Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 12:20 

Hardtraxx Veteran

Maar hoe ga je het traceren? Dan is een bewijsvoering nodig. Een medisch paspoort? Dat dreunt in tegen privacy wetgeving. Zeker hier in NL is dat heel moeilijk. Een pas met een NFC chip misschien? Kan je net als bij het station scannen voordat je een festival of publieke binnenruimte in gaat.

Ook muteert het virus heel veel. Hoogstwaarschijnlijk zal je ieder jaar een vaccinatie voor corona moeten gaan halen voor mutaties zoals we nu met influenza doen. Het pfizer vaccin betekent ook 2x een spuitje.

Maar vind zelf de populatie met 94 personen nogal laag waarop de claims van het pfizer vaccin zijn gebaseerd. Lijkt me statistisch nogal wankel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 12:40 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Maar hoe ga je het traceren? Dan is een bewijsvoering nodig. Een medisch paspoort? Dat dreunt in tegen privacy wetgeving. Zeker hier in NL is dat heel moeilijk. Een pas met een NFC chip misschien? Kan je net als bij het station scannen voordat je een festival of publieke binnenruimte in gaat.

Dit is inderdaad meer waar ik mee zou zitten. Ik vind het persoonlijk geen fijn idee om mijn medische gegevens te verstrekken aan een concertorganisator. Aan de andere kant wil ik het risico minimaliseren dat ik besmet raak op een groot feest of festival. Zoals ik zei. Ik ben benieuwd wat er allemaal mag in Nederland/Europa omtrent het verstrekken van dit soort data.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 14:36 

Hardtraxx Veteran

https://nos.nl/artikel/2356416-half-jan ... enten.html

Citaat:
Half januari kunnen er proeven in testsituaties worden gedaan om weer voetbalwedstrijden, concerten en bioscoopbezoek met meer publiek mogelijk te maken. Staatssecretaris Keijzer heeft hierover vanmorgen gesproken met de evenementenbranche.

Voorwaarde is wel dat in de regio waar zo'n proefevenement wordt georganiseerd het risiconiveau 1 is, dat wil zeggen waakzaam. Dat is nu nog nergens het geval.

De branche had verschillende situaties aangedragen, om daar te testen of deze evenementen veilig georganiseerd kunnen worden. "We vinden het ongelofelijk dat de IKEA wel gewoon open is, maar dat aan de evenementenbranche vooralsnog geen perspectief wordt geboden", zegt Pieter Lubberts van Fieldlab.
Voorwaarden

Fieldlab Evenementen is een initiatief van de gehele sector, van zakelijke tot publieksevenementen en van cultuur tot sport. De sector wil samen met onderzoeksinstituut TNO en de TU Delft gegevens verzamelen over het besmettingsrisico in verschillende situaties, van kleine groepen binnen tot grote groepen bezoekers buiten.

Er wordt dan gekeken naar het gedrag van bezoekers, maar ook naar de luchtkwaliteit in een gebouw, het gebruik van mondkapjes, desinfectie en de gevolgen voor kwetsbare groepen. "Wij kunnen vooraf testen en dusdanige veiligheidsmaatregelen nemen, zodat we weten dat bezoekers van theatervoorstellingen, bioscopen, zakelijk seminar of concert niet besmet zijn en aan alle veiligheidsvoorwaarden voldoen", stelt Lubberts.
Risiconiveau 1

Keijzer heeft met twee voorstellen ingestemd: voetbalwedstrijden en concerten waar het publiek moet zitten, en bioscopen. Voor festivals en concerten waarbij het publiek rondloopt komt nog geen toestemming.

De evenementensector wil ook werken met een toegangsbeleid voor het publiek. Mensen moeten in ieder geval een recente negatieve PCR-coronatest hebben.

Keijzer: "Dit is goed voor de Nederlandse bevolking. Die snakt naar weer met elkaar naar de film of een evenement gaan."

Interessant, hopelijk kunnen een aantal van de zitevenementen doorgang vinden binnenkort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 15:13 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Interessant, hopelijk kunnen een aantal van de zitevenementen doorgang vinden binnenkort.

Hopelijk is het een opstapje naar meer mogelijkheden in het voorjaar na de 1e vaccinatierondes.

Rebirth anyone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 16:28 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

Hopelijk is het een opstapje naar meer mogelijkheden in het voorjaar na de 1e vaccinatierondes.

Rebirth anyone?

Rebirth komt denk ik helaas te vroeg voor een festival zonder 1,5 m.
Defqon 1 zet ik ook mn vraagtekens bij op de huidige datum. Ik denk dat Q-Dance er goed aan zou doen om DQ1 te verplaatsen naar bijv. augustus.
Pas op het moment dat het kabinet een "go" geeft, kun je als organisator pas echt gaan plannen.
En de voorbereidingstijd voor zo'n groot evenement is nou niet bepaald kort.
De verwachting nu is dat groot vaccinatie zo rond april-mei kan beginnen.
Een escape zou kunnen zijn wanneer het kabinet festivals toestaat zonder 1,5m wanneer je een negatieve test kunt overleggen of wanneer er aan de deur een super-sneltest mogelijk is, bijv. dmv een blaasapparaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 16:32 

Hardtraxx Veteran

Het probleem bij zo'n test aan de deur is dan wel dat hij echt 100% betrouwbaar moet zijn omdat je niet kan riskeren dat er ook maar 1 iemand het heeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 16:50 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Ik denk dat Q-Dance er goed aan zou doen om DQ1 te verplaatsen naar bijv. augustus.

Tegelijk met lowlands, gaat leuk worden :thumbsup:

Zulke grote producties zijn niet zo even makkelijk te verplaatsen zonder anderen meteen in de weg te zitten. Zeker niet wanneer je effectief het terrein bijna een maand lang nodig hebt, rekening houdend met op- en afbouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 19:06 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Khadber schreef:

Rebirth anyone?

Rebirth komt denk ik helaas te vroeg voor een festival zonder 1,5 m.

Was een grapje, maar had het in m'n bol dat een evenement met de naam 'Rebirth' wel heel toepasselijk zou zijn als eerste evenement na de corona crisis :).

De festivals op de schaal zoals we ze gewend zijn zie ik pas op z'n vroegst in 2022 terugkeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 19:17 

Hardtraxx Veteran

Henk-Jan schreef:
Het probleem bij zo'n test aan de deur is dan wel dat hij echt 100% betrouwbaar moet zijn omdat je niet kan riskeren dat er ook maar 1 iemand het heeft

Die garantie ga je niet krijgen. Er kan bijvoorbeeld iemand vóór binnenkomst al besmet raken, bijvoorbeeld in de wachtrij oid. Daarom dat algehele vaccinatie als vangnet zo belangrijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 21:13 

Hardtraxx Veteran

Maat van me is nu in Rwanda, waar corona minder lijkt te leven dan verwacht. Hij vertelde mij dat als je daar de maatregelen (= voornamelijk avondklok) overtreed dat je dan 24 uur lang op een stoel wordt gezet in een stadion waar ze dan non stop door speakers het gevaar van Covid omroepen :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 21:34 

Hardtraxx Elite

Rwanda staat wel om bekend om absurde regelgeving. Ondanks dat wellicht de beste leerling van het continent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 21:52 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
hurricane schreef:
Ik denk dat Q-Dance er goed aan zou doen om DQ1 te verplaatsen naar bijv. augustus.

Tegelijk met lowlands, gaat leuk worden :thumbsup:

Zulke grote producties zijn niet zo even makkelijk te verplaatsen zonder anderen meteen in de weg te zitten. Zeker niet wanneer je effectief het terrein bijna een maand lang nodig hebt, rekening houdend met op- en afbouw.

DQ1 en Lowlands zouden best verschillende zaken kunnen delen zoals tenten etc.
Ik hoop gewoon dat Q-Dance zich niet blind staart op dat laatste weekend in juni. Maar ze zullen vast bezig zijn achter de schermen met hoe en wanneer een zo normaal mogelijk DQ1 mogelijk is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 22:21 

Hardtraxxer

Het is de bedoeling dat de Ziggo Dome twee keer gebruikt wordt voor een concert (georganiseerd door Mojo en ID&T) en dat er eenmaal een festival wordt georganiseerd op het Lowlands/Defqon evenemententerrein in Biddinghuizen. Ook wordt er een test gedaan in het Beatrix Theater en moet er in de Goffert in Nijmegen een voetbalwedstrijd met publiek gaan plaatsvinden. Er zijn nog geen concrete datums bekend. Hiervoor moet dus wel eerst de corona-situatie in Nederland verbeteren.

Het is de bedoeling dat bezoekers van de evenementen zich bereid (door aanschaf kaart of bezoek aan het evenement) verklaren om aan een aantal voorwaarden te voldoen. Hierbij valt te denken aan het overleggen van een negatieve Corona-test, invullen van een gezondheidsverklaring binnen 24 uur voor het evenement, het op verzoek meewerken aan een temperatuurmeting of sneltest bij de entree van het event en het mijden van contact met kwetsbare groepen in de twee weken na het pilot event. Hier is meer informatie te vinden over de Back2Live events ( https://www.back2live.nl/ )

Daar staat ook bij dat er 2x een event word gehouden op het defqon terrein. 1x zitten , en 1x zoals normaal ( lopen , dansen , groepen )

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 23:42 

Hardtraxx Addict

Take my money.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2020 23:49 

Hardtraxx Addict

https://3voor12.vpro.nl/update~4f048526 ... QV2uxWCxeU

Dit geeft overigens denk ik wel aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er komende zomer gefeest kan worden zoals we gewend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2020 00:54 

Hardtraxx Veteran

Ik had begrepen dat in duitsland amper geld naar de evenementen branche gaat.
Dj's, podiumbouwers, technici etc kunnen t hoofd amper boven water houden.
Laten we hopen dat er snel verbetering in de situatie komt want t begint wel dramatisch te worden allemaal. Voor zover t al niet was
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2020 09:59 

Hardtraxx Addict

BattleRoyaleNL schreef:
Het is de bedoeling dat de Ziggo Dome twee keer gebruikt wordt voor een concert (georganiseerd door Mojo en ID&T) en dat er eenmaal een festival wordt georganiseerd op het Lowlands/Defqon evenemententerrein in Biddinghuizen. Ook wordt er een test gedaan in het Beatrix Theater en moet er in de Goffert in Nijmegen een voetbalwedstrijd met publiek gaan plaatsvinden. Er zijn nog geen concrete datums bekend. Hiervoor moet dus wel eerst de corona-situatie in Nederland verbeteren.

Het is de bedoeling dat bezoekers van de evenementen zich bereid (door aanschaf kaart of bezoek aan het evenement) verklaren om aan een aantal voorwaarden te voldoen. Hierbij valt te denken aan het overleggen van een negatieve Corona-test, invullen van een gezondheidsverklaring binnen 24 uur voor het evenement, het op verzoek meewerken aan een temperatuurmeting of sneltest bij de entree van het event en het mijden van contact met kwetsbare groepen in de twee weken na het pilot event. Hier is meer informatie te vinden over de Back2Live events ( https://www.back2live.nl/ )

Daar staat ook bij dat er 2x een event word gehouden op het defqon terrein. 1x zitten , en 1x zoals normaal ( lopen , dansen , groepen )

Afbeelding

Ben heel benieuwd wat voor inzichten hier uit gaan komen! Wel super dat ze dit mogen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2020 21:13 

Hardtraxx Veteran

Mooi stukje over mutaties
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 00:22 

Hardtraxx Elite

sluit misschien ook hier op aan? >>

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-timing/researchers-find-coronavirus-was-circulating-in-italy-earlier-than-thought-idUKKBN27V0KF
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 10:09 

Hardtraxx Veteran

Dat zou echt zo bizar zijn. Zoveel vragen. Hoe kan het dan zolang duren voordat het uitbreekt in een pandepemie? Komt het misschien niet eens uit China dan? Zoals Fransie zou zeggen, zeer interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 10:53 

Hardtraxx Veteran

In Wuhan hadden de eerste officiële gevallen in november ook geen directe relatie met elkaar en hebben ze ook nooit een patient zero kunnen identificeren. Wie weet hoe lang het virus daar al rondwaarde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 12:08 

Hardtraxx Veteran

Ik ben in het najaar vorig jaar in Azië flink ziek geweest met vergelijkbare sypmtomen, mss heb ik al een variant te pakken gehad? :P

Ook zoveel mensen die op wintersport zijn geweest afgelopen winter en flink ziek thuis hebben gezeten met vergelijkbare symptomen, ver voordat patient zero officieel in Nederland werd vastgesteld. Ik denk dat bijna iedereen zo wel wat verhalen uit zijn persoonlijke kring heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 12:53 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
In Wuhan hadden de eerste officiële gevallen in november ook geen directe relatie met elkaar en hebben ze ook nooit een patient zero kunnen identificeren. Wie weet hoe lang het virus daar al rondwaarde.

Ik las gisteren ergens dat er in september 2019 al gevallen waren. Geen idee meer waar ik dat las.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 13:10 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Ik las gisteren ergens dat er in september 2019 al gevallen waren. Geen idee meer waar ik dat las.

zeke schreef:

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2020 13:25 

Hardtraxx Veteran

:lol: :$
Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic