Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 13:03 

Hardtraxx Veteran

Tja, mogelijk he. Je weet niet precies of er nog extra problemen opduiken bijvoorbeeld.. Ik hoop uiteraard van wel!

Het zou me ook niet verbazen (geen bron overigens, pure speculatie) als ze beginnen met "kleinere" evenementen, dus 100 tot 500 man ofzo voordat ze echt grote festivals door laten gaan. Ik kan me namelijk voorstellen dat je geen mogelijkheid wil tot een soort "superspreader event", zeker nu niet vlak voor verkiezingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 14:04 

Hardtraxx Veteran

Meer breaking news over een vaccin!

Citaat:
Vaccin tegen Covid-19 komt dichterbij: het vaccin van Pfizer is meer dan 90 procent effectief, zegt fabrikant

https://www.ad.nl/binnenland/enorme-doo ... a61bc8b82/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 15:15 

Hardtraxx Veteran

Het is maar net de vraag hoeveel vaccins er wanneer geleverd kunnen worden. Leuk dat ze zeggen we kunnen in december al vaccineren. Maar als ze maar 100.000 doses (disclaimer: getal door mezelf verzonnen) per maand kunnen leveren voor Nederland, dan zijn we met de zomer volgend jaar nog steeds niet klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 15:49 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Het is maar net de vraag hoeveel vaccins er wanneer geleverd kunnen worden. Leuk dat ze zeggen we kunnen in december al vaccineren. Maar als ze maar 100.000 doses (disclaimer: getal door mezelf verzonnen) per maand kunnen leveren voor Nederland, dan zijn we met de zomer volgend jaar nog steeds niet klaar.

Nee dat gaat niet zomaar.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... tion-group

Heb ook ergens vernomen dat het vaccin op -80 graden celcius moet worden vervoerd wat op een grote schaal echt ontzettend lastig is. Vooral 'the last mile', het transport vanuit de grotere hubs naar de opslag om de hoek bij de huisarts gaat naar verwachting een enorme uitdaging zijn.

Verder heeft Pfizer, net als elke andere vaccin ontwikkelaar, nog de gigantische uitdaging om op te schalen en een betrouwbare en snelle productielijn op te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 15:53 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:

Pfizer wil voor het eind van het jaar tot 50 miljoen doses maken. Echter, heb je bij dit vaccin er twee dosis nodig.
Dus ongeveer 25 miljoen mensen kunnen dit jaar wellicht ingeënt worden.
Waar deze vaccins naar toe gaan, ja dat is de grote vraag.
En idd wat Mark zegt, dit specifieke vaccin moet erg koud bewaard worden.
Er zijn ook vaccins waarbij dat niet hoeft, of waarbij er maar 1 dosis nodig is (Janssen vaccin bijv.).
Als ook het Oxford vaccin en anderen dit jaar worden toegelaten, dan gaat het allemaal nog sneller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 16:08 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Waar deze vaccins naar toe gaan, ja dat is de grote vraag.

De EU heeft collectief het Oxford vaccin al ingekocht. Ben heel benieuwd wat het gaat doen als iemand anders dus eerder is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2020 16:12 

Hardtraxx Veteran

De EU heeft al bij meerdere farmaceuten ingekocht, niet alleen het Oxford-vaccin. Ik dacht bij een stuk of 6 verschillende bedrijven. Pfizer zat daar echter nog niet bij dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 11:50 

Hardtraxx Veteran

Met het goede nieuws rondom het vaccin, denken jullie dat we de volgende zomer weer kunnen feesten? Ik moet zeggen dat ik best positief ben dat als risicogroepen in het eerste kwartaal van 2021 gevaccineerd kunnen worden, de samenleving weer beetje meer open kan gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 12:49 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Met het goede nieuws rondom het vaccin, denken jullie dat we de volgende zomer weer kunnen feesten? Ik moet zeggen dat ik best positief ben dat als risicogroepen in het eerste kwartaal van 2021 gevaccineerd kunnen worden, de samenleving weer beetje meer open kan gaan.

Op gang geloof ik wel, terug naar vroeger nog lang niet

Dus nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 12:51 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
makrooy schreef:

Op gang geloof ik wel, terug naar vroeger nog lang niet

Dus nee

Want? Ben ik te optimistisch als ik zeg dat ik denk dat we eind 2021 gewoon als vroeger open kunnen gaan? Mits er geen mutatie nog komt die tegen het vaccin bestand is. Als het vaccin voor 90% werkt en we in ieder geval de risicogroepen vaccineren, dan kan de zorg toch weer normaal doorgaan? Wat houdt ons tegen om weer terug naar vroeger te gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:12 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Want?

Wat de branche tegen zal houden denk ik is letterlijk geld, budget voor het geven van feesten is niet alleen afhankelijk van kaartverkoop maar ook sponsoring etc.

Meteen vol gas weer naar feesten zie ik dus niet gebeuren omdat er letterlijk niet veel feesten zullen zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:18 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
makrooy schreef:
Want?

Wat de branche tegen zal houden denk ik is letterlijk geld, budget voor het geven van feesten is niet alleen afhankelijk van kaartverkoop maar ook sponsoring etc.

Meteen vol gas weer naar feesten zie ik dus niet gebeuren omdat er letterlijk niet veel feesten zullen zijn

Aha, vanuit dat perspectief heb ik nog niet nagedacht. Ik denk dat dat alsnog wel goed moet komen. Het zal er inderdaad niet helemaal hetzelfde uitzien, maar met zoveel mensen die staan te springen om weer te feesten, is er wel enorm veel vraag. Wie weet zorgt het juist voor nieuwe ondernemers die hun kans zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:43 

Kraak... Piep...

Het komt uiteindelijk wel weer terug naar hoe het was. Er is zo veel vraag naar feesten, zodra het weer mag hoeven bedrijven zich echt geen zorgen te maken over de kaartverkoop of sponsoren denk ik. Naast dat mensen al tickets voor bepaalde feesten hebben raakt elk feest in de eerste maanden wel uitverkocht denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:46 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Het komt uiteindelijk wel weer terug naar hoe het was. Er is zo veel vraag naar feesten, zodra het weer mag hoeven bedrijven zich echt geen zorgen te maken over de kaartverkoop of sponsoren denk ik. Naast dat mensen al tickets voor bepaalde feesten hebben raakt elk feest in de eerste maanden wel uitverkocht denk ik.

Inderdaad. Hopelijk gaan dan de prijzen van tickets/drank/eten/parking niet sterk de hoogte in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 17:16 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/coronavirus/6088622/r ... rtsen.html

Citaat:
Woensdag besloot de premier om alle zeventien miljoen nertsen in het land af te laten maken uit vrees voor de gevonden mutaties in de pelsdieren. Volgens de Deense gezondheidsautoriteiten was een gemuteerde versie van het virus aangetroffen bij zeker twaalf mensen.

Moeten we dit als heel groot gevaar zien voor het vaccin, ook vanwege de nertsen in Nederland die nog tot maart(?) blijven? Mijn onderbuik gevoel zegt van wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 17:33 

Hardtraxx Veteran

Zolang de Nederlandse nertsen niet in aanraking komen met de Deense nertsen, is de kans volgens mij wel verwaarloosbaar dat 'onze' nertsen met dezelfde mutatie te maken krijgen. En mutaties kunnen altijd optreden, ook buiten de nertsen om.

Wat betreft de mutatie an sich, mocht deze variant inderdaad dominant worden en vaccins een aanpassing nodig hebben, dan zal dat wel een terugslag van enkele maanden zijn, maar nog steeds niet onoverkomelijks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 12:30 

Hardtraxx Veteran

Nouja lijkt me dat een terugslag grotere gevolgen heeft dan het opruimen van de beestjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 12:41 

Hardtraxx Veteran

Over nertsen: https://twitter.com/BallouxFrancois/status/1324085761449304067?s=19
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 13:16 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:

Afbeelding

Norther66 schreef:
Zolang de Nederlandse nertsen niet in aanraking komen met de Deense nertsen, is de kans volgens mij wel verwaarloosbaar dat 'onze' nertsen met dezelfde mutatie te maken krijgen. En mutaties kunnen altijd optreden, ook buiten de nertsen om.

Wat betreft de mutatie an sich, mocht deze variant inderdaad dominant worden en vaccins een aanpassing nodig hebben, dan zal dat wel een terugslag van enkele maanden zijn, maar nog steeds niet onoverkomelijks.

Probleem bij dieren meteen shorte life-span in regards to zoönose is dat ze zich inzetten op snelle voortplanting en een grote populatie en daarmee een hele diverse genenpoel genereren waar mutaties op aan kunnen slaan en zo meer potentie heeft om verder te verspreiden.

Zo ging het ook met de vleermuizen nabij Wuhan.

Ik weet verder niet hoe 'adaptief' zo'n vaccin is. Kan je hem zo naar een andere mutatie configureren? Ze doen het met het griep virus wel ieder jaar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 13:50 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:

Bedoel je hiermee dat dit onder het kopje complotgekkies valt? Of vind je het gewoon interessant?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 14:00 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het gewoon interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2020 14:19 

Hardtraxx Veteran

Ah oké :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 09:46 

Hardtraxx Veteran

Billboard meldt dat Ticketmaster in de VS een coronavaccin wil verplichten om naar hun concerten te komen.
https://www.billboard.com/articles/busi ... certs-plan

Ik vind dit lastig. Aan de ene kant wil ik graag dat zo veel mogelijk mensen zich vaccineren, maar uiteindelijk is het ook de keuze van de persoon zelf of ze dit willen of niet en word ik graag ook liever niet besmet..
Ik ben ook benieuwd of eenzelfde plan in Europa gaat leven (en of dat uberhaput mag hier).

edit: blijkbaar volstaat een negatieve test ook, staat een stukje verder in het artikel. Lijkt me wel een goed alternatief voor de mensen die dat niet willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 10:18 

Hardtraxx Veteran

Het is een privé organisatie en zij kunnen dat in hun algemene voorwaarden zetten, zolang het niet tegen de wet is.
Ik snap, zeker in Amerika, dat zij zichzelf willen indekken. Anders hebben ze binnen de kortste keren rechtszaken aan hun broek van vele miljoenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2020 11:06 

Hardtraxx Veteran

Daarnaast verplichten ze mensen toch ook niet om zich te vaccineren? Enkel als ze naar een concert willen. Dus je hebt te keuze om je niet te laten vaccineren, kun je alleen niet naar een concert.
Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic