THArdstyler schreef:
Anonymous schreef:
En mensen die gaan claimen dat je logisch moet nadenken; dat doen de helft vd mensen niet
Ah oke, dus omdat die mensen het intellect niet hebben om dat te snappen moet het maar aangepast worden aan hen? Buiten het feit dat deze mensen het vaak niet willen snappen, kunnen ook zij eens hun best doen om zich een beetje te ontwikkelen.
Kleine sidenote, maar zo werkt intellect toch niet? Als iedereen zich zo intellectueel zou kunnen ontwikkelen, dan deed iedereen nu toch hbo of hoger? Je kunt veel dingen leren, maar blijkbaar is een bepaalde hersencapaciteit aangeboren, of in elk geval een redelijk vaststaand iets. Ik zie dat ook terug in de kinderen die ik test voor mijn onderzoek. Sommigen hebben echt hele slimme ouders, maar in het kind zie je daar niks van terug. Vaak vinden dat soort kinderen leren ook niet leuk, omdat ze intellectueel niet kunnen meekomen, dus een soort vicieuze cirkel. We hebben het dan over kinderen van 14 die nog niet eens een simpel patroon van 4 blokjes kunnen naleggen.
Disclaimer: ik weet eigenlijk niet waar die opmerking van Anonymous over ging, maar je kunt niet zomaar zeggen: “dan moeten mensen maar een beetje hun best doen zich te ontwikkelen”. Zo makkelijk is dat (helaas) gewoon niet altijd.
Als je dan nagaat dat in Nederland ongeveer 15% van de bevolking (zo’n 2,5 miljoen mensen dus) zwakbegaafd of lager is, snap je wel waarom een groot deel niet “logisch kan nadenken”.