Sarabande schreef:
Goku schreef:
Meningen?
Evenementenbranche: De festivalzomer van 2021 kun je waarschijnlijk afschrijven
https://www.ad.nl/show/evenementenbranc ... ~a7722180/Tsja, ik ga er eigenlijk al een aantal maanden vanuit dat we geen festivalzomer 2021 krijgen.
Is maar net wat je jezelf voorhoudt bij een 'festivalzomer'. Op grote festivals zou ik mijn geld niet inzetten, maar ik hoop in ieder geval dat die kleinere festivals wel weer van start kunnen. Een beetje zoals Intents en Rebirth waren meer dan 10 jaar geleden. Vroeger had je hier in Brabant ook iedere week een tentfeest in een ander dorp. Als het moet krijgen een paar handige vrienden binnen een week wel zo'n klein evenement op touw.
Daarnaast kunnen horeca ondernemers de handen in een slaan om iets op te zetten. Ook stichtingen, carnavalsverenigingen etc zie ik er wel in springen zodra het weer kan. Jarenlang zijn kleinere events doodgebloed door de concurrentie met de grote festivals. Nu zijn de kaarten opnieuw geschud. Hierdoor kunnen horeca ook weer een beetje het slechte afgelopen jaar compenseren.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe concepten zoals een Defqon of Tomorrowland weggezet gaan worden. Als je flink moet downscalen maar niet dezelfde experience kan leveren wat de bezoekers gewend zijn verwacht ik niet dat het onder precies die naam weggeboekt gaat worden, maareerder een alternatieve naam (Defqon Minisqule ofzo, zeg maar wat).
Sarabande schreef:
Zoals het artikel ook stelt kost een festival van groot formaat zeker wel meer dan een half maar aan voorbereiding. Organisaties kunnen niet gaan voorbereiden als het zo onzeker is.
Dus zelfs al wordt er in het voorjaar van 2021 groen licht gegeven dan nog wordt het waarschijnlijk heel lastig om zo kort dag nog wat te organiseren.
Doorgaans ongetwijfeld zo'n tijdsbestek en bij de grotere al meteen nadat een editie van dat jaar net is afgelopen, maar ik denk dat als het weer kan er wel veel sneller geschakeld kan worden omdat alles en iedereen weer staat te springen om van start te gaan, veel podiumdelen en decoratie nog ergens in een loods liggen, draaiboeken zijn al gemaakt, gemeentes sneller zullen zijn met vergunningen, promotie / marketingstrategie minder belangrijk is, de hierboven genoemde 'grassroot' events georganiseerd door horeca / handige vrienden, etc.
Sarabande schreef:
Voordeel voor de hardstyle is dan wel dat de meeste dj’s toch uit Nederland komen, wellicht maakt dat het enigszins makkelijker.
Ik ben heel benieuwd of ze water bij de wij gaan doen qua fees