Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 261  Volgende
Bericht Geplaatst op 17 okt 2020 18:54 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:

Hahah hier ga ik goed op hoor :lol:
Bericht Geplaatst op 18 okt 2020 02:14 

Hardtraxx Veteran

Als je spaced zijn het mooie visuals :lol:
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 12:46 

Hardtraxx Veteran

https://www.instagram.com/p/CGiB-sIFIOx/

Een ander probleem
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 13:07 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:

Een ander probleem

Word dit niet heel erg gedramatiseerd? Dat hij 31 mensen kent die zelfmoord hebben gepleegd?
klinkt erg overdreven, lekkere sociale kring heb je dan.

Neemt niet weg dat de psychologische druk er daadwerkelijk is hoor maar met dit soort berichten kan ik zelf echt niets mee.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 13:13 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Basshunterzz schreef:

Een ander probleem

Bepaal jij dat?
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 13:19 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Basshunterzz schreef:

Een ander probleem

Word dit niet heel erg gedramatiseerd? Dat hij 31 mensen kent die zelfmoord hebben gepleegd?

Neemt niet weg dat de psychologische druk er daadwerkelijk is hoor maar met dit soort berichten kan ik zelf echt niets mee.

Er zit nogal een verschil tussen mensen kennen en behoren tot je sociale kring. Daarnaast is die opmerking een beetje misplaatst. Ik geloof niet dat iemand zo'n bericht het internet op slingert met de gedachte: 'goh het waren er eigenlijk maar 15, maar laat ik het gewoon verdubbelen'.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 13:21 

Hardtraxx Veteran

Mentale issues worden sowieso al zwaar onderschat en gebagetalliseerd in deze wereld, dus niks nieuws.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:07 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Mentale issues worden sowieso al zwaar onderschat en gebagetalliseerd in deze wereld, dus niks nieuws.

Merk het nu ook weer aan mijzelf, van 2 dagen weer op kantoor terug naar thuiswerken. Het is de sleur eigenlijk wat het hem bij mij doet. Werkplek is 2 meter van mijn bank en dat is dan ook mijn dag: van mijn werkplek (tafel in de kamer) naar de bank en weer terug.

Ben geen sporter (geen ambities ook) en wandelen/fietsen vond ik verschrikkelijk. Geef een kat eten 2 weken lang voor vrienden en dat stuk fietsen er naar toe is zowaar iets om naar uit te kijken.

Kwestie van die sleur weer doorbreken voor mijzelf maar heb het zelf toch weer zwaar onderschat
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:24 

Hardtraxx Veteran

Over het algemeen denk ik eerder dat de coronacrisis bepaalde mentale issues versterken die er al zaten.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:27 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Nuracore schreef:
Basshunterzz schreef:

Een ander probleem

Er zit nogal een verschil tussen mensen kennen en behoren tot je sociale kring. Daarnaast is die opmerking een beetje misplaatst. Ik geloof niet dat iemand zo'n bericht het internet op slingert met de gedachte: 'goh het waren er eigenlijk maar 15, maar laat ik het gewoon verdubbelen'.

Misschien was het een beetje kort door de bocht en zoals ik zei dat het niet wegneemt dat de psychologische effecten zeker aanwezig zijn.

Ik vind het gewoon zeer onwaarschijnlijk dat je persoonlijk 31 mensen 'kent' die zelfmoord hebben gepleegd in dit afgelopen half jaar/7 maanden vanwege Covid-19. Dat is namelijk erg veel voor één persoon.

En ik vind het niet raar dat het even aangedikt word om de media aandacht te krijgen. Dat doen er vele incl de media zelf.

Edit:
Over het algemeen denk ik eerder dat de coronacrisis bepaalde mentale issues versterken die er al zaten.

Mee eens.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:29 

Bierkoning

ErikZ schreef:
Pedaalemre schreef:

Merk het nu ook weer aan mijzelf, van 2 dagen weer op kantoor terug naar thuiswerken. Het is de sleur eigenlijk wat het hem bij mij doet. Werkplek is 2 meter van mijn bank en dat is dan ook mijn dag: van mijn werkplek (tafel in de kamer) naar de bank en weer terug.

Ben geen sporter (geen ambities ook) en wandelen/fietsen vond ik verschrikkelijk. Geef een kat eten 2 weken lang voor vrienden en dat stuk fietsen er naar toe is zowaar iets om naar uit te kijken.

Kwestie van die sleur weer doorbreken voor mijzelf maar heb het zelf toch weer zwaar onderschat

Wil niet zeggen dat ik er mentale problemen aan over hou, maar die sleur is wel erg herkenbaar ja, helemaal nu je ook in het weekend weinig leuks kan doen. Kon het de afgelopen maanden nog wel volhouden doordat ik redelijk veel naar kantoor kon en ook buiten nog wel leuke dingen kon doen/naar terras kon gaan enzo. Maar de komende weken/maanden zie ik het echt niet zo zitten.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:37 

Hardtraxx Addict

Dat hoeft niet altijd.
Plus: al zou het wel zo zijn, maakt dat het dan minder erg? Of maakt dat het probleem minder groot? Snap dat soort opmerkingen niet zo goed. Tegenslagen hebben vrijwel altijd invloed op hoe iemand zich voelt. Dit wordt nog eens extra in de hand gewerkt doordat men je vaak het gevoel geeft dat een depressie een zwakte is in/van jouzelf. Terwijl het in veel gevallen gewoon met externe factoren samenhangt. Helemaal in deze coronatijden is het jurist zo belangrijk om uit te dragen dat dit soort gevoelens niet gek zijn, om niet meteen een waardeoordeel eraan te hangen (“lekkere sociale kring heb je dan”) of het te bagataliseren door te zeggen “maar vaak was er al wat aan de hand”.

En wat hier verder ook genoemd wordt: sleur is wel degelijk iets wat, als het lang aanhoudt, kan zorgen voor negatieve gevoelens of stemming. Er is niet meteen iets “mis” met je als je geen energie krijgt van passieve dingen als lezen, gamen, whatever, maar juist energie haalt uit dingen ondernemen en onder de mensen zijn.

Om de bal terug te kaatsen, zouden we ook kunnen zeggen: “ja de mensen die ernstig ziek worden door corona hadden meestal ook onderliggende ziektes”. Blijkbaar als het om lichamelijke ziektes gaat hebben we andere standaarden dan als het om mentale ziektes gaat. Blijf ik bijzonder vinden.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:57 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Dat hoeft niet altijd.
Plus: al zou het wel zo zijn, maakt dat het dan minder erg?

Nee absoluut niet, maar dat is een effect op en niet een oorzaak van zoals vele doen blijken.
Zelfmoord is altijd een tricky discussie voornamelijk omdat het er vaak op neer komt dat hulp te laat is of dat de persoon zelf hulp niet accepteerde o.i.d.

Zeker in deze periode is het absoluut van belang dat als iemand plannen heeft of struggles heeft om er met de persoon over te praten. Het kan namelijk helpen tegen de eenzaamheid onder adnere.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 14:58 

Ghost account l. frans?
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 15:25 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:

Een ander probleem

Om even wat meer diepgang te geven:
https://stubru.be/michelecuvelier/31vri ... pmwTEvcWVA
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 16:33 

Donateur

Hahahaha dit is echt zo’n topic om even lekker de ellende van je af te schrijven geloof ik?

Tarrel: over het algemeen
Sarabande: dat hoeft niet altijd! [heel plakkaat tekst met enorme rancune]

Nee, dat hoeft niet altijd. Dat zei tarrel ook helemaal niet. Is die eindelijk eens kort en bondig (en volgbaar) is het wéér niet goed. :lol: Dat waardeoordeel dat jij anderen (Tarrel) in zn schuitje schuift is zo’n typische jij-bak die bovendien de grootste onzin is omdat het al vanaf de eerste pagina’s in dit topic over de mogelijk mentale gevolgen gaat.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 16:39 

Die laatste zin gaf mij mentale problemen
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 16:45 

Donateur

Hahahah mon dieu was een WIP maar halverwege in een parallel universum beland
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 17:02 

Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
Hahahaha dit is echt zo’n topic om even lekker de ellende van je af te schrijven geloof ik?

Nee, dat hoeft niet altijd. Dat zei tarrel ook helemaal niet. Is die eindelijk eens kort en bondig (en volgbaar) is het wéér niet goed. :lol: Dat waardeoordeel dat jij anderen (Tarrel) in zn schuitje schuift is zo’n typische jij-bak die bovendien de grootste onzin is omdat het al vanaf de eerste pagina’s in dit topic over de mogelijk mentale gevolgen gaat.

Kom jij weer aan hoor. Volgens mij moet je minder azijn zuipen bij je ontbijt. Kom op zeg.

Ik probeer verder niemand wat in de schoenen te schuiven, laat staan een waardeoordeel aan MWAT te geven. Waar haal je vandaan dat ik enorme wrok of vijandschap heb naar MWAT? Ik vind hem juist één van de fijnste personen hier op dit forum om mee te discussiëren, omdat hij nuances kan aanbrengen en dingen vaak ook van meerdere kanten kan bekijken, zonder mensen meteen voor weet ik wat uit te maken. Zijn uitgebreide posts zijn juist altijd heel goed volgbaar, dus wat lul je nou überhaupt. Met mijn post wil ik alleen maar zeggen dat het bagataliseren (door te zeggen “over het algemeen”) het probleem verder niet minder erg maakt. Plus een paar zinnen om dit te verhelderen/uit te breiden. Was verder helemaal geen aanval. En ja, het gaat al heel lang over de gevolgen voor mentale gezondheid in dit topic. Wat is je punt? :huh:

Maar goed. Jij hebt in dit topic al wel voldoende bewezen dat je het empatisch vermogen hebt van een aardappel en altijd je oordeel over mensen klaar hebt. :thumbdown:
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 17:27 

Donateur

Sure Govert. Het is allemaal mijn schuld en jij bent als enige enorm getroffen. Als ik jou daar een iets beter gevoel mee kan geven doe ik het graag, ben maar half de asociale vent die jij probeert te framen.

edit: even teruggelezen waar je precies op doelde maar zie nu dat jij dat wappie was dat het wel een goed idee vond dat ze hier de binnenstad kort en klein stonden te slaan omdat ‘de mensen het zat zijn’.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 17:35 

Hardtraxx Addict

Lol, dat heb ik niet eens gezegd. :huh: En dan commentaar hebben op mij omdat ik een post verkeerd geïnterpreteerd heb.

Je bewijst met deze post alleen maar weer exact wat ik hier zei:
Sarabande schreef:
Jij hebt in dit topic al wel voldoende bewezen dat je (...) altijd je oordeel over mensen klaar hebt. :thumbdown:
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 17:42 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:

Was toen straks precies over dit begonnen een reactie te schrijven maar ergens halverwege afgehaakt. Het is hier wel vaker minder goed gesteld met begrijpend lezen / interpretatie.

Verder geen offense naar Sarabande.

Anonymous schreef:
Ghost account l. frans?

Ja

Sarabande schreef:
Ik vind hem juist één van de fijnste personen hier op dit forum om mee te discussiëren, omdat hij nuances kan aanbrengen en dingen vaak ook van meerdere kanten kan bekijken, zonder mensen meteen voor weet ik wat uit te maken. Zijn uitgebreide posts zijn juist altijd heel goed volgbaar, dus wat lul je nou überhaupt.:

(L)

Je zou me eens in real life moeten kennen, whaha.

Verder welkom terug Tim.
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 21:10 

Hardtraxx Veteran

Zijn er ook mondkapjes voor deze cringe?
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 21:17 

Hardtraxx Veteran

Dankzij Covid komt wel boven water dat t bij sommigen niet helemaal lekker zit tussen de oren xd
Bericht Geplaatst op 21 okt 2020 21:24 

Hardtraxx Veteran

Had beter geweest als dat nummer op het yt-account van lange frans had gestaan.
Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic