnen gaan en terug naar het oude leven? Wat we nu doen is dat iedereen een beetje inlevert zodat het voor het grotere geheel dragelijk is, in plaats van voor 1 groep alsof er niks aan de hand is en voor de andere in complete isolatie.

Ik sta echt open voor andere ideen en denkwijzen, want het beleid wat we nu aan het voeren zijn heeft dus duidelijk geen zin. Half open, dan weer half dicht waar de horeca/evenementen disproportioneel hard geraakt worden.

Ik ben zelf wel een voorstander van een volledige lockdown waar ook de scholen, sportscholen en pretparken/activiteiten dicht gaan. Gewoon dat er geen 'plezier' meer buiten de deur is, zodat er echt zo min mogelijk reisbewegingen zijn. Dit tot 17 Januari met daarna de belofte dat we sowieso weer open kunnen gaan. In ieder geval de plekken waar 1.5 meter gegarandeerd kan worden.
Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic