Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 10:32 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:

Zijn er ook mondkapjes voor deze cringe?

Ach hier daar hej em wah, Pavane in F-sharp minor, Op. 50,

Kruip kats in elkaar als ik die cringe-lyrics van Lange Frans hoor brrr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 10:45 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Dankzij Covid komt wel boven water dat t bij sommigen niet helemaal lekker zit tussen de oren xd

Kijk voor dit soort figuren hebben we zo'n Diederik Gommers nodig. Iemand die luistert en er met respect mee om kan gaan, ipv iemand compleet af te branden op zijn/haar ideeën. Dialoog is in dit soort gevallen zo ongelooflijk belangrijk, terwijl het heel makkelijk is om mensen als deze Lange Frans als complotgekkies uit te maken. Vragen die je kunt stellen waar dit bijvoorbeeld vandaan komt en waarom hij zo denkt. Is dit omdat je boos ergens over bent? Omdat je niet gehoord wordt. Afvragen dus waarom iemand zulke gedachtes heeft is veel belangrijker dan maar te blijven veroordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 11:49 

Kraak... Piep...

Zeker waar, alleen help dit niet bij iedereen. Niet iedereen zal waarderen dat je ineens de psycholoog gaat uithangen. Die zullen dan alsnog denken dat je ze voor gek aanziet. Denk dat de meerderheid wel een achterliggende reden hebben om zo te denken. Veel kunnen ook gewoon aanleg hebben voor mentale staten die het complotdenken verergeren zoals schizofrenie, borderline, manie en paranoia.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 12:34 

Hardtraxx Veteran

Dat nr van Paul en Frans is offline gehaald vanwege een auteursrecht van Regio15!? :lol:

https://regio15.nl/

Heel Paul zijn YouTue kanaal is nu ook verwijderd :lol:

Wenzel schreef:
Ach hier daar hej em wah, Pavane in F-sharp minor, Op. 50,

Kruip kats in elkaar als ik die cringe-lyrics van Lange Frans hoor brrr.

Thanks voor de share
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 12:53 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Dat nr van Paul en Frans is offline gehaald vanwege een auteursrecht van Regio15!? :lol:

Lange Frans is een pedofiel
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 12:56 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
hurricane schreef:
Dankzij Covid komt wel boven water dat t bij sommigen niet helemaal lekker zit tussen de oren xd

Kijk voor dit soort figuren hebben we zo'n Diederik Gommers nodig. Iemand die luistert en er met respect mee om kan gaan, ipv iemand compleet af te branden op zijn/haar ideeën. Dialoog is in dit soort gevallen zo ongelooflijk belangrijk, terwijl het heel makkelijk is om mensen als deze Lange Frans als complotgekkies uit te maken. Vragen die je kunt stellen waar dit bijvoorbeeld vandaan komt en waarom hij zo denkt. Is dit omdat je boos ergens over bent? Omdat je niet gehoord wordt. Afvragen dus waarom iemand zulke gedachtes heeft is veel belangrijker dan maar te blijven veroordelen.

Ja, en soms moet je erkennen dat het bij sommige mensen simpelweg niet helemaal goed tussen de oren zit. Het is één ding om makkelijk beïnvloedbaar en slecht ingelezen te zijn, maar op het moment dat je het hebt over bloeddrinkende satanistische pedofielen ben je in mijn ogen al te ver heen om op een redelijk niveau mee te communiceren. Dat zijn gewoon gevaarlijke gedachten en uitspraken. Wat mij betreft hoeven die mensen dan ook geen podium te krijgen om hun wereldbeeld nog meer onder de aandacht te brengen.

Ik zou het tot op zekere hoogte wel interessant vinden om te onderzoeken hoe mensen bij dit soort ideeën komen, maar de extreme stroming ga je op geen enkele manier meekrijgen in deze samenleving. Het probleem is alleen dat deze mensen vroeger gewoon werden aangezien als dorpsgekken, maar nu vanwege het internet andere gelijkgestemde gekkies makkelijk kunnen vinden om hun wereldbeeld met elkaar te delen. Dat mondt dan uit in een platform, zoals bij Lange Frans, waar vervolgens weer andere gekkies en/of makkelijk beïnvloedbare / slecht ingelezen mensen op afkomen. Zulke grote bronnen van desinformatie moet je gewoon direct de mond snoeren in plaats van een tevergeefse poging doen om de dialoog aan te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 13:54 

Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
Unknown schreef:
hurricane schreef:

Ja, en soms moet je erkennen dat het bij sommige mensen simpelweg niet helemaal goed tussen de oren zit. Het is één ding om makkelijk beïnvloedbaar en slecht ingelezen te zijn, maar op het moment dat je het hebt over bloeddrinkende satanistische pedofielen ben je in mijn ogen al te ver heen om op een redelijk niveau mee te communiceren. Dat zijn gewoon gevaarlijke gedachten en uitspraken. Wat mij betreft hoeven die mensen dan ook geen podium te krijgen om hun wereldbeeld nog meer onder de aandacht te brengen.

Spijker op de kop.
En het hebben over het neerschieten van de Minister-President omdat hij bij 'het complot' hoort gaat nog het verste van wat ik heb gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 14:07 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig heeft Lange Frans een soort halfbakken idee dat het toch niet zo handig is om dat soort uitspraken te doen gezien het NOS artikel: https://nos.nl/artikel/2353303-lange-fr ... ukkig.html
Echter, hij neemt ze ook niet terug, dus voor mijn gevoel staat hij nog steeds achter dit soort maffe uitspraken.

Ik vind dit een heel moeilijk dilemma. Ik ben het grotendeels eens met wat Lubach zei (ik ben al een paar jaar best wel geïnteresseerd in dit soort dilemma's rond privacy en big tech). Censuur is niet de oplossing, want het gedachtegoed is niet weg maar wordt hoogstens minder zichtbaar. Big tech gaat zijn algoritmes gebaseerd op maximaliseren van winst niet veranderen. De roep lijkt nu eindelijk te komen om een aantal van deze grote organisaties op te splitsen. Als dit niet in de USA gebeurt zou het zomaar kunnen dat de EU hier dingen van gaat vinden en dat vind ik eigenlijk heel goed.
Aan de andere kant wil je wel wat kunnen doen tegen mensen die overduidelijk misinformatie of desinformatie verspreiden.
Waar je daar de grens legt is heel moeilijk en voor ieder persoon anders, dus consensus er over bereiken is praktisch onmogelijk zonder mensen teleur te stellen. Echter denk ik dat de grote spelers van Big Tech hier niet de oplossing in gaan zijn, die zijn vooral geinteresseerd in zichzelf.

Voor COVID informatie geldt dit dilemma net zo goed. Het moet mogelijk zijn om alternatieven te presenteren voor de huidige theoriën, maar dan moeten deze wel ergens op slaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 14:22 

Artiest

Khadber schreef:
Gelukkig heeft Lange Frans een soort halfbakken idee dat het toch niet zo handig is om dat soort uitspraken te doen gezien het NOS artikel: https://nos.nl/artikel/2353303-lange-fr ... ukkig.html
Echter, hij neemt ze ook niet terug, dus voor mijn gevoel staat hij nog steeds achter dit soort maffe uitspraken.

Ik vind dit een heel moeilijk dilemma. Ik ben het grotendeels eens met wat Lubach zei (ik ben al een paar jaar best wel geïnteresseerd in dit soort dilemma's rond privacy en big tech). Censuur is niet de oplossing, want het gedachtegoed is niet weg maar wordt hoogstens minder zichtbaar. Big tech gaat zijn algoritmes gebaseerd op maximaliseren van winst niet veranderen. De roep lijkt nu eindelijk te komen om een aantal van deze grote organisaties op te splitsen. Als dit niet in de USA gebeurt zou het zomaar kunnen dat de EU hier dingen van gaat vinden en dat vind ik eigenlijk heel goed.
Aan de andere kant wil je wel wat kunnen doen tegen mensen die overduidelijk misinformatie of desinformatie verspreiden.
Waar je daar de grens legt is heel moeilijk en voor ieder persoon anders, dus consensus er over bereiken is praktisch onmogelijk zonder mensen teleur te stellen. Echter denk ik dat de grote spelers van Big Tech hier niet de oplossing in gaan zijn, die zijn vooral geinteresseerd in zichzelf.

Voor COVID informatie geldt dit dilemma net zo goed. Het moet mogelijk zijn om alternatieven te presenteren voor de huidige theoriën, maar dan moeten deze wel ergens op slaan..

Vergeet niet dat het censureren van dit soort bronnen juist alleen maar mee helpt bij het complot idee.

Ik zie het bijzonder vaak: "Instagram heeft mijn post verwijderd omdat ze niet willen dat de waarheid naarboven komt". Die mensen zijn zo tegen het hele systeem dat ze voor alles wel een reden kunnen verzinnen om te zeggen dat het allemaal niet deugd. Het geeft ook de makkelijk beïnvloedbare juist meer overtuiging. Het is allemaal erg lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 14:25 

Hardtraxx Veteran

pim0412 schreef:
Ik zou het tot op zekere hoogte wel interessant vinden om te onderzoeken hoe mensen bij dit soort ideeën komen, maar de extreme stroming ga je op geen enkele manier meekrijgen in deze samenleving. Het probleem is alleen dat deze mensen vroeger gewoon werden aangezien als dorpsgekken, maar nu vanwege het internet andere gelijkgestemde gekkies makkelijk kunnen vinden om hun wereldbeeld met elkaar te delen. Dat mondt dan uit in een platform, zoals bij Lange Frans, waar vervolgens weer andere gekkies en/of makkelijk beïnvloedbare / slecht ingelezen mensen op afkomen. Zulke grote bronnen van desinformatie moet je gewoon direct de mond snoeren in plaats van een tevergeefse poging doen om de dialoog aan te gaan.

M'n USA huisgenoot:

Citaat:
there’s basically an algorithmic pipeline that brings people into more radical and radical ideas but you have to be fragile already. They generally target people who are going through a transition in their life or feel left out of a progressive society. The self help community is fullllll of this shit. Tons of people get radicalized to hate groups through self help it’s wild.

Heb het er veel met haar over maar wat ze zegt is niet heel veel anders dan wat ik hier ergens in de afgelopen 60 pagina's al eens neergekalkt heb.

Zij zit tegenwoordig vuistdiep in de conspiracy analyse wereld. Ze had een chart gemaakt over conspiracy theorieën en die is helemaal viral gegaan op het internet (gedeeld op dit soort pagina's met bijna 20 miljoen likes).

Nu wordt ze door jan en alleman benaderd om in podcasts te komen etc.

Ze krijgt nu ook veel dreigementen etc. De andere kant van het medailon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 14:35 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Vergeet niet dat het censureren van dit soort bronnen juist alleen maar mee helpt bij het complot idee.

Ik zie het bijzonder vaak: "Instagram heeft mijn post verwijderd omdat ze niet willen dat de waarheid naarboven komt". Die mensen zijn zo tegen het hele systeem dat ze voor alles wel een reden kunnen verzinnen om te zeggen dat het allemaal niet deugd. Het geeft ook de makkelijk beïnvloedbare juist meer overtuiging. Het is allemaal erg lastig.

Klopt, ik heb dat als het goed is ook net in mijn tekstje gezet. Lastig om zo'n enorme conformation bias (overigens ook gevormd door gepersonaliseerde omgevingen op het internet voor winstmaximalisatie) te doorbreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 14:37 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Khadber schreef:

Mijn gedachtegang hierin is dat die mensen die lange frans kennen en kijken waarschijnlijk al diep in de complot theorieen zitten. Dus die ben je al kwijt. Door deze videos te verwijderen behoed je juist de onschuldige prooien die nog niet over de streep zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 14:53 

Hardtraxx Veteran

Ja of dat ze underground gaan. Wat heb je liever? Ik denk dat je dit soort lui beter bovengronds kunt houden, want dan kun je ze goed in de gaten blijven houden. ik vraag me dus af of dit wel de juiste oplossing is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 15:18 

Verwijderen versterkt die gedachtes wss ook alleen maar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 15:29 

Hardtraxx Veteran

Nja dat is het punt wat ik wil maken, maar het kwaad is al geschied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 15:32 

Hardtraxx Veteran

Gewoon lastiger te vinden maken (unlisten?) en demonitizen, die videos komen nu echt in je face.
Videos die vrij onschuldig zijn maar met halfnaakt erin en gescheld krijgen wel die behandeling.

Ik keek een paar maanden terug een informatieve documentaire of de Myceniërs (niks sensationalistisch, en gewoon wat er algemeen bekend is door archeologische vondsten), in een venster zonder opgeslagen voorkeuren en cookies, eerstvolgende video die via autoplay kwam was de grootste onzin over dat de Babyloniërs 30.000 BC een hoog geavanceerde maatschappij hadden die in contact stond met aliens. En de commentsectie en de like/dislike ratio was één grote echochamber.
Zorgwekkend vind ik dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 16:10 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:
Verwijderen versterkt die gedachtes wss ook alleen maar :lol:

Dat staat hier toch:
Cryex schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 16:17 

Ohja :$ tl:dr
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 16:43 

Artiest

Anonymous schreef:

Onacceptabel! :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 17:05 

Hardtraxx Veteran

Zitten artiesten zichzelf de hele dag te googlen ofzo, elke keer als er een naam genoemd word is de desbetreffende artiest er gelijk bij :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 17:11 

Cryex schreef:
Anonymous schreef:

Onacceptabel! :list:

:cool:

Pedaalemre schreef:
Zitten artiesten zichzelf de hele dag te googlen ofzo, elke keer als er een naam genoemd word is de desbetreffende artiest er gelijk bij :lol:

Hoe hou jij je hardtraxx discussies bij dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2020 19:14 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:

Gezien de hoeveelheid posts van jou de afgelopen tijd verbaast het me niks als je dit zelf ook doet dan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2020 08:38 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:

Waar heb je het over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2020 19:12 

Hardtraxx Veteran

Dit valt allemaal onder het complot van deep state en de kinderbloed drinkende elite.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2020 07:07 

Hardtraxxer

Censuur :lol: youtube is een bedrijf niet de overheid.

Youtube heeft net als elk ander bedrijf algemene voorwaardes. Daar ga je mee akkoord als je een account maakt. Als je dan toch tegen de regels van het bedrijf in gaat dan kunnen ze je verwijderen. :list: Net als je ook uit een discotheek kan worden gezet als je dronken bent. Dan ga je toch ook niet roepen dat mark rutten je uit een discotheek heeft gegooid? :whistle:
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic