Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 261  Volgende
Bericht Geplaatst op 19 nov 2020 14:50 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Bericht Geplaatst op 21 nov 2020 00:23 

Hardtraxx Veteran

Uit het register van UWV betreffende de NOW 2.0 regeling is het volgende uitgekeerd: (dus bovenop de 1.0)

Q-Dance: €802.920
Q-Dance Music & Artists: €126.272
ID&T Merchandise: €173.064
ID&T Enterprise: €390.400
b2s: €333.776
Matrixx: €269.912
UDC Events: €52.616
Stichting Rebirth Events: €29.268

https://www.uwv.nl/overuwv/Images/openb ... de-now.pdf
Bericht Geplaatst op 21 nov 2020 02:34 

Hardtraxx Veteran

Kwam op LinkedIn via verschillende contacten signalen tegen over een 'reorganisatie' bij Q-Dance, aka een verkapte ontslagronde, wat natuurlijk begrijpelijk is.
Bericht Geplaatst op 05 dec 2020 17:00 

Hardtraxxer

Meningen?

Evenementenbranche: De festival­zomer van 2021 kun je waarschijnlijk afschrijven https://www.ad.nl/show/evenementenbranc ... ~a7722180/
Bericht Geplaatst op 05 dec 2020 17:23 

Hardtraxx Addict

Goku schreef:
Meningen?

Evenementenbranche: De festival­zomer van 2021 kun je waarschijnlijk afschrijven https://www.ad.nl/show/evenementenbranc ... ~a7722180/

Tsja, ik ga er eigenlijk al een aantal maanden vanuit dat we geen festivalzomer 2021 krijgen. Zoals het artikel ook stelt kost een festival van groot formaat zeker wel meer dan een half maar aan voorbereiding. Organisaties kunnen niet gaan voorbereiden als het zo onzeker is. Dus zelfs al wordt er in het voorjaar van 2021 groen licht gegeven dan nog wordt het waarschijnlijk heel lastig om zo kort dag nog wat te organiseren. Voordeel voor de hardstyle is dan wel dat de meeste dj’s toch uit Nederland komen, wellicht maakt dat het enigszins makkelijker.

Ik denk dat we eerder moeten denken aam kleinschalige evenementen of wellicht feestjes in het format van afgelopen zomer bij ZAK in Duitsland.
Bericht Geplaatst op 05 dec 2020 18:19 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Goku schreef:
Meningen?

Tsja, ik ga er eigenlijk al een aantal maanden vanuit dat we geen festivalzomer 2021 krijgen.

Is maar net wat je jezelf voorhoudt bij een 'festivalzomer'. Op grote festivals zou ik mijn geld niet inzetten, maar ik hoop in ieder geval dat die kleinere festivals wel weer van start kunnen. Een beetje zoals Intents en Rebirth waren meer dan 10 jaar geleden. Vroeger had je hier in Brabant ook iedere week een tentfeest in een ander dorp. Als het moet krijgen een paar handige vrienden binnen een week wel zo'n klein evenement op touw.

Daarnaast kunnen horeca ondernemers de handen in een slaan om iets op te zetten. Ook stichtingen, carnavalsverenigingen etc zie ik er wel in springen zodra het weer kan. Jarenlang zijn kleinere events doodgebloed door de concurrentie met de grote festivals. Nu zijn de kaarten opnieuw geschud. Hierdoor kunnen horeca ook weer een beetje het slechte afgelopen jaar compenseren.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe concepten zoals een Defqon of Tomorrowland weggezet gaan worden. Als je flink moet downscalen maar niet dezelfde experience kan leveren wat de bezoekers gewend zijn verwacht ik niet dat het onder precies die naam weggeboekt gaat worden, maareerder een alternatieve naam (Defqon Minisqule ofzo, zeg maar wat).

Sarabande schreef:
Zoals het artikel ook stelt kost een festival van groot formaat zeker wel meer dan een half maar aan voorbereiding. Organisaties kunnen niet gaan voorbereiden als het zo onzeker is.

Dus zelfs al wordt er in het voorjaar van 2021 groen licht gegeven dan nog wordt het waarschijnlijk heel lastig om zo kort dag nog wat te organiseren.

Doorgaans ongetwijfeld zo'n tijdsbestek en bij de grotere al meteen nadat een editie van dat jaar net is afgelopen, maar ik denk dat als het weer kan er wel veel sneller geschakeld kan worden omdat alles en iedereen weer staat te springen om van start te gaan, veel podiumdelen en decoratie nog ergens in een loods liggen, draaiboeken zijn al gemaakt, gemeentes sneller zullen zijn met vergunningen, promotie / marketingstrategie minder belangrijk is, de hierboven genoemde 'grassroot' events georganiseerd door horeca / handige vrienden, etc.

Sarabande schreef:
Voordeel voor de hardstyle is dan wel dat de meeste dj’s toch uit Nederland komen, wellicht maakt dat het enigszins makkelijker.

Ik ben heel benieuwd of ze water bij de wij gaan doen qua fees :P
Bericht Geplaatst op 06 dec 2020 21:49 

Hardtraxx Veteran

Ben zelf ook vrij somber over het festival seizoen 2021. Defqon eind juni? Vergeet het maar gerust.
De 1,5m maatregel is er waarschijnlijk dan nog gewoon omdat er dan nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd.
Of het mogelijk is met een negatieve testuitslag? Denk het niet omdat je ook op de dag van testen, drager van 't virus kunt zijn. Gommers was heel stellig, Lowlands gaat 100% zeker door. Ik mag het hopen, mss is er dan nog een Decibel in augustus.
Wellicht dat er in september nog wat mogelijk is voor de organisatoren die snel kunnen schakelen. Inderdaad, dance dj's kunnen gemakkelijker worden geboekt dan een hele band.
Hopelijk dat er Duitsland in augustus of september wat kan op het terrein van Q-Base.
Maar dat Stutterheim ook de festivalzomer van 2021 als verloren beschouwt, zegt al veel.
Bericht Geplaatst op 08 dec 2020 20:23 

Hardtraxx Veteran

inb4 huillie lockdown berichten terwijl we allemaal weten dat niemand zich er (amper) aan gehouden heeft maar wel klagen dat er geen versoepelingen zijn :lol: Want ja, wie had dit nou kunnen voorspellen. Facebook staat er al vol mee, stelletje hypocrieten.
Bericht Geplaatst op 08 dec 2020 21:56 

Hardtraxx Veteran

Ach de kromheid van de maatregelen raken kant noch wal. Horeca moet sluiten, maar er worden wel negatieve reisadviezen afgegeven ipv gewoon de vliegtuigen aan de grond zetten. Horeca moet sluiten, maar de mensen lopen met Black Friday over elkaar heen in de winkelstraten. Ik kan het soms niet meer rijmen met de inconsequentie en de hypocrisie van de maatregelen.

Mja alles voor de economie he. Heel belangrijk allemaal.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 00:13 

Kraak... Piep...

Unknown schreef:
Mja alles voor de economie he. Heel belangrijk allemaal.

Op zich wel.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 10:15 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Ach de kromheid van de maatregelen raken kant noch wal. Horeca moet sluiten, maar er worden wel negatieve reisadviezen afgegeven ipv gewoon de vliegtuigen aan de grond zetten. Horeca moet sluiten, maar de mensen lopen met Black Friday over elkaar heen in de winkelstraten. Ik kan het soms niet meer rijmen met de inconsequentie en de hypocrisie van de maatregelen.

Wat had je gewild dan dat de overheid deed aan bijvoorbeeld Black Friday? Iets dergelijks verbieden kan namelijk niet zomaar. Uiteindelijk denk ik dat je als persoon zelf ook verantwoordelijkheid moet nemen en dat is rond Black Friday duidelijk niet gebeurd.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 10:49 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Unknown schreef:

Wat had je gewild dan dat de overheid deed aan bijvoorbeeld Black Friday? Iets dergelijks verbieden kan namelijk niet zomaar.

Hoezo niet?
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:09 

Hardtraxx Veteran

Paling schreef:
Hoezo niet?

Om dezelfde reden dat je zoiets als Kerstmis niet kan verbieden.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:11 

Hardtraxx Veteran

Omdat ik eerlijk gezegd niet weet of hier een wettelijke grond bestaat om kortingsacties te verbieden.
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik het vrij naief vind van mensen om te gaan winkelen tijdens dat weekend. Zeker die zaterdag en zondag nog terwijl vrijdag uitgebreid op het nieuws was dat er winkels eerder werden gesloten en dat er overal waarschuwingen waren dat het te druk was. Op een gegeven moment moet je ook zelf kunnen besluiten dat dit soort dingen gewoon niet zo handig zijn tijdens een pandemie.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:18 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Paling schreef:
Hoezo niet?

En toch doen ze het.

Ik ga later vandaag wel even wat uitgebreider mijn mening geven :)
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:19 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Omdat ik eerlijk gezegd niet weet of hier een wettelijke grond bestaat om kortingsacties te verbieden.
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik het vrij naief vind van mensen om te gaan winkelen tijdens dat weekend. Zeker die zaterdag en zondag nog terwijl vrijdag uitgebreid op het nieuws was dat er winkels eerder werden gesloten en dat er overal waarschuwingen waren dat het te druk was. Op een gegeven moment moet je ook zelf kunnen besluiten dat dit soort dingen gewoon niet zo handig zijn tijdens een pandemie.

Het sluiten van winkel kon eerst ook, had dus prima gekund. Mensen zijn gewoon onwijs dom en egoïstisch
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:44 

Hardtraxx Veteran

Naar mijn herinnering waren winkels vooral gesloten omdat er totaal geen klandizie was (en zaken als die spatschermen nog niet gangbaar waren), niet omdat ze verplicht waren dat te doen. Dit kan ik echter ook verkeerd onthouden hebben, dus verbeter me mocht dat niet zo zijn.

Ik ben het met je eens dat het overstandig is om de drukte op te gaan zoeken, na 9 maanden moet die boodschap toch wel zijn blijven hangen mag ik hopen. Echter vind ik het een lastige afweging wat je als overheid zou moeten doen. Als je alles verbiedt krijg je ook een grote tegenreactie en dat komt het draagvlak voor maatregelen ook niet ten goede. Wat dat betreft is die balans heel lastig.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:45 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Paling schreef:
Hoezo niet?

En toch doen ze het.

Hoe dan? Je kan een woensdag toch ook niet verbieden?

Ze hadden de winkels idd kunnen sluiten, maar dan had het voornamelijk online plaatsgevonden.

Anyway:

https://www.parool.nl/nederland/gelekte ... ~b026b887/
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 11:50 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Het sluiten van winkel kon eerst ook, had dus prima gekund. Mensen zijn gewoon onwijs dom en egoïstisch

Mensen zijn gewoon niet de rationele home economicus die we graag over onszelf projecteren.

We zijn het beu. Vooral de jeugd die gewoon niet onder de ziekte leidt. Er moet in de aanloop naar het voorjaar echt een keer een positief beeld komen qua maatregelen anders stort heel het draagvlak in. Gelukkig staan de vaccins op de deurmat.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 12:03 

Hardtraxx Veteran

Ik schat de kans dat dit waarheid is eigenlijk best hoog in, de uitleg is best plausibel. Wel heel pijnlijk voor het kabinet, maar dat maakt het juist ook weer mooi.

@MWAT, kijk nog ff een keer naar je zin over de jeugd ;)
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 12:07 

Hardtraxx Addict

Ze hadden de winkels idd kunnen sluiten, maar dan had het voornamelijk online plaatsgevonden.

Precies, dat was toch prima geweest?
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 12:39 

Hardtraxx Veteran

Pijnlijk mocht dit waar zijn.. Ik houd nog steeds een slag om de arm, want de context van deze notitie is nog niet duidelijk. Misschien is dit wel een korte berekening of test om te kijken of versoepelingen zouden helpen, maar nog niet een uitgewerkt idee. Ik neem aan dat hier vanmiddag ook over gesproken wordt tijdens het Coronadebat in de tweede kamer. Ben benieuwd naar het antwoord van Rutte hierop.
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 13:15 

Hardtraxx Veteran

Dreamfields start i.i.g. wel met de voorbereidingen voor 10 juli.
https://www.gelderlander.nl/zevenaar/dr ... ~a6d756ca/
(even openen in incognito window)
Bericht Geplaatst op 09 dec 2020 13:37 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:

Ik schat de kans dat dit waarheid is eigenlijk best hoog in, de uitleg is best plausibel. Wel heel pijnlijk voor het kabinet, maar dat maakt het juist ook weer mooi.

Jep, vooral ook omdat als dit hard gemaakt kan worden je hele rechtzaken en schadevergoedingsclaims kan gaan verwachten.

Citaat:
Khadber schreef:
Ik neem aan dat hier vanmiddag ook over gesproken wordt tijdens het Coronadebat in de tweede kamer. Ben benieuwd naar het antwoord van Rutte hierop.

Het zou een nodig positief licht aan de horizon kunnen zijn!

@MWAT, kijk nog ff een keer naar je zin over de jeugd ;)

Ik zie 'm :P
Bericht Geplaatst op 10 dec 2020 18:45 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

Mensen zijn gewoon niet de rationele home economicus die we graag over onszelf projecteren.

We zijn het beu. Vooral de jeugd die gewoon niet onder de ziekte leidt. Er moet in de aanloop naar het voorjaar echt een keer een positief beeld komen qua maatregelen anders stort heel het draagvlak in. Gelukkig staan de vaccins op de deurmat.

Er wordt geen perspectief aan de jongeren geboden. Er kunnen makkelijk dingen geregeld worden voor jongeren dat ze perspectief hebben.
Ik vond er ook heel veel in zitten wat Jesse Klaver gisteren op fb zette en vgm is er inmiddels genoeg capaciteit om een groot deel van wat hij daar zegt te kunnen verwezenlijken.

https://www.facebook.com/jesseklaver/po ... 2190501706

Khadber schreef:

Ja en dus als waarschuwingen niet werken en mensen hun eigen verantwoordelijkheid wilt geven, maar mensen die niet nemen, dan moet je maatregelen aanscherpen en bepaalde dingen, mits ze juridisch kunnen, gewoon verbieden. Begin van het jaar lieten ze bv gewoon de vliegtuigen aan de grond, zodat we niet weg konden, waarom kan dat nu niet en toen wel? Maar we sluiten wel de horeca waar in verhouding de minste besmettingen uit voort kwamen, mede omdat haast alle horeca goede maatregelen genomen hadden.

Paling schreef:
Unown schreef:
Hoezo niet?

En toch doen ze het.

Hoe dan? Je kan een woensdag toch ook niet verbieden?

Ja bijvoorbeeld, dan hadden de winkeliers toch hun kortingen kunnen geven.
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic