Tsja, ik ga er eigenlijk al een aantal maanden vanuit dat we geen festivalzomer 2021 krijgen. Zoals het artikel ook stelt kost een festival van groot formaat zeker wel meer dan een half maar aan voorbereiding. Organisaties kunnen niet gaan voorbereiden als het zo onzeker is. Dus zelfs al wordt er in het voorjaar van 2021 groen licht gegeven dan nog wordt het waarschijnlijk heel lastig om zo kort dag nog wat te organiseren. Voordeel voor de hardstyle is dan wel dat de meeste dj’s toch uit Nederland komen, wellicht maakt dat het enigszins makkelijker.Goku wrote:Meningen?
Evenementenbranche: De festivalzomer van 2021 kun je waarschijnlijk afschrijven https://www.ad.nl/show/evenementenbranc ... ~a7722180/
Is maar net wat je jezelf voorhoudt bij een 'festivalzomer'. Op grote festivals zou ik mijn geld niet inzetten, maar ik hoop in ieder geval dat die kleinere festivals wel weer van start kunnen. Een beetje zoals Intents en Rebirth waren meer dan 10 jaar geleden. Vroeger had je hier in Brabant ook iedere week een tentfeest in een ander dorp. Als het moet krijgen een paar handige vrienden binnen een week wel zo'n klein evenement op touw.Sarabande wrote:Tsja, ik ga er eigenlijk al een aantal maanden vanuit dat we geen festivalzomer 2021 krijgen.Goku wrote:Meningen?
Evenementenbranche: De festivalzomer van 2021 kun je waarschijnlijk afschrijven https://www.ad.nl/show/evenementenbranc ... ~a7722180/
Doorgaans ongetwijfeld zo'n tijdsbestek en bij de grotere al meteen nadat een editie van dat jaar net is afgelopen, maar ik denk dat als het weer kan er wel veel sneller geschakeld kan worden omdat alles en iedereen weer staat te springen om van start te gaan, veel podiumdelen en decoratie nog ergens in een loods liggen, draaiboeken zijn al gemaakt, gemeentes sneller zullen zijn met vergunningen, promotie / marketingstrategie minder belangrijk is, de hierboven genoemde 'grassroot' events georganiseerd door horeca / handige vrienden, etc.Sarabande wrote:Zoals het artikel ook stelt kost een festival van groot formaat zeker wel meer dan een half maar aan voorbereiding. Organisaties kunnen niet gaan voorbereiden als het zo onzeker is.
Dus zelfs al wordt er in het voorjaar van 2021 groen licht gegeven dan nog wordt het waarschijnlijk heel lastig om zo kort dag nog wat te organiseren.
Ik ben heel benieuwd of ze water bij de wij gaan doen qua feesSarabande wrote:Voordeel voor de hardstyle is dan wel dat de meeste dj’s toch uit Nederland komen, wellicht maakt dat het enigszins makkelijker.
Op zich wel.Unknown wrote: Mja alles voor de economie he. Heel belangrijk allemaal.
Wat had je gewild dan dat de overheid deed aan bijvoorbeeld Black Friday? Iets dergelijks verbieden kan namelijk niet zomaar. Uiteindelijk denk ik dat je als persoon zelf ook verantwoordelijkheid moet nemen en dat is rond Black Friday duidelijk niet gebeurd.Unknown wrote:Ach de kromheid van de maatregelen raken kant noch wal. Horeca moet sluiten, maar er worden wel negatieve reisadviezen afgegeven ipv gewoon de vliegtuigen aan de grond zetten. Horeca moet sluiten, maar de mensen lopen met Black Friday over elkaar heen in de winkelstraten. Ik kan het soms niet meer rijmen met de inconsequentie en de hypocrisie van de maatregelen.
Hoezo niet?Khadber wrote:Wat had je gewild dan dat de overheid deed aan bijvoorbeeld Black Friday? Iets dergelijks verbieden kan namelijk niet zomaar.Unknown wrote:Ach de kromheid van de maatregelen raken kant noch wal. Horeca moet sluiten, maar er worden wel negatieve reisadviezen afgegeven ipv gewoon de vliegtuigen aan de grond zetten. Horeca moet sluiten, maar de mensen lopen met Black Friday over elkaar heen in de winkelstraten. Ik kan het soms niet meer rijmen met de inconsequentie en de hypocrisie van de maatregelen.
Om dezelfde reden dat je zoiets als Kerstmis niet kan verbieden.Paling wrote: Hoezo niet?
En toch doen ze het.Mark With A Tarrel wrote:Om dezelfde reden dat je zoiets als Kerstmis niet kan verbieden.Paling wrote: Hoezo niet?
Het sluiten van winkel kon eerst ook, had dus prima gekund. Mensen zijn gewoon onwijs dom en egoïstischKhadber wrote:Omdat ik eerlijk gezegd niet weet of hier een wettelijke grond bestaat om kortingsacties te verbieden.
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik het vrij naief vind van mensen om te gaan winkelen tijdens dat weekend. Zeker die zaterdag en zondag nog terwijl vrijdag uitgebreid op het nieuws was dat er winkels eerder werden gesloten en dat er overal waarschuwingen waren dat het te druk was. Op een gegeven moment moet je ook zelf kunnen besluiten dat dit soort dingen gewoon niet zo handig zijn tijdens een pandemie.
Hoe dan? Je kan een woensdag toch ook niet verbieden?Unknown wrote:En toch doen ze het.Mark With A Tarrel wrote:Om dezelfde reden dat je zoiets als Kerstmis niet kan verbieden.Paling wrote: Hoezo niet?
Mensen zijn gewoon niet de rationele home economicus die we graag over onszelf projecteren.ErikZ wrote: Het sluiten van winkel kon eerst ook, had dus prima gekund. Mensen zijn gewoon onwijs dom en egoïstisch
Ik schat de kans dat dit waarheid is eigenlijk best hoog in, de uitleg is best plausibel. Wel heel pijnlijk voor het kabinet, maar dat maakt het juist ook weer mooi.
Precies, dat was toch prima geweest?Mark With A Tarrel wrote:Ze hadden de winkels idd kunnen sluiten, maar dan had het voornamelijk online plaatsgevonden.
Pijnlijk mocht dit waar zijn.. Ik houd nog steeds een slag om de arm, want de context van deze notitie is nog niet duidelijk. Misschien is dit wel een korte berekening of test om te kijken of versoepelingen zouden helpen, maar nog niet een uitgewerkt idee. Ik neem aan dat hier vanmiddag ook over gesproken wordt tijdens het Coronadebat in de tweede kamer. Ben benieuwd naar het antwoord van Rutte hierop.Mark With A Tarrel wrote: https://www.parool.nl/nederland/gelekte ... ~b026b887/
THArdstyler wrote:Ik schat de kans dat dit waarheid is eigenlijk best hoog in, de uitleg is best plausibel. Wel heel pijnlijk voor het kabinet, maar dat maakt het juist ook weer mooi.
Ik zie 'mHet zou een nodig positief licht aan de horizon kunnen zijn!Khadber wrote:Ik neem aan dat hier vanmiddag ook over gesproken wordt tijdens het Coronadebat in de tweede kamer. Ben benieuwd naar het antwoord van Rutte hierop.
@MWAT, kijk nog ff een keer naar je zin over de jeugd
Er wordt geen perspectief aan de jongeren geboden. Er kunnen makkelijk dingen geregeld worden voor jongeren dat ze perspectief hebben.Mark With A Tarrel wrote:Mensen zijn gewoon niet de rationele home economicus die we graag over onszelf projecteren.ErikZ wrote: Het sluiten van winkel kon eerst ook, had dus prima gekund. Mensen zijn gewoon onwijs dom en egoïstisch
We zijn het beu. Vooral de jeugd die gewoon niet onder de ziekte leidt. Er moet in de aanloop naar het voorjaar echt een keer een positief beeld komen qua maatregelen anders stort heel het draagvlak in. Gelukkig staan de vaccins op de deurmat.
Ja en dus als waarschuwingen niet werken en mensen hun eigen verantwoordelijkheid wilt geven, maar mensen die niet nemen, dan moet je maatregelen aanscherpen en bepaalde dingen, mits ze juridisch kunnen, gewoon verbieden. Begin van het jaar lieten ze bv gewoon de vliegtuigen aan de grond, zodat we niet weg konden, waarom kan dat nu niet en toen wel? Maar we sluiten wel de horeca waar in verhouding de minste besmettingen uit voort kwamen, mede omdat haast alle horeca goede maatregelen genomen hadden.Khadber wrote:Omdat ik eerlijk gezegd niet weet of hier een wettelijke grond bestaat om kortingsacties te verbieden.
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik het vrij naief vind van mensen om te gaan winkelen tijdens dat weekend. Zeker die zaterdag en zondag nog terwijl vrijdag uitgebreid op het nieuws was dat er winkels eerder werden gesloten en dat er overal waarschuwingen waren dat het te druk was. Op een gegeven moment moet je ook zelf kunnen besluiten dat dit soort dingen gewoon niet zo handig zijn tijdens een pandemie.
Mark With A Tarrel wrote:En toch doen ze het.Paling wrote:Om dezelfde reden dat je zoiets als Kerstmis niet kan verbieden.Unown wrote: Hoezo niet?
Ja bijvoorbeeld, dan hadden de winkeliers toch hun kortingen kunnen geven.Mark With A Tarrel wrote:Hoe dan? Je kan een woensdag toch ook niet verbieden?
Ze hadden de winkels idd kunnen sluiten, maar dan had het voornamelijk online plaatsgevonden.